Decyzja 2012/588/UE w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy za rok budżetowy 2010
Dz.U.UE.L.2012.286.246
Akt nienormatywnyDECYZJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 10 maja 2012 r.
w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy za rok budżetowy 2010
(Dz.U.UE L z dnia 17 października 2012 r.)
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Martin SCHULZ | Klaus WELLE |
Przewodniczący | Sekretarz Generalny |
(1) Dz.U. C 366 z 15.12.2011, s. 45.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(3) Dz.U. L 216 z 20.8.1994, s. 1.
(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.
REZOLUCJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 10 maja 2012 r.
z dnia 10 maja 2012 r.
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Zarządzanie budżetem i finansami
Środki przeniesione
Zasoby ludzkie
Wyniki
Audyt wewnętrzny
wzywa w związku z tym Agencję do szybkiej realizacji tych dwóch zaleceń i powiadomienia organu udzielającego absolutorium o podjętych działaniach;
______
(1) Dz.U. C 366 z 15.12.2011, s. 45.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(3) Dz.U. L 216 z 20.8.1994, s. 1.
(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.
(5) Dz.U. L 250 z 27.9.2011, s. 201.
(6) Dz.U. L 64 z 12.3.2010, s. 507.
(7) Teksty przyjęte, P7_TA(2012)0164. (Zob. s. 388 niniejszego Dziennika Urzędowego).
ZAŁĄCZNIK
ZALECENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO Z MINIONYCH LAT
ZALECENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO Z MINIONYCH LAT
Europejska Agencja Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
Wyniki | nie dotyczy | nie dotyczy | - Wzywa Agencję do przeprowadzenia diachronicznej analizy operacji przeprowadzonych w roku bieżącym i latach ubiegłych. - Gratuluje Agencji znacznego usprawnienia zarządzania finansowego na przestrzeni ostatnich trzech lat; zachęca Agencję do dalszego dążenia do zapewnienia najwyższych standardów planowania budżetowego, wykonania i kontroli. | Zwraca się do Agencji o przedstawienie - w tabeli, która zostanie załączona do przyszłego sprawozdania Trybunału Obrachunkowego - porównania działań przeprowadzonych w ciągu roku, którego dotyczy absolutorium, oraz działań przeprowadzonych w poprzednim roku budżetowym, tak aby pozwolić organowi udzielającemu absolutorium na lepszą ocenę wyników Agencji na przestrzeni dwóch lat. |
Zarządzanie Agencją | nie dotyczy | nie dotyczy | - Koszty zarządzania Agencją nie są małe (84 członków Rady Zarządzającej i 64 pracowników). | |
Przeniesione środki operacyjne | Nie przestrzegano restrykcyjnie budżetowej zasady specyfikacji. (Dyrektor podpisał 19 decyzji na kwotę około 880.000 EUR, zatwierdzających przeniesienie środków budżetowych między artykułami w ramach danego rozdziału. Niezgodnie z rozporządzeniem finansowym Rada Zarządzająca nie uzyskała wymaganej informacji). | nie dotyczy | - Wzywa do dopasowania prognoz budżetowych do rzeczywistych potrzeb w interesie należytego zarządzania finansami (sytuacja stanowiła naruszenie zasady jednoroczności). | - Odnotowuje fakt, że Agencja przeniosła środki w kwocie 3.500.000 EUR (tj. 47 % środków operacyjnych) w związku z działaniami operacyjnymi; podkreśla, że sytuacja ta świadczy o opóźnieniach w realizacji działań Agencji oraz stanowi naruszenie budżetowej zasady jednoroczności, co częściowo wynika z wieloletniej natury ważnych projektów. - Wzywa Agencję do ograniczenia wysokiego wskaźnika anulowania środków i do powiadomienia organu udzielającego absolutorium o podjętych działaniach. |
Procedury przetargowe | nie dotyczy | nie dotyczy | Wzywa Agencję do rozwiązania problemu wykorzystywania umowy ramowej w sprawie udzielania zamówień publicznych powyżej jej maksymalnej wartości, żeby przyczynić się do przestrzegania europejskiego prawa budżetowego. | |
Europejska Agencja Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
Zasoby ludzkie i audyt wewnętrzny | nie dotyczy | nie dotyczy | Wzywa Agencję do podjęcia działań celem realizacji 14 spośród 33 zaleceń sformułowanych przez Służbę Audytu Wewnętrznego; zauważa, że 6 z nich zostało uznane za bardzo ważne: dotyczące m.in. działań podjętych w związku z oczekiwaniami zainteresowanych stron oraz wdrożenia niektórych standardów kontroli wewnętrznej, czyli problemów związanych z pojedynczymi sprawami, sprawozdaniami rocznymi z kontroli wewnętrznej i rozwojem procedur kontroli wewnętrznej. | - Wzywa księgowego Agencji do opisania metodologii stosowanej do zatwierdzania systemu rachunkowości Agencji; popiera pomysł zacieśniania współpracy w ramach istniejącej międzyagencyjnej sieci księgowych, aby opracować wspólne wymogi i wspólną metodologię zatwierdzania systemów rachunkowości w agencjach. - Zachęca Agencję do przeprowadzenia przeglądu list kontrolnych w celu uwzględnienia specyfiki poszczególnych transakcji finansowych i do udostępnienia tych list personelowi. - Wzywa Agencję do sfinalizowania swoich procedur dokumentowania. - Zwraca się do Agencji o przedstawienie pełnej listy głównych procesów, które należy dostosować do wymaganych procedur, oraz o systematyczne uaktualnianie tej listy. |
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.