Zmiana uchwały nr 4 /IV/2013 z dnia 21 listopada 2013 roku Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkół Pielęgniarek i Położnych w sprawie określenia szczegółowych kryteriów oceny spełniania przez uczelnie standardów kształcenia.
KRASPiP.2018.9.20
Akt nieocenianyUCHWAŁA Nr 36/V/2018
z dnia 20 września 2018 roku
Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkół Pielęgniarek i Położnych
w sprawie zmiany uchwały nr 4 /IV/2013 z dnia 21 listopada 2013 roku Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkół Pielęgniarek i Położnych w sprawie określenia szczegółowych kryteriów oceny spełniania przez uczelnie standardów kształcenia
Uzasadnienie
Uzasadnienie
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1a
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENY SPEŁNIANIA STANDARDÓW DLA STUDIÓW PIERWSZEGO STOPNIA - KIERUNEK POŁOŻNICTWO W UCZELNIACH, KTÓRE ROZPOCZYNAJĄ KSZTAŁCENIE
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENY SPEŁNIANIA STANDARDÓW DLA STUDIÓW PIERWSZEGO STOPNIA - KIERUNEK POŁOŻNICTWO W UCZELNIACH, KTÓRE ROZPOCZYNAJĄ KSZTAŁCENIE
Kryteria obligatoryjne do uzyskania akredytacji na okres 3 lat | Punktacja | ||
Tak - 1 | Nie - 0 | ||
1. | Nauczyciele akademiccy są lub będą zatrudnieni od rozpoczęcia pierwszego cyklu kształcenia na ocenianym kierunku w danej uczelni odpowiednio jako: Pracownicy badawczo-dydaktycznni, Pracownicy dydaktyczni Pracownicy badawczy | Tak | Nie |
2. | Nauczyciele akademiccy zatrudnieni są na stanowisku: 1) profesora; 2) profesora uczelni; 3) adiunkta; 4) asystenta lub innym przewidzianym w statucie uczelni | Tak | Nie |
3. | Zajęcia będą prowadzone przez nauczycieli akademickich zatrudnionych w danej uczelni posiadających kompetencje i doświadczenie pozwalające na prawidłową realizację zajęć oraz przez inne osoby, które posiadają takie kompetencje i doświadczenie. | Tak | Tak |
4. | Zajęcia będą prowadzone również przez inne osoby posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację zajęć w ramach programu studiów | Tak | Nie |
5. | Co najmniej 50% godzin zajęć będzie prowadzonych przez nauczycieli akademickich zatrudnionych w tej uczelni jako podstawowym miejscu pracy; | Tak | Nie |
6. | Złożenie oświadczenia przez nauczycieli, że uczelnia będzie ich podstawowym miejscem pracy | Tak | Nie |
7. | Złożenie oświadczenia przez pzostałych nauczycieli o terminie rozpoczęcia zajęć na uruchamianym kierunku | Tak | Nie |
8. | Przedstawienie przez uczelnię wykazu planowanych przedmiotów i liczby godzin do realizacji przez nauczycieli zatrudnionych lub planowanych do zatrudnienia w uczelni jako podstawowym miejscu oraz pozostałych nauczycieli i in. specjalistów | Tak | Nie |
9. | Złożenie oświadczeń przez osoby, które posiadają 5-letnie doświadczenie zdobyte poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację zajęć w ramach programu studiów | Tak | Nie |
10. | Złożenie oświadczeń przez osoby prowadzące działalność naukową o reprezentowanej przez siebie dziedzinie i dyscyplinie naukowej | Tak | Nie |
11. | Kształcenie kliniczne odbywać się będzie w podmiotach leczniczych, pod kierunkiem wykładowców położnictwa lub pielęgniarstwa oraz przy pomocy innych specjalistów, w szczególności położnych i pielęgniarek. Kształcenie kliniczne jest praktyką zawodową w rozumieniu przepisów ustawy | Tak | Nie |
12. | Nauczanie przedmiotów (treści kierunkowych lub zawodowych) w obrębie nauk z zakresu podstaw opieki połozniczej i opieki specjalistycznej, przedmiotów dotyczących w swojej treści opieki położniczej - opieki sprawowanej przez połozną i obszarów funkcjonowania pielęgniarstwa i zawodu położnej będą prowadzić nauczyciele akademiccy posiadający prawo wykonywania zawodu połoznej lub pielęgniarki oraz minimum roczną praktykę zawodową, zgodną z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami, a także inni specjaliści, w szczególności położne i pielęgniarki posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację programu tych przedmiotów. | Tak | Nie |
13. | Zajęcia praktyczne będą prowadzić nauczyciele akademiccy posiadający prawo wykonywania zawodu położnej lub pielęgniarki oraz minimum roczną praktykę zawodową, zgodną z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz inni specjaliści, w szczególności położne i pielęgniarki, posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację programu tych zajęć | Tak | Nie |
14. | Prawo wykonywania zawodu nauczycieli, którzy będą prowadzić zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe znajduje się w dokumentacji osobowej. | Tak | Nie |
RAZEM | 14 pkt. |
Obligatoryjna liczba punktów do uzyskania akredytacji na okres 3 lat A - 48 pkt
B - 14 pkt
C - 27 pkt
D - 8 pkt
Razem 97 pkt
ZAŁĄCZNIK Nr 2a
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENY SPEŁNIANIA STANDARDÓW DLA STUDIÓW PIERWSZEGO STOPNIA - KIERUNEK POŁOŻNICTWO W UCZELNIACH WYSTĘPUJĄCYCH O AKREDYTACJĘ KOLEJNY RAZ
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENY SPEŁNIANIA STANDARDÓW DLA STUDIÓW PIERWSZEGO STOPNIA - KIERUNEK POŁOŻNICTWO W UCZELNIACH WYSTĘPUJĄCYCH O AKREDYTACJĘ KOLEJNY RAZ
Kryteria obligatoryjne do uzyskania akredytacji na okres 3 lat | Punktacja | |||
Tak - 1 | Nie - 0 | |||
1. | Pracownicy naukowo-dydaktycznymi zostali pracownikami badawczo-dydaktycznymi, Pracownicy dydaktycznymi zostali pracownikami dydaktycznymi, Pracownicy naukowi zostali pracownikami badawczymi, są nauczycielami akademickimi danej uczelni zatrudnionymi odpowiednio w ww. grupach pracowników | Tak | Nie | |
2. | Stanowisko profesora zwyczajnego uczelnia zmieniła na stanowisko profesora | Tak | Nie | |
3. | Stanowiska profesora nadzwyczajnego oraz profesora wizytującego, uczelnia zmieniła na stanowisko profesora uczelni | Tak | Nie | |
4. | Zajęcia są prowadzone przez nauczycieli akademickich zatrudnionych w danej uczelni posiadających kompetencje i doświadczenie pozwalające na prawidłową realizację zajęć oraz przez inne osoby, które posiadają takie kompetencje i doświadczenie. | Tak | Nie | |
5. | Inne osoby prowadzące zajęcia posiadają kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację zajęć w ramach programu studiów | Tak | Nie | |
6. | Co najmniej 50% godzin zajęć prowadzonych jest przez nauczycieli akademickich zatrudnionych w tej uczelni jako podstawowym miejscu pracy | Tak | Nie | |
7. | Złożenie oświadczeń przez osoby, które posiadają 5-letnie doświadczenie zdobyte poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację zajęć w ramach programu studiów (w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia zajęć), przy czym po raz pierwszy do dnia 30.11.2018 | Tak | Nie | |
