Zmiana regulaminu pracy.

Akty korporacyjne

Lekarz.2022.8.5

Akt nieoceniany
Wersja od: 5 sierpnia 2022 r.

UCHWAŁA Nr 47/22/P-IX
PREZYDIUM NACZELNEJ RADY LEKARSKIEJ
z dnia 5 sierpnia 2022 r.
w sprawie zmiany regulaminu pracy

Na podstawie art. 104 - 104 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2022 r. poz. 1510) i art. 39 ust. 1 w związku z art. 40 ust. 4 ustawy z dnia 2 grudnia 2009 r. o izbach lekarskich (Dz. U. z 2021 r. poz. 1342) oraz § 1 uchwały Nr 2/10/VI Naczelnej Rady Lekarskiej z dnia 12 lutego 2010 r. w sprawie upoważnienia Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej do działania w imieniu Naczelnej Rady Lekarskiej uchwala się, co następuje:
§  1. 
W regulaminie pracy stanowiącym załącznik do uchwały nr 120/19/P-VIII Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej z dnia 24 maja 2019 r. w sprawie regulaminu pracy wprowadza się następujące zmiany:
1)
§ 7 regulaminu pracy otrzymuje brzmienie:

"§ 7. 1. Podstawowym obowiązkiem pracownika jest:

1) rzetelnie i efektywnie wykonywać pracę,

2) stosować się do poleceń Prezesa Naczelnej Rady Lekarskiej lub osób przez niego upoważnionych oraz bezpośrednich przełożonych, które dotyczą pracy, jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę,

3) przestrzegać ustalonego czasu pracy,

4) przestrzegać regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie porządku,

5) poddawać się wymaganym badaniom lekarskim,

6) przestrzegać przepisów / zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów przeciwpożarowych oraz uczestniczyć w dotyczących ich szkoleniach,

7) dbać o dobro zakładu pracy i jego mienie,

8) zachować w tajemnicy informacje dotyczące zakładu pracy, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę,

9) przestrzegać tajemnicy określonej w odrębnych przepisach,

10) przestrzegać zasad współżycia społecznego,

11) dbać o czystość i porządek swego stanowiska pracy,

12) należycie zabezpieczyć po zakończeniu pracy urządzenia i pomieszczenia pracy;

13) poddawać się badaniu na zawartość alkoholu lub środków odurzających, jeśli jest podejrzenie, że jest pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających.

2. Polecenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2, mogą być wydawane także poprzez skierowanie ich na służbowego maila pracownika lub konto na założonej przez pracodawcę platformie elektronicznej służącej do komunikacji służbowej".

2)
W § 20 regulaminu pracy ustęp 1 otrzymuje brzmienie:

"1. W Naczelnej Izbie Lekarskiej czas pracy pracowników nie może przekraczać przeciętnie 40 godzin na tydzień w trzymiesięcznym okresie rozliczeniowym. 14/ Naczelnej Izbie Lekarskiej może być stosowany system równoważnego czasu pracy, w którym jest dopuszczalne przedłużenie dobowego wymiaru czasu pracy, nie więcej jednak niż do 12 godzin".

3)
W § 21 regulaminu pracy ustęp 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Ustala się następujące godziny rozpoczynania i zakończenia pracy w Naczelnej Izbie Lekarskiej: poniedziałki, wtorki, środy, czwartki, piątki - od godz. 8.00 do godz. 16.00".

§  2. 
Przyjmuje się tekst jednolity regulaminu pracy stanowiący załącznik do uchwały.
§  3. 
Uchwałę podaje się do wiadomości pracowników.
§  4. 
Uchwała obowiązuje z dniem podjęcia i wchodzi w życie z dniem 1 września 2022 r.