Akt Wspólnego Organu Nadzorczego Eurojustu ustanawiający jego regulamin.
Dz.U.UE.C.2010.182.3
Akt obowiązującyz dnia 23 czerwca 2009 r.
ustanawiający jego regulamin
(Przyjęty jednomyślnie na posiedzeniu plenarnym Wspólnego Organu Nadzorczego Eurojustu w dniu 23 czerwca 2009 r.)
(2010/C 182/03)
(Dz.U.UE C z dnia 7 lipca 2010 r.)
WSPÓLNY ORGAN NADZORCZY,
uwzględniając decyzję Rady z dnia 28 lutego 2002 r. ustanawiającą Eurojust w celu zintensyfikowania walki z poważną przestępczością (zwaną dalej "decyzją o Eurojuście")(1), ostatnio zmienioną w dniu 16 grudnia 2008 r.(2), a zwłaszcza jej art. 23,
uwzględniając wymóg, by osoby mianowane przez państwa członkowskie zgodnie z art. 23 ust. 1 decyzji o Eurojuście przyjęły regulamin Wspólnego Organu Nadzorczego,
PRZYJMUJE NINIEJSZY REGULAMIN:
TYTUŁ I
ZADANIA I UPRAWNIENIA WSPÓLNEGO ORGANU NADZORCZEGO
ZADANIA I UPRAWNIENIA WSPÓLNEGO ORGANU NADZORCZEGO
Zadania
Wspólny Organ Nadzorczy wykonuje zadania określone w art. 17 ust. 4 lit. b), art. 19 ust. 8 oraz art. 23 ust. 1 i 7 decyzji o Eurojuście.
Uprawnienia
TYTUŁ II
REGULAMIN WSPÓLNEGO ORGANU NADZORCZEGO
REGULAMIN WSPÓLNEGO ORGANU NADZORCZEGO
Skład
System przejściowy
Przewodniczący
Metody pracy
Kontrole na miejscu i eksperci
Postępowanie w przypadku naruszeń
Jeżeli Wspólny Organ Nadzorczy stwierdzi, że nastąpiło naruszenie przepisów decyzji o Eurojuście pod względem przechowywania, przetwarzania lub wykorzystywania danych osobowych, informuje o tym Eurojust i żąda odpowiedzi w określonym terminie. Niewykonanie decyzji, którą Wspólny Organ Nadzorczy podjął zgodnie z niniejszym regulaminem, traktuje się jako naruszenie decyzji o Eurojuście. Decyzje Wspólnego Organu Nadzorczego są dla Eurojustu ostateczne i wiążące.
Protokoły posiedzeń
Z każdego posiedzenia Wspólnego Organu Nadzorczego sporządza się protokół. Projekt protokołu zostaje sporządzony przez sekretariat pod kierunkiem przewodniczącego i przedstawiony Wspólnemu Organowi Nadzorczemu do przyjęcia na kolejnym posiedzeniu. Każdy uczestnik ma prawo zaproponować zmiany do projektu protokołu.
Sprawozdanie z działalności
TYTUŁ III
DODATKOWE ZASADY POSTĘPOWANIA DOTYCZĄCE ODWOŁAŃ
DODATKOWE ZASADY POSTĘPOWANIA DOTYCZĄCE ODWOŁAŃ
Zadania Wspólnego Organu Nadzorczego
Członkowie ad hoc
Reprezentowanie
Odwołującego się może wspomagać lub reprezentować prawnik lub inny doradca. Wspólny Organ Nadzorczy może danego prawnika lub doradcę wykluczyć z postępowania, jeżeli dopuścił się on poważnych uchybień. Jeżeli prawnik lub doradca zostaną wykluczeni, przewodniczący wyznacza danej stronie termin pozwalający jej wskazać innego prawnika lub doradcę; do upływu terminu postępowanie zostaje zawieszone. Na żądanie Wspólnego Organu Nadzorczego prawnik lub doradca przedstawiają stosowne pełnomocnictwo otrzymane od odwołującego się.
