Wprowadzenie regulaminu udostępniania treści w Biuletynie Informacji Publicznej Polskiej Akademii Nauk.

Akty korporacyjne

PAN.2021.3.29

Akt nieoceniany
Wersja od: 29 marca 2021 r.

DECYZJA Nr 14/2021
PREZESA POLSKIEJ AKADEMII NAUK
z dnia 29 marca 2021 r.
w sprawie wprowadzenia regulaminu udostępniania treści w Biuletynie Informacji Publicznej Polskiej Akademii Nauk

Działając na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz.U. 2020, poz. 1796), postanawia się, co następuje:
1.
Wprowadza się regulamin udostępniania treści w Biuletynie Informacji Publicznej (dalej: BIP) Polskiej Akademii Nauk (dalej: PAN) stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszej Decyzji.
2.
Regulamin określa zasady udostępniania treści w BIP PAN przez Kancelarię Akademii, a także przez pomocnicze jednostki naukowe oraz inne jednostki organizacyjne PAN.
3.
Nadzór nad prawidłowym stosowaniem przepisów regulaminu oraz działaniami redakcji BIP PAN sprawuje Kanclerz Akademii przy pomocy kontroli wewnętrznej.
4.
Rodzaje informacji przeznaczonych do publikacji w BIP PAN oraz podmioty za nie odpowiedzialne określa Załącznik nr 2 do niniejszej Decyzji.
5.
Wzór karty publikacji w BIP PAN stanowi Załącznik nr 3 do niniejszej Decyzji.
6.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Regulamin udostępniania treści w Biuletynie Informacji Publicznej Polskiej Akademii Nauk

Rozdział  1

§  1. 
Postanowienia ogólne
1. 
Regulamin określa zasady i sposób udostępniania treści w Biuletynie Informacji Publicznej Polskiej Akademii Nauk przez Kancelarię Akademii, pomocnicze jednostki naukowe PAN oraz inne jednostki organizacyjne PAN.
2. 
Użyte w regulaminie określenia oznaczają:
2.1.
BIP - Biuletyn Informacji Publicznej;
2.2.
PAN - Polska Akademia Nauk;
2.3.
Decyzja - decyzji nr 14/2021 Prezesa PAN z dnia 29 marca 2021 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu udostępniania treści w BIP PAN;
2.4.
Kancelaria Akademii - kancelaria zapewniająca obsługę administracyjną PAN zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz.U. 2020, poz. 1796);
2.5.
Kanclerz Akademii - osoba kierująca Kancelarią Akademii zgodnie z ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz.U. 2020, poz. 1796);
2.6.
dyrektor - osoba kierująca pomocniczą jednostką naukową PAN lub inną jednostką organizacyjną PAN;
2.7.
dysponent - osoba kierująca komórką organizacyjną wchodzącą w skład Kancelarii Akademii, a także dyrektor;
2.8.
realizator - pracownik Kancelarii Akademii, pomocniczej jednostki naukowej PAN lub innej jednostki organizacyjnej PAN odpowiedzialny za dostarczanie informacji publicznej do BIP, wyznaczony przez dysponenta;
2.9.
redaktor główny - pracownik Kancelarii Akademii odpowiedzialny za koordynowanie i organizowanie prac związanych z udostępnianiem informacji w BIP, zgłoszony w serwisie bip.gov.pl;
2.10.
redaktor - pracownik Kancelarii Akademii, pomocniczej jednostki naukowej PAN lub innej jednostki organizacyjnej PAN odpowiedzialny za publikowanie informacji;
2.11.
administrator - pracownik Kancelarii Akademii odpowiedzialny za aspekty technologiczne prowadzenia BIP;
2.12.
WCAG 2.1 - międzynarodowy standard dotyczący tworzenia dostępnych cyfrowo serwisów internetowych.
3. 
Osoby, o których mowa w ust. 2.8, 2.9, 2.10 powołuje Kanclerz Akademii. Liczba redaktorów i administratorów jest zależna od potrzeb publikacyjnych i administracyjnych PAN.
4. 
BIP PAN jest dostępny pod adresem https://bip.pan.pl.
5. 
Za utrzymanie i delegację domeny, zakup i konfigurację certyfikat SSL oraz zgodność BIP z Polityką Bezpieczeństwa Informacji odpowiada komórka organizacyjna Kancelarii Akademii zajmująca się teleinformatyką.
6. 
Strukturę BIP PAN określa załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
7. 
Rodzaje informacji przeznaczonych do publikacji w BIP PAN określa załącznik nr 2 do Decyzji.
8. 
Wzór karty publikacji w BIP PAN stanowi załącznik nr 3 do Decyzji.