8. | Złożenie oświadczeń przez osoby prowadzące działalność naukową o reprezentowanej przez siebie dziedzinie i dyscyplinie naukowej nie częściej niż raz na 2 lata, przy czym: po raz pierwszy - do dnia 31 grudnia 2018r (nowozatrudniony), do dnia 30 listopada 2018r (będący pracownikiem) | Tak | Nie | |
9. | Kształcenie kliniczne odbywa się w podmiotach leczniczych, pod kierunkiem wykładowców pielęgniarstwa lub położnictwa oraz przy pomocy innych specjalistów, w szczególności położnych i pielęgniarek. Kształcenie kliniczne jest praktyką zawodową w rozumieniu przepisów ustawy | Tak | Nie | |
10. | Nauczanie przedmiotów (treści kierunkowych lub zawodowych) w obrębie nauk z zakresu podstaw opieki położniczej i opieki specjalistycznej, przedmiotów dotyczących w swojej treści opieki położniczej - opieki sprawowanej przez połozną i obszarów funkcjonowania pielęgniarstwa i zawodu położnej prowadzą nauczyciele akademiccy posiadający prawo wykonywania zawodu położnej lub pielęgniarki oraz minimum roczną praktykę zawodową, zgodną z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami, a także inni specjaliści, w szczególności położne i pielęgniarki, posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację programu tych przedmiotów. | Tak | Nie | |
11. | Zajęcia praktyczne prowadzą nauczyciele akademiccy posiadający prawo wykonywania zawodu położnej lub pielęgniarki oraz minimum roczną praktykę zawodową, zgodną z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz inni specjaliści, w szczególności położne i pielęgniarki, posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację programu tych zajęć | Tak | Nie | |
12. | Promotorem pracy licencjackiej (kazuistycznej) jest nauczyciel akademicki posiadający prawo wykonywania zawodu położnej i co najmniej tytuł zawodowy magistra | Tak | Nie | |
13. | Prawo wykonywania zawodu nauczycieli prowadzących zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe znajduje się w dokumentacji osobowej | Tak | Nie | |
14. | Nauczyciele przedmiotów kierunkowych współpracują z prowadzącymi praktyki w zakresie realizacji programu kształcenia i oceny postępów studentów w nabywaniu przez nich umiejętności zawodowych | Tak | Nie | |
Nauczyciele uczestniczą: | ||||
15. | * w zorganizowanych formach kształcenia podyplomowego | Tak | Nie | |
16. | * w zjazdach, konferencjach, sympozjach krajowych i międzynarodowych. | Tak | Nie | |
17. | Uczelnia wspomaga rozwój zawodowy i naukowy nauczycieli / stwarza nauczycielom akademickim warunki do łączenia pracy dydaktycznej z prowadzeniem badań naukowych | Tak | Nie | |
18. | Uczelnia prowadzi ocenę pracy nauczyciela. | Tak | Nie | |
RAZEM | 18 pkt | |||
Kryteria do uzyskania akredytacji na okres dłuższy niż 3 lata | ||||
Nauczyciele: | ||||
19. | * publikują swoje osiągnięcia naukowe | Tak | Nie | |
20. | * są zaangażowani w działalność w organizacjach zawodowych i stowarzyszeniach naukowych. | Tak | Nie | |
21. | Położne / Pielęgniarki odpowiedzialne za kształcenie studentów w czasie praktyk zawodowych mają ukończone kierunkowe studia wyższe i / lub specjalizację w danej dziedzinie, w której realizują zajęcia. | Tak | Nie | |
RAZEM | 18+3=21pkt |
ZAŁĄCZNIK Nr 3a
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENY SPEŁNIANIA STANDARDÓW DLA STUDIÓW PIERWSZEGO STOPNIA - DLA DYPLOMOWANYCH POŁOŻNYCH
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENY SPEŁNIANIA STANDARDÓW DLA STUDIÓW PIERWSZEGO STOPNIA - DLA DYPLOMOWANYCH POŁOŻNYCH
Kryteria obligatoryjne do uzyskania akredytacji na okres 3 lat | Punktacja | |||
Tak - 1 | Nie - 0 | |||
1. | Pracownicy naukowo-dydaktycznymi zostali pracownikami badawczo-dydaktycznymi, Pracownicy dydaktycznymi zostali pracownikami dydaktycznymi, Pracownicy naukowi zostali pracownikami badawczymi, są nauczycielami akademickimi danej uczelni zatrudnionymi odpowiednio w ww. grupach pracowników | Tak | Nie | |
2. | Stanowisko profesora zwyczajnego uczelnia zmieniła na stanowisko profesora | Tak | Nie | |
3. | Stanowiska profesora nadzwyczajnego oraz profesora wizytującego, uczelnia zmieniła na stanowisko profesora uczelni | Tak | Nie | |
4. | Zajęcia są prowadzone przez nauczycieli akademickich zatrudnionych w danej uczelni posiadających kompetencje i doświadczenie pozwalające na prawidłową realizację zajęć oraz przez inne osoby, które posiadają takie kompetencje i doświadczenie. | Tak | Nie | |
5. | Inne osoby prowadzące zajęcia posiadają kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację zajęć w ramach programu studiów | Tak | Nie | |
6. | Co najmniej 50% godzin zajęć prowadzonych jest przez nauczycieli akademickich zatrudnionych w tej uczelni jako podstawowym miejscu pracy | Tak | Nie | |
7. | Złożenie oświadczeń przez osoby, które posiadają 5-letnie doświadczenie zdobyte poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację zajęć w ramach programu studiów (w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia zajęć), przy czym po raz pierwszy do dnia 30.11.2018 | Tak | Nie | |
8. | Złożenie oświadczeń przez osoby prowadzące działalność naukową o reprezentowanej przez siebie dziedzinie i dyscyplinie naukowej nie częściej niż raz na 2 lata, przy czym: po raz pierwszy - do dnia 31 grudnia 2018r (nowozatrudniony), do dnia 30 listopada 2018r (będący pracownikiem) | Tak | Nie | |
9. | Kształcenie kliniczne odbywa się w podmiotach leczniczych, pod kierunkiem wykładowców pielęgniarstwa lub położnictwa oraz przy pomocy innych specjalistów, w szczególności położnych i pielęgniarek. Kształcenie kliniczne jest praktyką zawodową w rozumieniu przepisów ustawy | Tak | Nie | |
10. | Nauczanie przedmiotów (treści kierunkowych lub zawodowych) w obrębie nauk z zakresu podstaw opieki położniczej i opieki specjalistycznej, przedmiotów dotyczących w swojej treści opieki położniczej - opieki sprawowanej przez połozną i obszarów funkcjonowania pielęgniarstwa i zawodu położnej prowadzą nauczyciele akademiccy posiadający prawo wykonywania zawodu położnej lub pielęgniarki oraz minimum roczną praktykę zawodową, zgodną z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami, a także inni specjaliści, w szczególności położne i pielęgniarki, posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację programu tych przedmiotów. | Tak | Nie | |
11. | Zajęcia praktyczne prowadzą nauczyciele akademiccy posiadający prawo wykonywania zawodu położnej lub pielęgniarki oraz minimum roczną praktykę zawodową, zgodną z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz inni specjaliści, w szczególności położne i pielęgniarki, posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację programu tych zajęć | Tak | Nie | |
