Zmiana uchwały nr 569/2018 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 11 września 2018 r. w sprawie Regulaminu działania Komisji Informatyzacji KRDP.

Akty korporacyjne

Podat.2019.9.17

Akt nieoceniany
Wersja od: 17 września 2019 r.

UCHWAŁA Nr 594/2019
KRAJOWEJ RADY DORADCÓW PODATKOWYCH
z dnia 17 września 2019 r.
w sprawie zmiany uchwały nr 569/2018 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 11 września 2018 r. w sprawie Regulaminu działania Komisji Informatyzacji KRDP

Na podstawie § 21 ust.3 pkt 13 Statutu Krajowej Izby Doradców Podatkowych uchwala się, co następuje:
§  1. 
W Regulaminie działania Komisji Informatyzacji KRDP ("Regulamin"), stanowiącym załącznik do uchwały nr 569/2018 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 11 września 2018 r. w sprawie Regulaminu działania Komisji Informatyzacji KRDP wprowadza się następujące zmiany:
1)
Zmienia się § 3 ust. 6 Regulaminu i nadaje się mu następującą treść:

"6. W razie niemożności wzięcia udziału w posiedzeniu Komisji, Członek Komisji jest obowiązany przed terminem posiedzenia zawiadomić Przewodniczącego Komisji o swojej nieobecności w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej"

2)
Zmienia się § 4 ust. 1 Regulaminu i nadaje się mu następującą treść:

"1. Realizacja zadań wymienionych w § 2 niniejszego Regulaminu następuje:

1) w trakcie zwoływanych przez Przewodniczącego Komisji posiedzeń,

2) w ramach zainicjowanej przez Przewodniczącego Komisji wymiany mailowej korespondencji pomiędzy członkami Komisji, której treść - jako poufna - jest zabezpieczona przed dostępem osób nieupoważnionych, lub

3) dyskusji i głosowania przy wykorzystaniu dedykowanego narzędzia w panelu mDoradca."

3)
Zmienia się § 5 ust. 2 Regulaminu i nadaje się mu następującą treść:

"2. Z zastrzeżeniem ust. 2a niżej, Komisja podejmuje decyzje zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej trzech członków Komisji, w tym Przewodniczącego lub upoważnionego przez niego Wiceprzewodniczącego."

4)
Po § 5 ust. 2 Regulaminu dodaje się ust. 2a i 2b o następującej treści:

"2a. W sprawach finansowych Komisja podejmuje decyzje przy obecności więcej niż połowy składu Komisji.

2b. Członkowie Komisji uczestniczący w posiedzeniu, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 Regulaminu za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, uczestniczą w posiedzeniu bez prawa głosu."

5)
Zmienia się § 5 ust. 8 Regulaminu i nadaje się mu następującą treść:

"8. Komisja może podejmować uchwały lub stanowiska w drodze obiegowej. O obiegowym trybie głosowania decyduje Przewodniczący lub upoważniony Wiceprzewodniczący."

6)
Po § 5 ust. 8 Regulaminu dodaje się ust. 9 Regulaminu o następującej treści:

"9. Głosowanie obiegowe, o którym mowa w ust. 8 powyżej następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej lub przy wykorzystaniu dedykowanego narzędzia w panelu mDoradca."

§  2. 
Przyjmuje się tekst jednolity Regulaminu w treści nadanej niniejszą uchwałą, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§  3. 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

