Decyzja 2012/602/UE w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Agencji Europejskiego GNSS za rok budżetowy 2010
Dz.U.UE.L.2012.286.298
Akt nienormatywnyDECYZJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 10 maja 2012 r.
w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Agencji Europejskiego GNSS za rok budżetowy 2010
(Dz.U.UE L z dnia 17 października 2012 r.)
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Martin SCHULZ | Klaus WELLE |
Przewodnicząc | Sekretarz Generalny |
(1) Dz.U. C 366 z 15.12.2011, s. 112.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(3) Dz.U. L 276 z 20.10.2010, s. 11.
(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.
REZOLUCJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 10 maja 2012 r.
z dnia 10 maja 2012 r.
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Wiarygodność rozliczeń
Zarządzanie budżetem i finansami
wyraża zaniepokojenie faktem, iż wskaźnik wykonania budżetu przez Agencję w tytule III w zakresie płatności wyniósł jedynie 60 % w porównaniu z 97 % w 2009 r.; z zadowoleniem przyjmuje fakt, że Agencja przyjęła środki niezbędne do naprawienia tej sytuacji, które faktycznie doprowadziły w 2011 r. do wysokiego poziomu wykonania w odniesieniu do płatności (90 % w tytule III i 94 % w odniesieniu do budżetu jako całości);
Procedury przyznawania dotacji
Działania w zakresie zamówień publicznych
Spójność rocznego programu prac ze sprawozdaniem rocznym dotyczącym działań Agencji
Zasoby ludzkie
Audyt wewnętrzny
______
(1) Dz.U. C 366 z 15.12.2011, s. 112.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(3) Dz.U. L 276 z 20.10.2010, s. 11.
(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.
(5) Dz.U. L 250 z 27.9.2011, s. 232.
(6) Dz.U. L 196 z 24.7.2008, s. 1.
(7) Teksty przyjęte, P7_TA(2012)0164. (Zob. s. 388 niniejszego Dziennika Urzędowego).
ZAŁĄCZNIK
ZALECENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO Z MINIONYCH LAT
ZALECENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO Z MINIONYCH LAT
Agencja Europejskiego GNSS | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
Zarządzanie budżetem i finansami | - Nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemów zarządzania i kontroli: w 12 przypadkach urzędnik inicjujący transakcję nie posiadał stosownych uprawnień oraz nie przestrzegano właściwego obiegu finansowego. - Brak pewności w kwestiach dotyczących aktywów związanych z programami Galileo i EGNOS. | - Nieprawidłowości w wykonywaniu budżetu: brak wyraźnego powiązania między programem prac Organu a budżetem, nieuzasadnione i nieudokumentowane przesunięcia, wielokrotne opóźnienia w rejestrowaniu nakazów odzyskania środków w kontach budżetowych oraz niespójna prezentacja wykonania budżetu. - Nawet mimo zmniejszenia budżetu o de facto 50 %, poziom wykorzystania środków na zobowiązania i płatności w zakresie działań operacyjnych był niski: 63 % dla zobowiązań i 51 % dla płatności. - Wyrażenie zastrzeżeń przez Trybunał Obrachunkowy w poświadczeniu wiarygodności co do sprawozdania finansowego za rok budżetowy 2007 oraz legalności i prawidłowości transakcji leżących u jego podstaw. - Brak pewności w kwestiach dotyczących aktywów związanych z programami Galileo i EGNOS. | - Nieprawidłowości w wykonywaniu budżetu: brak odpowiedniego budżetu korygującego. - Wyrażenie zastrzeżeń przez Trybunał Obrachunkowy w poświadczeniu wiarygodności co do sprawozdania finansowego za rok budżetowy 2008 oraz legalności i prawidłowości transakcji leżących u jego podstaw. - Brak pewności w kwestiach dotyczących aktywów związanych z programami Galileo i EGNOS. | - Kryteria wykluczenia w odniesieniu do siódmego programu ramowego nie były opublikowane ani sprawdzone, a Organ nie dokumentował w sposób systematyczny, iż spełnione były kryteria dotyczące udziału w jednym z tematów małych i średnich przedsiębiorstw jako potencjalnych beneficjentów. - Ostateczny budżet opublikowany przez Agencję w dniu 31 marca 2010 r. nie pokrywał się z ostatecznym budżetem za rok 2009 zatwierdzonym przez zarząd i nie zawierał dochodów - Agencja została w związku z tym wezwana do naprawienia sytuacji i poinformowania organu udzielającego absolutorium o zmianach. |
Zasoby ludzkie | Nie dotyczy | Nie dotyczy | Nie dotyczy | - Nieprawidłowości w procedurach naboru pracowników. - Konieczność usunięcia nieprawidłowości, które naruszają zasadę równego traktowania w stosowaniu kryteriów kwalifikowania się w procedurach naboru otwartych dla kandydatów wewnętrznych i zewnętrznych. |
Audyt wewnętrzny | Nie dotyczy | Nie dotyczy | Agencja została wezwana do wypełnienia dwóch ostatnich zaleceń sformułowanych przez Służbę Audytu Wewnętrznego w 2007 r. dotyczących funkcji "wrażliwych" i opisów stanowisk pracy. | Dwa pozostałe ważne zalecenia Służby Audytu Wewnętrznego, które nie zostały jeszcze wdrożone, dotyczą funkcji "wrażliwych" i opisów stanowisk pracy. |
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.