Zatwierdzenie rocznego planu działania Komisji Prawnej i Współpracy z Organami Państwa KRDP.

Akty korporacyjne

Podat.2014.12.16

Akt nieoceniany
Wersja od: 16 grudnia 2014 r.

UCHWAŁA Nr 849/2014
KRAJOWEJ RADY DORADCÓW PODATKOWYCH
z dnia 16 grudnia 2014 r.
w sprawie zatwierdzenia rocznego planu działania Komisji Prawnej i Współpracy z Organami Państwa KRDP

Na podstawie § 28 ust. 4 Regulaminu działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych, stanowiącego załącznik do uchwały nr 301/2012 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 4 września 2012 r. (ze zm.), uchwala się, co następuje:
§  1.
Krajowa Rada Doradców Podatkowych zatwierdza roczny plan działania Komisji Prawnej i Współpracy z Organami Państwa KRDP, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§  2.
Roczny plan działania Komisji Prawnej i Współpracy z Organami Państwa KRDP stanowi część składową planu działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych na rok 2015.
§  3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

ZAŁĄCZNIK

Plan działania Komisji Prawnej i Współpracy z Organami Państwa KRDP na rok 2015

Cele:

* Uzyskanie merytorycznego wpływu na kształt prawa podatkowego w Polsce, w trosce o dobro podatników, w granicach interesu publicznego i dla jego ochrony.

* Kreowanie wizerunku doradcy podatkowego jako profesjonalisty w dziedzinie prawa podatkowego.

* Ochrona słusznych interesów samorządu doradców podatkowych w toku prac legislacyjnych.

Działania:

1. Nadzorowanie działalności Biura KRDP w zakresie monitorowania procesu legislacyjnego w części dotyczącej projektów ustaw i aktów wykonawczych z zakresu prawa podatkowego (w tym niepodatkowych aktów prawnych wywołujących skutki podatkowe) i przepisów o doradztwie podatkowym oraz udział w pracach legislacyjnych, z uwzględnieniem m.in.: planu prac Rządu, terminarza prac Sejmu i Senatu oraz komisji (podkomisji) parlamentarnych.

2. Opiniowanie przekazanych KRDP aktów prawnych dotyczących prawa podatkowego (projektów ustaw i aktów wykonawczych) oraz przepisów o doradztwie podatkowym, w szczególności realizacja własnych inicjatyw legislacyjnych w tym zakresie.

3. Realizacja własnych inicjatyw legislacyjnych, m.in.: poprzez stworzenie listy zagrożeń/barier podatkowych, przepisów niezgodnych z regulacjami UE, czy przepisów powodujących rozbieżności interpretacyjne oraz podjęcie działań celem doprowadzenia do pożądanych zmian w prawie.

4. Identyfikacja złych praktyk administracyjnych w obszarze wykładni i stosowania prawa podatkowego oraz podejmowanie działań zmierzających do ich eliminacji.

5. Rozpowszechnianie informacji na temat podejmowanych inicjatyw (m.in. opinii wydanych na temat propozycji legislacyjnych, stanowisk zajętych w pracach parlamentu) w środkach masowego przekazu.

6. Podjęcie działań mających na celu nawiązanie stałej współpracy z organami państwa - w tym zwłaszcza z Rzecznikiem Praw Obywatelskich, komisjami parlamentarnymi oraz władzą sądowniczą.

7. Kontynuacja rozpoczętej współpracy z Ministerstwem Finansów.

8. Wykonywanie zawodu - nadzorowanie działalności Biura KRDP w zakresie monitoringu legislacyjnego zmian w przepisach regulujących zasady wykonywania zawodu przez doradców podatkowych, sporządzanie projektów wystąpień KRDP w tym zakresie.

9. Kontrola uchwał podejmowanych przez Zarządy Regionalnych Oddziałów KIDP w trybie § 47b Statutu KIDP.

10. Nadzorowanie działalności Biura KIDP w zakresie tworzenia projektów prawa wewnątrzkorporacyjnego.

11. Udoskonalanie i rozpowszechnianie mechanizmów mających na celu włączenie doradców podatkowych w proces opiniowania propozycji legislacyjnych m.in. poprzez stronę www KIDP, forum wymiany opinii dot. bieżących zmian w prawie podatkowym, czy możliwość prezentowania stanowiska co do kierunków proponowanych przez organy państwa zmian w prawie podatkowym.

12. Nawiązanie współpracy ze środowiskami akademickimi.