Rozdział  2

§  2. 
Procedura zamieszczania treści w BIP
1. 
Każda treść przeznaczona do publikacji w BIP zaopatrzona jest w kartę publikacji zawierającą metryczkę.
2. 
Każda treść przeznaczona do publikacji w BIP - wytworzona przez Kancelarię Akademii, pomocniczą jednostkę naukową PAN lub inną jednostkę organizacyjną PAN - musi być dostępna cyfrowo, tj. zgodna ze standardem WCAG 2.1.
3. 
Dozwolone formaty plików to: docx, pdf (z warstwą tekstową - niedozwolone są skany dokumentów), xlsx (arkuszy kalkulacyjnych nie należy konwertować do formatu pdf), xml, jpg, png oraz inne, niezbędne do zrealizowania obowiązku informacyjnego. Filmy umieszczane w BIP muszą być wzbogacone o napisy.
4. 
Uchwały Zgromadzenia Ogólnego i Prezydium Akademii, decyzje Prezesa PAN oraz zarządzania Kanclerza Akademii są publikowane w formacie pdf (z warstwą tekstową i odpowiednim formatowaniem) oraz opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Towarzyszące im załączniki zamieszczane są w formatach wskazanych w ust. 3.
5. 
Treść przygotowaną do zamieszczenia w BIP realizator przesyła dysponentowi pocztą elektroniczną jako załącznik (wraz z wypełnioną kartą publikacji).
6. 
Dysponent koryguje lub akceptuje treść i przekazuje ją (wraz z kartą publikacji) redakcji BIP. Wysyła komplet materiałów ze swojej służbowej poczty elektronicznej na adres witryna@pan.pl, co jest równoznaczne z akceptacją treści i zleceniem publikacji.
7. 
Treść przesłana przez dysponenta jest niezwłocznie zamieszczana w BIP przez redaktora głównego lub redaktora, o ile spełnia kryteria wskazane w ust. 1, 2, 3 i 4. W przeciwnym wypadku musi zostać poprawiona zgodnie z wytycznymi redakcji BIP.
8. 
Treści przeznaczone do publikacji w BIP należy przesyłać do redakcji w dni robocze nie później niż do godz. 14.30.
9. 
Jeżeli treść zamieszcza w BIP redaktor będący jednocześnie dysponentem (lub upoważniona przez niego osoba), wówczas nie musi on przesyłać karty publikacji do redakcji.
§  3. 
Procedura zamieszczania sprawozdania z rocznej działalności PAN
1. 
Sprawozdanie z rocznej działalności PAN jest zamieszczane w BIP po zatwierdzeniu przez Zgromadzenie Ogólne PAN.
2. 
Na sprawozdanie składają się treści wytworzone przez poszczególne komórki organizacyjne Kancelarii Akademii, pomocnicze jednostki naukowe PAN oraz inne jednostki organizacyjne PAN.
3. 
Pracownicy, którzy wytworzyli dane treści, są wskazani w poszczególnych częściach sprawozdania (imię i nazwisko, komórka organizacyjna lub jednostka).
4. 
Jako twórcę całego dokumentu wskazuje się w BIP pracownika komórki organizacyjnej Kancelarii Akademii, która odpowiada za przygotowanie sprawozdania.
5. 
Sprawozdanie przesłane przez dysponenta jest niezwłocznie zamieszczane w BIP przez redaktora głównego lub redaktora, o ile spełnia kryteria wskazane w § 2 ust. 1, 2, 3 i 4. W przeciwnym wypadku musi zostać poprawione zgodnie z wytycznymi redakcji BIP.

