Zmiana uchwały w sprawie określenia form, trybu i szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej bankom z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych.

Akty korporacyjne

BFGwa.2016.8.31

Akt nieoceniany
Wersja od: 31 sierpnia 2016 r.

UCHWAŁA Nr 47/2016
RADY BANKOWEGO FUNDUSZU GWARANCYJNEGO
z dnia 31 sierpnia 2016 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie określenia form, trybu i szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej bankom z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych

Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 7 grudnia 2000 r. o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających (Dz. U. z 2015 r. poz. 2170 oraz z 2016 r. poz. 381 i 996) uchwala się, co następuje:
§  1.
W załączniku do uchwały nr 33/2015 Rady Bankowego Funduszu Gwarancyjnego z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie określenia form, trybu i szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej bankom z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych, zmienionej uchwałą nr 10/2016 Rady Bankowego Funduszu Gwarancyjnego z dnia 29 lutego 2016 r. zmieniającą uchwałę w sprawie określenia form, trybu i szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej bankom spółdzielczym z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych, wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 1 pkt 13 otrzymuje brzmienie:

"13) wydatki na system ochrony - poniesione lub planowane wydatki związane z tworzeniem lub przystąpieniem do systemu ochrony, w szczególności dotyczące finansowania:

a) kosztów funkcjonowania jednostki zarządzającej systemem ochrony, o których mowa w art. 22e ust. 5 ustawy,

b) składek, wkładów pieniężnych oraz innych opłat i wpłat wnoszonych na fundusze, o których mowa w art. 22g ust. 1 lub art. 22s ust. 1 ustawy, za wyjątkiem wpłat z tytułu kar finansowych i innych o podobnym charakterze,

c) kosztów badania sprawozdania finansowego w zakresie rozszerzonego badania jakości aktywów, w tym pełnego badania dużych zaangażowań;";

2)
w § 8 w ust. 2 w pkt 4 lit. c otrzymuje brzmienie:

"c) opinię organu zarządzającego systemem ochrony zawierającą potwierdzenie:

– wysokości poniesionych lub planowanych wydatków na system ochrony przez bank, przy czym w przypadku gdy kwoty poniesionych lub planowanych wydatków na system ochrony uległy zmianie w okresie pomiędzy dniem sporządzenia wniosku przez bank a wydaniem opinii przez organ zarządzający systemem ochrony, opinia powinna zawierać dodatkowo aktualne kwoty poniesionych lub planowanych przez bank wydatków na system ochrony,

– uczestnictwa tego banku w systemie ochrony wraz z potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopią podpisanej umowy systemu ochrony, o której mowa w § 7 pkt 2, o ile kopia taka nie została przekazana do Funduszu wcześniej przez organ zarządzający systemem ochrony; w takim przypadku opinia powinna zawierać również oświadczenie o wcześniejszym przekazaniu potwierdzonej za zgodność z oryginałem kopii takiej umowy.";

3)
formularze nr 1, nr 1a, nr 2 i nr 4 otrzymują brzmienie określone odpowiednio w załącznikach nr 1- 4 do niniejszej uchwały.
§  2.
1.
Uchwała wchodzi w życie w dniu następującym po dniu podjęcia.
2.
Wnioski o udzielenie pomocy finansowej na wydatki na system ochrony, o których mowa w § 1 pkt 1, złożone przed dniem wejścia w życie niniejszej uchwały będą rozpatrywane przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny na zasadach określonych w uchwale, o której mowa w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszą uchwałą, o ile zostaną odpowiednio zmienione przez bank w zakresie formularza nr 1a oraz opinii organu zarządzającego systemem ochrony, o której mowa w § 1 pkt 2, w brzmieniu nadanym niniejszą uchwałą. W przypadku niedokonania przez bank zmiany wniosków, o których mowa w zdaniu pierwszym, w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie uchwały, wnioski te Bankowy Fundusz Gwarancyjny rozpatrzy zgodnie z zasadami obowiązującymi przed dniem wejścia w życie niniejszej uchwały.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Wniosek banku spółdzielczego o udzielenie pomocy finansowej z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych na: (zakup akcji / inwestycje związane z procesem łączeniowym / inwestycje planowane niezwiązane z procesem łączeniowym)1

