Aktualizacja załącznika II oraz tabel 1 i 2 w załączniku IIIb w odniesieniu do obowiązujących wartości euro zgodnie z art. 10a dyrektywy 1999/62/WE Parlamentu Europejskiego i Rady zmienionej dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/76/UE.
Dz.U.UE.C.2018.205.1
Akt jednorazowyAktualizacja załącznika II oraz tabel 1 i 2 w załączniku IIIb w odniesieniu do obowiązujących wartości euro zgodnie z art. 10a dyrektywy 1999/62/WE Parlamentu Europejskiego i Rady zmienionej dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/76/UE
(Dz.U.UE C z dnia 14 czerwca 2018 r.)
Załącznik II do dyrektywy 1999/62/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 czerwca 1999 r. w sprawie pobierania opłat za użytkowanie niektórych typów infrastruktury przez pojazdy ciężarowe 1 otrzymuje brzmienie:
"ZAŁĄCZNIK II
MAKSYMALNE WYSOKOŚCI OPŁAT UŻYTKOWNIKÓW W EURO, ŁĄCZNIE Z KOSZTAMI ADMINISTRACYJNYMI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 7 UST. 7
Rocznie
Maksymalnie trzy osie | Minimalnie cztery osie | |
EURO 0 | 1 428 | 2 394 |
EURO I | 1 242 | 2 073 |
EURO II | 1 081 | 1 803 |
EURO III | 940 | 1 567 |
EURO IV oraz czystsze | 855 | 1 425 |
Miesięcznie i tygodniowo
Maksymalne stawki opłaty miesięcznej i tygodniowej są proporcjonalne do czasu trwania użytkowania infrastruktury.
Dziennie
Dzienna opłata za korzystanie z infrastruktury jest jednakowa dla wszystkich kategorii pojazdów i wynosi 12 EUR".
Załącznik IIIb do dyrektywy 1999/62/WE zmienionej dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/76/UE z dnia 27 września 2011 r. 2 otrzymuje brzmienie:
"ZAŁĄCZNIK IIIb
MAKSYMALNA OPŁATA Z TYTUŁU KOSZTÓW ZEWNĘTRZNYCH WYLICZANA NA PODSTAWIE ŚREDNIEJ WAŻONEJ
W niniejszym załączniku określono parametry, które mają być stosowane przy obliczaniu maksymalnej opłaty z tytułu kosztów zewnętrznych wyliczanej na podstawie średniej ważonej.
1. Maksymalny koszt związany z zanieczyszczeniem powietrza spowodowanym ruchem drogowym
Tabela 1
Maksymalny koszt związany z zanieczyszczeniem powietrza, który można ująć w opłatach
Cent/pojazdokilometr | Drogi podmiejskie (łącznie z autostradami) | Drogi międzymiastowe (łącznie z autostradami) |
EURO 0 | 17,2 | 12,9 |
EURO I | 11,8 | 8,6 |
EURO II | 9,7 | 7,6 |
EURO III | 7,6 | 6,5 |
EURO IV | 4,3 | 3,3 |
EURO V | 0 | 0 |
po 31 grudnia 2013 r. | 3,3 | 2,2 |
EURO VI | 0 | 0 |
po 31 grudnia 2017 r. | 2,2 | 1,1 |
Mniej zanieczyszczające niż klasa EURO VI | 0 | 0 |
Wartości z tabeli 1 można pomnożyć przez współczynnik wynoszący maksymalnie 2 w przypadku obszarów górskich w zakresie, w jakim jest to uzasadnione nachyleniem dróg, wysokością lub inwersjami temperatury.
2. Maksymalny koszt związany z zanieczyszczeniem hałasem spowodowanym ruchem drogowym
Tabela 2
Maksymalny koszt związany z hałasem, który można ująć w opłatach
Cent/pojazdokilometr | Dzień | Noc |
Drogi podmiejskie (łącznie z autostradami) | 1,18 | 2,15 |
Drogi międzymiastowe (łącznie z autostradami) | 0,22 | 0,33 |
Wartości z tabeli 2 można pomnożyć przez współczynnik wynoszący maksymalnie 2 w przypadku obszarów górskich w zakresie, w jakim jest to uzasadnione nachyleniem dróg, inwersjami temperatury lub »efektem amfiteatralnym« w dolinach.".