Zasady udzielania zamówień publicznych na usługi, dostawy i roboty budowlane przez Kancelarię Polskiej Akademii Nauk, pomocnicze jednostki naukowe oraz inne jednostki organizacyjne Polskiej Akademii Nauk.
PAN.2021.12.23
Akt nieocenianyDECYZJA Nr 49/2021
PREZESA POLSKIEJ AKADEMII NAUK
z dnia 23 grudnia 2021 roku.
w sprawie zasad udzielania zamówień publicznych na usługi, dostawy i roboty budowlane przez Kancelarię Polskiej Akademii Nauk, pomocnicze jednostki naukowe oraz inne jednostki organizacyjne Polskiej Akademii Nauk.
2. Zamawiającym w rozumieniu Pzp jest Polska Akademia Nauk, zwana dalej "Akademią".
3. Kierownikiem zamawiającego w rozumieniu Pzp jest Kanclerz Akademii oraz inne osoby którym powierzono wykonywanie czynności zastrzeżonych dla Kierownika zamawiającego, o których mowa w Pzp, w szczególności Dyrektorów pomocniczych jednostek naukowych i Dyrektorów innych jednostek organizacyjnych.
4. Do wyodrębnionych jednostek organizacyjnych Akademii, uprawnionych do szacowania wartości zamówienia w oparciu o art. 33 ust. 2 Pzp, zalicza się:
a) Kancelarię Akademii sprawującą obsługę administracyjną Akademii;
b) pomocnicze jednostki naukowe oraz inne jednostki organizacyjne Akademii.
5. W odniesieniu do środków pozostających w dyspozycji jednostek, o których mowa w ust. 4 lit. b, czynności zastrzeżone dla Kierownika zamawiającego wykonuje Dyrektor właściwej jednostki na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.
6. W przypadku postępowań o wartości równej lub przekraczającej kwotę, o której mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 Pzp, w odniesieniu do postępowań prowadzonych przez Kancelarię Akademii - Kanclerz Akademii, zaś w przypadku postępowań prowadzonych przez jednostki o których mowa w ust. 4 lit. b - Dyrektorzy tych jednostek, powołują Komisję przetargową, w drodze zarządzenia, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do niniejszej Decyzji.
7. Regulamin pracy Komisji przetargowej stanowi Załącznik nr 3 do Decyzji.
8. W uzasadnionych przypadkach osoby wymienione w ust. 5 mogą skierować do Kanclerza Akademii wniosek o przeprowadzenie postępowania przez Kancelarię Akademii.
9. Nadzór nad prawidłowym stosowaniem przepisów Pzp, w szczególności udzielaniem zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane, sprawuje Kanclerz Akademii przy pomocy Kontroli Wewnętrznej.
10. Do postępowań o udzielenie zamówienia publicznego wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie Decyzji stosuje się przepisy dotychczasowe.
11. Traci moc Decyzja nr 5/2021 Prezesa Polskiej Akademii Nauk z dnia 28 stycznia 2021 r., w sprawie zasad udzielania zamówień publicznych na usługi, dostawy i roboty budowlane przez Kancelarię Akademii, pomocnicze jednostki naukowe, placówki naukowe nieposiadające osobowości prawnej oraz inne jednostki organizacyjne Akademii.
12. Decyzja wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 r.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Regulamin udzielania zamówień publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane przez Kancelarię Polskiej Akademii Nauk, pomocnicze jednostki naukowe oraz inne jednostki organizacyjne Akademii
Regulamin udzielania zamówień publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane przez Kancelarię Polskiej Akademii Nauk, pomocnicze jednostki naukowe oraz inne jednostki organizacyjne Akademii
Niniejszy Regulamin stosuje się do udzielania zamówień publicznych:
"Oferta złożona w postępowaniu, przestaje wiązać w przypadku wyboru innej oferty lub zakończenia postępowania bez dokonania wyboru wykonawcy".
