Zatwierdzenie rocznego planu działania Komisji Ochrony Zawodu, Etyki i Spraw Wewnątrzkorporacyjnych KRDP.

Akty korporacyjne

Podat.2011.12.6

Akt nieoceniany
Wersja od: 6 grudnia 2011 r.

UCHWAŁA Nr 475/2011
KRAJOWEJ RADY DORADCÓW PODATKOWYCH
z dnia 6 grudnia 2011 r.
w sprawie zatwierdzenia rocznego planu działania Komisji Ochrony Zawodu, Etyki i Spraw Wewnątrzkorporacyjnych KRDP

Na podstawie § 28 ust. 4 Regulaminu działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych, stanowiącego załącznik do uchwały nr 354/2010 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego Regulaminu działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych, uchwala się, co następuje:
§  1.
Krajowa Rada Doradców Podatkowych zatwierdza roczny plan działania Komisji Ochrony Zawodu, Etyki i Spraw Wewnątrzkorporacyjnych KRDP stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§  2.
Roczny plan działania Komisji Ochrony Zawodu, Etyki i Spraw Wewnątrzkorporacyjnych KRDP stanowi część składową planu działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych na rok 2012.
§  3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

ZAŁĄCZNIK 

Plan działania Komisji Ochrony Zawodu, Etyki i Spraw Wewnątrzkorporacyjnych KRDP na rok 2012

§ 1.
Komisja Ochrony Zawodu, Etyki i Spraw Wewnątrzkorporacyjnych KRDP wykonuje zadania wynikające z § 28d Regulaminu działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych i Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych, a także z innych aktów prawa wewnętrznego.
§  2.
Do zadań Komisji Ochrony Zawodu, Etyki i Spraw Wewnątrzkorporacyjnych KRDP należy w szczególności:
1)
przygotowywanie projektów wykładni zasad etyki zawodowej na potrzeby organów Izby,
2)
propagowanie zasad etyki zawodowej we współpracy z regionalnymi oddziałami Izby,
3)
organizowanie wymiany doświadczeń z innymi korporacjami wolnych zawodów w zakresie praktycznych aspektów zastosowania zasad etyki zawodowej,
4)
przygotowywanie uchwał Rady w zakresie wpisów i skreśleń na listę oraz przekształceń wpisów doradców podatkowych,
5)
opiniowanie projektów oraz przygotowywanie uchwał Rady w zakresie uznawania nabytych w państwach Unii Europejskiej kwalifikacji do wykonywania zawodu doradcy podatkowego,
6)
prowadzenie listy doradców podatkowych i postępowań administracyjnych związanych z wpisami na listę i skreśleniami z listy,
7)
kontrola ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej doradców podatkowych,
8)
prowadzenie rejestru osób prawnych uprawnionych do wykonywania doradztwa podatkowego i postępowań administracyjnych związanych z wpisami do rejestru i skreśleniami z rejestru,
9)
sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przez podmioty wpisane do rejestru warunków wykonywania doradztwa podatkowego wynikających z ustawy o doradztwie podatkowym,
10)
podejmowanie działań zmierzających do wyeliminowania przypadków nieuprawnionego wykonywania czynności doradztwa podatkowego,
11)
kontynuowanie działań w zakresie organizacji wymiany informacji związanych z wykonywaniem i ochroną zawodu doradcy podatkowego,
12)
wspieranie pracy regionalnych oddziałów w zakresie udzielania pomocy prawnej doradcom podatkowym, przeciwko którym prowadzone jest postępowanie karne i karne skarbowe, w tym udział w tych postępowaniach w charakterze przedstawiciela społecznego.