Decyzja 2012/582/UE w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Agencji ds. Bezpieczeństwa Sieci i Informacji za rok budżetowy 2010
Dz.U.UE.L.2012.286.221
Akt nienormatywnyDECYZJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 10 maja 2012 r.
w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Agencji ds. Bezpieczeństwa Sieci i Informacji za rok budżetowy 2010
(Dz.U.UE L z dnia 17 października 2012 r.)
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Martin SCHULZ | Klaus WELLE |
Przewodniczący | Sekretarz Generalny |
(1) Dz.U. C 366 z 15.12.2011, s. 15.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(3) Dz.U. L 77 z 13.3.2004, s. 1.
(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.
REZOLUCJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 10 maja 2012 r.
z dnia 10 maja 2012 r.
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Zarządzanie budżetem i finansami
Środki przeniesione
Postępowania o udzielenie zamówienia
Zwrot podatku od organów podatkowych przyjmującego państwa członkowskiego
Zasoby ludzkie
wzywa zatem Trybunał Obrachunkowy do poinformowania organu udzielającego absolutorium, czy priorytety te zostały efektywnie zrealizowane;
Systemy kontroli wewnętrznej
Audyt wewnętrzny
wzywa ponadto Agencję do poinformowania organu udzielającego absolutorium o działaniach podjętych w tym zakresie;
______
(1) Dz.U. C 366 z 15.12.2011, s. 15.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(3) Dz.U. L 77 z 13.3.2004, s. 1.
(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.
(5) Dz.U. L 250 z 27.9.2011, s. 186.
(6) Dz.U. L 64 z 12.3.2010, s. 759.
(7) Teksty przyjęte, P7_TA(2012)0164 (zob. s. 388 niniejszego Dziennika Urzędowego).
ZAŁĄCZNIK
ZALECENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO Z MINIONYCH LAT
ZALECENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO Z MINIONYCH LAT
Europejska Agencja ds. Bezpieczeństwa Sieci i Informacji | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
Wyniki działalności | nie dotyczy | nie dotyczy | - Wzywa Agencję do opracowania diachronicznej analizy operacji przeprowadzonych w tym roku i w poprzednich latach. | nie dotyczy |
Zarządzanie budżetem i finansami | - Wykonanie budżetu Agencji nie było ściśle zgodne z zasadami jednoroczności i specyfikacji: znaczną część transakcji przeprowadzono w ostatnim kwartale roku. | - Uchybienia w realizacji działań operacyjnych: 40 % zobowiązań i ponad 50 % płatności z tytułu działań operacyjnych wykonano w listopadzie i grudniu. - Uchybienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia (wstępny wybór ofert nie był uzasadniony, dokumentacja oceny nie była podpisana przez komisję oceniającą, akta były nieuporządkowane i niekompletne). | - ETO wykrył uchybienia w procedurach: niedoszacownie budżetu umowy ramowej (tj. w odniesieniu do trzyletniego zamówienia ramowego na usługi potrzeby niedoszacowano, a dostępny budżet na wydatki z tego tytułu na cały rok wykorzystano w ciągu sześciu miesięcy). - Wzywa Komisję do rozważenia sposobów na zapewnienie pełnej realizacji zasady gospodarowania środkami pieniężnymi w oparciu o potrzeby. - Wzywa Komisję do dopilnowania, aby rezerwy pieniężne Agencji były utrzymywane na jak najniższym poziomie w perspektywie długookresowej. | - Wyraża zaniepokojenie w związku z faktem, że Trybunał Obrachunkowy stwierdził przeniesienie środków na następny rok w wysokości 19 % łącznego budżetu Agencji. |
Audyt wewnętrzny i zasoby ludzkie | - Nieudokumentowane procedury kontroli wewnętrznej, które powinny zapewnić przejrzystość i należyte zarządzanie finansami. | nie dotyczy | - Postępy we wdrażaniu wszystkich ośmiu zaleceń Służby Audytu Wewnętrznego: tj. polityka kadrowa, odnowienie umów kończących się w 2008 r., niezależność komisji rekrutacyjnych, usługi szkoleniowe i przejrzystość w procedurze awansu. | - Uchybienia w procedurze naboru pracowników. - Wzywa Agencję do wprowadzenia kontroli ex post z pomocą profesjonalnego dostawcy. - Apeluje do Agencji o ustanowienie kompletnej ewidencji fizycznego stanu zasobów i zapewnienie prawidłowości zapisów księgowych. |
Postępowanie o udzielenie zamówienia | nie dotyczy | nie dotyczy | nie dotyczy | - Wzywa Agencję do wzmocnienia kontroli wewnętrznych w celu zapewnienia właściwego stosowania procedur zawierania umów i postępowań o udzielenie zamówienia. - Apeluje do Agencji o: - zwiększenie przejrzystości preliminarza i rozdziału kompetencji, - wzmocnienie procedury udzielania zezwoleń na zamówienia na szczeblu decyzji w sprawie finansowania i programu prac, - zapewnienie kompleksowego ujawniania odstępstw w rocznym sprawozdaniu z działalności, - zapewnienie odpowiednich działań następczych w związku z potencjalnymi nieprawidłowościami, - opracowanie kontroli ex post i składanie z nich sprawozdań. |
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.