Lp.WyszczególnienieDotyczy banku
ubiegającego się o pomocprzejmowanego2 lub banku, którego akcje są nabywane3
1Nazwa i siedziba banku
2Bank zrzeszający
3Organ rejestrowy
4Nr wpisu w rejestrze
5Skład zarządu bankupodać stanowisko, imię i nazwisko oraz datę powołania na stanowiskoX
X
X
6Liczba zatrudnionychX
7Liczba oddziałówX
8Liczba filiiX
9Liczba punktów kasowychX
10Data przejęcia / połączeniaX
11Wnioskowana kwota pomocyX
12Planowany okres korzystania z pomocyX
13Proponowane formy zabezpieczeniaX
1 niepotrzebne skreślić

2 w przypadku wniosku o pomoc na koszty poniesione i planowane związane z procesem łączeniowym

3 w przypadku wniosku o pomoc na zakup akcji banku zrzeszającego (banki składające wniosek o pomoc na inwestycje niezwiązane z procesem łączeniowym nie wypełniają tej kolumny)

W imieniu (nazwa banku składającego wniosek) wyrażamy zgodę na przekazywanie przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny do wiadomości banku zrzeszającego korespondencji Funduszu dotyczącej braków formalnych lub innych nieprawidłowości w zakresie złożonego wniosku.

Załączniki:

1) prognoza finansowa,

2) statut banku,

3) aktualny odpis z rejestru sądowego,

4) dokument określający, do jakiej wysokości zarząd banku może zaciągać zobowiązania,

5) inne dokumenty wymagane w zależności od celu pomocy (należy wymienić),

6) .................................

Zarząd Banku .................................

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Wniosek banku spółdzielczego/banku zrzeszającego o udzielenie pożyczki z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych na wydatki na system ochrony

Lp.WyszczególnienieDane banku
1Nazwa i siedziba banku
2System ochrony (data podpisania umowy)
3Organ rejestrowy
4Nr wpisu w rejestrze
5Skład zarządu bankupodać stanowisko, imię i nazwisko oraz datę powołania na stanowisko
6Wnioskowana kwota pomocy
7Planowany okres korzystania z pożyczki
8Proponowane formy zabezpieczenia
W imieniu (nazwa banku składającego wniosek) wyrażamy zgodę na przekazywanie przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny do wiadomości organu zarządzającego systemem ochrony korespondencji Funduszu dotyczącej braków formalnych lub innych nieprawidłowości w zakresie złożonego wniosku.

Załączniki:

1) prognoza finansowa,

2) statut banku,

3) aktualny odpis z rejestru sądowego,

4) dokument określający, do jakiej wysokości zarząd banku może zaciągać zobowiązania,

5) kopia uchwały walnego zgromadzenia lub zebrania przedstawicieli wyrażająca zgodę na uczestniczenie w systemie ochrony,

6) oświadczenie o podpisaniu umowy systemu ochrony,

7) ...........................

Zarząd Banku .................................

ZAŁĄCZNIK Nr  3

Prognoza finansowa - dane w tys. zł.

(dane wyjściowe stanowią dane za ostatni kwartał, poprzedzający złożenie wniosku, za który dostępne są dane sprawozdawcze)

I.

 Wybrane pozycje bilansu

Lp.Wyszczególnieniedane wyjściowe na koniec 1,2,3 lub 4 kwartału roku nstan na koniec roku n2stan na koniec roku n+1
1.Kasa i operacje z bankiem centralnym
2.Aktywa finansowe, kredyty i inne należności, instrumenty utrzymywane do terminu wymagalności, w tym:
2.1.Instrumenty dłużne
2.2.Kredyty i pożyczki
3.Rzeczowe aktywa trwałe i wartości niematerialne i prawne
4.Zobowiązania finansowe ogółem, w tym:
4.1.Depozyty
4.2.Środki z tytułu pomocy BFG
5.Zobowiązania ogółem
6.Strata skumulowana1
7.Aktywa lub pasywa ogółem
8.Pozycje pozabilansowe - udzielone
1 pozycja agreguje następujące dane ze sprawozdawczości FINREP: zysk/strata z lat ubiegłych, zysk/strata w trakcie zatwierdzania, zysk/strata roku bieżącego, przy czym w prognozie finansowej uwzględnione są tylko wartości strat

2 kolumna wypełniana w przypadku gdy dane wyjściowe dotyczą 1, 2 lub 3 kwartału

II.

