Decyzja 2012/584/UE w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Agencji Kolejowej za rok budżetowy 2010

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2012.286.229

Akt nienormatywny
Wersja od: 17 października 2012 r.

DECYZJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 10 maja 2012 r.
w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Agencji Kolejowej za rok budżetowy 2010

(2012/584/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 17 października 2012 r.)

PARLAMENT EUROPEJSKI,

uwzględniając ostateczne roczne sprawozdania finansowe Europejskiej Agencji Kolejowej za rok budżetowy 2010,
uwzględniając sprawozdanie Trybunału Obrachunkowego dotyczące sprawozdania finansowego Agencji Kolejowej za rok budżetowy 2010, wraz z odpowiedziami Agencji(1),
uwzględniając zalecenie Rady z dnia 21 lutego 2012 r. (06083/2012 - C7-0051/2012),
uwzględniając art. 319 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich(2), w szczególności jego art. 185,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 881/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. ustanawiające Europejską Agencję Kolejową(3), w szczególności jego art. 39,
uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE, Euratom) nr 2343/2002 z dnia 19 listopada 2002 r. w sprawie ramowego rozporządzenia finansowego dotyczącego organów określonych w artykule 185 rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich(4), w szczególności jego art. 94,
uwzględniając art. 77 Regulaminu i załącznik VI do Regulaminu,
uwzględniając sprawozdanie Komisji Kontroli Budżetowej oraz opinię Komisji Transportu i Turystyki (A7-0118/2012),
1.
udziela dyrektorowi wykonawczemu Europejskiej Agencji Kolejowej absolutorium z wykonania budżetu Agencji za rok budżetowy 2010;
2.
przedstawia swoje uwagi w poniższej rezolucji;
3.
zobowiązuje przewodniczącego do przekazania niniejszej decyzji, wraz z rezolucją, która stanowi jej integralną część, dyrektorowi wykonawczemu Europejskiej Agencji Kolejowej, Radzie, Komisji i Trybunałowi Obrachunkowemu oraz do zarządzenia jej publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (seria L).
Martin SCHULZKlaus WELLE
PrzewodniczącySekretarz Generalny
______

(1) Dz.U. C 366 z 15.12.2011, s. 100.

(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.

(3) Dz.U. L 164 z 30.4.2004, s. 1.

(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.

REZOLUCJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO

z dnia 10 maja 2012 r.

zawierająca uwagi stanowiące integralną część decyzji w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Agencji Kolejowej za rok budżetowy 2010

