Decyzja 2012/584/UE w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Agencji Kolejowej za rok budżetowy 2010
Dz.U.UE.L.2012.286.229
Akt nienormatywnyDECYZJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 10 maja 2012 r.
w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Agencji Kolejowej za rok budżetowy 2010
(Dz.U.UE L z dnia 17 października 2012 r.)
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Martin SCHULZ | Klaus WELLE |
Przewodniczący | Sekretarz Generalny |
(1) Dz.U. C 366 z 15.12.2011, s. 100.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(3) Dz.U. L 164 z 30.4.2004, s. 1.
(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.
REZOLUCJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 10 maja 2012 r.
z dnia 10 maja 2012 r.
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Zarządzanie budżetem i finansami
docenia fakt, że Agencja dostarcza informacje na temat wykorzystania środków przeniesionych z 2009 r. na 2010 r.;
Przesunięcia
Przeniesienie środków
Zamówienia publiczne
System rachunkowości
Zasoby ludzkie
Wyniki
Roczny program prac i planowanie strategiczne
Dwie siedziby
Audyt wewnętrzny
______
(1) Dz.U. C 366 z 15.12.2011, s. 100.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(3) Dz.U. L 164 z 30.4.2004, s. 1.
(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.
(5) Dz.U. L 250 z 27.9.2011, s. 191.
(6) Decyzja 2004/79/WE (Euratom) przyjęta za wspólnym porozumieniem przedstawicieli państw członkowskich podczas spotkania na szczeblu szefów państw lub rządów z dnia 13 grudnia 2003 r. w sprawie lokalizacji siedzib niektórych urzędów i agencji Unii Europejskiej (Dz.U. L 29 z 3.2.2004, s. 15). Zob. art. 1 lit. f).
(7) Dz.U. L 250 z 27.9.2011, s. 269.
(8) Teksty przyjęte, P7_TA(2012)0164 (zob. s. 388 niniejszego Dziennika Urzędowego).
ZAŁĄCZNIK
ZALECENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO Z MINIONYCH LAT
ZALECENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO Z MINIONYCH LAT
Europejska Agencja Kolejowa | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
Wyniki | Agencja prowadzi działalność w dwóch miejscach, co naraża ją na dodatkowe koszty: Agencja nie znalazła jeszcze sposobu pokrycia kosztów wynikających z obowiązku posiadania siedzib w dwóch miastach. | - Zasada należytego zarządzania finansami nie była rygorystycznie przestrzegana: prognoza pieniężna Agencji nie została odpowiednio przygotowana. - Agencja prowadzi działalność w dwóch miejscach, co naraża ją na dodatkowe koszty (bezpośrednie wydatki: 450.000 EUR). | - Wzywa Agencję do opracowania diachronicznej analizy operacji przeprowadzonych w tym roku i w poprzednich latach. - Wzywa Agencję do ustanowienia skonkretyzowanych, mierzalnych, osiągalnych, realnych i terminowych celów (SMART) oraz wskaźników RACER, jak również stworzenia schematu Gannta→ promującego podejście zorientowane na wyniki. - Niewydolność wynikająca z posiadania dwóch siedzib dla jednej agencji. - Agencja prowadzi działalność w dwóch miejscach, co naraża ją na dodatkowe koszty. | - Korzystanie z 2 siedzib naraża Agencję na dodatkowe koszty. - Wzywa Agencję do przygotowania porównania działań, które zostały przeprowadzone w ciągu roku, za który ma zostać udzielone absolutorium, i w ciągu poprzedniego roku budżetowego. |
Przeniesienie środków | Zasada jednoroczności budżetu nie była ściśle przestrzegana: Agencja wykorzystała 72 % przyznanych jej środków na zobowiązania. Poziomy przeniesienia dla wydatków administracyjnych i wydatków operacyjnych wynosiły odpowiednio 37,5 % i 85 %. | - Agencja miała trudności w programowaniu i budżetowaniu swoich działań: ponad 35 % ostatecznej kwoty środków na 2007 r. nie zostało wykorzystanych w ciągu roku - wzywa Agencję, aby dążyła do podniesienia poziomu wykonania budżetu. | Agencja miała trudności w programowaniu i budżetowaniu swoich działań. | - Agencja nie rozwiązała problemu środków finansowych przenoszonych z jednego roku na rok następny. Przeniesienie 41 % środków z tytułu II stanowi poważne naruszenie zasady jednoroczności budżetu. - Wzywa, by do budżetu na każdy rok dołączać sprawozdanie dotyczące niewykorzystanych w poprzednich latach przeniesionych środków finansowych. - Trybunał Obrachunkowy zwrócił uwagę na przypadki anulowania i opóźnienia w procedurach udzielania zamówień, powtarzające się opóźnienia w realizacji płatności i istotne zmiany wprowadzone w programie prac w ciągu roku. |
Procedury udzielania zamówień | Agencja musi zainicjować procedury udzielania zamówień w tych obszarach, które obecnie objęte są umowami, które nie były przedmiotem zwykłej procedury. | - Zagadnienia dotyczące przejrzystości kryteriów wyboru i kryteriów udzielania: zastosowanie procedury negocjacyjnej nie było uzasadnione. - Wzywa ponownie do poprawy zarządzania zamówieniami. | Zagadnienia dotyczące przejrzystości kryteriów wyboru i kryteriów udzielania. | nie dotyczy |
Zasoby ludzkie | nie dotyczy | nie dotyczy | nie dotyczy | - Wzywa Agencję do lepszego odzwierciedlenia planowanej alokacji zasobów kadrowych w programie prac i sprawozdaniu z działalności rocznej. - Wyraża zaniepokojenie w związku z niestosowaniem regulaminu pracowniczego i przepisów wykonawczych do niego z mocą wsteczną. - Wzywa Agencję do stworzenia skonsolidowanej procedury rekrutacji, która mogłaby być wykorzystywana jako wzór dla wszystkich pracowników zaangażowanych w nową rekrutację. |
Audyt wewnętrzny | Wykazano słabości w systemie kontroli wewnętrznej: Agencja nie przyjęła przepisów wykonawczych do swojego regulaminu finansowego. | Agencja nie przestrzega ściśle regulaminu pracowniczego. | Wzywa Agencję do podjęcia działań w celu spełnienia 4 z 36 zaleceń sformułowanych przez Służbę Audytu Wewnętrznego → tj. do wdrożenia pewnych standardów kontroli wewnętrznej wobec podpisów bankowych, podziału obowiązków, newralgicznych stanowisk i utrzymania delegacji uprawnień. | Przyjmuje do wiadomości, że 6 spośród 10 zaleceń IAS w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi nadal musi zostać wdrożonych. |
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.