Zmiana uchwały w sprawie regulaminu działalności Kanclerza Akademii i Kancelarii Akademii.

Akty korporacyjne

PAN.2016.9.20

Akt nieoceniany
Wersja od: 20 września 2016 r.

UCHWALA Nr 53/2016
PREZYDIUM POLSKIEJ AKADEMII NAUK
z dnia 20 września 2016 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu działalności Kanclerza Akademii i Kancelarii Akademii

Na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. z 2016 r. poz. 572) uchwala się, co następuje:
§  1.
W Regulaminie działalności Kanclerza Akademii i Kancelarii Akademii, stanowiącym załącznik do uchwały Nr 54/2015 Prezydium Polskiej Akademii Nauk z dnia 22 września 2015 r. w sprawie regulaminu działalności Kanclerza Akademii i Kancelarii Akademii, zmienionej uchwałą Nr 1/2016 Prezydium Polskiej Akademii Nauk z dnia 19 stycznia 2016 r., wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 8 pkt 10 otrzymuje brzmienie:

"10) Zespół Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych;";

2)
§ 18 otrzymuje brzmienie:

"§ 18. Do zakresu działania Zespołu Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych należy w szczególności:

1) opracowywanie i realizacja Planu Operacyjnego funkcjonowania Kancelarii Akademii;

2) przygotowanie i wdrażanie dokumentów związanych z działaniem obrony cywilnej w Kancelarii Akademii oraz w innych jednostkach organizacyjnych Akademii;

3) koordynowanie spraw związanych z ochroną zabytków w okresie zagrożeń, kryzysu, wojny będących w ewidencji jednostek organizacyjnych Akademii;

4) opracowywanie dokumentacji i utrzymywanie w ciągłej gotowości systemu stałego dyżuru w Akademii jako elementu gotowości obronnej państwa;

5) realizacja zadań ochrony przeciwpożarowej w Kancelarii Akademii i jednostkach organizacyjnych Akademii;

6) organizacja i prowadzenie szkoleń w zakresie zadań Zespołu;

7) realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych;

8) przeprowadzanie kontroli ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów w tym zakresie;

9) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych;

10) okresowa kontrola ewidencji i obiegu dokumentów niejawnych;

11) przeprowadzanie zwykłych postępowań sprawdzających, na polecenie Prezesa Akademii;

12) opracowywanie stosownych dokumentów związanych z planem ochrony informacji niejawnych oraz nadzorowanie jej realizacji;

13) opracowywanie dokumentacji bezpieczeństwa teleinformatycznego oraz nadzorowanie jej realizacji;

14) podejmowanie działań zmierzających do wyjaśnienia okoliczności naruszeń przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych;

15) prowadzenie Kancelarii Dokumentów Niejawnych;

16) współpraca z ABW w zakresie ochrony informacji niejawnych.".

§  2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

UZASADNIENIE

W projektowanej uchwale proponuje się nowelizację regulaminu działalności Kanclerza Akademii i Kancelarii Akademii polegającą na zmianie nazwy i zakresu zadań b. Zespołu do Spraw Obronnych, w miejsce którego działać będzie Zespół Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych.

W wyniku zmian w koncepcji systemu obronnego państwa w instytucjach cywilnych, które nie posiadają potencjału obronnego, większy nacisk położony jest na realizację zadań dotyczących bezpieczeństwa powszechnego. Większość zadań realizowanych przez Zespół koncentruje się na zapewnieniu bezpieczeństwa pracownikom Kancelarii PAN oraz mienia Akademii, które wynikają z przedstawionych ustaw i innych przepisów jakie zostały wydane na ich podstawie. Zadania obronne które są realizowane przez Zespół, są uzupełnieniem zadań dotyczących bezpieczeństwa powszechnego, ale nie są związane z Planem Mobilizacji Gospodarki /PMG/.

Zmodyfikowano część zadań Zespołu związanych z realizacją zadań w zakresie ochrony informacji niejawnych.

Nowelizacja ma na celu zaktualizowanie zadań Zespołu odpowiadające aktualnie realizowanym zadaniom, dostosowanym do obowiązujących przepisów prawnych. Pochodną tego jest zmiana nazwy Zespołu.