Wytyczne do przygotowania raportu samooceny.

Akty korporacyjne

PolKA.2012.10.25

Akt nieoceniany
Wersja od: 25 października 2012 r.

UCHWAŁA Nr 461/2012
PREZYDIUM POLSKIEJ KOMISJI AKREDYTACYJNEJ
z dnia 25 października 2012 r.
w sprawie wytycznych do przygotowania raportu samooceny.

Na podstawie § 10 ust. 2 pkt 3 Statutu Polskiej Komisji Akredytacyjnej Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej ustala, co następuje:
§  1.
1.
Raport samooceny należy przygotować według wzoru stanowiącego załącznik do niniejszej uchwały:
1)
nr 1 - w przypadku oceny programowej (w pięciu egzemplarzach, w tym co najmniej jeden w wersji elektronicznej),
2)
nr 2 - w przypadku oceny instytucjonalnej (w ośmiu egzemplarzach, w tym co najmniej jeden w wersji elektronicznej).
2.
Raport samooceny powinien być syntetyczny (maksymalnie do 40 stron).
3.
Jeżeli uczelnia prowadzi na danym kierunku studiów kształcenie w kilku jednostkach organizacyjnych raport należy przygotować odrębnie dla każdej z nich, z zastrzeżeniem ust. 4.
4.
Jeżeli jednostka organizacyjna prowadzi kształcenie w zamiejscowym ośrodku dydaktycznym albo w obiektach położonych w tym samym co siedziba uczelni obszarze metropolitalnym, należy przygotować jeden raport z wyszczególnieniem danych dotyczących tych jednostek.
5.
Raport na temat działań naprawczych podjętych po ocenie warunkowej należy przygotować według wzoru stanowiącego załącznik do niniejszej uchwały:
1)
nr 3 - w przypadku oceny programowej (w trzech egzemplarzach, w tym co najmniej jeden w wersji elektronicznej),
2)
nr 4 - w przypadku oceny instytucjonalnej (w pięciu egzemplarzach, w tym co najmniej jeden w wersji elektronicznej).
6.
Raporty, o których mowa w ust. 1 i 5, uczelnia zobowiązana jest przekazać Polskiej Komisji Akredytacyjnej w terminie sześciu tygodni od dnia otrzymania pisma informującego o wyznaczeniu oceny.
§  2.
Traci moc Uchwała Nr 1/2012 Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie wytycznych do przygotowania raportu samooceny.
§  3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  1

WZÓR

RAPORT SAMOOCENY

ZAŁĄCZNIK  2

WZÓR

RAPORT SAMOOCENY

ZAŁĄCZNIK  3

WZÓR

RAPORT

na temat działań naprawczych podjętych w Uczelni po otrzymaniu warunkowej oceny programowej

Nazwa szkoły wyższej:

.......................................................................................................................................................

Nazwa wydziału (jednostki) prowadzącej oceniany kierunek (makrokierunek, studia międzykierunkowe):

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Nazwa ocenianego kierunku (makrokierunku, studiów międzykierunkowych), ze wskazaniem poziomu i formy kształcenia:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Skład zespołu przygotowującego raport

Imię i nazwisko Stanowisko/tytuł lub stopień naukowy/funkcja

pełniona w Uczelni

............................................ ….. ................................................................................

............................................ ….. ................................................................................

............................................ ….. ................................................................................

............................................ ….. ................................................................................

............................................ ….. ................................................................................

Nazwa organu opiniującego raport

......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

1. Zarzuty wymienione w Uchwale Nr .............................. Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej z dnia ........................................................................ .

2. Informacje o działaniach naprawczych odnoszących się do poszczególnych zarzutów wymienionych w pkt. 1.

3. Informacje o pozostałych zmianach jakie zaistniały w uczelni/jednostce, bezpośrednio związanych z kierunkiem studiów, którego raport dotyczy, w porównaniu z danymi zawartymi w raporcie zespołu oceniającego Polskiej Komisji Akredytacyjnej.

4. W przypadku zmian przepisów prawa raport powinien uwzględniać również informację o spełnieniu nowych wymagań.

5. Informacje, o których mowa w pkt. 2 - 4 należy udokumentować zgodnie z zasadami i według wzorów dokumentów określonych w raporcie samooceny, stanowiącym załącznik nr 1.

6. W przypadku włączenia do minimum kadrowego nie wymienionych uprzednio nauczycieli akademickich, do raportu - poza wykazami dorobku naukowego - należy dołączyć także potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów dotyczących nawiązania z nimi stosunku pracy, posiadanych przez te osoby stopni i tytułów naukowych oraz oświadczeń o możliwości stanowienia minimum kadrowego.

(Pieczęć uczelni)

.................................

(podpis Rektora)

.........................., dnia ........................... ................................

(miejscowość) (podpis Dziekana/Kierownika jednostki)

ZAŁĄCZNIK  4

WZÓR

RAPORT

na temat działań naprawczych podjętych w Uczelni po otrzymaniu warunkowej oceny instytucjonalnej

Nazwa szkoły wyższej:

.......................................................................................................................................................

Nazwa ocenianej podstawowej jednostki organizacyjnej:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Skład zespołu przygotowującego raport

Imię i nazwisko Stanowisko/tytuł lub stopień naukowy/funkcja

pełniona w Uczelni

............................................ ….. ................................................................................

............................................ ….. ................................................................................

............................................ ….. ................................................................................

............................................ ….. ................................................................................

............................................ ….. ................................................................................

Nazwa organu opiniującego raport

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

1. Zarzuty wymienione w Uchwale Nr .............................. Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej z dnia .........................................................................

2. Informacje o działaniach naprawczych odnoszących się do poszczególnych zarzutów wymienionych w pkt. 1.

3. Informacje o pozostałych zmianach bezpośrednio związanych z działalnością podstawowej jednostki organizacyjnej, której raport dotyczy, w porównaniu z danymi zawartymi w raporcie zespołu oceniającego Polskiej Komisji Akredytacyjnej.

4. W przypadku zmian przepisów prawa raport powinien uwzględniać również informację o spełnieniu nowych wymagań.

5. Informacje, o których mowa w pkt. 2 - 4 należy udokumentować zgodnie z zasadami i według wzorów dokumentów określonych w raporcie samooceny, stanowiącym załącznik nr 2.

(Pieczęć uczelni)

.................................

(podpis Rektora)

.........................., dnia ........................... .....................................

(miejscowość) (podpis Kierownika

podstawowej jednostki organizacyjnej)