Decyzja 2012/578/UE w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiego Centrum Monitorowania Narkotyków i Narkomanii za rok budżetowy 2010
Dz.U.UE.L.2012.286.206
Akt nienormatywnyDECYZJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 10 maja 2012 r.
w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiego Centrum Monitorowania Narkotyków i Narkomanii za rok budżetowy 2010
(Dz.U.UE L z dnia 17 października 2012 r.)
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Martin SCHULZ | Klaus WELLE |
Przewodniczący | Sekretarz Generalny |
(1) Dz.U. C 366 z 15.12.2011, s. 156.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(3) Dz.U. L 376 z 27.12.2006, s. 1.
(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.
REZOLUCJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 10 maja 2012 r.
z dnia 10 maja 2012 r.
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Zarządzanie budżetem i finansami
jest zdania, że niski wskaźnik wykonania płatności w ramach tytułu III ma wpływ na rozwijanie projektów i działań Centrum i mógł wywrzeć negatywny wpływ na planowane wyniki; wzywa zatem Centrum do podjęcia natychmiastowych działań w celu poprawy wskaźnika wykonania środków na płatności w przyszłości i informowania organu udzielającego absolutorium o osiąganych postępach;
Środki przeniesione
wzywa jednak Trybunał Obrachunkowy do informowania organu udzielającego absolutorium o skuteczności podjętych środków;
System rachunkowości
Procedury udzielania zamówień
Wyniki
Ocena ryzyka
Audyt wewnętrzny
______
(1) Dz.U. C 366 z 15.12.2011, s. 156.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(3) Dz.U. L 376 z 27.12.2006, s. 1.
(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.
(5) Dz.U. L 250 z 27.9.2011, s. 167.
(6) Dz.U. L 64 z 12.3.2010, s. 1056-1057.
(7) Teksty przyjęte, P7_TA(2012)0164. (Zob. s. 388 niniejszego Dziennika Urzędowego).
ZAŁĄCZNIK
ZALECENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO Z MINIONYCH LAT
ZALECENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO Z MINIONYCH LAT
Europejskie Centrum Monitorowania Narkotyków i Narkomanii | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
Wyniki | Brak pełnego poszanowania zasad jednoroczności i szczegółowości budżetu: liczne przesunięcia środków między liniami budżetowymi; w wielu przypadkach dokumentacja nie była wystarczająco szczegółowa. | nie dotyczy | Wzywa Centrum do przyjęcia skonkretyzowanych, mierzalnych, osiągalnych, realnych i terminowych celów (SMART) oraz wskaźników RACER, jak również stworzenia schematu Gannta → promującego podejście zorientowane na wyniki. | Wzywa Centrum, aby schemat Gannta stanowił element programowania dla każdego z działań operacyjnych. |
Zarządzanie budżetowe i finansowe | Przepisy w dziedzinie zamówień publicznych nie były rygorystycznie stosowane. | Centrum prowadzi spór z Norwegią dotyczący obliczenia wkładu finansowego Norwegii w związku z udziałem w pracach Centrum. Centrum powinno zmierzać do rozwiązania tego sporu w najszybszym możliwym terminie, gdyż ma to skutki budżetowe i dla sprawozdania finansowego Centrum (szacunkowe obliczenia Centrum są o 80.000 EUR wyższe niż obliczenia władz norweskich). | nie dotyczy | - Wzywa Centrum do przyjęcia odpowiednich instrukcji i procedur analizy potencjalnych środków przeniesionych oraz lepszego programowania i monitorowania działań zmierzających do redukcji przenoszonych środków. - Według sprawozdania Trybunału Obrachunkowego w 2009 r. przeniesione środki budżetowe wyniosły 339.000 EUR dla tytułu II Wydatki administracyjne (26 %). |
Zasoby ludzkie | nie dotyczy | nie dotyczy | nie dotyczy | Wzywa Centrum do zagwarantowania spójnego wdrażania zatwierdzonej procedury oceny pracowników. |
Audyt wewnętrzny | nie dotyczy | nie dotyczy | Wzywa Centrum do wykonania 26 z 41 zaleceń przedstawionych przez Służbę Audytu Wewnętrznego w 2006 r. dotyczących: kontroli jakości nowej lokalizacji, ochrony przed szkodami w związku z powodzią, plan na rzecz ciągłości działalności i inwestycji w sprzęt; wdrożenie norm kontroli wewnętrznej (awans pracowników, ocena pracowników, zarządzanie ryzykiem). | - Wzywa Centrum do poinformowania organu udzielającego absolutorium o dotychczasowych postępach w dziedzinie zarządzania ryzykiem i rocznej analizy ryzyka. - Ponagla Centrum do bezzwłocznego wdrożenia dziewięciu istotnych zaleceń oraz do poinformowania organu udzielającego absolutorium o osiągniętych postępach. |
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.