Zmiana uchwały w sprawie określenia form, trybu i szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej bankom z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych.
BFGwa.2016.8.31
Akt nieocenianyUCHWAŁA Nr 47/2016
RADY BANKOWEGO FUNDUSZU GWARANCYJNEGO
z dnia 31 sierpnia 2016 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie określenia form, trybu i szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej bankom z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych
"13) wydatki na system ochrony - poniesione lub planowane wydatki związane z tworzeniem lub przystąpieniem do systemu ochrony, w szczególności dotyczące finansowania:
a) kosztów funkcjonowania jednostki zarządzającej systemem ochrony, o których mowa w art. 22e ust. 5 ustawy,
b) składek, wkładów pieniężnych oraz innych opłat i wpłat wnoszonych na fundusze, o których mowa w art. 22g ust. 1 lub art. 22s ust. 1 ustawy, za wyjątkiem wpłat z tytułu kar finansowych i innych o podobnym charakterze,
c) kosztów badania sprawozdania finansowego w zakresie rozszerzonego badania jakości aktywów, w tym pełnego badania dużych zaangażowań;";
"c) opinię organu zarządzającego systemem ochrony zawierającą potwierdzenie:
– wysokości poniesionych lub planowanych wydatków na system ochrony przez bank, przy czym w przypadku gdy kwoty poniesionych lub planowanych wydatków na system ochrony uległy zmianie w okresie pomiędzy dniem sporządzenia wniosku przez bank a wydaniem opinii przez organ zarządzający systemem ochrony, opinia powinna zawierać dodatkowo aktualne kwoty poniesionych lub planowanych przez bank wydatków na system ochrony,
– uczestnictwa tego banku w systemie ochrony wraz z potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopią podpisanej umowy systemu ochrony, o której mowa w § 7 pkt 2, o ile kopia taka nie została przekazana do Funduszu wcześniej przez organ zarządzający systemem ochrony; w takim przypadku opinia powinna zawierać również oświadczenie o wcześniejszym przekazaniu potwierdzonej za zgodność z oryginałem kopii takiej umowy.";
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Wniosek banku spółdzielczego o udzielenie pomocy finansowej z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych na: (zakup akcji / inwestycje związane z procesem łączeniowym / inwestycje planowane niezwiązane z procesem łączeniowym)1
Wniosek banku spółdzielczego o udzielenie pomocy finansowej z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych na: (zakup akcji / inwestycje związane z procesem łączeniowym / inwestycje planowane niezwiązane z procesem łączeniowym)1
Lp. | Wyszczególnienie | Dotyczy banku | |
ubiegającego się o pomoc | przejmowanego2 lub banku, którego akcje są nabywane3 | ||
1 | Nazwa i siedziba banku | ||
2 | Bank zrzeszający | ||
3 | Organ rejestrowy | ||
4 | Nr wpisu w rejestrze | ||
5 | Skład zarządu banku | podać stanowisko, imię i nazwisko oraz datę powołania na stanowisko | X |
X | |||
X | |||
6 | Liczba zatrudnionych | X | |
7 | Liczba oddziałów | X | |
8 | Liczba filii | X | |
9 | Liczba punktów kasowych | X | |
10 | Data przejęcia / połączenia | X | |
11 | Wnioskowana kwota pomocy | X | |
12 | Planowany okres korzystania z pomocy | X | |
13 | Proponowane formy zabezpieczenia | X |
2 w przypadku wniosku o pomoc na koszty poniesione i planowane związane z procesem łączeniowym
3 w przypadku wniosku o pomoc na zakup akcji banku zrzeszającego (banki składające wniosek o pomoc na inwestycje niezwiązane z procesem łączeniowym nie wypełniają tej kolumny)
W imieniu (nazwa banku składającego wniosek) wyrażamy zgodę na przekazywanie przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny do wiadomości banku zrzeszającego korespondencji Funduszu dotyczącej braków formalnych lub innych nieprawidłowości w zakresie złożonego wniosku.
Załączniki:
1) prognoza finansowa,
2) statut banku,
3) aktualny odpis z rejestru sądowego,
4) dokument określający, do jakiej wysokości zarząd banku może zaciągać zobowiązania,
5) inne dokumenty wymagane w zależności od celu pomocy (należy wymienić),
6) .................................
Zarząd Banku .................................
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Wniosek banku spółdzielczego/banku zrzeszającego o udzielenie pożyczki z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych na wydatki na system ochrony
Wniosek banku spółdzielczego/banku zrzeszającego o udzielenie pożyczki z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych na wydatki na system ochrony
Lp. | Wyszczególnienie | Dane banku |
1 | Nazwa i siedziba banku | |
2 | System ochrony (data podpisania umowy) | |
3 | Organ rejestrowy | |
4 | Nr wpisu w rejestrze | |
5 | Skład zarządu banku | podać stanowisko, imię i nazwisko oraz datę powołania na stanowisko |
6 | Wnioskowana kwota pomocy | |
7 | Planowany okres korzystania z pożyczki | |
8 | Proponowane formy zabezpieczenia |
Załączniki:
1) prognoza finansowa,
2) statut banku,
3) aktualny odpis z rejestru sądowego,
4) dokument określający, do jakiej wysokości zarząd banku może zaciągać zobowiązania,
5) kopia uchwały walnego zgromadzenia lub zebrania przedstawicieli wyrażająca zgodę na uczestniczenie w systemie ochrony,
6) oświadczenie o podpisaniu umowy systemu ochrony,
7) ...........................