PARLAMENT EUROPEJSKI,

uwzględniając ostateczne roczne sprawozdania finansowe Europejskiej Agencji Kolejowej za rok budżetowy 2010,
uwzględniając sprawozdanie Trybunału Obrachunkowego dotyczące sprawozdania finansowego Agencji Kolejowej za rok budżetowy 2010, wraz z odpowiedziami Agencji(1),
uwzględniając zalecenie Rady z dnia 21 lutego 2012 r. (06083/2012 - C7-0051/2012),
uwzględniając art. 319 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich(2), w szczególności jego art. 185,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 881/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. ustanawiające Europejską Agencję Kolejową(3), w szczególności jego art. 39,
uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE, Euratom) nr 2343/2002 z dnia 19 listopada 2002 r. w sprawie ramowego rozporządzenia finansowego dotyczącego organów określonych w artykule 185 rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich(4), w szczególności jego art. 94,
uwzględniając art. 77 Regulaminu i załącznik VI do Regulaminu,
uwzględniając sprawozdanie Komisji Kontroli Budżetowej oraz opinię Komisji Transportu i Turystyki (A7-0118/2012),
A.
mając na uwadze, że Trybunał Obrachunkowy stwierdził, że uzyskał wystarczającą pewność, że sprawozdania finansowe za rok budżetowy 2010 są wiarygodne, a transakcje leżące u ich podstaw są zgodne z prawem i prawidłowe;
B.
mając na uwadze to, że w dniu 10 maja 2011 r. Parlament udzielił dyrektorowi wykonawczemu Europejskiej Agencji Kolejowej absolutorium z wykonania budżetu Agencji za rok budżetowy 2009(5), a w swojej rezolucji dołączonej do decyzji w sprawie absolutorium między innymi:
wezwał Agencję do rozwiązania problemu środków finansowych przenoszonych z roku na rok. Przeniesienie 41 % środków z tytułu II stanowi poważne naruszenie zasady jednoroczności budżetu,
zauważył, że Trybunał Obrachunkowy zwrócił uwagę na przypadki anulowania i opóźnienia w procedurach udzielania zamówień, powtarzające się opóźnienia w realizacji płatności i istotne zmiany wprowadzone w programie prac w ciągu roku,
wezwał Agencję do stworzenia skonsolidowanej procedury rekrutacji, która mogłaby być wykorzystywana jako wzór dla wszystkich pracowników zaangażowanych w nową rekrutację;
C.
mając na uwadze, że ogólny budżet Agencji na 2010 r. wynosił 24.147.240 EUR, co jest kwotą o 14,9 % wyższą w porównaniu z rokiem budżetowym 2009; mając na uwadze, że początkowy wkład Unii Europejskiej do budżetu Agencji na 2010 r. wyniósł 23.260.000 EUR w porównaniu z 16.060.000 EUR w 2009 r., co stanowi wzrost o 44,83 %,

Zarządzanie budżetem i finansami

1.
przypomina, że początkowy wkład Unii na rzecz Agencji w 2010 r. wyniósł 23.260.000 EUR; zauważa jednak, że kwota 214.000 EUR, pochodząca z odzyskania nadwyżki, została do tego wkładu dodana, co w rezultacie sprawia, że całkowity wkład Unii Europejskiej na rok 2010 wyniósł 23.474.000 EUR;
2.
na podstawie rocznego sprawozdania z działalności przedstawionego przez Agencję zauważa, że 99 % środków zostało rozdysponowanych, a 77 % zostało wykorzystanych na płatności; zauważa w szczególności, że:
w tytule I suma rozdysponowanych środków wyniosła 14.507.149 EUR, z czego 99 % zostało wykorzystanych do realizacji płatności, podczas gdy ze środków przeniesionych na 2010 r. do tego celu wykorzystano 77 %,
w tytule II rozdysponowano niemal 100 % środków, z czego 62 % wykorzystano do realizacji płatności, podczas gdy ze środków przeniesionych na 2010 r. do tego celu wykorzystano 92 %,
w tytule III rozdysponowano niemal 100 % środków, z czego 62 % wykorzystano do realizacji płatności, podczas gdy ze środków przeniesionych na 2010 r. do tego celu wykorzystano 95 %;

docenia fakt, że Agencja dostarcza informacje na temat wykorzystania środków przeniesionych z 2009 r. na 2010 r.;

3.
jest zdania, że optymalizacja wykorzystania środków budżetowych ma ogromne znaczenie w warunkach kryzysu finansowego i wzywa Komisję i Agencję do przeanalizowania oraz ustalenia realnych potrzeb budżetowych koniecznych do realizacji wszystkich zadań jej przypisanych;

