Zatwierdzenie szczegółowych kryteriów wyboru kancelarii prawnej do obsługi prawnej Krajowej Rady Biegłych Rewidentów w zakresie prowadzonych postępowań administracyjnych.

Akty korporacyjne

Rewid.2020.10.28

Akt nieoceniany
Wersja od: 28 października 2020 r.

UCHWAŁA Nr 1171/18A/2020
KRAJOWEJ RADY BIEGŁYCH REWIDENTÓW
z dnia 28 października 2020 r.
w sprawie zatwierdzenia szczegółowych kryteriów wyboru kancelarii prawnej do obsługi prawnej Krajowej Rady Biegłych Rewidentów w zakresie prowadzonych postępowań administracyjnych

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1415) w związku z § 3 ust. 3 Podstawowych zasad gospodarki finansowej Polskiej Izby Biegłych Rewidentów, stanowiących załącznik do uchwały Nr 44 VIII Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów z dnia 26 czerwca 2015 r. w sprawie podstawowych zasad gospodarki finansowej Krajowej Izby Biegłych Rewidentów (z późn. zm. 1 ), uchwala się, co następuje:
§  1. 
Krajowa Rada Biegłych Rewidentów, dalej "KRBR", zatwierdza szczegółowe kryteria wyboru kancelarii prawnej do obsługi prawnej KRBR w zakresie prowadzonych postępowań administracyjnych wobec firm audytorskich, wszczętych i nie zakończonych przez KRBR przed dniem 31 grudnia 2019 r.
§  2. 
1. 
Szczegółowe kryteria wyboru stanowią:
1)
stawka ryczałtowa za prowadzenie każdej sprawy, tj. podejmowanie wszelkich czynności merytorycznych zmierzających do zakończenia postępowania oraz zakończenie jej poprzez przedstawienie projektu uchwały Komisji do spraw ewidencji KRBR, a następnie KRBR do podjęcia.
2)
zryczałtowana stawka godzinowa za udział w posiedzeniach KRBR oraz Komisji do spraw ewidencji KRBR;
3)
zryczałtowana stawka godzinowa za wykonywanie czynności o charakterze administracyjnym, tj. w szczególności:
a)
prowadzenie akt postępowań administracyjnych;
b)
sporządzanie i prowadzenie wszelkiej korespondencji dotyczącej postępowań administracyjnych prowadzonych przez KRBR ze stronami postępowania oraz organami administracji, zarówno w toku postępowań jak i po ich zakończeniu;
c)
rejestrowanie w systemach informatycznych Polskiej Izby Biegłych Rewidentów oraz przygotowanie do wysyłki korespondencji dotyczącej prowadzonych postępowań;
d)
przygotowanie do przekazania ewentualnych odwołań od decyzji podjętych przez KRBR do organów wyższego stopnia wraz kopią akt postępowań;
e)
przekazywanie do wykonania decyzji KRBR;
f)
prowadzenie wykazu postępowań administracyjnych prowadzonych przez KRBR;
4)
liczba możliwych do przedstawienia na posiedzenie Komisji do spraw ewidencji KRBR w każdym miesiącu projektów uchwał kończących sprawę;
5)
zagwarantowanie nadzoru merytorycznego nad realizacją obsługi prawnej przez prawnika wpisanego na listę adwokatów lub radców prawnych;
6)
niezbędne doświadczenie prawnika dedykowanego do świadczenia obsługi prawnej w prowadzeniu postępowań administracyjnych oraz w obsłudze organów samorządów zawodowych;
7)
gotowość do świadczenia obsługi prawnej od dnia 1 stycznia 2021 r.
2. 
Wyboru oferty spośród wszystkich spełniających powyższe warunki dokonuje Krajowa Rada Biegłych Rewidentów.
§  3. 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
1 Uchwała Nr 44 VIII Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów z dnia 26 czerwca 2015 r. w sprawie podstawowych zasad gospodarki finansowej Krajowej Izby Biegłych Rewidentów zmieniona uchwałą Nr 7/2018 Nadzwyczajnego Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów z dnia 19 czerwca 2018 r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie podstawowych zasad gospodarki finansowej Krajowej Izby Biegłych Rewidentów oraz uchwałą Nr 50/2019 Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów z dnia 12 czerwca 2019 r. w sprawie zmiany podstawowych zasad gospodarki finansowej Polskiej Izby Biegłych Rewidentów.