 Wybrane pozycje rachunku zysków i strat

Lp.Wyszczególnieniedane wyjściowe na koniec 1,2,3 lub 4 kwartału roku nstan na koniec roku nstan na koniec roku n+1
1.Wynik na działalności bankowej, w tym:
1.1.Wynik z tytułu odsetek
1.2.Wynik z tytułu opłat i prowizji
1.3.Wynik z tytułu aktywów i zobowiązań finansowych
2.Koszty działania banku
3.Amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
4.Rezerwy
5.Wynik z tytułu rezerwy na ryzyko ogólne (PSR)
6.Odpisy aktualizacyjne z tytułu utraty wartości aktywów finansowych niewycenianych według wartości godziwej poprzez rachunek zysków i start (wynik z tytułu rezerw celowych)
7.Odpisy aktualizacyjne z tytułu utraty wartości aktywów niefinansowych
8.Wynik z działalności operacyjnej
9.Zysk (strata) brutto z działalności kontynuowanej
10.Wynik (zysk/strata) netto

III.

 Jakość należności

Wyszczególnieniedane wyjściowe na koniec 1,2,3 lub 4 kwartału roku nstan na koniec roku nstan na koniec roku n+1
Pozostałe należności oraz kredyty i pożyczki (wartość bilansowa brutto)
Należności normalne i pod obserwacją
Należności zagrożone

IV.

 Adekwatność kapitałowa

Lp.Wyszczególnieniedane wyjściowe na koniec 1,2,3 lub 4 kwartału roku nstan na koniec roku nstan na koniec roku n+1
1.Fundusze własne
1.1.Kapitał Tier I, w tym:
1.1.1Kapitał podstawowy Tier I
1.1.2Kapitał dodatkowy Tier I
1.2Kapitał Tier II, w tym:
1.2.1Instrumenty kapitałowe i pożyczki podporządkowane kwalifikujące się jako kapitał Tier II
2.Łączna kwota ekspozycji na ryzyko
3.Współczynnik kapitału podstawowego Tier I (%)
4.Współczynnik kapitału Tier I (%)
5.Łączny współczynnik kapitałowy (%)
Zarząd Banku .................................

ZAŁĄCZNIK Nr  4

Wniosek banku spółdzielczego/banku zrzeszającego o umorzenie części/całości należności i wierzytelności z tytułu udzielonych pożyczek

Lp.WyszczególnienieDane banku
1Nazwa i siedziba banku
2System ochrony
3Organ rejestrowy
4Nr wpisu w rejestrze
5Skład zarządu bankupodać stanowisko, imię i nazwisko oraz datę powołania na stanowisko
6Przedmiot wniosku1
7Uzasadnienie
1 należy wskazać czy umorzenie dotyczy części/całości należności/wierzytelności (kwota pożyczki, należne odsetki), a także wskazać umowę pożyczki, wnioskowanej do umorzenia

W imieniu (nazwa banku składającego wniosek) wyrażamy zgodę na przekazywanie przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny do wiadomości organu zarządzającego systemem ochrony korespondencji Funduszu dotyczącej braków formalnych lub innych nieprawidłowości w zakresie złożonego wniosku.

Załączniki:

1) informacje i dokumenty wymagane przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311, z późn. zm.):

a) .......................,

b) .......................,

2) zaświadczenia o pomocy de minimis jakie otrzymał bank w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz zaświadczenia o pomocy de minimis jakie bank otrzymał w ciągu 2 poprzedzających lat/oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie/oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis (niepotrzebne skreślić),

3) .......................

Zarząd Banku .................................