ZAŁĄCZNIK Nr  1

REGULAMIN DZIAŁANIA KOMISJI INFORMATYZACJI KRDP

§  1. 
Komisja Informatyzacji KRDP (dalej: Komisja) działa w oparciu o Regulamin działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz niniejszy Regulamin.
§  2. 
1. 
Komisja wykonuje zadania wynikające z Regulaminu działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych, zwanego dalej Regulaminem KRDP, a także z innych aktów prawa wewnątrzkorporacyjnego.
2. 
Do zadań Komisji należy w szczególności:
a)
podejmowanie działań zmierzających do utrzymania i zapewnienia należytego poziomu informatyzacji oraz cyfryzacji Izby poprzez: - integrację, unifikację systemów informatycznych, - zapewnienie bezpieczeństwa informatycznego Izby, z uwzględnieniem obowiązujących regulacji prawnych oraz wymagań technicznych;
b)
rozwijanie narzędzi teleinformatycznej komunikacji pomiędzy organami i członkami Izby;
c)
rozwijanie produktów i narzędzi teleinformatycznych służących promocji zawodu doradcy podatkowego oraz usług doradztwa podatkowego;
d)
podejmowanie innych czynności służących informatyzacji i teleinformatyzacji Izby;
e)
stała weryfikacja istniejących rozwiązań oraz możliwości optymalizacyjnych w tym zakresie.
§  3. 
1. 
Członkowie Komisji na pierwszym posiedzeniu wybierają spośród swoich członków wiceprzewodniczącego Komisji. Wybór odbywa się w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.
2. 
Przewodniczący Komisji reprezentuje Komisję przed Radą, innymi organami Izby oraz Zarządami Regionalnych Oddziałów Izby.
3. 
W razie nieobecności Przewodniczącego jego obowiązki pełni Wiceprzewodniczący.
4. 
Członka Komisji obowiązuje czynny udział w pracach Komisji.
5. 
Członek Komisji potwierdza swoją obecność na posiedzeniu Komisji podpisem na liście obecności.
6. 
W razie niemożności wzięcia udziału w posiedzeniu Komisji, Członek Komisji jest obowiązany przed terminem posiedzenia zawiadomić Przewodniczącego Komisji o swojej nieobecności w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej
§  4. 
1. 
Realizacja zadań wymienionych w § 2 niniejszego Regulaminu następuje:
1)
w trakcie zwoływanych przez Przewodniczącego Komisji posiedzeń,
2)
w ramach zainicjowanej przez Przewodniczącego Komisji wymiany mailowej korespondencji pomiędzy członkami Komisji, której treść - jako poufna - jest zabezpieczona przed dostępem osób nieupoważnionych, lub
3)
dyskusji i głosowania przy wykorzystaniu dedykowanego narzędzia w panelu mDoradca.
2. 
Komisja do podejmowania decyzji może powoływać ze swojego grona tzw. podkomisje, które muszą składać się z co najmniej dwóch osób.
3. 
W szczególnie uzasadnionych przypadkach Przewodniczący może samodzielnie podejmować decyzje.
4. 
W przypadkach wymagających wiedzy specjalistycznej związanej z prowadzonym postępowaniem, Komisja może wnioskować o powołanie konsultantów (specjalistów). Wniosek w sprawie powołania specjalistów musi zawierać uzasadnienie.
§  5. 
1. 
W przypadku zwołania posiedzenia, członkowie Komisji otrzymują zawiadomienie na co najmniej 7 dni przed wyznaczonym, przez Przewodniczącego Komisji, terminem.
2. 
Z zastrzeżeniem ust. 2a niżej, Komisja podejmuje decyzję zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej trzech członków Komisji, w Tym Przewodniczącego lub upoważnionego przez niego Wiceprzewodniczącego.
2a. 
W sprawach finansowych Komisja podejmuje decyzje przy obecności więcej niż połowy składu Komisji.
2b. 
Członkowie Komisji uczestniczący w posiedzeniu, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 Regulaminu za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, uczestniczą w posiedzeniu bez prawa głosu.
3. 
Posiedzenie Komisji prowadzi Przewodniczący Komisji, a w przypadku jego nieobecności upoważniony prze niego Wiceprzewodniczący Komisji.
4. 
Przewodniczący Komisji obowiązany jest zwołać posiedzenie Komisji również w przypadku, jeżeli z takim wnioskiem wystąpi co najmniej połowa jej członków.
5. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 4, posiedzenie Komisji powinno zostać zwołane w terminie do 7 dni od daty wpływu wniosku, a termin posiedzenia - ustalony do 14 dni od daty wpływu wniosku.
6. 
W przypadku naruszenia przez Przewodniczącego Komisji postanowień ust. 4 lub 5 powyżej, posiedzenie Komisji zwołać może każdy z członków Komisji z uwzględnieniem zapisów ustępu 5.
7. 
Posiedzenia Komisji mogą odbywać się z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
8. 
Komisja może podejmować uchwały lub stanowiska w drodze obiegowej. O obiegowym trybie głosowania decyduje Przewodniczący lub upoważniony Wiceprzewodniczący.
9. 
Głosowanie obiegowe, o którym mowa w ust. 8 powyżej następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej lub przy wykorzystaniu dedykowanego narzędzia w panelu mdoradca.
§  6. 
1. 
Komisja zobowiązana jest do przekazania Krajowej Radzie Doradców Podatkowych do dnia 28 lutego corocznego sprawozdania za rok poprzedni z wyników weryfikacji istniejących rozwiązań oraz możliwości optymalizacji w tym zakresie.
2. 
Dokumentacja prac Komisji przechowywana jest w Biurze KIDP przez okres 1 roku od zakończenia kadencji Krajowej Rady Doradców Podatkowych.
§  7. 
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.