Decyzja 2012/592/UE w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Fundacji na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy za rok budżetowy 2010
Dz.U.UE.L.2012.286.258
Akt nienormatywnyDECYZJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 10 maja 2012 r.
w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Fundacji na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy za rok budżetowy 2010
(Dz.U.UE L z dnia 17 października 2012 r.)
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Martin SCHULZ | Klaus WELLE |
Przewodniczący | Sekretarz Generalny |
(1) Dz.U. C 366 z 15.12.2011, s. 150.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(3) Dz.U. L 139 z 30.5.1975, s. 1.
(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.
REZOLUCJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 10 maja 2012 r.
z dnia 10 maja 2012 r.
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Działania następcze w związku z uwagami Trybunału Obrachunkowego z 2009 r.
Zarządzanie budżetem i finansami
Zasoby ludzkie
Wyniki
Audyt wewnętrzny
na podstawie rocznego sprawozdania z działalności Fundacji zauważa, że Fundacja zgłosiła wdrożenie trzech "bardzo ważnych" zaleceń w sprawie zarządzania finansami, podczas gdy w rocznym sprawozdaniu z audytu wewnętrznego stwierdza się w tym zakresie opóźnienie w stosunku do pierwotnego planu działania Fundacji; wzywa zatem Fundację i IAS do poinformowania organu udzielającego absolutorium o aktualnym stanie wdrożenia tych konkretnych zaleceń;
______
(1) Dz.U. C 366 z 15.12.2011, s. 150.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(3) Dz.U. L 139 z 30.5.1975, s. 1.
(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.
(5) Dz.U. L 250 z 27.9.2011, s. 210.
(6) Dz.U. L 64 z 12.3.2010, s. 505.
(7) Teksty przyjęte, P7_TA(2012)0164. (Zob. s. 388 niniejszego Dziennika Urzędowego).
ZAŁĄCZNIK
ZALECENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO Z POPRZEDNICH LAT
ZALECENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO Z POPRZEDNICH LAT
Europejska Fundacja na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
Wyniki | Nie dotyczy | Nie dotyczy | Wzywa Fundację do opracowania diachronicznej analizy operacji przeprowadzonych w tym roku i w poprzednich latach analogicznie do analizy ex post przeprowadzonej w poprzednich latach. | - Zachęca Fundację do dalszego rozwinięcia systemu monitorowania działalności Fundacji w celu dopilnowania, aby wyniki monitorowania efektywności były uwzględniane podczas podejmowania i planowania decyzji w zakresie zarządzania oraz aby przeprowadzane były okresowe badania służące uzyskaniu informacji zwrotnej od docelowych odbiorców. - Popiera zalecenie zewnętrznych podmiotów oceniających mające na celu lepsze określenie docelowych odbiorców Fundacji na szczeblu krajowym i utworzenie sieci punktów kontaktowych w oparciu o reprezentację władz krajowych w Radzie Zarządzającej. |
Przeniesione środki operacyjne | Wskaźnik wykorzystania środków na zobowiązania z 2006 r. wyniósł ponad 97 %; w odniesieniu do działań operacyjnych wskaźnik przeniesienia środków wyniósł 43 %; tym samym zasada jednoroczności budżetu nie była ściśle przestrzegana. | Nie dotyczy | Fundacja powinna podjąć działania zapobiegające niedociągnięciom w planowaniu i programowaniu w celu zachowania zgodności z zasadą jednoroczności. | - Wzywa Fundację do zapewnienia dostępności środków dopiero po otrzymaniu stosownego dochodu przeznaczonego na określony cel. - Zauważa, że Trybunał Obrachunkowy był zmuszony do zgłoszenia uwag do sprawozdania budżetowego i finansowego Fundacji, które zawierało poważne niedociągnięcia świadczące o niedoskonałościach organizacji finansów Fundacji. |
Przesunięcia budżetowe bez dokumentów potwierdzających | Nie dotyczy | Nie dotyczy | Przesunięcia budżetowe nie były właściwie uzasadnione. | Nie dotyczy |
Procedury udzielania zamówień publicznych | Nie dotyczy | Nieprawidłowości w procedurze oceny finansowej i kryteria wyboru uniemożliwiające właściwe przeprowadzenie oceny ostatecznego potencjału kandydatów. | Wzywa Fundację do podjęcia działań w celu poprawy monitorowania umów i programowania procedur udzielania zamówień publicznych. | Wzywa Fundację do podjęcia działań w celu poprawy procedury oceny i przeglądu, aby uniknąć powtarzania błędów w procedurze udzielania zamówień publicznych w przyszłości. |
Zasoby ludzkie | Procedura naboru nie jest w pełni przejrzysta i niedyskryminacyjna. | Procedura naboru nie jest w pełni przejrzysta i niedyskryminacyjna. | - Wzywa Fundację do podjęcia działań w celu lepszego zabezpieczenia się na wypadek odejścia kluczowego pracownika; do podawania liczby pracowników w sprawozdaniu z działalności w przejrzysty sposób. - Wprowadzono ulepszenia w procedurach naboru Fundacji. | Wzywa Fundację do udokumentowania decyzji w sprawie wyboru pracowników w celu zagwarantowania przejrzystości procedur naboru; apeluje do Fundacji o niezwłoczne zaradzenie takiej sytuacji i poinformowanie organu udzielającego absolutorium o poczynionych postępach. |
Audyt wewnętrzny | Wzywa do poprawy zarządzania finansami: dwie umowy nie były pokrywane z budżetu na dany rok. | - Wzywa do poprawy zarządzania finansami: tj. przed końcem roku nie wystąpiono o zwrot środków w wysokości 376.611 EUR z tytułu podlegającego zwrotowi podatku VAT za rok budżetowy 2007. | - Wzywa Fundację do podjęcia działań w celu poprawy sprawozdań finansowych. - Wzywa Fundację do podjęcia działań w celu wypełnienia 28 z 54 zaleceń sformułowanych przez Służbę Audytu Wewnętrznego → tj. do ustanowienia standardów kontroli wewnętrznej, monitorowania wdrażania innych standardów kontroli wewnętrznej, wprowadzenia efektywnego systemu planowania i monitorowania. | - Wdrożono 2 z 8 zaleceń IAS. - Apeluje do Fundacji o terminowe wdrożenie zaleceń zawartych w sprawozdaniu IAS w sprawie zarządzania finansami i poinformowanie organu udzielającego absolutorium o postępach poczynionych w tym zakresie. |
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.