Zarząd Banku .................................
ZAŁĄCZNIK Nr 3
Prognoza finansowa - dane w tys. zł.
Prognoza finansowa - dane w tys. zł.
I.
Wybrane pozycje bilansu
Wybrane pozycje bilansu
Lp. | Wyszczególnienie | dane wyjściowe na koniec 1,2,3 lub 4 kwartału roku n | stan na koniec roku n2 | stan na koniec roku n+1 |
1. | Kasa i operacje z bankiem centralnym | |||
2. | Aktywa finansowe, kredyty i inne należności, instrumenty utrzymywane do terminu wymagalności, w tym: | |||
2.1. | Instrumenty dłużne | |||
2.2. | Kredyty i pożyczki | |||
3. | Rzeczowe aktywa trwałe i wartości niematerialne i prawne | |||
4. | Zobowiązania finansowe ogółem, w tym: | |||
4.1. | Depozyty | |||
4.2. | Środki z tytułu pomocy BFG | |||
5. | Zobowiązania ogółem | |||
6. | Strata skumulowana1 | |||
7. | Aktywa lub pasywa ogółem | |||
8. | Pozycje pozabilansowe - udzielone |
2 kolumna wypełniana w przypadku gdy dane wyjściowe dotyczą 1, 2 lub 3 kwartału
II.
Wybrane pozycje rachunku zysków i strat
Wybrane pozycje rachunku zysków i strat
Lp. | Wyszczególnienie | dane wyjściowe na koniec 1,2,3 lub 4 kwartału roku n | stan na koniec roku n | stan na koniec roku n+1 |
1. | Wynik na działalności bankowej, w tym: | |||
1.1. | Wynik z tytułu odsetek | |||
1.2. | Wynik z tytułu opłat i prowizji | |||
1.3. | Wynik z tytułu aktywów i zobowiązań finansowych | |||
2. | Koszty działania banku | |||
3. | Amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych | |||
4. | Rezerwy | |||
5. | Wynik z tytułu rezerwy na ryzyko ogólne (PSR) | |||
6. | Odpisy aktualizacyjne z tytułu utraty wartości aktywów finansowych niewycenianych według wartości godziwej poprzez rachunek zysków i start (wynik z tytułu rezerw celowych) | |||
7. | Odpisy aktualizacyjne z tytułu utraty wartości aktywów niefinansowych | |||
8. | Wynik z działalności operacyjnej | |||
9. | Zysk (strata) brutto z działalności kontynuowanej | |||
10. | Wynik (zysk/strata) netto |
III.
Jakość należności
Jakość należności
Wyszczególnienie | dane wyjściowe na koniec 1,2,3 lub 4 kwartału roku n | stan na koniec roku n | stan na koniec roku n+1 |
Pozostałe należności oraz kredyty i pożyczki (wartość bilansowa brutto) | |||
Należności normalne i pod obserwacją | |||
Należności zagrożone |
IV.
Adekwatność kapitałowa
Adekwatność kapitałowa
Lp. | Wyszczególnienie | dane wyjściowe na koniec 1,2,3 lub 4 kwartału roku n | stan na koniec roku n | stan na koniec roku n+1 |
1. | Fundusze własne | |||
1.1. | Kapitał Tier I, w tym: | |||
1.1.1 | Kapitał podstawowy Tier I | |||
1.1.2 | Kapitał dodatkowy Tier I | |||
1.2 | Kapitał Tier II, w tym: | |||
1.2.1 | Instrumenty kapitałowe i pożyczki podporządkowane kwalifikujące się jako kapitał Tier II | |||
2. | Łączna kwota ekspozycji na ryzyko | |||
3. | Współczynnik kapitału podstawowego Tier I (%) | |||
4. | Współczynnik kapitału Tier I (%) | |||
5. | Łączny współczynnik kapitałowy (%) |
ZAŁĄCZNIK Nr 4
Wniosek banku spółdzielczego/banku zrzeszającego o umorzenie części/całości należności i wierzytelności z tytułu udzielonych pożyczek
Wniosek banku spółdzielczego/banku zrzeszającego o umorzenie części/całości należności i wierzytelności z tytułu udzielonych pożyczek
Lp. | Wyszczególnienie | Dane banku |
1 | Nazwa i siedziba banku | |
2 | System ochrony | |
3 | Organ rejestrowy | |
4 | Nr wpisu w rejestrze | |
5 | Skład zarządu banku | podać stanowisko, imię i nazwisko oraz datę powołania na stanowisko |
6 | Przedmiot wniosku1 | |
7 | Uzasadnienie |
W imieniu (nazwa banku składającego wniosek) wyrażamy zgodę na przekazywanie przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny do wiadomości organu zarządzającego systemem ochrony korespondencji Funduszu dotyczącej braków formalnych lub innych nieprawidłowości w zakresie złożonego wniosku.
Załączniki:
1) informacje i dokumenty wymagane przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311, z późn. zm.):
a) .......................,
b) .......................,
2) zaświadczenia o pomocy de minimis jakie otrzymał bank w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz zaświadczenia o pomocy de minimis jakie bank otrzymał w ciągu 2 poprzedzających lat/oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie/oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis (niepotrzebne skreślić),
3) .......................
Zarząd Banku .................................