Przesunięcia

4.
przyjmuje do wiadomości, na podstawie sprawozdania w sprawie zarządzania budżetem i finansami, że w grudniu 2009 r. Agencja zdała sobie sprawę z tego, że prognozy dotyczące wydatków w rozdziale 11 (wydatki na personel) nie zostały poprawnie określone w budżecie na rok 2010, jako że wysokość środków w tytule I była zaniżona szacunkowo o 1.500.000 EUR; rozumie, na podstawie danych przekazanych przez Agencję, że sytuacja ta była spowodowana:
systemowym błędem w obliczeniach prognozowanych wydatków na personel, ponieważ obliczenia te oparto na siatce płac podstawowych z 2007 r., w związku z czym pominięto trzy roczne indeksacje,
wzrostem liczby pracowników kontraktowych, wynikającym ze zmniejszenia liczby nowych, stałych stanowisk, o których utworzenie zwracała się Agencja;
5.
odnotowuje decyzję Agencji o przesunięciu kwoty 500.000 EUR z tytułu II do tytułu I oraz przesunięciu kwoty 500.000 EUR z tytułu III do tytułu I; odnotowuje na podstawie informacji przekazanych przez Agencję, że decyzja została zatwierdzona przez Radę Administracyjną i Komisję;
6.
zauważa ponadto że w celu wypełnienia utrzymującej się luki w finansach Agencja wdrożyła dodatkowe środki zmierzające do zmniejszenia wydatków w ramach tytułu I; odnotowuje na podstawie informacji przekazanych przez Agencję, że środki te pozwoliły na dodatkowe zaoszczędzenie do 300.000 EUR; zwraca uwagę, że kwota ta została przesunięta z powrotem do tytułu II;
7.
ubolewa nad tym, że błędy w prognozach budżetowych doprowadziły do anulowania lub opóźnienia niektórych inwestycji; wzywa Agencję do natychmiastowego poinformowania organu udzielającego absolutorium o środkach wdrożonych w celu umożliwienia przygotowywania lepszych prognoz wydatków;
8.
wyraża obawę z powodu faktu, że sytuacja nie została zgłoszona przez Trybunał Obrachunkowy w jego sprawozdaniu w sprawie sprawozdań finansowych Agencji za rok budżetowy 2010; wzywa Trybunał Obrachunkowy do wyjaśnienia tego pominięcia organowi udzielającemu absolutorium;

Przeniesienie środków

9.
przyjmuje do wiadomości, na podstawie informacji przekazanych przez Trybunał Obrachunkowy, że środki przeniesione na 2011 r. wyniosły 5.500.000 EUR, z czego 4.300.000 EUR (78 %) dotyczy towarów i usług, które miały być dostarczone w 2011 r.;
10.
przypomina, że Agencja dokonała przeniesienia na rok budżetowy 2010 środków w znacznej wysokości z roku budżetowego 2008 i 2009; uważa, że w przyszłości nie można akceptować takich poważnych naruszeń zasady jednoroczności budżetu i w razie ponownego naruszenia tej zasady budżetowej następnym razem należy odmówić udzielenia absolutorium; zwraca się do Agencji o niezwłoczne podjęcie koniecznych środków naprawczych;
11.
jest zdania, że Agencja nie zajęła się wystarczająco problemem środków finansowych przenoszonych z roku na rok; przypomina o znaczeniu zasady jednoroczności budżetu; wzywa Agencję do poinformowania organu udzielającego absolutorium o działaniach podjętych w celu lepszego wykonania budżetu rocznego oraz zmniejszenia przenoszonych środków budżetowych;
12.
odnotowuje jednak odpowiedź Agencji, w której stwierdzono, że analizowana jest możliwość zawierania umów ramowych na badania znacznie szybciej po przyjęciu budżetu; zauważa również, że Agencja zobowiązała się na lata 2011 i 2012 do dokonania przeglądu swoich prognoz budżetowych, aby lepiej dostosować je do swoich rzeczywistych potrzeb i zoptymalizować wykorzystanie swoich zasobów budżetowych;
13.
wzywa Agencję do informowania organu udzielającego absolutorium o ukończeniu sprawozdania na temat niewykorzystanych przeniesionych środków z lat ubiegłych, które ma być dołączane do każdego rocznego budżetu; przypomina Agencji, że wezwanie to zostało już wyrażone w trakcie poprzedniej procedury udzielania absolutorium;

