Zmiana uchwały w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach przyznawania prawa wykonywania zawodu lekarza i lekarza dentysty oraz prowadzenia rejestru lekarzy i lekarzy dentystów.

Akty korporacyjne

Lekarz.2022.12.16

Akt nieoceniany
Wersja od: 16 grudnia 2022 r.

UCHWAŁA Nr 58/22/IX
NACZELNEJ RADY LEKARSKIEJ
z dnia 16 grudnia 2022 r.
w sprawie zmiany uchwały w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach przyznawania prawa wykonywania zawodu lekarza i lekarza dentysty oraz prowadzenia rejestru lekarzy i lekarzy dentystów

Na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2022 r. poz. 1731) i art. 5 pkt 3, 4, 6 i 11 oraz art. 6, 7 i 49 ustawy z dnia 2 grudnia 2009 r. o izbach lekarskich (Dz. U. z 2021 r. poz. 1342) uchwala się, co następuje:
§  1. 
1. 
W Regulaminie szczegółowego trybu postępowania w sprawach przyznawania prawa wykonywania zawodu lekarza i lekarza dentysty, wpisywania na listę członków okręgowej izby lekarskiej i wpisu do okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów, prowadzenia okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów i Centralnego Rejestru Lekarzy i Lekarzy Dentystów Rzeczypospolitej Polskiej, stanowiącym załącznik do uchwały Nr 1/17/VII Naczelnej Rady Lekarskiej z dnia 13 stycznia 2017 r. w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach przyznawania prawa wykonywania zawodu lekarza i lekarza dentysty oraz prowadzenia rejestru lekarzy i lekarzy dentystów, w brzmieniu określonym w załączniku do obwieszczenia Nr 5/22/VIII Prezesa Naczelnej Rady Lekarskiej z dnia 29 kwietnia 2022 r., wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 2 dodaje się ust. 30b w brzmieniu:

"dokument ePWZ" - dokumenty: "Prawo wykonywania zawodu lekarza", "Prawo wykonywania zawodu lekarza dentysty", o których mowa w art. 7c ust. 1 i 2 ustawy z dni 5 grudnia o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2022 r. poz. 1731), udostępnione w aplikacji mObywatel poprzez system teleinformatyczny, który pozwala na pobieranie, przechowywanie i prezentację dokumentów elektronicznych, a także przekazywanie tych dokumentów między urządzeniami mobilnymi lub do systemów teleinformatycznych.

2)
dodaje się § 11c w brzmieniu:

1. Lekarzowi posiadającemu dokument PWZ automatycznie generowany jest dokument ePWZ z unikalnym numerem seryjnym, który nie musi odpowiadać numerowi seryjnemu dokumentu PWZ.

2. Organem wydającym dokument ePWZ jest okręgowa izba lekarska, której członkiem jest lekarz na dzień generowania dokumentu.

3. Dokument ePWZ zawiera pola odpowiadające dokumentom PWZ-A i PWZ-B, zgodnie z wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 17 grudnia 2021 r. w sprawie wzorów dokumentów: Prawo wykonywania zawodu lekarza, Prawo wykonywania zawodu lekarza dentysty (Dz. U. z 2021 r., poz. 2374), i odzwierciedla aktualne dane lekarza lub lekarza dentysty w CRL.

4. W wypadku wygaszenia ważności aktualnego dokumentu PWZ system automatycznie unieważnia wygenerowany dokument ePWZ.

5. W wypadku wydania nowego dokumentu PWZ generowany jest nowy dokument ePWZ na zasadach opisanych w ust. 1-3.

6. Rejestr wygenerowanych dokumentów ePWZ prowadzony jest przez Naczelną Izbę Lekarską.

7. Lekarz lub lekarz dentysta posiada dostęp do wygenerowanego dokumentu ePWZ poprzez aplikację mObywatel oraz systemy z nią powiązane.

8. W sprawach nieuregulowanych w powyższych zapisach przepisy uchwały Nr 1/17/VII Naczelnej Rady Lekarskiej z dnia 13 stycznia 2017 r. stosuje się odpowiednio.

§  2. 
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 r.