Zasady udzielania zamówień publicznych na usługi, dostawy i roboty budowlane przez Kancelarię Akademii, pomocnicze jednostki naukowe, placówki naukowe nieposiadające osobowości prawnej oraz inne jednostki organizacyjne Akademii.
PAN.2012.12.19
Akt nieocenianyDECYZJA Nr 49/2012
PREZESA POLSKIEJ AKADEMII NAUK
z dnia 19 grudnia 2012 r.
w sprawie zasad udzielania zamówień publicznych na usługi, dostawy i roboty budowlane przez Kancelarię Akademii, pomocnicze jednostki naukowe, placówki naukowe nieposiadające osobowości prawnej oraz inne jednostki organizacyjne Akademii.
2. Zamawiającym w rozumieniu ustawy jest Polska Akademia Nauk, zwana dalej "Akademią".
3. Kierownikiem zamawiającego w rozumieniu ustawy jest Kanclerz Akademii.
4. Do wyodrębnionych jednostek struktury organizacyjnej Akademii, uprawnionych do szacowania wartości zamówienia w oparciu o art. 32 ust. 5 ustawy zalicza się:
a) Kancelarię Akademii sprawującą obsługę administracyjną Akademii;
b) pomocnicze jednostki naukowe, placówki naukowe nieposiadające osobowości prawnej oraz inne jednostki organizacyjne Akademii.
5. W odniesieniu do środków pozostających w dyspozycji pomocniczych jednostek naukowych, placówek naukowych nieposiadających osobowości prawnej oraz innych jednostek organizacyjnych Akademii, czynności zastrzeżone dla kierownika, wykonuje Dyrektor właściwej jednostki.
6. W przypadku postępowań o wartości przekraczającej równowartość kwoty, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy, w odniesieniu do postępowań prowadzonych w Kancelarii Akademii - Kanclerz Akademii, zaś w przypadku postępowań prowadzonych przez pomocnicze jednostki naukowe, placówki naukowe nieposiadające osobowości prawnej oraz inne jednostki organizacyjne Akademii - Dyrektor, w drodze zarządzenia, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszej Decyzji, powołują komisję przetargową.
7. Członkowie komisji przetargowej i inne osoby uczestniczące w postępowaniu, z zachowaniem formy pisemnej, przyjmują obowiązki im powierzone.
8. Regulamin pracy komisji przetargowej stanowi Załącznik nr 3 do Decyzji.
9. W przypadku postępowania o wartości przekraczającej równowartość kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy, Kanclerz Akademii może wskazać obserwatora (biegłego) lub może oddelegować osobę do pracy w ramach w komisji przetargowej, w charakterze jej członka.
10. W uzasadnionych przypadkach osoby wymienione w ust. 5 mogą skierować do Kanclerza Akademii wniosek o przeprowadzenie postępowania przez Kancelarię Akademii
11. Nadzór nad prawidłowym stosowaniem przepisów ustawy sprawuje Kanclerz Akademii przy pomocy Audytu Wewnętrznego i Kontroli Wewnętrznej.
12. Traci moc Decyzja Nr 34/2011 Prezesa Polskiej Akademii Nauk z dnia 1 sierpnia 2011 roku w sprawie zasad udzielania zamówień publicznych na usługi, dostawy i roboty budowlane przez Kancelarię Akademii, pomocnicze jednostki naukowe, placówki naukowe nieposiadające osobowości prawnej oraz inne jednostki organizacyjne.
13. Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Regulamin udzielania zamówień publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane przez Kancelarię Akademii, pomocnicze jednostki naukowe, placówki naukowe nieposiadające osobowości prawnej oraz inne jednostki organizacyjne Akademii
Regulamin udzielania zamówień publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane przez Kancelarię Akademii, pomocnicze jednostki naukowe, placówki naukowe nieposiadające osobowości prawnej oraz inne jednostki organizacyjne Akademii
Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:
Oferta złożona w postępowaniu, przestaje wiązać w przypadku wyboru innej oferty lub zamknięcia postępowania bez dokonania wyboru wykonawcy.