Zamówienia publiczne

14.
zauważa, że w rocznym programie prac Agencja, w celu ułatwienia rocznego planowania zamówień publicznych, wprowadzi moduł "ABAC Umowy", aby wesprzeć zdecentralizowane zarządzanie umowami;
15.
zauważa, na podstawie rocznego sprawozdania Agencji, że 21 procedur udzielania zamówień publicznych (wynegocjowanych i otwartych) rozpoczęto w 2010 r., a 12 zakończono w 2010 r.;

System rachunkowości

16.
zauważa na podstawie rocznego sprawozdania Agencji, że Agencja zaktualizowała swój podręcznik dotyczący procedur finansowych zgodnie z modułami "ABAC Przepływ dokumentów" i "ABAC Aktywa";
17.
z zadowoleniem przyjmuje wdrożenie przez Agencję z dniem 1 września 2010 r. scentralizowanego systemu rejestracji faktur przychodzących; podkreśla, że ten środek jest konieczny, aby zapewnić terminową rejestrację wszystkich faktur, i przyczynia się do uniknięcia opóźnień w przetwarzaniu płatności;

Zasoby ludzkie

18.
zauważa, na podstawie sprawozdania Agencji w sprawie zarządzania budżetem i finansami, że w dniu 31 grudnia 2010 r. Agencja zatrudniała 133 pracowników czasowych oraz 9 pracowników kontraktowych; bierze również pod uwagę fakt, że procedury rekrutacyjne nadal trwają, ponieważ należy obsadzić przewidziane w planie zatrudnienia na 2010 r. 139 etatów dla pracowników czasowych i kolejne 144 przewidziane w 2011 r.;
19.
zauważa na podstawie sprawozdania w sprawie zarządzania budżetem i finansami, że Agencja dysponowała w 2010 r. 6 oddelegowanymi ekspertami krajowymi;
20.
na podstawie informacji przekazanych przez Agencję przyjmuje do wiadomości opracowanie skonsolidowanego podręcznika dotyczącego różnych zasad, instrukcji i wytycznych dotyczących rekrutacji personelu; podkreśla znaczenie prowadzenia rekrutacji i zarządzania tym procesem bez naruszania zasady równego traktowania kandydatów;

Wyniki

Roczny program prac i planowanie strategiczne

21.
wzywa Agencję do włączenia do jej rocznego programu prac konkretniejszych informacji na temat ogólnych środków budżetowych zarezerwowanych na zamówienia oraz orientacyjnej liczby i rodzajów przewidywanych umów; zauważa przy tym, że w art. 60 ust. 3 regulaminu finansowego Agencji nakłada się taki wymóg i stwierdza, że program prac Agencji odpowiada decyzji finansowej dotyczącej czynności, które program ten obejmuje, pod warunkiem że są one wyraźnie określone, a podstawowe kryteria - precyzyjnie opisane;
22.
ponadto wzywa Agencję do stworzenia wieloletniego planu, w którym długoterminowym celom zostaną przypisane wieloletnie zadania i powiązane kluczowe wskaźniki skuteczności działania; podkreśla, że przyczyniłoby się to do lepszego dostarczania zainteresowanym stronom informacji dotyczących celów lub działań, priorytetów strategicznych i alokacji zasobów;
23.
zauważa, na podstawie rocznego sprawozdania, że struktura budżetu i planowanie działań w Agencji zostały poddane przeglądowi w 2010 r. w celu wprowadzenia od 2012 r. planowania w oparciu o działania;

Dwie siedziby

24.
uważa, że korzystanie z dwóch siedzib (Lille i Valenciennes) do prowadzenia działalności naraża Agencję na dodatkowe koszty; zauważa również, że uwaga ta jest zgłaszana od 2006 r., jednak Rada nie podjęła żadnych działań, by zmienić decyzję 2004/97/WE (Euratom)(6) zobowiązującą Agencję do posiadania dwóch siedzib;

