Decyzja 2012/594/UE w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Eurojustu za rok budżetowy 2010
Dz.U.UE.L.2012.286.267
Akt nienormatywnyDECYZJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 10 maja 2012 r.
w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Eurojustu za rok budżetowy 2010
(Dz.U.UE L z dnia 17 października 2012 r.)
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Martin SCHULZ | Klaus WELLE |
Przewodniczący | Sekretarz Generalny |
(1) Dz.U. C 366 z 15.12.2011, s. 140.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(3) Dz.U. L 63 z 6.3.2002, s. 1.
(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.
REZOLUCJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 10 maja 2012 r.
z dnia 10 maja 2012 r.
PARLAMENT EUROPEJSKI,
D mając na uwadze, że wkład Unii do budżetu Agencji na 2010 r. wyniósł 30.163.220 EUR w porównaniu z 24.799.400 EUR w 2009 r.(6), co stanowi wzrost o 21,62 %,
Zarządzanie budżetem i finansami
Przesunięcia i przeniesienia środków
Procedury udzielania zamówień
Wykaz wyjątków
wzywa Agencję do poinformowania organu udzielającego absolutorium o statusie dwóch wyjątków, które wciąż występowały pod koniec 2010 r.;
przyjmuje oświadczenie Agencji, zgodnie z którym oba wyjątki przestały istnieć w dniu 15 października 2010 r.;
Zasoby ludzkie
Wyniki
Przegląd struktury organizacyjnej
Sprawozdawczość finansowa i analiza
Zakres obowiązków dyrektora administracyjnego
Roczny program prac (RPP)
Audyt wewnętrzny
______
(1) Dz.U. C 366 z 15.12.2011, s. 140.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(3) Dz.U. L 63 z 6.3.2002, s. 1.
(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.
(5) Dz.U. L 250 z 27.9.2011, s. 215.
(6) Dz.U. L 64 z 12.3.2010, s. 1052.
(7) Teksty przyjęte, P7_TA(2012)0164 (zob. s. 388 niniejszego Dziennika Urzędowego).
ZAŁĄCZNIK
ZALECENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO Z MINIONYCH LAT
ZALECENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO Z MINIONYCH LAT
Eurojust | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
Wyniki | nie dotyczy | Brak wskaźników, niedostateczny pomiar zadowolenia użytkowników oraz brak koordynacji między programem budżetowym a programem prac, na skutek czego trudno jest ocenić wyniki działania Eurojustu. | Wzywa Agencję do informowania organu udzielającego absolutorium o kluczowych wskaźnikach skuteczności działania przyjętych przez Agencję i powiązaniu ich z celami, budżetem i programem prac Agencji. | |
Środki przeniesione | Nieprzestrzeganie zasady jednoroczności i zasady specyfikacji w sposób ścisły: w ramach zarządzania budżetowego stwierdzono liczne przesunięcia środków między pozycjami w budżecie; w wielu przypadkach dokumentacja nie była wystarczająco szczegółowa | Nieprzestrzeganie zasady jednoroczności w sposób ścisły: wysoki poziom przeniesionych środków oraz uchybienia w programowaniu i monitorowaniu (budżet: 18.900.000 EUR; środki: 18.000.000 EUR; środki przeniesione: 5.200.000 EUR). | - Nieprzestrzeganie zasady jednoroczności w sposób ścisły: wysoki poziom środków przeniesionych z poprzedniego roku, a następnie anulowanych (1.000.000 EUR tj. 25 % przeniesionych środków). - Wzywa Komisję do utrzymywania zasobów pieniężnych Eurojustu na jak najniższym poziomie; Eurojust posiada trwale zawyżony poziom środków pieniężnych (w grudniu 2008 r.: 4.612.878,47 EUR). | - Trybunał Obrachunkowy nie komentuje poziomu środków przeniesionych lub anulowanych w 2009 r. - Wzywa Agencję do poinformowania organu udzielającego absolutorium o działaniach podjętych, aby zapobiec przenoszeniu środków, gdyż kwestia ta stale pojawiała się podczas poprzednich procedur udzielania absolutorium. |