Załącznik nr 1 - Plan zamówień publicznych (wzór),
Załącznik nr 2 - Wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego o wartości powyżej równowartości kwoty 3.000 euro do kwoty nieprzekraczającej 14.000 euro (wzór),
Załącznik nr 3 - Wniosek o udzielenie zamówienia w trybie ogłoszenia na stronie internetowej lub w trybie zaproszenia do składania ofert w postępowaniu o wartości powyżej równowartości kwoty 3.000 euro do kwoty nieprzekraczającej 14.000 euro (wzór),
Załącznik nr 4 - Wniosek o udzielenie zamówienia w trybie negocjacji z jednym wykonawcą w postępowaniu o wartości powyżej równowartości kwoty 3.000 euro do kwoty nieprzekraczającej 14.000 euro (wzór),
Załącznik nr 5 - Wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego o wartości powyżej równowartości kwoty 14.000 euro (wzór).
Załącznik Nr 1
Wzór
Plan zamówień publicznych na ....rok
Wzór
Plan zamówień publicznych na ....rok
(pieczęć jednostki organizacyjnej)
Rodzaj zamówienia [dostawy, usługi, roboty budowlane] Opis wg Wspólnego Słownika Zamówień | Nazwa nadana zamówieniu | Szacunkowa wartość zamówienia | Przewidywany termin udzielenia zamówienia | Źródło finansowania | ||
[zł z VAT] | [w zł netto] | [w Euro] | ||||
Zestawienie sporządził
.......................................................... ....................................................................
(data i podpis) (data i podpis dysponenta lub Dyrektora
pomocniczej jednostki naukowej,
placówki naukowej nieposiadającej
osobowości prawnej oraz innej jednostki organizacyjnej Akademii)
Z A T W I E R D Z A M
...........................................................
(data i podpis Kanclerza Akademii)
Załącznik Nr 2
WNIOSEK O WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA W SPRAWIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI POWYŻEJ RÓWNOWARTOŚCI KWOTY 3.000 EURO DO KWOTY NIEPRZEKRACZAJĄCEJ 14.000 EURO
WNIOSEK O WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA W SPRAWIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI POWYŻEJ RÓWNOWARTOŚCI KWOTY 3.000 EURO DO KWOTY NIEPRZEKRACZAJĄCEJ 14.000 EURO
Nazwisko osoby upoważnionej do kontaktów:.......................................................................
Telefon: .......................................... Faks: ........................... e-mail:.....................................
2. Rodzaj zamówienia: dostawy [] usługi □ roboty budowlane []
3. Opis przedmiot zamówienia ..........................................................................................
4. Wartość szacunkowa zamówienia
/szacując zamówienie należy uwzględnić przepisy art. 32-35 ustawy Pzp/
a) wartość zamówienia........zł (bez VAT) = ........................... euro
b) 1 euro* = ....................... zł
c) źródło finansowania ............................ Wartość zamówienia ........... zł (z VAT)
d) wartość zamówienia ustalono na podstawie........................................................
* Kurs euro do złotego należy ustalić na podstawie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, wydanym na podstawie art. 35 ust. 3 ustawy, w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych.
5. Proponowany tryb udzielenia zamówienia:
Ogłoszenie na stronie internetowej []
Zaproszenie do składania ofert (min. 3) []
Negocjacje z jednym wykonawcą []
Uzasadnienie dla wyboru trybu postępowania.......................................................................
............................................................................................................................................
/należy wypełnić w przypadku trybu negocjacji z wybranym wykonawcą/
6. Proponowane kryteria wyboru oferty**
[] Najniższa cena
[] Cena i inne kryteria oraz ich wagi:
a) ..............................................................................................................- _____ %
b) ..............................................................................................................- _____ %
** Nie dotyczy negocjacji z jednym wykonawcą.
...................................................................................................
(data i podpis pracownika jednostki organizacyjnej
zamawiającego, odpowiedzialnego za realizację zamówienia)
...................................................................................................
(data i podpis Dysponenta***)
*** Dotyczy tylko Kancelarii Akademii.
7. Potwierdzenie zabezpieczenia środków na realizację przedmiotu zamówienia
................................................................................................................................................
..........................................................................
(data i podpis Głównego Księgowego Akademii
lub pełnomocnika)
8. Wpisano do rejestru wraz z nadaniem numeru sprawy
Numer sprawy - ................................................
....................................................................................
(data i podpis osoby dokonującej rejestracji wniosku)
Z A T W I E R D Z A M
..................................................................