12. | Promotorem pracy licencjackiej (kazuistycznej) jest nauczyciel akademicki posiadający prawo wykonywania zawodu położnej i co najmniej tytuł zawodowy magistra | Tak | Nie | |
13. | Prawo wykonywania zawodu nauczycieli prowadzących zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe znajduje się w dokumentacji osobowej | Tak | Nie | |
14. | Nauczyciele przedmiotów kierunkowych współpracują z prowadzącymi praktyki w zakresie realizacji programu kształcenia i oceny postępów studentów w nabywaniu przez nich umiejętności zawodowych | Tak | Nie | |
Nauczyciele uczestniczą: | ||||
15. | * w zorganizowanych formach kształcenia podyplomowego | Tak | Nie | |
16. | * w zjazdach, konferencjach, sympozjach krajowych i międzynarodowych. | Tak | Nie | |
17. | Uczelnia wspomaga rozwój zawodowy i naukowy nauczycieli / stwarza nauczycielom akademickim warunki do łączenia pracy dydaktycznej z prowadzeniem badań naukowych | Tak | Nie | |
18. | Uczelnia prowadzi ocenę pracy nauczyciela. | Tak | Nie | |
RAZEM | 18 pkt | |||
Kryteria do uzyskania akredytacji na okres dłuższy niż 3 lata | ||||
Nauczyciele: | ||||
19. | * publikują swoje osiągnięcia naukowe | Tak | Nie | |
20. | * są zaangażowani w działalność w organizacjach zawodowych i stowarzyszeniach naukowych. | Tak | Nie | |
21. | Położne / Pielęgniarki odpowiedzialne za kształcenie studentów w czasie praktyk zawodowych mają ukończone kierunkowe studia wyższe i / lub specjalizację w danej dziedzinie, w której realizują zajęcia. | Tak | Nie | |
RAZEM | 18+3=21pkt |
ZAŁĄCZNIK Nr 4a
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENY SPEŁNIANIA STANDARDÓW DLA STUDIÓW DRUGIEGO STOPNIA - KIERUNEK POŁOŻNICTWO W UCZELNIACH WYSTĘPUJĄCYCH O AKREDYTACJĘ KOLEJNY RAZ
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENY SPEŁNIANIA STANDARDÓW DLA STUDIÓW DRUGIEGO STOPNIA - KIERUNEK POŁOŻNICTWO W UCZELNIACH WYSTĘPUJĄCYCH O AKREDYTACJĘ KOLEJNY RAZ
Kryteria obligatoryjne do uzyskania akredytacji na okres 3 lat | Punktacja | ||||
Tak - 1 | Nie - 0 | ||||
1. | Pracownicy naukowo-dydaktycznymi zostali pracownikami badawczo-dydaktycznymi, Pracownicy dydaktycznymi zostali pracownikami dydaktycznymi Pracownicy naukowi zostali pracownikami badawczymi są nauczycielami akademickimi danej uczelni zatrudnionymi odpowiednio w ww. grupach pracowników | Tak | Nie | ||
2. | Stanowisko profesora zwyczajnego uczelnia zmieniła na stanowisko profesora, | Tak | Nie | ||
3. | Stanowiska profesora nadzwyczajnego oraz profesora wizytującego uczelnia zmieniła na stanowisko profesora uczelni | Tak | Nie | ||
4. | Zajęcia są prowadzone przez nauczycieli akademickich zatrudnionych w danej uczelni posiadających kompetencje i doświadczenie pozwalające na prawidłową realizację zajęć oraz przez inne osoby, które posiadają takie kompetencje i doświadczenie | Tak | Nie | ||
5. | Inne osoby prowadzące zajęcia posiadają kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację zajęć w ramach programu studiów | Tak | Nie | ||
6. | Co najmniej 50% godzin zajęć prowadzonych jest przez nauczycieli akademickich zatrudnionych w tej uczelni jako podstawowym miejscu pracy | Tak | Nie | ||
7. | Złożenie oświadczeń przez osoby, które posiadają 5-letnie doświadczenie zdobyte poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację zajęć w ramach programu studiów (w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia zajęć), przy czym po raz pierwszy do dnia 30.11.2018 | Tak | Nie | ||
8. | Złożenie oświadczeń przez osoby prowadzące działalność naukową o reprezentowanej przez siebie dziedzinie i dyscyplinie naukowej nie częściej niż raz na 2 lata, przy czym: po raz pierwszy- do dnia 31 grudnia 2018 r (nowozatrudniony), do dnia 30 listopada 2018 r. (będący pracownikiem) | Tak | Nie | ||
9. | Kształcenie kliniczne odbywa się w podmiotach leczniczych, pod kierunkiem wykładowców położnictwa lub pielęgniarstwa oraz przy pomocy innych specjalistów, w szczególności położnych i pielęgniarek. Kształcenie kliniczne jest praktyką zawodową w rozumieniu przepisów ustawy | Tak | Nie | ||
10. | Nauczanie przedmiotów (treści kierunkowych lub zawodowych) w zakresie opieki specjalistycznej, przedmiotów dotyczących w swojej treści opieki położniczej - opieki sprawowanej przez położną i obszarów funkcjonowania pielęgniarstwa i zawodu położnej oraz kształcenie praktyczne prowadzą nauczyciele akademiccy posiadający prawo wykonywania zawodu położnej lub pielęgniarki oraz co najmniej roczną praktykę zawodową, zgodną z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami, a także inni specjaliści, w szczególności położne i pielęgniarki, posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację programu tych przedmiotów. | Tak | Nie | ||
11. | Zajęcia praktyczne prowadzą nauczyciele akademiccy posiadający prawo wykonywania zawodu położnej lub pielęgniarki oraz minimum roczną praktykę zawodową, zgodną z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz inni specjaliści, w szczególności położne i pielęgniarki, posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację programu tych zajęć. | Tak | Nie | ||
12. | Praca dyplomowa jest przygotowywana pod kierunkiem osoby, która posiada co najmniej stopień doktora | Tak | Nie | ||
13. | Prawo wykonywania zawodu nauczycieli prowadzących zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe znajduje się w dokumentacji osobowej. | Tak | Nie | ||
14. | Nauczyciele przedmiotów kierunkowych współpracują z prowadzącymi praktyki w zakresie realizacji programu kształcenia i oceny postępów studentów w nabywaniu przez nich umiejętności zawodowych. | Tak | Nie | ||
15. | Nauczyciele uczestniczą: | Tak | Nie | ||
16. | * w zorganizowanych formach kształcenia podyplomowego | Tak | Nie | ||
17. | * w zjazdach, konferencjach, sympozjach krajowych i międzynarodowych * publikują swoje osiągnięcia naukowe | Tak | Nie | ||
18. | Uczelnia wspomaga rozwój zawodowy i naukowy nauczycieli / stwarza nauczycielom akademickim warunki do łączenia pracy dydaktycznej z prowadzeniem badań naukowych. | Tak | Nie | ||
19. | Uczelnia prowadzi ocenę pracy nauczyciela. | Tak | Nie | ||
RAZEM | 19 pkt. | ||||
Kryteria do uzyskania akredytacji na okres dłuższy niż 3 lata | |||||
Nauczyciele: | |||||
20. | * biorą udział w projektach badawczych | Tak | Nie | ||
21. | * są zaangażowani w działalność w organizacjach zawodowych i stowarzyszeniach naukowych. | Tak | Nie | ||
22. | Położne/ pielęgniarki odpowiedzialne za kształcenie studentów w czasie praktyk zawodowych mają ukończone kierunkowe studia wyższe i / lub specjalizację w danej dziedzinie, w której realizują zajęcia. | Tak | Nie | ||
RAZEM | 19+3=22pkt |
ZAŁĄCZNIK Nr 5a