Procedury udzielania zamówień | Uchybienia w ramach procedury udzielania zamówień. | Uchybienia w ramach procedury udzielania zamówień, podobnie jak w dwóch wcześniejszych latach (tj. Agencja przedłużyła obowiązujące umowy w sposób niezgodny z przepisami). | Uchybienia w ramach procedury udzielania zamówień, podobnie jak w trzech wcześniejszych latach: w przypadku większości zamówień nie oszacowano wartości rynkowej przed wszczęciem procedury; uchybienia w ramach monitorowania umów i programowania udzielania zamówień; wzywa Agencję do informowania organu udzielającego absolutorium o tym, w jaki sposób planuje zmienić tę sytuację. | Gratuluje Eurojustowi wprowadzenia środków pozwalających na oszacowanie wartości rynkowej odnośnych produktów i usług przed rozpoczęciem procedury udzielania zamówień; uznaje tę inicjatywę za ważną praktykę, którą powinny stosować inne agencje; z zadowoleniem przyjmuje ponadto roczny plan Agencji dotyczący zamówień na 2009 r., który w znacznym stopniu pomógł jednostkom i służbom Eurojustu w zarządzaniu ofertami; uważa, że te inicjatywy przyczyniają się do udzielania przez urzędnika zatwierdzającego lepszych wskazówek i sprawowania przezeń skuteczniejszej kontroli. |
Zasoby ludzkie | nie dotyczy | - Uchybienia w procedurach rekrutacyjnych. - Zmniejszenie liczby nieobsadzonych stanowisk z 34 % pod koniec 2007 r. do 25 % na koniec 2008 r. - Uchybienia w planowaniu procedur rekrutacyjnych. | - Uchybienia w planowaniu i przeprowadzaniu procedur rekrutacyjnych: 26 % stanowisk pozostaje nieobsadzonych. - Nieprzestrzeganie zasady specyfikacji przez Eurojust. - Wzywa Agencję do poinformowania organu udzielającego absolutorium o nowej procedurze rekrutacji. | - Trybunał Obrachunkowy odnotowuje uchybienia w planowaniu i przeprowadzaniu procedur rekrutacyjnych (24 % stanowisk pozostaje nieobsadzonych). - Wzywa Agencję do przyjęcia kompleksowego planu działań w zakresie rekrutacji w celu znacznego ograniczenia liczby nieobsadzonych stanowisk i poinformowania o nim organu udzielającego absolutorium. - Wzywa Agencję do zmniejszenia liczby pracowników tymczasowych do poziomu zalecanego przez IAS. - Wyraża zaniepokojenie, że Trybunał Obrachunkowy stwierdził, że trzy z sześciu stanowisk średniego szczebla kierowniczego w Agencji zostało obsadzonych tymczasowo przez dotychczasowych pracowników. |
Audyt wewnętrzny | nie dotyczy | nie dotyczy | Wzywa Agencję do wdrożenia 26 z 26 zaleceń Służby Audytu Wewnętrznego; wzywa Agencję do bezzwłocznego wdrożenia następujących zaleceń dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi: przygotowania krótkoterminowego do obsadzenia stanowisk; zmiany organizacji Działu Kadr; zmniejszenia liczby pracowników czasowych; ulepszenia procedury rekrutacyjnej; przyjęcia przepisów wykonawczych dotyczących przebiegu kariery; zapewnienia bezstronności członków komisji rekrutacyjnej; dopilnowania prawidłowego wdrażania procedur udzielania zamówień. | Wzywa Agencję do poinformowania organu udzielającego absolutorium o przyczynach opóźnienia w zastosowaniu zaleceń IAS z dnia 31 grudnia 2008 r. oraz do podjęcia natychmiastowych działań obejmujących usprawnienie procedury rekrutacji, zmniejszenie liczby pracowników czasowych, restrukturyzację działu zasobów ludzkich, opracowanie planu zarządzania zasobami ludzkimi, nasilenie monitorowania działań dotyczących zasobów ludzkich oraz przegląd zawartości wykazu wyjątków. |
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.