Rozdział  3

§  4. 
Zadania Kanclerza Akademii
1. 
Kanclerz Akademii sprawuje formalny i merytoryczny nadzór nad prawidłowym stosowaniem przepisów regulaminu oraz działaniami redakcji BIP.
2. 
Do zadań Kanclerza Akademii należy w szczególności:
2.1.
powołanie redakcji BIP złożonej z pracowników Kancelarii Akademii (z możliwością rozszerzenia składu na zasadach określonych w § 5 ust. 2 pkt. 2.3) do 15 kwietnia 2021 roku,
2.2.
korekta składu redakcji BIP w zależności od potrzeb PAN;
2.3.
cykliczne szkolenie redakcji BIP z zakresu informacji publicznej, udostępniania treści w BIP, standardów redakcyjnych i dostępności cyfrowej;
2.4.
cykliczne szkolenie pracowników Kancelarii Akademii z tworzenia dostępnych cyfrowo treści i standardu WCAG 2.1, a także udostępniania dobrych praktyk w tym zakresie pomocniczym jednostkom naukowym i innym jednostkom organizacyjnym PAN;
2.5.
wprowadzenie szablonów dla aktów prawnych PAN oraz innych typów treści przeznaczonych do BIP do 31 grudnia 2021 roku;
2.6.
wprowadzenie instrukcji dotyczącej tworzenia dostępnych cyfrowo dokumentów (standard WCAG 2.1) do 31 grudnia 2021 roku;
2.7.
stałe monitorowanie, czy BIP jest prowadzony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (przy pomocy kontroli wewnętrznej).
§  5. 
Zadania dyrektora
1. 
Dyrektor odpowiada za koordynację prac swojej jednostki w zakresie dostarczania treści do BIP PAN.
2. 
Do zadań dyrektora należy w szczególności:
2.1.
analiza typów treści wytwarzanych przez daną jednostkę, które powinny być zamieszczanie w BIP, a następnie ustalenia z Kanclerzem Akademii najpóźniej do 30 kwietnia 2021 roku harmonogramu włączania poszczególnych typów treści do BIP PAN;
2.2.
bieżące dostarczanie treści do publikacji w BIP PAN na zasadach określonych w regulaminie oraz zgodnie z harmonogramem ustalonym z Kanclerzem Akademii;
2.3.
wyznaczenie pracowników danej jednostki na redaktorów BIP PAN (w zakresie treści wytwarzanych przez daną jednostkę) - na wniosek Kanclerza PAN w przypadku, gdy zasoby kadrowe Kancelarii Akademii są niewystarczające do bieżącej publikacji treści danej jednostki;
2.4.
cykliczne szkolenie pracowników danej jednostki z tworzenia dostępnych cyfrowo treści i standardu WCAG 2.1 oraz wdrażania w tym zakresie dobrych praktyk udostępnianych przez Kancelarię Akademii;
2.5.
wdrożenie w jednostce szablonów treści wprowadzonych przez Kancelarię Akademii;
2.6.
wdrożenie w jednostce instrukcji dotyczącej tworzenia dostępnych cyfrowo dokumentów (standard WCAG 2.1), wprowadzonej przez Kancelarię Akademii;
2.7.
dbanie o aktualność i rzetelność informacji dostarczanych do BIP PAN oraz ścisła współpraca z redakcją BIP PAN.
§  6. 
Zadania dysponenta
1. 
Dysponent sprawuje formalny i merytoryczny nadzór nad przygotowaniem przez realizatora treści do BIP oraz aktualnością treści już zamieszczonych.
2. 
Do zadań dysponenta należy w szczególności:
2.1.
