Decyzja 2012/572/UE w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób za rok budżetowy 2010
Dz.U.UE.L.2012.286.184
Akt nienormatywnyDECYZJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 10 maja 2012 r.
w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób za rok budżetowy 2010
(Dz.U.UE L z dnia 17 października 2012 r.)
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Martin SCHULZ | Klaus WELLE |
Przewodniczący | Sekretarz Generalny |
(1) Dz.U. C 366 z 15.12.2011, s. 122.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(3) Dz.U. L 142 z 30.4.2004, s. 1.
(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.
REZOLUCJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 10 maja 2012 r.
z dnia 10 maja 2012 r.
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Zarządzanie budżetem i finansami
stwierdza jednak, że w tym samym dokumencie określono, że całkowity wkład Unii wyniósł w 2010 r. 53.223.000 EUR; odnotowuje oświadczenie Komisji Europejskiej, zgodnie z którym wkład Unii na rzecz Centrum w 2010 r. wyniósł 56.225.000 EUR, a liczba 53.223.000 EUR wynika z niespójności w tekście załączonym do zapisów budżetowych; uważa, że wskazuje to na konieczność corocznego przekazywania przez Komisję organowi udzielającemu absolutorium skonsolidowanych informacji dotyczących całkowitego rocznego finansowania na rzecz poszczególnych agencji przekazywanego z budżetu ogólnego Unii Europejskiej;
Środki przeniesione
System rachunkowości
Zamówienia
Zasoby ludzkie
Wyniki
Audyt wewnętrzny
______
(1) Dz.U. C 366 z 15.12.2011, s. 122.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(3) Dz.U. L 142 z 30.4.2004, s. 1.
(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.
(5) Dz.U. L 250 z 27.9.2011, s. 145.
(6) Teksty przyjęte, P7_TA(2012)0164 (zob. s. 388 niniejszego Dziennika Urzędowego).
ZAŁĄCZNIK
ZALECENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO W MINIONYCH LATACH
ZALECENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO W MINIONYCH LATACH
Europejskie Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
Wyniki/Zamówienia | - Przepisy dotyczące zamówień publicznych nie są rygorystycznie stosowane: brak wyraźnych kryteriów wyboru; niewłaściwy wybór procedury; brak poszanowania procedury opisanej w ogłoszeniu o przetargu; niedostateczne udokumentowanie procedury. | Nie dotyczy | - Wzywa Centrum do porównania działań, które zostały przeprowadzone w ciągu roku, za który ma zostać udzielone absolutorium, z działaniami w poprzednim roku budżetowym, aby umożliwić organowi udzielającemu absolutorium przeprowadzanie skuteczniejszej z roku na rok oceny wyników. - Brak umowy w sprawie siedziby między Centrum a rządem Szwecji, gdyż zbyt wiele kwestii wymaga dalszych negocjacji. | - Wzywa Centrum do porównania działań, które zostały przeprowadzone w ciągu roku, za który ma zostać udzielone absolutorium, z działaniami w poprzednim roku budżetowym. |
Przeniesienie środków | - Zasada jednoroczności nie jest rygorystycznie przestrzegana: Niemal 45 % zobowiązań przyjętych w ciągu roku zostało przeniesionych. Ponadto w drugiej połowie 2006 dokonano licznych przesunięć → niedokładnie szacowane potrzeby kadrowe. | - Zasada jednoroczności nie jest rygorystycznie przestrzegana: słabe punkty programowania, monitorowania, a następnie wdrożenia budżetu Centrum. - Przy podejmowaniu decyzji na temat poprawek budżetowych nie przeprowadzono oceny ich wpływu na program prac i osiągnięcie celów. | - Zasada jednoroczności nie jest rygorystycznie przestrzegana: słabe punkty programowania, a następnie wdrażania budżetu Centrum. - Wzywa Komisję do sprawdzenia, jakie są możliwości zapewnienia wdrożenia zasady gospodarowania środkami pieniężnymi w oparciu o aktualne potrzeby → Centrum utrzymuje niezwykle wysokie rezerwy gotówkowe przez długie okresy (na dzień 31 grudnia 2008 r.: 16.705.091 EUR). | - Wzywa Centrum do poinformowania organu udzielającego absolutorium o środkach podjętych w celu zaradzenia niedostatkom. Wysoki poziom przenoszonych środków, który ma negatywny wpływ na wykonanie budżetu i jest niezgodny z zasadą jednoroczności. |
Zasoby ludzkie | Nie dotyczy | Nie dotyczy | - Uchybienia w planowaniu procedur rekrutacyjnych | Nie dotyczy |
Audyt wewnętrzny | - Zobowiązania prawne przyjęte mimo braku wcześniejszych zobowiązań budżetowych, co stanowi naruszenie rozporządzenia finansowego. | - Agencja nie przestrzega rozporządzenia finansowego i zasady gospodarności: w 2007 r. Centrum wyasygnowało 500.000 EUR na remont głównego budynku, w związku z umową podpisaną przez Centrum z właścicielem budynku. W zawartej umowie nie określono szczegółowo zakresu prac, które miały zostać przeprowadzone, ani terminów i warunków płatności. | - Centrum nie wywiązało się całościowo z obowiązku przekazania organowi udzielającemu absolutorium sprawozdania sporządzonego przez dyrektora Centrum przedstawiającego pokrótce wnioski z audytów przeprowadzonych przez audytora wewnętrznego. | - Centrum nie wywiązało się całościowo z obowiązku przekazania organowi udzielającemu absolutorium sprawozdania sporządzonego przez dyrektora przedstawiającego pokrótce zalecenia IAS. |
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.