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENY SPEŁNIANIA STANDARDÓW DLA STUDIÓW PIERWSZEGO STOPNIA - KIERUNEK PIELĘGNIARSTWO W UCZELNIACH, KTÓRE ROZPOCZYNAJĄ KSZTAŁCENIE
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENY SPEŁNIANIA STANDARDÓW DLA STUDIÓW PIERWSZEGO STOPNIA - KIERUNEK PIELĘGNIARSTWO W UCZELNIACH, KTÓRE ROZPOCZYNAJĄ KSZTAŁCENIE
Kryteria obligatoryjne do uzyskania akredytacji na okres 3 lat | Punktacja | ||
Tak - 1 | Nie - 0 | ||
1. | Nauczyciele akademiccy są lub będą zatrudnieni od rozpoczęcia pierwszego cyklu kształcenia na ocenianym kierunku w danej uczelni odpowiednio jako: Pracownicy badawczo-dydaktyczni, Pracownicy dydaktyczni Pracownicy badawczy | Tak | Nie |
2. | Nauczyciele akademiccy zatrudnieni są na stanowisku: 1) profesora; 2) profesora uczelni; 3) adiunkta; 4) asystenta lub innym przewidzianym w statucie uczelni | Tak | Nie |
3. | Zajęcia będą prowadzone przez nauczycieli akademickich zatrudnionych w danej uczelni posiadających kompetencje i doświadczenie pozwalające na prawidłową realizację zajęć oraz przez inne osoby, które posiadają takie kompetencje i doświadczenie. | Tak | Nie |
4. | Zajęcia będą prowadzone również przez inne osoby posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację zajęć w ramach programu studiów | Tak | Nie |
5. | Co najmniej 50% godzin zajęć będzie prowadzonych przez nauczycieli akademickich zatrudnionych w tej uczelni jako podstawowym miejscu pracy; | Tak | Nie |
6. | Złożenie oświadczenia przez nauczycieli, że uczelnia będzie ich podstawowym miejscem pracy | Tak | Nie |
7. | Złożenie oświadczenia przez pozostałych nauczycieli o terminie rozpoczęcia zajęć na uruchamianym kierunku | Tak | Nie |
8. | Przedstawienie przez uczelnię wykazu planowanych przedmiotów i liczby godzin do realizacji przez nauczycieli zatrudnionych lub planowanych do zatrudnienia w uczelni jako podstawowym miejscu oraz pozostałych nauczycieli i in. specjalistów | Tak | Nie |
9. | Złożenie oświadczeń przez osoby, które posiadają 5-letnie doświadczenie zdobyte poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację zajęć w ramach programu studiów | Tak | Nie |
10. | Złożenie oświadczeń przez osoby prowadzące działalność naukową o reprezentowanej przez siebie dziedzinie i dyscyplinie naukowej | Tak | Nie |
11. | Kształcenie kliniczne odbywać się będzie w podmiotach leczniczych, pod kierunkiem wykładowców pielęgniarstwa lub położnictwa oraz przy pomocy innych specjalistów, w szczególności pielęgniarek i położnych. Kształcenie kliniczne jest praktyką zawodową w rozumieniu przepisów ustawy | Tak | Nie |
12. | Nauczanie przedmiotów (treści kierunkowych lub zawodowych) w obrębie nauk z zakresu podstaw opieki pielęgniarskiej i opieki specjalistycznej, przedmiotów dotyczących w swojej treści opieki pielęgniarskiej - opieki sprawowanej przez pielęgniarkę i obszarów funkcjonowania pielęgniarstwa i zawodu pielęgniarki będą prowadzić nauczyciele akademiccy posiadający prawo wykonywania zawodu pielęgniarki lub położnej oraz minimum roczną praktykę zawodową, zgodną z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami, a także inni specjaliści, w szczególności pielęgniarki i położne posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację programu tych przedmiotów. | Tak | Nie |
13. | Zajęcia praktyczne będą prowadzić nauczyciele akademiccy posiadający prawo wykonywania zawodu pielęgniarki lub położnej oraz minimum roczną praktykę zawodową, zgodną z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz inni specjaliści, w szczególności pielęgniarki i położne, posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację programu tych zajęć | Tak | Nie |
14. | Prawo wykonywania zawodu nauczycieli, którzy będą prowadzić zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe znajduje się w dokumentacji osobowej. | Tak | Nie |
RAZEM | 14 pkt. |
Obligatoryjna liczba punktów do uzyskania akredytacji na okres 3 lat A- 48 pkt
B. 14 pkt
C. 27 pkt
D. 8 pkt
Razem 97 pkt
ZAŁĄCZNIK Nr 6a
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENY SPEŁNIANIA STANDARDÓW DLA STUDIÓW PIERWSZEGO STOPNIA - KIERUNEK PIELĘGNIARSTWO W UCZELNIACH WYSTĘPUJĄCYCH O AKREDYTACJĘ KOLEJNY RAZ
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENY SPEŁNIANIA STANDARDÓW DLA STUDIÓW PIERWSZEGO STOPNIA - KIERUNEK PIELĘGNIARSTWO W UCZELNIACH WYSTĘPUJĄCYCH O AKREDYTACJĘ KOLEJNY RAZ
Kryteria obligatoryjne do uzyskania akredytacji na okres 3 lat | Punktacja | ||||
Tak - 1 | Nie - 0 | ||||
1. | Pracownicy naukowo-dydaktycznymi zostali pracownikami badawczo-dydaktycznymi, Pracownicy dydaktycznymi zostali pracownikami dydaktycznymi Pracownicy naukowi zostali pracownikami badawczymi są nauczycielami akademickimi danej uczelni zatrudnionymi odpowiednio w ww. grupach pracowników | Tak | Nie | ||
2. | Stanowisko profesora zwyczajnego uczelnia zmieniła na stanowisko profesora, | Tak | Nie | ||
3. | Stanowiska profesora nadzwyczajnego oraz profesora wizytującego, uczelnia zmieniła na stanowisko profesora uczelni | Tak | Nie | ||
4. | Zajęcia są prowadzone przez nauczycieli akademickich zatrudnionych w danej uczelni posiadających kompetencje i doświadczenie pozwalające na prawidłową realizację zajęć oraz przez inne osoby, które posiadają takie kompetencje i doświadczenie. | Tak | Nie | ||
5. | Inne osoby prowadzące zajęcia posiadają kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację zajęć w ramach programu studiów | Tak | Nie | ||
6. | Co najmniej 50% godzin zajęć prowadzonych jest przez nauczycieli akademickich zatrudnionych w tej uczelni jako podstawowym miejscu pracy | Tak | Nie | ||
7. | Złożenie oświadczeń przez osoby, które posiadają 5-letnie doświadczenie zdobyte poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację zajęć w ramach programu studiów (później w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia zajęć), przy czym po raz pierwszy do dnia 30.11.2018 | Tak | Nie | ||
8. | Złożenie oświadczeń przez osoby prowadzące działalność naukową o reprezentowanej przez siebie dziedzinie i dyscyplinie naukowej nie częściej niż raz na 2 lata, przy czym: po raz pierwszy - do dnia 31 grudnia 2018 r (nowozatrudniony), do dnia 30 listopada 2018 r. (będący pracownikiem) | Tak | Nie | ||
9. | Kształcenie kliniczne odbywa się w podmiotach leczniczych, pod kierunkiem wykładowców pielęgniarstwa lub położnictwa oraz przy pomocy innych specjalistów, w szczególności pielęgniarek i położnych. Kształcenie kliniczne jest praktyką zawodową w rozumieniu przepisów ustawy | Tak | Nie | ||