Audyt wewnętrzny

25.
przyjmuje do wiadomości, na podstawie informacji przekazanych przez Agencję, że Służba Audytu Wewnętrznego (IAS) przeprowadziła audyt procesów planowania i budżetowania w 2010 r. w celu zapewnienia wystarczającej pewności co do systemu kontroli wewnętrznej Agencji w zakresie procesów planowania i budżetowania; zauważa, że zalecenia IAS dotyczą planowania strategicznego, spójności i dokładności projektu preliminarza przychodów i wydatków, rocznego programu prac jako decyzji o finansowaniu i średniookresowej strategii informatycznej; dlatego wzywa Agencję do wdrożenia niezbędnych środków w celu zastosowania się do zaleceń IAS;
26.
wzywa Agencję do niezwłocznego wdrożenia zaleceń IAS związanych z audytem zarządzania zasobami ludzkimi, przeprowadzonym przez IAS w 2009 r.; zauważa, że realizacja trzech z tych zaleceń (dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi w planowaniu rocznym, przestrzegania przepisów i zasad przejrzystości w ocenie pracowników, ujawniania wyjątków od regulaminu pracowniczego) opóźnia się o 6-12 miesięcy; wzywa Agencję do informowania organu udzielającego absolutorium o postępach we wdrażaniu tych zaleceń IAS;
27.
z zadowoleniem przyjmuje inicjatywę Agencji dotyczącą stworzenia pod koniec 2007 r. jednostki audytu wewnętrznego, która specjalizuje się w zapewnianiu wsparcia i doradzaniu dyrektorowi wykonawczemu Agencji oraz zarządzaniu kontrolą wewnętrzną, oceną ryzyka i audytem wewnętrznym;
28.
zwraca uwagę na swoje zalecenia z poprzednich sprawozdań w sprawie absolutorium, o których mowa w załączniku do niniejszej rezolucji;
29.
zwraca uwagę Agencji na sprawozdanie Parlamentu Europejskiego z dnia 10 maja 2011 r. w sprawie absolutorium za rok 2009: wyniki, zarządzanie finansami i kontrola agencji(7); wzywa Agencję do zastosowania się do niego;
30.
jeżeli chodzi o inne uwagi dołączone do decyzji w sprawie absolutorium, które mają charakter przekrojowy, odsyła do swojej rezolucji z dnia 10 maja 2012 r.(8) w sprawie wyników, zarządzania finansami i kontroli agencji.

______

(1) Dz.U. C 366 z 15.12.2011, s. 100.

(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.

(3) Dz.U. L 164 z 30.4.2004, s. 1.

(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.

(5) Dz.U. L 250 z 27.9.2011, s. 191.

(6) Decyzja 2004/79/WE (Euratom) przyjęta za wspólnym porozumieniem przedstawicieli państw członkowskich podczas spotkania na szczeblu szefów państw lub rządów z dnia 13 grudnia 2003 r. w sprawie lokalizacji siedzib niektórych urzędów i agencji Unii Europejskiej (Dz.U. L 29 z 3.2.2004, s. 15). Zob. art. 1 lit. f).

(7) Dz.U. L 250 z 27.9.2011, s. 269.

(8) Teksty przyjęte, P7_TA(2012)0164 (zob. s. 388 niniejszego Dziennika Urzędowego).

ZAŁĄCZNIK 

ZALECENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO Z MINIONYCH LAT

Europejska Agencja Kolejowa2006200720082009
WynikiAgencja prowadzi działalność w dwóch miejscach, co naraża ją na dodatkowe koszty: Agencja nie znalazła jeszcze sposobu pokrycia kosztów wynikających z obowiązku posiadania siedzib w dwóch miastach.- Zasada należytego zarządzania finansami nie była rygorystycznie przestrzegana: prognoza pieniężna Agencji nie została odpowiednio przygotowana.

- Agencja prowadzi działalność w dwóch miejscach, co naraża ją na dodatkowe koszty (bezpośrednie wydatki:

450.000 EUR).

- Wzywa Agencję do opracowania diachronicznej analizy operacji przeprowadzonych w tym roku i w poprzednich latach.

