Aktualizacja załącznika II oraz tabel 1 i 2 w załączniku IIIb w odniesieniu do obowiązujących wartości euro zgodnie z art. 10a dyrektywy 1999/62/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (ze zmianami).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2014.46.3

Akt jednorazowy
Wersja od: 18 lutego 2014 r.

Aktualizacja załącznika II oraz tabel 1 i 2 w załączniku IIIb w odniesieniu do obowiązujących wartości euro zgodnie z art. 10a dyrektywy 1999/62/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (ze zmianami)

(2014/C 46/05)

(Dz.U.UE C z dnia 18 lutego 2014 r.)

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  II

MAKSYMALNE WYSOKOŚCI OPŁAT UŻYTKOWNIKÓW W EURO, ŁĄCZNIE Z KOSZTAMI ADMINISTRACYJNYMI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 7 UST. 7

Rocznie
Maksymalnie trzy osieMinimalnie cztery osie
EURO 01 3812 315
EURO I1 2012 004
EURO II1 0451 743
EURO III9081 515
EURO IV oraz czystsze8261 378

Miesięcznie i tygodniowo

Maksymalne stawki opłaty miesięcznej i tygodniowej są proporcjonalne do czasu trwania użytkowania infrastruktury.

Dziennie

Dzienna opłata za korzystanie z infrastruktury jest jednakowa dla wszystkich kategorii pojazdów i wynosi 12 EUR.

ZAŁĄCZNIK Nr  IIIb

MAKSYMALNA OPŁATA Z TYTUŁU KOSZTÓW ZEWNĘTRZNYCH WYLICZANA NA PODSTAWIEŚREDNIEJ WAŻONEJ

Niniejszy załącznik określa parametry, które mają być stosowane przy obliczaniu maksymalnej opłaty z tytułu kosztów zewnętrznych wyliczanej na podstawie średniej ważonej.
1.
Maksymalny koszt związany z zanieczyszczeniem powietrza spowodowanym ruchem drogowym

Tabela 1: Maksymalny koszt związany z zanieczyszczeniem powietrza, który można ująć w opłatach

Cent/pojazdokilometrDrogi podmiejskie (łącznie z autostradami)Drogi międzymiastowe (łącznie z autostradami)
EURO 016,612,5
EURO I11,48,3
EURO II9,47,3
EURO III7,36,3
EURO IV4,23,2
EURO V

po dniu 31 grudnia 2013 r.

00
3,22,1
EURO VI

po dniu 31 grudnia 2017 r.

00
2,11,1
Mniej zanieczyszczające niż klasa EURO VI00

Wartości w tabeli 1 można pomnożyć przez współczynnik wynoszący maksymalnie 2 w przypadku obszarów górskich w zakresie, w jakim jest to uzasadnione nachyleniem dróg, wysokością lub inwersjami temperatury.

2.
Maksymalny koszt związany z zanieczyszczeniem hałasem spowodowanym ruchem drogowym

Tabela 2: Maksymalny koszt związany z hałasem, który można ująć w opłatach

Cent/pojazdokilometrDzieńNoc
Drogi podmiejskie

(łącznie z autostradami)

1,142,08
Drogi międzymiastowe (łącznie z autostradami)0,210,32

Wartości z tabeli 2 można pomnożyć przez współczynnik wynoszący maksymalnie 2 w przypadku obszarów górskich w zakresie, w jakim jest to uzasadnione nachyleniem dróg, inwersjami temperatury lub "efektem amfiteatralnym" w dolinach.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.