10. | Nauczanie przedmiotów (treści kierunkowych lub zawodowych) w obrębie nauk z zakresu podstaw opieki pielęgniarskiej i opieki specjalistycznej, przedmiotów dotyczących w swojej treści opieki pielęgniarskiej - opieki sprawowanej przez pielęgniarkę i obszarów funkcjonowania pielęgniarstwa i zawodu pielęgniarki prowadzą nauczyciele akademiccy posiadający prawo wykonywania zawodu pielęgniarki lub położnej oraz minimum roczną praktykę zawodową, zgodną z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami, a także inni specjaliści, w szczególności pielęgniarki i położne, posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację programu tych przedmiotów. | Tak | Nie | ||
11. | Zajęcia praktyczne prowadzą nauczyciele akademiccy posiadający prawo wykonywania zawodu pielęgniarki lub położnej oraz minimum roczną praktykę zawodową, zgodną z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz inni specjaliści, w szczególności pielęgniarki i położne, posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację programu tych zajęć. | Tak | Nie | ||
12. | Promotorem pracy licencjackiej (kazuistycznej) jest nauczyciel akademicki posiadający prawo wykonywania zawodu pielęgniarki i co najmniej tytuł zawodowy magistra. | Tak | Nie | ||
13. | Prawo wykonywania zawodu nauczycieli prowadzących zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe znajduje się w dokumentacji osobowej. | Tak | Nie | ||
14. | Nauczyciele przedmiotów kierunkowych współpracują z prowadzącymi praktyki w zakresie realizacji programu kształcenia i oceny postępów studentów w nabywaniu przez nich umiejętności zawodowych. | Tak | Nie | ||
Nauczyciele uczestniczą: | |||||
15. | * w zorganizowanych formach kształcenia podyplomowego | Tak | Nie | ||
16. | * w zjazdach, konferencjach, sympozjach krajowych i międzynarodowych. | Tak | Nie | ||
17. | Uczelnia wspomaga rozwój zawodowy i naukowy nauczycieli / stwarza nauczycielom akademickim warunki do łączenia pracy dydaktycznej z prowadzeniem badań naukowych. | Tak | Nie | ||
18. | Uczelnia prowadzi ocenę pracy nauczyciela. | Tak | Nie | ||
RAZEM | 18 pkt | ||||
Kryteria do uzyskania akredytacji na okres dłuższy niż 3 lata | |||||
Nauczyciele: | |||||
19. | * publikują swoje osiągnięcia naukowe | Tak | Nie | ||
20. | * są zaangażowani w działalność w organizacjach zawodowych i stowarzyszeniach naukowych. | Tak | Nie | ||
21. | Pielęgniarki / położne odpowiedzialne za kształcenie studentów w czasie praktyk zawodowych mają ukończone kierunkowe studia wyższe i / lub specjalizację w danej dziedzinie, w której realizują zajęcia. | Tak | Nie | ||
RAZEM | 18+3=21pkt |
ZAŁĄCZNIK Nr 7a
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENY SPEŁNIANIA STANDARDÓW DLA STUDIÓW PIERWSZEGO STOPNIA - DLA DYPLOMOWANYCH PIELĘGNIAREK
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENY SPEŁNIANIA STANDARDÓW DLA STUDIÓW PIERWSZEGO STOPNIA - DLA DYPLOMOWANYCH PIELĘGNIAREK
Kryteria obligatoryjne do uzyskania akredytacji na okres 3 lat | Punktacja | ||||
Tak - 1 | Nie - 0 | ||||
1. | Pracownicy naukowo-dydaktycznymi zostali pracownikami badawczo-dydaktycznymi, Pracownicy dydaktycznymi zostali pracownikami dydaktycznymi Pracownicy naukowi zostali pracownikami badawczymi są nauczycielami akademickimi danej uczelni zatrudnionymi odpowiednio w ww. grupach pracowników | Tak | Nie | ||
2. | Stanowisko profesora zwyczajnego uczelnia zmieniła na stanowisko profesora, | Tak | Nie | ||
3. | Stanowiska profesora nadzwyczajnego oraz profesora wizytującego, uczelnia zmieniła na stanowisko profesora uczelni | Tak | Nie | ||
4. | Zajęcia są prowadzone przez nauczycieli akademickich zatrudnionych w danej uczelni posiadających kompetencje i doświadczenie pozwalające na prawidłową realizację zajęć oraz przez inne osoby, które posiadają takie kompetencje i doświadczenie. | Tak | Nie | ||
5. | Inne osoby prowadzące zajęcia posiadają kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację zajęć w ramach programu studiów | Tak | Nie | ||
6. | Co najmniej 50% godzin zajęć prowadzonych jest przez nauczycieli akademickich zatrudnionych w tej uczelni jako podstawowym miejscu pracy | Tak | Nie | ||
7. | Złożenie oświadczeń przez osoby, które posiadają 5-letnie doświadczenie zdobyte poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację zajęć w ramach programu studiów (później w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia zajęć), przy czym po raz pierwszy do dnia 30.11.2018 | Tak | Nie | ||
8. | Złożenie oświadczeń przez osoby prowadzące działalność naukową o reprezentowanej przez siebie dziedzinie i dyscyplinie naukowej nie częściej niż raz na 2 lata, przy czym: po raz pierwszy - do dnia 31 grudnia 2018 r (nowozatrudniony), do dnia 30 listopada 2018 r. (będący pracownikiem) | Tak | Nie | ||
9. | Kształcenie kliniczne odbywa się w podmiotach leczniczych, pod kierunkiem wykładowców pielęgniarstwa lub położnictwa oraz przy pomocy innych specjalistów, w szczególności pielęgniarek i położnych. Kształcenie kliniczne jest praktyką zawodową w rozumieniu przepisów ustawy | Tak | Nie | ||
10. | Nauczanie przedmiotów (treści kierunkowych lub zawodowych) w obrębie nauk z zakresu podstaw opieki pielęgniarskiej i opieki specjalistycznej, przedmiotów dotyczących w swojej treści opieki pielęgniarskiej - opieki sprawowanej przez pielęgniarkę i obszarów funkcjonowania pielęgniarstwa i zawodu pielęgniarki prowadzą nauczyciele akademiccy posiadający prawo wykonywania zawodu pielęgniarki lub położnej oraz minimum roczną praktykę zawodową, zgodną z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami, a także inni specjaliści, w szczególności pielęgniarki i położne, posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację programu tych przedmiotów. | Tak | Nie | ||
11. | Zajęcia praktyczne prowadzą nauczyciele akademiccy posiadający prawo wykonywania zawodu pielęgniarki lub położnej oraz minimum roczną praktykę zawodową, zgodną z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz inni specjaliści, w szczególności pielęgniarki i położne, posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację programu tych zajęć. | Tak | Nie | ||
12. | Promotorem pracy licencjackiej (kazuistycznej) jest nauczyciel akademicki posiadający prawo wykonywania zawodu pielęgniarki i co najmniej tytuł zawodowy magistra. | Tak | Nie | ||
13. | Prawo wykonywania zawodu nauczycieli prowadzących zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe znajduje się w dokumentacji osobowej. | Tak | Nie | ||
14. | Nauczyciele przedmiotów kierunkowych współpracują z prowadzącymi praktyki w zakresie realizacji programu kształcenia i oceny postępów studentów w nabywaniu przez nich umiejętności zawodowych. | Tak | Nie | ||
Nauczyciele uczestniczą: | |||||