Języki
Wszczęcie procedury
Wstępne rozpatrzenie
Informacje dodatkowe
Dostęp do akt postępowania
Przesłuchanie
Przesłuchiwanie świadków i ekspertów
Oświadczenia końcowe
Przed podjęciem ostatecznej decyzji Wspólny Organ Nadzorczy zwraca się do wszystkich stron o złożenie oświadczeń końcowych.
Protokół postępowania odwoławczego
Decyzje i poufność
Powiadamianie
Powiadomienia i inne komunikaty przeznaczone dla stron, świadków i ekspertów są im przekazywane w sposób, który w racjonalnych granicach gwarantuje ich należyte poinformowanie i który w razie konieczności można sprawdzić.
Koszty
Wymogi rzetelności proceduralnej
W sprawach nieregulowanych niniejszym regulaminem Wspólny Organ Nadzorczy postępuje zgodnie z ogólnymi wymogami rzetelności proceduralnej.
TYTUŁ IV
PAŃSTWA/STRONY TRZECIE
PAŃSTWA/STRONY TRZECIE
Sędziowie łącznikowi skierowani przez Eurojust na placówkę do państw trzecich
TYTUŁ V
PRZEPISY KOŃCOWE
PRZEPISY KOŃCOWE
Sekretariat
Poufność
Budżet i koszty
Zmiana regulaminu
Zmiany niniejszego regulaminu przyjmuje się w trybie określonym w art. 23 ust. 9 decyzji o Eurojuście.
Publiczny dostęp do dokumentów
a) interesu publicznego, jeżeli chodzi o:
– bezpieczeństwo publiczne i dochodzenia w sprawach karnych,
– obronność i kwestie wojskowe,
– stosunki międzynarodowe,
– politykę finansową, monetarną lub gospodarczą Wspólnoty lub państwa członkowskiego,
– wypełnianie przez Eurojust zadań w zakresie intensyfikowania walki z poważną przestępczością,
– krajowe dochodzenia wspomagane przez Eurojust;
b) prywatności i nietykalności jednostki, zwłaszcza w świetle przepisów o ochronie danych osobowych.
– interesów handlowych osoby fizycznej lub prawnej, w tym własności intelektualnej,
– postępowania sądowego i porady prawnej,
– celu inspekcji, dochodzeń i audytów, chyba że ujawnienie jest podyktowane nadrzędnym interesem publicznym.
Dokument zawierający opinie do użytku wewnętrznego podczas obrad i wstępnych konsultacji w obrębie Wspólnego Organu Nadzorczego nie jest udostępniany nawet po zapadnięciu decyzji, jeżeli jego ujawnienie poważnie godziłoby w proces decyzyjny Wspólnego Organu Nadzorczego, chyba że za ujawnieniem przemawia nadrzędny interes publiczny.
Ocena
Niniejszy regulamin zostaje oceniony w świetle praktyki przez Wspólny Organ Nadzorczy w okresie od jednego roku do trzech lat po wejściu w życie.
Wejście regulaminu w życie
Niniejszy regulamin wchodzi w życie dzień po przyjęciu zgodnie z art. 23 ust. 9 decyzji o Eurojuście.
Sporządzono w Hadze dnia 23 czerwca 2009 r.
W imieniu Wspólnego Organu Nadzorczego | |
Josef RAKOVSKÝ | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 63 z 6.3.2002, s. 1.
(2) Dz.U. L 138 z 4.6.2009, s. 14.
(3) Decyzja Rady 2000/641/WSiSW z dnia 17 października 2000 r. ustanawiająca sekretariat dla wspólnych organów nadzoru ochrony danych utworzony na podstawie Konwencji w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Policji (konwencja o Europolu), Konwencji w sprawie wykorzystania technologii informatycznych dla potrzeb celnych oraz Konwencji wykonawczej do Układu z Schengen w sprawie stopniowego znoszenia kontroli na wspólnych granicach (konwencja z Schengen) (Dz.U. L 271 z 24.10.2000, s. 1).
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.