(data i podpis kierownika zamawiającego)
Załącznik Nr 3
WNIOSEK
O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA W TRYBIE OGŁOSZENIA NA STRONIE INTERNETOWEJ LUB W TRYBIE ZAPROSZENIA DO SKŁADANIA OFERT W POSTĘPOWANIU O WARTOŚCI POWYŻEJ RÓWNOWARTOŚCI KWOTY 3.000 EURO DO KWOTY NIEPRZEKRACZAJĄCEJ 14.000 EURO
WNIOSEK
O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA W TRYBIE OGŁOSZENIA NA STRONIE INTERNETOWEJ LUB W TRYBIE ZAPROSZENIA DO SKŁADANIA OFERT W POSTĘPOWANIU O WARTOŚCI POWYŻEJ RÓWNOWARTOŚCI KWOTY 3.000 EURO DO KWOTY NIEPRZEKRACZAJĄCEJ 14.000 EURO
Nazwisko osoby upoważnionej do kontaktów :......................................................................
Telefon: ..................................... Faks: .................................. e-mail:..........................................
2. Na podstawie wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie zamówienia o wartości powyżej równowartości kwoty 3.000 euro do kwoty nieprzekraczającej 14.000 euro, nr..........z dnia..............na dostawy/usługi/roboty budowlane*,
dotyczącego: ..........................................................................................................................
2.1. Ogłoszono postępowanie na stronie internetowej*,
2.2. Zaproszono do składania ofert (min. 3)*,
.......................................................................................................................................................
/nazwa wykonawcy, adres/
*niepotrzebne skreślić
3. W wyznaczonym terminie do dnia......................................oferty złożyli/ł następujący wykonawcy/a oferując wykonanie zamówienia w cenie netto i brutto oraz uzyskując następującą liczbę punktów w poszczególnych kryteriach wraz z łączną punktacją**.
3.1. ...........................................................................................................................................
/nazwa wykonawcy, adres, cena netto i brutto/
3.2. **...........................................................................................................................
/nazwa wykonawcy, adres, cena netto i brutto, liczba punktów w określonym kryterium, łączna liczba punktów/
**nie dotyczy, kiedy najniższa cena jest jedynym kryterium wyboru oferty
W przedmiotowym postępowaniu jako najkorzystniejsza została wybrana oferta złożona
przez:.............................................................................................................................................
/nazwa wykonawcy, adres/
Uzasadnienie wyboru oferty wykonawcy:....................................................................................
.......................................................................................................................................................
................................................................................................
(data i podpis pracownika jednostki organizacyjnej
zamawiającego, odpowiedzialnego za realizację zamówienia)
Z A T W I E R D Z A M
.......................................................................................................
(data i podpis Dysponenta - dla zamówień realizowanych
przez Kancelarię Polskiej Akademii Nauk lup Dyrektora
- dla zamówień realizowanych przez pomocnicze
jednostki naukowe placówki naukowe nieposiadające
osobowości prawnej i inne jednostki organizacyjne Akademii)
Załącznik Nr 4
WNIOSEK
O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI Z JEDNYM WYKONAWCĄ W POSTĘPOWANIU O WARTOŚCI POWYŻEJ RÓWNOWARTOŚCI KWOTY 3.000 EURO DO KWOTY NIEPRZEKRACZAJĄCEJ 14.000 EURO
WNIOSEK
O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI Z JEDNYM WYKONAWCĄ W POSTĘPOWANIU O WARTOŚCI POWYŻEJ RÓWNOWARTOŚCI KWOTY 3.000 EURO DO KWOTY NIEPRZEKRACZAJĄCEJ 14.000 EURO
Nazwisko osoby upoważnionej do kontaktów :.....................................................................
Telefon: ........................... Faks: ................................ e-mail:......................................................
2. Na podstawie wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie zamówienia o wartości powyżej równowartości kwoty 3.000 euro do kwoty nieprzekraczającej 14.000 euro, nr............z dnia ..............na dostawy/usługi/roboty budowlane*,
dotyczącego: ..........................................................................................................................
przeprowadzono negocjacje z:
................................................................................................................................................
/nazwa wykonawcy, adres/
*niepotrzebne skreślić
Negocjacje i inne warunki realizacji zamówienia, będące przedmiotem negocjacji (w opisie podać cenę netto i brutto zamówienia):.......................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................
/data i podpis pracownika jednostki organizacyjnej zamawiającego,
odpowiedzialnego za realizację zamówienia/
Z A T W I E R D Z A M
................................................................................................
(data i podpis Dysponenta - dla zamówień realizowanych
przez Kancelarię Polskiej Akademii Nauk lub Dyrektora - dla
zamówień realizowanych przez pomocnicze jednostki
naukowe placówki naukowe nieposiadające osobowości
prawnej i inne jednostki organizacyjne Akademii)
Załącznik Nr 5
WNIOSEK
O WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA W SPRAWIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO POWYŻEJ RÓWNOWARTOŚCI KWOTY 14.000 EURO
WNIOSEK
O WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA W SPRAWIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO POWYŻEJ RÓWNOWARTOŚCI KWOTY 14.000 EURO
Nazwisko osoby upoważnionej do kontaktów :...............................................................