15. | * w zorganizowanych formach kształcenia podyplomowego | Tak | Nie | ||
16. | * w zjazdach, konferencjach, sympozjach krajowych i międzynarodowych. | Tak | Nie | ||
17. | Uczelnia wspomaga rozwój zawodowy i naukowy nauczycieli / stwarza nauczycielom akademickim warunki do łączenia pracy dydaktycznej z prowadzeniem badań naukowych. | Tak | Nie | ||
18. | Uczelnia prowadzi ocenę pracy nauczyciela. | Tak | Nie | ||
RAZEM | 18 pkt | ||||
Kryteria do uzyskania akredytacji na okres dłuższy niż 3 lata | |||||
Nauczyciele: | |||||
19. | * publikują swoje osiągnięcia naukowe | Tak | Nie | ||
20. | * są zaangażowani w działalność w organizacjach zawodowych i stowarzyszeniach naukowych. | Tak | Nie | ||
21. | Pielęgniarki / położne odpowiedzialne za kształcenie studentów w czasie praktyk zawodowych mają ukończone kierunkowe studia wyższe i / lub specjalizację w danej dziedzinie, w której realizują zajęcia. | Tak | Nie | ||
RAZEM | 18+3=21pkt |
ZAŁĄCZNIK Nr 8a
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENY SPEŁNIANIA STANDARDÓW DLA STUDIÓW DRUGIEGO STOPNIA - KIERUNEK PIELĘGNIARSTWO W UCZELNIACH WYSTĘPUJĄCYCH O AKREDYTACJĘ KOLEJNY RAZ
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENY SPEŁNIANIA STANDARDÓW DLA STUDIÓW DRUGIEGO STOPNIA - KIERUNEK PIELĘGNIARSTWO W UCZELNIACH WYSTĘPUJĄCYCH O AKREDYTACJĘ KOLEJNY RAZ
Kryteria obligatoryjne do uzyskania akredytacji na okres 3 lat | Punktacja | ||||
Tak - 1 | Nie - 0 | ||||
1. | Pracownicy naukowo-dydaktycznymi zostali pracownikami badawczo-dydaktycznymi, Pracownicy dydaktycznymi zostali pracownikami dydaktycznymi Pracownicy naukowi zostali pracownikami badawczymi są nauczycielami akademickimi danej uczelni zatrudnionymi odpowiednio w ww. grupach pracowników | Tak | Nie | ||
2. | Stanowisko profesora zwyczajnego uczelnia zmieniła na stanowisko profesora | Tak | Nie | ||
3. | Stanowiska profesora nadzwyczajnego oraz profesora wizytującego uczelnia zmieniła na stanowisko profesora uczelni | Tak | Nie | ||
4. | Zajęcia są prowadzone przez nauczycieli akademickich zatrudnionych w danej uczelni posiadających kompetencje i doświadczenie pozwalające na prawidłową realizację zajęć oraz przez inne osoby, które posiadają takie kompetencje i doświadczenie. | Tak | Nie | ||
5. | Inne osoby prowadzące zajęcia posiadają kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację zajęć w ramach programu studiów | Tak | Nie | ||
6. | Co najmniej 50% godzin zajęć prowadzonych jest przez nauczycieli akademickich zatrudnionych w tej uczelni jako podstawowym miejscu pracy; | Tak | Nie | ||
7. | Złożenie oświadczeń przez osoby, które posiadają 5-letnie doświadczenie zdobyte poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację zajęć w ramach programu studiów (w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia zajęć), przy czym po raz pierwszy do dnia 30.11.2018 | Tak | Nie | ||
8. | Złożenie oświadczeń przez osoby prowadzące działalność naukową o reprezentowanej przez siebie dziedzinie i dyscyplinie naukowej nie częściej niż raz na 2 lata, przy czym: po raz pierwszy - do dnia 31 grudnia 2018 r (nowozatrudniony), do dnia 30 listopada 2018 r. (będący pracownikiem) | Tak | Nie | ||
9. | Kształcenie kliniczne odbywa się w podmiotach leczniczych, pod kierunkiem wykładowców pielęgniarstwa lub położnictwa oraz przy pomocy innych specjalistów, w szczególności pielęgniarek i położnych. Kształcenie kliniczne jest praktyką zawodową w rozumieniu przepisów ustawy. | Tak | Nie | ||
10. | Nauczanie przedmiotów (treści kierunkowych lub zawodowych) z zakresu opieki specjalistycznej oraz przedmiotów dotyczących opieki pielęgniarskiej (opieki sprawowanej przez pielęgniarkę i obszarów funkcjonowania pielęgniarstwa i zawodu pielęgniarki) prowadzą nauczyciele akademiccy posiadający prawo wykonywania zawodu pielęgniarki oraz co najmniej roczną praktykę zawodową zgodną z nauczanym przedmiotem, a także inni specjaliści, w szczególności pielęgniarki i położne, posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację programu tych przedmiotów. | Tak | Nie | ||
11. | Zajęcia praktyczne prowadzą nauczyciele akademiccy posiadający prawo wykonywania zawodu pielęgniarki lub położnej oraz minimum roczną praktykę zawodową, zgodną z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz inni specjaliści, w szczególności pielęgniarki i położne, posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację programu tych zajęć. | Tak | Nie | ||
12. | Praca dyplomowa jest przygotowywana pod kierunkiem osoby, która posiada co najmniej stopień doktora | Tak | Nie | ||
13. | Prawo wykonywania zawodu nauczycieli prowadzących zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe znajduje się w dokumentacji osobowej. | Tak | Nie | ||
14. | Nauczyciele przedmiotów kierunkowych współpracują z prowadzącymi praktyki w zakresie realizacji programu kształcenia i oceny postępów studentów w nabywaniu przez nich umiejętności zawodowych. | Tak | Nie | ||
Kryterium dotychczasowe oraz art. 115 ust. 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce: | |||||
Nauczyciele uczestniczą: | |||||
15. | * w zorganizowanych formach kształcenia podyplomowego | Tak | Nie | ||
16. | * w zjazdach, konferencjach, sympozjach krajowych i międzynarodowych. | Tak | Nie | ||
17. | * publikują swoje osiągnięcia naukowe | Tak | Nie | ||
18. | Uczelnia wspomaga rozwój zawodowy i naukowy nauczycieli / stwarza nauczycielom akademickim warunki do łączenia pracy dydaktycznej z prowadzeniem badań naukowych. | Tak | Nie | ||
19. | Uczelnia prowadzi ocenę pracy nauczyciela. | Tak | Nie | ||
RAZEM | 19 pkt. | ||||
Kryteria do uzyskania akredytacji na okres dłuższy niż 3 lata | |||||
Nauczyciele: | |||||
20. | * biorą udział w projektach badawczych | Tak | Nie | ||
21. | * są zaangażowani w działalność w organizacjach zawodowych i stowarzyszeniach naukowych. | Tak | Nie | ||
22. | Pielęgniarki / położne odpowiedzialne za kształcenie studentów w czasie praktyk zawodowych mają ukończone kierunkowe studia wyższe i / lub specjalizację w danej dziedzinie, w której realizują zajęcia. | Tak | Nie | ||
RAZEM | 19+3=22 pkt |
ZAŁĄCZNIK Nr 9
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENY SPEŁNIANIA STANDARDÓW DLA STUDIÓW DRUGIEGO STOPNIA - KIERUNEK POŁOŻNICTWO W UCZELNIACH, KTÓRE ROZPOCZYNAJĄ KSZTAŁCENIE
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENY SPEŁNIANIA STANDARDÓW DLA STUDIÓW DRUGIEGO STOPNIA - KIERUNEK POŁOŻNICTWO W UCZELNIACH, KTÓRE ROZPOCZYNAJĄ KSZTAŁCENIE
Kryteria obligatoryjne do uzyskania akredytacji na okres 3 lat | Punktacja | ||
Tak - 1 | Nie - 0 | ||
1. | Studia II stopnia na kierunku połoznictwo trwają nie krócej niz 4 semestry (2 lata). Liczba godzin zajęć i praktyk nie jest mniejsza niz 1300 godzin, w tym: | Tak Tak | Nie Nie |
