Zasady i ewidencja przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków w Prokuraturze Generalnej.

Akty korporacyjne

Prok.2010.4.22

Akt nieoceniany
Wersja od: 22 kwietnia 2010 r.

ZARZĄDZENIE Nr 14/10
PROKURATORA GENERALNEGO
z dnia 22 kwietnia 2010 r.
w sprawie zasad i ewidencji przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków w Prokuraturze Generalnej

Na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1985 r. o prokuraturze (tekst jednolity Dz. U. z 2008 r. Nr 7 poz. 39 z późn. zm.) ustala się następujące zasady i ewidencje przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków w Prokuraturze Generalnej.
§  1.
Prokuratorzy Wydziału Skarg i Wniosków Biura Prokuratora Generalnego są obowiązani przyjmować interesantów w sprawach skarg i wniosków w wydzielonym do tego celu pomieszczeniu, w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 13.00, zgodnie z ustalonym harmonogramem dyżurów.
§  2.
Prokuratorzy Wydziału Skarg i Wniosków Biura Prokuratora Generalnego udzielają telefonicznie informacji dotyczących przyjmowania skarg i wniosków codziennie w godzinach od 9.00 do 15.00, zgodnie z ustalonym planem dyżurów. W toku rozmowy poucza się interesanta, że skarga lub wniosek może zostać złożony jedynie w sposób określony w § 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5 poz. 46). Numery telefonów pod którymi można uzyskać te informacje publikuje się na stronie internetowej Prokuratury Generalnej www.pk.gov.pl/Prokuratura Generalna/Sposób przyjmowania i załatwiania spraw.
§  3.
1.
Przyjęcia interesantów przez Prokuratora Generalnego lub jego Zastępców w sprawach skarg i wniosków odbywają się w Prokuraturze Generalnej w każdy poniedziałek w godzinach od 15.00 do 17.00, wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu terminu spotkania.
2.
Dyżury pełnią członkowie kierownictwa Prokuratury Generalnej, zgodnie z zatwierdzonym przez Prokuratora Generalnego terminarzem przyjęć. Przyjęcie interesanta może odbyć się z udziałem innego prokuratora.
3.
Osoby zainteresowane osobistym przyjęciem przez Prokuratora Generalnego lub jego Zastępcę pisemnie przedstawiają przedmiot skargi lub wniosku.
4.
Mając na względzie zakres merytoryczny skargi lub wniosku, prokurator Wydziału Skarg i Wniosków Biura Prokuratora Generalnego, po skompletowaniu dokumentacji kieruje interesanta do pełniącego dyżur członka kierownictwa Prokuratury Generalnej, któremu przekazuje się skargę wraz z dokumentacją.
5.
O terminie przyjęcia powiadamia się interesanta.
§  4.
1.
Ewidencję przyjęć interesantów prowadzi Biuro Prokuratora Generalnego.

2. Wzór ewidencji przyjęć interesantów określa załącznik nr 1.

§  5.
1.
W ewidencji przyjęć interesantów, prokurator przyjmujący interesanta oraz prokurator przeprowadzający rozmowę telefoniczną z interesantem wpisuje dane wskazane w załączniku nr 1.
2.
Z przyjęcia skargi lub wniosku dodatkowo sporządza się protokół, którego wzór określa załącznik nr 2. Sporządzenie protokołu odnotowuje się w ewidencji przyjęć interesantów w rubryce "Treść sprawy".
§  6.
Koszty związane ze złożeniem skargi lub wniosku nie są pokrywane przez Prokuraturę Generalną.
§  7.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

Lp.Data przyjęciaImię, nazwisko i adres interesantaTreść sprawyImię i nazwisko osoby przyjmującej
12345

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

Prokuratura Generalna

Biuro Prokuratora Generalnego

Wydział Skarg i Wniosków

L.dz. ............................

Protokół przyjęcia skargi/wniosku*

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(imię, nazwisko i stanowisko osoby przyjmującej skargę/wniosek*)

.......................................................................................................................................................

(data i miejsce dokonania czynności)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(imię, nazwisko oraz adres składającego skargę/wniosek*)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(Imiona, nazwiska oraz stanowiska osób uczestniczących w czynności)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(treść skargi/wniosku*)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(omówienie skreśleń i poprawek)

Protokół odczytano składającemu skargę/wniosek*

.................................................................... ..................................................................

(podpis składającego skargę/wniosek*) (podpis przyjmującego skargę/wniosek*)

* - niepotrzebne skreślić