Telefon:.................. Faks: ..................................... e-mail:....................................................
2. Rodzaj zamówienia: dostawy [] usługi [] roboty budowlane []
3. Opis przedmiot zamówienia
/należy uwzględnić przepisy art. 29-31 ustawy z dn. 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, ze zm.)/
............................................................................................................................................
Opis wg Wspólnego Słownika Zamówień | Kod CPV |
...............................................................
(data i podpis osoby dokonującej opisu
przedmiotu zamówienia)
4. Wartość szacunkowa zamówienia
/szacując zamówienie należy uwzględnić przepisy art. 32-35, a także, o ile dotyczy, przewidywanych zamówień uzupełniających, o których mowa art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy/
a) wartość zamówienia podstawowego ...........zł (bez VAT) = ....................euro
b) wartość zamówienia uzupełniające ...............zł (bez VAT) = ....................euro
c) 1 euro* = ....................... zł
d) źródło finansowania ..................... Wartość zamówienia .................. zł (z VAT)
e) wartość zamówienia ustalono na podstawie .........................................................
* Kurs euro do złotego należy ustalić na podstawie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, wydanym na podstawie art. 35 ust. 3 ustawy, w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych.
......................................................
(data i podpis osoby dokonującej
ustalenia wartości)
5. Proponowany tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony []
Przetarg ograniczony []
Negocjacje z ogłoszeniem []
Dialog konkurencyjny []
Negocjacje bez ogłoszenia []
Zapytanie o cenę []
Zamówienie z wolnej ręki []
Licytacja elektroniczna []
Uzasadnienie wyboru trybu /formalne i prawne/ .........................................................................
.......................................................................................................................................................
/należy wypełnić w przypadku trybu innego niż przetarg nieograniczony lub ograniczony/
6. Proponowane kryteria wyboru oferty
[] Najniższa cena
[] Cena i inne kryteria oraz ich wagi:
a) ........................................................................................................... - ______ %
b) ........................................................................................................... - ______ %
c) ........................................................................................................... - ______ %
7. Określenie wymagań stawianych wykonawcom (podmiotowe i przedmiotowe)
................................................................................................................................................
8. Wymagany/pożądany termin realizacji zamówienia ..................................................
9. Proponowany skład komisji przetargowej
a) przewodniczący ......................................
b) sekretarz ................................................
c) członek..................................................
d) członek ..................................................
10. Załączniki do wniosku:
a) projekt umowy
b) ...............................................................
Uwaga! W związku z brzmieniem art. 144 ust. 1 ustawy, treść ogłoszenia lub SIWZ powinna określać przewidywane okoliczności zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy.
................................................................................................
(data i podpis pracownika jednostki organizacyjnej
zamawiającego, odpowiedzialnego za realizację zamówienia)
................................................................
(data i podpis Dysponenta*)
* Dotyczy tylko Kancelarii Akademii.
11. Opinia na temat zapewnienia środków na realizację przedmiotu zamówienia
................................................................................................................................................
...........................................................................
(data i podpis Głównego Księgowego Akademii
lub pełnomocnika)
12. Wpisano do rejestru wraz z nadaniem numeru sprawy
Numer sprawy - ......................................................./ZP..............
...................................................................
(data i podpis osoby dokonującej
rejestracji wniosku)
Z A T W I E R D Z A M
....................................................................
(data i podpis kierownika zamawiającego)
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Wzór
Zarządzenie ...................... z dnia ..........................
Wzór
Zarządzenie ...................... z dnia ..........................
Na podstawie ust. 6 Decyzji Nr 49/2012 Prezesa Polskiej Akademii Nauk z dnia 19 grudnia 2012r. w sprawie zasad udzielania zamówień publicznych na usługi, dostawy i roboty budowlane przez Kancelarię Akademii, pomocnicze jednostki naukowe, placówki naukowe nieposiadające osobowości prawnej oraz inne jednostki organizacyjne Akademii
Zarządzenie otrzymują członkowie Komisji:
ZAŁĄCZNIK Nr 3
REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ
REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ
Sekretarz Komisji odpowiada za:
Członkowie Komisji zobowiązani są do: