Wprowadzenie zasad udzielania pełnomocnictw i upoważnień w Polskiej Akademii Nauk oraz prowadzenia ich rejestru.
PAN.2017.3.6
Akt nieocenianyDECYZJA Nr 18/2017
PREZESA POLSKIEJ AKADEMII NAUK
z dnia 6 marca 2017 r.
w sprawie wprowadzenia zasad udzielania pełnomocnictw i upoważnień w Polskiej Akademii Nauk oraz prowadzenia ich rejestru.
ZAŁĄCZNIK
ZASADY
UDZIELANIA PEŁNOMOCNICTW I UPOWAŻNIEŃ W POLSKIEJ AKADEMII NAUK ORAZ PROWADZENIA ICH REJESTRU
ZASADY
UDZIELANIA PEŁNOMOCNICTW I UPOWAŻNIEŃ W POLSKIEJ AKADEMII NAUK ORAZ PROWADZENIA ICH REJESTRU
I.
Przygotowanie pełnomocnictwa.
Przygotowanie pełnomocnictwa.
2. Kanclerz PAN, w zakresie swoich kompetencji, udziela pełnomocnictw z własnej inicjatywy lub w związku z pismem prezesa oddziału, dyrektora biura, dyrektora jednostki nieposiadającej osobowości prawnej, dyrektora instytutu.
3. Pełnomocnictwa obejmujące umocowanie do dysponowania środkami finansowymi lub umocowanie w zakresie zamówień publicznych udzielane są łącznie przez Prezesa PAN i Kanclerza PAN.
4. Projekt pełnomocnictwa przygotowany przez Biuro Organizacyjno-Majątkowe jest przedstawiany do podpisu Prezesa PAN i/lub Kanclerza PAN wraz z parafą radcy prawnego.
5. Jeżeli pełnomocnictwo ma obejmować umocowanie do dysponowania środkami finansowymi jego projekt wymaga parafowania przez Głównego Księgowego PAN.
II.
Udzielanie pełnomocnictw.
Udzielanie pełnomocnictw.
2. Jeżeli do ważności czynności prawnej potrzebna jest szczególna forma, pełnomocnictwa do dokonania tej czynności prawnej udziela się w szczególnej formie.
3. Udzielenie pełnomocnictwa przez Prezesa PAN i/lub Kanclerza PAN nie upoważnia do udzielania dalszych pełnomocnictw przez osobę umocowaną, chyba, że prawo do dalszego udzielania wynika z obowiązujących przepisów albo zostało zapisane w udzielonym pełnomocnictwie.
4. Pełnomocnictwo sporządza się w trzech egzemplarzach.
5. Po udzieleniu pełnomocnictwa przez Prezesa PAN i/lub Kanclerza PAN jeden egzemplarz niezwłocznie przekazuje się osobie umocowanej, która potwierdza przyjęcie pełnomocnictwa.
Dwa pozostałe egzemplarze, w tym jeden z parafami osób uprawnionych i radcy prawnego, zostają zarejestrowane i pozostają w Biurze Organizacyjno- Majątkowym.
6. Kopię pełnomocnictwa obejmującego umocowanie do dysponowania środkami finansowymi Biuro Organizacyjno-Majątkowe przekazuje niezwłocznie Głównemu Księgowemu PAN.
II.
Odwoływanie pełnomocnictw.
Odwoływanie pełnomocnictw.
2. W przypadku śmierci osoby umocowanej pełnomocnictwo wygasa.
3. Pełnomocnictwo powinno być odwołane w przypadku ustania stosunku pracy lub innego stosunku prawnego, którym osoba umocowana była związana z Polską Akademią Nauk.
4. Zespół Spraw Pracowniczych niezwłocznie powiadamia Biuro Organizacyjno-Majątkowe o ustaniu stosunku prawnego z osobą umocowaną w celu przygotowania odwołania pełnomocnictwa.
5. Odwołanie pełnomocnictwa następuje w tej samej formie, w której zostało ono udzielone.
6. Odwołanie pełnomocnictwa doręcza się bez zbędnej zwłoki osobie umocowanej.
7. Osoba, której udzielono pełnomocnictwa jest zobowiązana do zwrócenia niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia odwołania lub wygaśnięcia pełnomocnictwa, oryginału pełnomocnictwa do Biura Organizacyjno-Majątkowego.
8. Wygaśnięcie i odwołanie pełnomocnictwa Biuro Organizacyjno-Majątkowe odnotowuje w rejestrze.
III.
Nadzór nad wykonywaniem pełnomocnictw.
Nadzór nad wykonywaniem pełnomocnictw.
2. Nadzór nad prawidłowością wykonywania pełnomocnictw sprawują bezpośredni przełożeni osób umocowanych, którym w tym celu Biuro Organizacyjno-Majątkowe przekazuje kopie pełnomocnictw osób podległych i nadzorowanych.
3. Każdy, kto powziął wiadomość o nieprawidłowym wykonywaniu pełnomocnictwa przez osobę umocowaną zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym Prezesa PAN i/lub Kanclerza PAN, jako mocodawców udzielających pełnomocnictwa.
IV.
Upoważnienia.
Upoważnienia.
V.
Rejestr pełnomocnictw i upoważnień.
Rejestr pełnomocnictw i upoważnień.