- przepisy § 8 ust. 5, ust. 7 i ust. 8 stosuje się odpowiednio. Za przygotowanie projektu umowy lub aneksu do umowy odpowiada Dysponent lub pracownik wyznaczony przez Dysponenta. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się odstąpienie od przygotowania wzoru umowy.
Załączniki do Regulaminu:
Załącznik Nr 2
WNIOSEK O WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA W SPRAWIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO O WARTOŚCI RÓWNEJ LUB PRZEKRACZAJĄCEJ KWOTĘ 130.000 ZŁOTYCH NETTO
WNIOSEK O WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA W SPRAWIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO O WARTOŚCI RÓWNEJ LUB PRZEKRACZAJĄCEJ KWOTĘ 130.000 ZŁOTYCH NETTO
Załącznik Nr 3
O WSZCZĘCIE PROCEDURY W SPRAWIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO O WARTOŚCI RÓWNEJ 25.000 ZŁOTYCH NETTO DO WARTOŚCI NIEPRZEKRACZAJĄCEJ 130.000 ZŁOTYCH NETTO
O WSZCZĘCIE PROCEDURY W SPRAWIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO O WARTOŚCI RÓWNEJ 25.000 ZŁOTYCH NETTO DO WARTOŚCI NIEPRZEKRACZAJĄCEJ 130.000 ZŁOTYCH NETTO
Załącznik Nr 5
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT /
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT w celu rozeznania rynku cen
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT /
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT w celu rozeznania rynku cen
Załącznik Nr 7
Notatka z badania i oceny ofert
Notatka z badania i oceny ofert
2. Oferty złożono w terminie: .................. (wskazać: tak lub nie).
3. Wykaz wykonawców, którzy złożyli oferty z informacjami dotyczącymi ofert ..............(podać odpowiednio).
4. Informacje uzyskane z badania ofert .................................(podać odpowiednio).
5. Uzasadnienie wyboru oferty ....................... (podać odpowiednio).
6. Dodatkowe informacje ..................................... (jeżeli dotyczy).
7. Data i podpis osoby/osób sporządzających notatkę.
Załącznik Nr 8
WNIOSEK O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA W TRYBIE OGŁOSZENIA NA STRONIE INTERNETOWEJ LUB W TRYBIE ZAPROSZENIA DO SKŁADANIA OFERT W PROCEDURZE O WARTOŚCI RÓWNEJ 25.000 ZŁOTYCH NETTO DO WARTOŚCI NIEPRZEKRACZAJĄCEJ 130.000 ZŁOTYCH NETTO
WNIOSEK O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA W TRYBIE OGŁOSZENIA NA STRONIE INTERNETOWEJ LUB W TRYBIE ZAPROSZENIA DO SKŁADANIA OFERT W PROCEDURZE O WARTOŚCI RÓWNEJ 25.000 ZŁOTYCH NETTO DO WARTOŚCI NIEPRZEKRACZAJĄCEJ 130.000 ZŁOTYCH NETTO
Załącznik Nr 9
WNIOSEK O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI Z JEDNYM WYKONAWCĄ W PROCEDURZE O WARTOŚCI RÓWNEJ 25.000 ZŁOTYCH NETTO DO WARTOŚCI NIEPRZEKRACZAJĄCEJ 130.000 ZŁOTYCH NETTO
WNIOSEK O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI Z JEDNYM WYKONAWCĄ W PROCEDURZE O WARTOŚCI RÓWNEJ 25.000 ZŁOTYCH NETTO DO WARTOŚCI NIEPRZEKRACZAJĄCEJ 130.000 ZŁOTYCH NETTO
Załącznik Nr 12
Zlecenie wykonania zamówienia
Zlecenie wykonania zamówienia
2. Zakres zamówienia ..................... (uzupełnić odpowiednio).
3. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia w terminie: .............. (uzupełnić odpowiednio).
4. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotowego zamówienia ustalono na kwotę w wysokości: ................ zł brutto (słownie: ............. uzupełnić odpowiednio).
5. Kwota wskazana w pkt 4 obejmuje wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca: ............. (uzupełnić odpowiednio) z tytułu prawidłowego wykonania zamówienia.
6. Wynagrodzenie zostanie zapłacone przelewem na wskazany w fakturze numer rachunku bankowego w terminie ................ dni (uzupełnić odpowiednio) od daty prawidłowego wykonania zamówienia (opcjonalnie podpisać protokół odbioru zamówienia) i dostarczenia do siedziby Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT.
7. Osobą upoważnioną do udzielania dodatkowych informacji i potwierdzenia wykonania zamówienia jest Pani/Pan ................ tel. ............. e-mail: .................... (uzupełnić odpowiednio).
8. Inne istotne postanowienia dotyczące warunków realizacji zamówienia: (jeżeli dotyczy, wskazać odpowiednio).
9. Do niniejszego zamówienia nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.).
10. Adres i dane Zamawiającego, jakie należy wskazać w fakturze: .................................. (uzupełnić odpowiednio).
Zamawiający | Wykonawca |
Załącznik Nr 13
WNIOSEK O WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA W SPRAWIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA NA DOSTAWY I USŁUGI DOTYCZĄCE REALIZACJI PRAC BADAWCZYCH, EKSPERYMENTALNYCH, NAUKOWYCH LUB ROZWOJOWYCH O WARTOŚCI SZACUNKOWEJ ZAMÓWIENIA PONIŻEJ PROGÓW UNIJNYCH
WNIOSEK O WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA W SPRAWIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA NA DOSTAWY I USŁUGI DOTYCZĄCE REALIZACJI PRAC BADAWCZYCH, EKSPERYMENTALNYCH, NAUKOWYCH LUB ROZWOJOWYCH O WARTOŚCI SZACUNKOWEJ ZAMÓWIENIA PONIŻEJ PROGÓW UNIJNYCH
Załącznik Nr 14
WNIOSEK O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA W TRYBIE OGŁOSZENIA NA STRONIE INTERNETOWEJ W SPRAWIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA NA DOSTAWY I USŁUGI DOTYCZĄCE REALIZACJI PRAC BADAWCZYCH, EKSPERYMENTALNYCH, NAUKOWYCH LUB ROZWOJOWYCH O WARTOŚCI SZACUNKOWEJ ZAMÓWIENIA PONIŻEJ PROGÓW UNIJNYCH
WNIOSEK O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA W TRYBIE OGŁOSZENIA NA STRONIE INTERNETOWEJ W SPRAWIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA NA DOSTAWY I USŁUGI DOTYCZĄCE REALIZACJI PRAC BADAWCZYCH, EKSPERYMENTALNYCH, NAUKOWYCH LUB ROZWOJOWYCH O WARTOŚCI SZACUNKOWEJ ZAMÓWIENIA PONIŻEJ PROGÓW UNIJNYCH
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Zarządzenie Nr......
z dnia ..........................
w sprawie powołania Komisji Przetargowej
Na podstawie ust. 6 Decyzji Nr 49/2021 Prezesa Polskiej Akademii Nauk z dnia 23 grudnia 2021 roku w sprawie zasad udzielania zamówień publicznych na usługi, dostawy i roboty budowlane przez Kancelarię Akademii, pomocnicze jednostki naukowe oraz inne jednostki organizacyjne Akademii.
Zarządzenie otrzymują członkowie Komisji:
1).......................................................
2).......................................................
3).......................................................
ZAŁĄCZNIK Nr 3
REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ
REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ
Do zadań Komisji albo w przypadku braku powołania Komisji do obowiązków Pracowników prowadzących Postępowanie należy w szczególności:
przy czym odpowiada za uzasadnienie formalne zawarte w ww. projektach;