* Wybrane zagadnienia z nauk społecznych - 210 godzin | Tak | Nie | |
* Nauki w zakresie opieki specjalistycznej - 215 godzin | Tak | Nie | |
* Praktyki zawodowe - 160 godzin | Tak | Nie | |
* Język angielski - 90 godzin | Tak | Nie | |
* Zajęcia do dyspozycji uczelni- 625 godzin | Tak | Nie | |
Zajęcia fakultatywne stanowią nie mniej niz 10% wszystkich zajęć pozostających do dyspozycji uczelni' | Tak | Nie | |
2. | Program kształcenia dla kierunku połoznictwo obejmuje opis zakładanych efektów kształcenia i program studiów, stanowiący opis procesu kształcenia prowadzącego do uzyskania tych efektów. | Tak | Nie |
Opis zakładanych efektów kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych uwzględnia efekty kształcenia właściwe dla kierunku połoznictwo i zgodne ze standardami kształcenia dla tego kierunku studiów. | Tak | Nie | |
Na studiach II stopnia stacjonarnych i niestacjonarnych na kierunku połoznictwo zapewnione jest uzyskanie tych samych efektów kształcenia. | Tak | Nie | |
5. | Program kształcenia: | Tak | Nie |
* jest zgodny ze standardami kształcenia | Tak | Nie | |
* jest kompletny i w formie pisemnej | Tak | Nie | |
* nie zawiera zbędnych powtórzeń | Tak | Nie | |
* cele kształcenia zawarte w programach szczegółowych są zgodne z sylwetką absolwenta zawartą w standardach kształcenia oraz odpowiadają kompetencjom zawodowym określonym w art. 5 ustawy o zawodach pielęgniarki i połoznej. W trakcie trwania cyklu kształcenia nie są wprowadzane zmiany programu kształcenia. | Tak | Nie | |
6. | Program studiów dla kierunku połoznictwo określa: | Tak | Nie |
* formę studiów (stacjonarne/niestacjonarne) | Tak | Nie | |
* liczbę semestrów i liczbę punktów ECTS konieczną dla uzyskania kwalifikacji odpowiadających poziomowi studiów | Tak | Nie | |
* moduły kształcenia - zajęcia lub grupy zajęć - wraz z przypisaniem do kazdego modułu zakładanych efektów kształcenia oraz liczby punktów ECTS | Tak | Nie | |
* sposoby weryfikacji zakładanych efektów kształcenia osiąganych przez studenta | Tak | Nie | |
* plan studiów prowadzonych w formie stacjonarnej lub niestacjonarnych | Tak | Nie | |
* łączną liczbę punktów ECTS, którą student musi uzyskać na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich i studentów | Tak | Nie | |
* łączną liczbę punktów ECTS, którą student musi uzyskać w ramach zajęć, do których odnoszą się efekty kształcenia dla określonego kierunku, poziomu i profilu kształcenia | Tak | Nie | |
* łączną liczbę punktów ECTS, którą student musi uzyskać w ramach zajęć o charakterze praktycznym * wymiar, zasady i formę odbywania praktyk. | Tak | Nie | |
7. | Treści kształcenia w poszczególnych grupach (przedmioty / moduły) mają oszacowane punkty ECTS, a ich liczba na studiach II stopnia na kierunku połoznictwo wynosi nie mniej 120, w tym: | Tak | Nie |
* Wybrane zagadnienia z nauk społecznych - 17 ECTS | Tak | Nie | |
* Nauki w zakresie opieki specjalistycznej - 18 ECTS | Tak | Nie | |
* Praktyki zawodowe - 8 ECTS | Tak | Nie | |
* Język angielski - 7 ECTS | Tak | Nie | |
* Zajęcia do dyspozycji uczelni- 50 ECTS | Tak | Nie | |
* Egzamin magisterski - 20 ECTS | Tak | Nie | |
8. | Student otrzymuje nie mniej niz 30 punktów ECTS za zaliczenie kazdego semestru. Punkty ECTS zostały przypisane za: | Tak | Nie |
* zaliczenie kazdego z zajęć i praktyk przewidzianych w programie kształcenia | Tak | Nie | |
* przygotowanie i złozenie pracy dyplomowej i/lub przygotowanie do egzaminu dyplomowego zgodnie z programem kształcenia. | Tak | Nie | |
9. | Zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe są realizowane zgodnie ze standardami kształcenia dla kierunku studiów oraz celami kształcenia i podlegają ocenie. | Tak | Nie |
10. | Przebieg kazdej praktyki zawodowej jest udokumentowany. | Tak | Nie |
11. | Student ma wykaz umiejętności, które zalicza w czasie zajęć praktycznych i praktyk zawodowych. | Tak | Nie |
12. | Treści programowe, formy zajęć oraz metody dydaktyczne umozliwiają osiągnięcie celów kształcenia i realizację wszystkich efektów kształcenia wynikających ze standardów kształcenia na kierunku połoznictwo. | Tak | Nie |
13. | Powołana jest Komisja Programowa z reprezentacją nauczycieli i studentów kierunku studiów połoznictwo, a jej działalność jest udokumentowana. | Tak | Nie |
14. | Egzamin dyplomowy magisterski będzie obejmował sprawdzenie wiedzy i umiejętności praktycznych zdobytych w całym okresie studiów. | Tak | Nie |
15. | Absolwent uzyskuje dyplom magistra połoznictwa. | Tak | Nie |
RAZEM | 42 pkt |
B. Kryteria do standardów w zakresie kadry prowadzącej kształcenie
Kryteria obligatoryjne do uzyskania akredytacji na okres 3 lat | Punktacja | ||
Tak - 1 | Nie - 0 | ||
1. | Nauczyciele akademiccy są lub będą zatrudnieni od rozpoczęcia pierwszego cyklu kształcenia na ocenianym kierunku w danej uczelni odpowiednio jako: Pracownicy badawczo-dydaktycznni, Pracownicy dydaktyczni Pracownicy badawczy | Tak | Nie |
2. | Nauczyciele akademiccy zatrudnieni są na stanowisku: 1) profesora; 2) profesora uczelni; 3) adiunkta; 4) asystenta lub innym przewidzianym w statucie uczelni | Tak | Nie |
3. | Zajęcia będą prowadzone przez nauczycieli akademickich zatrudnionych w danej uczelni posiadających kompetencje i doświadczenie pozwalające na prawidłową realizację zajęć oraz przez inne osoby, które posiadają takie kompetencje i doświadczenie. | Tak | Tak |
4. | Zajęcia będą prowadzone również przez inne osoby posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację zajęć w ramach programu studiów | Tak | Nie |
5. | Co najmniej 50% godzin zajęć będzie prowadzonych przez nauczycieli akademickich zatrudnionych w tej uczelni jako podstawowym miejscu pracy; | Tak | Nie |
6. | Złożenie oświadczenia przez nauczycieli, że uczelnia będzie ich podstawowym miejscem pracy | Tak | Nie |
7. | Złożenie oświadczenia przez pozostałych nauczycieli o terminie rozpoczęcia zajęć na uruchamianym kierunku | Tak | Nie |
8. | Przedstawienie przez uczelnię wykazu planowanych przedmiotów i liczby godzin do realizacji przez nauczycieli zatrudnionych lub planowanych do zatrudnienia w uczelni jako podstawowym miejscu oraz pozostałych nauczycieli i in. specjalistów | Tak | Nie |
9. | Złożenie oświadczeń przez osoby, które posiadają 5-letnie doświadczenie zdobyte poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację zajęć w ramach programu studiów | Tak | Nie |
10. | Złożenie oświadczeń przez osoby prowadzące działalność naukową o reprezentowanej przez siebie dziedzinie i dyscyplinie naukowej | Tak | Nie |
11. | Kształcenie kliniczne odbywać się będzie w podmiotach leczniczych, pod kierunkiem wykładowców położnictwa lub pielęgniarstwa oraz przy pomocy innych specjalistów, w szczególności położnych i pielęgniarek. Kształcenie kliniczne jest praktyką zawodową w rozumieniu przepisów ustawy | Tak | Nie |
12. | Nauczanie przedmiotów (treści kierunkowych lub zawodowych) w zakresie opieki specjalistycznej, przedmiotów dotyczących w swojej treści opieki położniczej - opieki sprawowanej przez położną i obszarów funkcjonowania pielęgniarstwa i zawodu położnej oraz kształcenie praktyczne prowadzić będą nauczyciele akademiccy posiadający prawo wykonywania zawodu położnej lub pielęgniarki oraz co najmniej roczną praktykę zawodową, zgodną z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami, a także inni specjaliści, w szczególności położne i pielęgniarki, posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację programu tych przedmiotów. | Tak | Nie |
13. | Zajęcia praktyczne będą prowadzić nauczyciele akademiccy posiadający prawo wykonywania zawodu położnej lub pielęgniarki oraz minimum roczną praktykę zawodową, zgodną z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz inni specjaliści, w szczególności położne i pielęgniarki, posiadające kompetencje i co najmniej 5-letnie doświadczenie uzyskane poza uczelnią pozwalające na prawidłową realizację programu tych zajęć | Tak | Nie |
14. | Prawo wykonywania zawodu nauczycieli, którzy będą prowadzić zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe znajduje się w dokumentacji osobowej. | Tak | Nie |
RAZEM | 14 pkt. |
C. Kryteria do standardów kształcenia w zakresie bazy dydaktycznej
Kryteria obligatoryjne do uzyskania akredytacji na okres 3 lat | Punktacja | ||
Tak - 1 | Nie - 0 | ||
1. | Uczelnia posiada strukturę organizacyjną umozliwiającą sprawną obsługę procesu dydaktycznego | Tak | Nie |
i dysponuje infrastrukturą zapewniającą prawidłową realizację celów i efektów kształcenia, tj. bazą dydaktyczną dostosowaną do specyfiki kierunku studiów połoznictwo oraz trybu studiowania, w tym: | Tak | Nie | |
a/ liczba i powierzchnia sal wykładowych, seminaryjnych, ćwiczeń, laboratoriów, pracowni specjalistycznych i komputerowych jest dostosowana do liczby studentów | Tak | Nie | |
b/ pomieszczenia dydaktyczne - sale wykładowe, / sale ćwiczeń i / lub seminaryjne wyposazone są w odpowiadający współczesnym wymogom sprzęt audiowizualny, komputerowy z odpowiednim oprogramowaniem i inny sprzęt dydaktyczny gwarantujący prawidłową realizację treści kształcenia i osiągnięcie efektów kształcenia | Tak | Nie | |
2. | Uczelnia zapewnia dostęp do: | Tak | Nie |
* zasobów Wirtualnej Biblioteki Nauki | Tak | Nie | |
* biblioteki wyposazonej w księgozbiór związany z kierunkiem studiów obejmuje co najmniej aktualne pozycje wskazane jako literatura podstawowa i uzupełniająca dla poszczególnych przedmiotów realizowanych w ramach tego kierunku studiów, w liczbie egzemplarzy zapewniającej studentom swobodny dostęp | Tak | Nie | |
* czytelni wyposazonej w podręczny, aktualny księgozbiór związany z danym kierunkiem studiów oraz w odpowiednią do przewidywanej liczby studentów liczbę komputerów z dostępem do Internetu i specjalistycznych baz danych Godziny otwarcia biblioteki i czytelni umozliwiają korzystanie z księgozbioru studentom wszystkich form kształcenia. | Tak | Nie | |
3. | Uczelnia uwzględniając liczbę studentów zapewnia odbywanie zajęć praktycznych i praktyk zawodowych w: | ||
* specjalistycznych przedsiębiorstwach podmiotu leczniczego | Tak | Nie | |
* placówkach oświatowo-wychowawczych.. | Tak | Nie | |
4. | Uczelnia zapewnia studentom kierunku połoznictwo: | Tak | Nie |
* bezpłatny dostęp do obiektów sportowych (sali gimnastycznej / boiska / basenu) umozliwiając uprawianie sportu, uczestniczenie w zajęciach rekreacyjnych, w wymiarze co najmniej 30 godzin rocznie * dostęp do zaplecza socjalnego i sanitarno-higienicznego adekwatnego do liczby studentów. | Tak | Nie | |
5. | Kryteria doboru zakładów opieki zdrowotnej i innych podmiotów prawnych realizujących praktyczną naukę zawodu są ustalone przez uczelnie i uwzględniają osiągnięcie załozonych celów i efektów kształcenia na kierunku połoznictwo, uwzględniając w szczególności: | Tak | Nie |
* rodzaj i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych | Tak | Nie | |
* liczbę i kwalifikacje kadry pielęgniarskiej i połozniczej | Tak | Nie | |
* urządzenie i wyposazenie podmiotu | Tak | Nie | |
* wyposazenie stanowisk pracy w sprzęt i materiały medyczne, niezbędne do kształtowania umiejętności praktycznych oraz ochrony przed zakazeniem, urazem i wypadkiem | Tak | Nie | |
* prowadzenie działalności naukowo-badawczej | Tak | Nie | |
* wdrazane przez podmiot programy zapewnienia jakości | Tak | Nie | |
* organizację warunków nauczania. | Tak | Nie | |
6. | Uczelnia posiada dokumentację potwierdzającą zawarcie długoterminowych umów z podmiotem realizującym zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe nie będącym w strukturze uczelni. | Tak | Nie |
RAZEM | 21 pkt |
D. Kryteria do standardów kształcenia w zakresie oceny jakości kształcenia i osiągnięć uczelni
Kryteria obligatoryjne do uzyskania akredytacji na okres 3 lat | Punktacja | ||
Tak -1 | Nie -0 | ||
1. | Uczelnia ma opracowany wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia, obejmujący proces kształcenia na kierunku połoznictwo. | Tak | Nie |
W Uczelni jest powołana Komisja do wewnętrznej oceny jakości kształcenia. | Tak | Nie | |
Komisja do wewnętrznej oceny jakości kształcenia posiada kryteria i narzędzia oceniania. | Tak | Nie | |
2. | Wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia umozliwia prowadzenie działań na rzecz doskonalenia programu kształcenia na kierunku studiów połoznictwo, a w szczególności przewiduje: | Tak | Nie |
* odpowiednie formy weryfikowania wszystkich efektów kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych, | Tak | Nie | |
* dokonywanie oceny przez studentów, | Tak | Nie | |
* uwzględnianie wniosków wynikających z monitorowania kariery zawodowej absolwentów | Tak | Nie | |
3. | Na Uczelni opracowano system oceny osiągnięć studentów, w tym studentów kierunku połoznictwo. | Tak | Nie |
4. | Przeprowadzona ocena jakości kształcenia podlega analizie, a jej wyniki są upowszechniane i uwzględniane w doskonaleniu procesu kształcenia na kierunku połoznictwo. | Tak | Nie |
5. | Uczelnia prowadzi dystansową ocenę przydatności zawodowej absolwenta / monitoruje kariery zawodowe absolwentów. | Tak | Nie |
RAZEM | 10 pkt |
Obligatoryjna liczba punktów do uzyskania akredytacji na okres 3 lat A - 42 pkt
B - 14 pkt
C - 21 pkt
D - 10 pkt
Razem 87 pkt