- Wzywa Agencję do ustanowienia skonkretyzowanych, mierzalnych, osiągalnych, realnych i terminowych celów (SMART) oraz wskaźników RACER, jak również stworzenia schematu Gannta→ promującego podejście zorientowane na wyniki.

- Niewydolność wynikająca z posiadania dwóch siedzib dla jednej agencji.

- Agencja prowadzi działalność w dwóch miejscach, co naraża ją na dodatkowe koszty.

- Korzystanie z 2 siedzib naraża Agencję na dodatkowe koszty.

- Wzywa Agencję do przygotowania porównania działań, które zostały przeprowadzone w ciągu roku, za który ma zostać udzielone absolutorium, i w ciągu poprzedniego roku budżetowego.

Przeniesienie środkówZasada jednoroczności budżetu nie była ściśle przestrzegana: Agencja wykorzystała 72 % przyznanych jej środków na zobowiązania. Poziomy przeniesienia dla wydatków administracyjnych i wydatków operacyjnych wynosiły odpowiednio 37,5 % i 85 %.- Agencja miała trudności w programowaniu

i budżetowaniu swoich działań: ponad 35 % ostatecznej kwoty środków na 2007 r. nie zostało wykorzystanych w ciągu roku

- wzywa Agencję, aby dążyła do podniesienia poziomu wykonania budżetu.

Agencja miała trudności w programowaniu i budżetowaniu swoich działań.- Agencja nie rozwiązała problemu środków finansowych przenoszonych z jednego roku na rok następny. Przeniesienie 41 % środków

z tytułu II stanowi poważne naruszenie zasady jednoroczności budżetu.

- Wzywa, by do budżetu na każdy rok dołączać sprawozdanie dotyczące niewykorzystanych

w poprzednich latach przeniesionych środków finansowych.

- Trybunał Obrachunkowy zwrócił uwagę na przypadki anulowania i opóźnienia

w procedurach udzielania zamówień, powtarzające się opóźnienia w realizacji płatności i istotne zmiany wprowadzone w programie prac w ciągu roku.

Procedury udzielania zamówieńAgencja musi zainicjować procedury udzielania zamówień w tych obszarach, które obecnie objęte są umowami, które nie były przedmiotem zwykłej procedury.- Zagadnienia dotyczące przejrzystości kryteriów wyboru i kryteriów udzielania: zastosowanie procedury negocjacyjnej nie było uzasadnione.

- Wzywa ponownie do poprawy zarządzania zamówieniami.

Zagadnienia dotyczące przejrzystości kryteriów wyboru i kryteriów udzielania.nie dotyczy
Zasoby ludzkienie dotyczynie dotyczynie dotyczy- Wzywa Agencję do lepszego odzwierciedlenia planowanej alokacji zasobów kadrowych

w programie prac i sprawozdaniu z działalności rocznej.

- Wyraża zaniepokojenie w związku

z niestosowaniem regulaminu pracowniczego i przepisów wykonawczych do niego z mocą wsteczną.

- Wzywa Agencję do stworzenia skonsolidowanej procedury rekrutacji, która mogłaby być wykorzystywana jako wzór dla wszystkich pracowników zaangażowanych w nową rekrutację.

Audyt wewnętrznyWykazano słabości w systemie kontroli wewnętrznej: Agencja nie przyjęła przepisów wykonawczych do swojego regulaminu finansowego.Agencja nie przestrzega ściśle regulaminu pracowniczego.Wzywa Agencję do podjęcia działań w celu spełnienia 4 z 36 zaleceń sformułowanych przez Służbę Audytu Wewnętrznego → tj. do wdrożenia pewnych standardów kontroli wewnętrznej wobec podpisów bankowych, podziału obowiązków, newralgicznych stanowisk i utrzymania delegacji uprawnień.Przyjmuje do wiadomości, że 6 spośród 10 zaleceń IAS w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi nadal musi zostać wdrożonych.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.