czuwanie nad merytoryczną poprawnością treści przeznaczonych do publikacji w BIP,
2.2.
korekta i zatwierdzanie treści przygotowanych do zamieszczenia w BIP oraz przesłanie ich mailowo redakcji BIP,
2.3.
określanie czasu ważności publikowanej treści,
2.4.
monitorowanie, czy komórka lub jednostka prawidłowo wypełnia obowiązki informacyjne w BIP,
2.5.
współpraca z redakcją BIP w zakresie modyfikacji struktury BIP.
3. 
Dysponent może udzielić upoważnienia do wykonywania zadań wymienionych w ust. 2 pracownikowi swojej komórki lub jednostki. O udzielonym upoważnieniu oraz zmianach w jego zakresie powiadamia redakcję BIP, przesyłając informację na adres witryna@pan.pl ze swojej służbowej skrzynki mailowej.
§  7. 
Zadania realizatora
1. 
Do zadań realizatora należy w szczególności:
1.1.
przygotowanie treści na stronę BIP (oraz ich korekta) zgodnie z wytycznymi redakcji BIP, w tym standardem WCAG 2.1,
1.2.
sporządzanie karty publikacji oraz przesłanie jej wraz z treścią do dysponenta,
1.3.
edycja treści na wniosek dysponenta,
1.4.
dbanie o prawidłowe nazewnictwo plików.
§  8. 
Zadania redaktora głównego
1. 
Do zadań redaktora głównego należy w szczególności:
1.1.
koordynowanie i organizowanie prac związanych z udostępnianiem informacji w BIP,
1.2.
ocena, czy dana treść jest informacją publiczną (we współpracy z komórką organizacyjną Kancelarii Akademii odpowiedzialną za udzielanie opinii prawnych),
1.3.
zarządzanie strukturą BIP oraz określanie szablonów stron we współpracy z administratorem,
1.4.
sprawdzanie treści przeznaczonych do publikacji w BIP (standard WCAG 2.1, standard redakcyjny),
1.5.
sprawdzanie nazewnictwa plików,
1.6.
publikacja treści w BIP,
1.7.
przyjmowanie uwag i wniosków dotyczących BIP oraz ich kierowanie do Sekretariatu Kanclerza PAN wraz z rekomendacjami,
1.8.
przekazywanie kopii elektronicznych wniosków o udostępnienie informacji publicznej do Sekretariatu Kanclerza PAN,
1.9.
szkolenie realizatorów i redaktorów z metodyki publikacji treści, standardu redakcyjnego oraz zasad WCAG 2.1,
1.10.
współpraca z operatorem BIP, w tym odbiór prac i dokumentacji we współpracy z administratorem,
1.11.
przekazywanie ministrowi właściwemu ds. cyfryzacji informacji niezbędnych do zamieszczenia na stronie bip.gov.pl oraz powiadamianie go o aktualizacjach tych informacji.
§  9. 
Zadania redaktorów
1. 
Do zadań redaktorów należy w szczególności:
1.1.
dotrzymywanie standardu dotyczącego struktury BIP i szablonów stron,
1.2.
sprawdzanie treści przeznaczonych do publikacji w BIP (standard WCAG 2.1, standard redakcyjny),
1.3.
sprawdzanie nazewnictwa plików,
1.4.
publikacja treści w BIP (zgodnie z zakresem nadanych uprawnień redakcyjnych).
§  10. 
Zadania administratora
1. 
Do zadań administratora należy w szczególności:
1.1.
kontrolowanie w każdy dzień powszedni dziennika zmian zawartości BIP przy pomocy odpowiedniego narzędzia utrwalającego wprowadzone zmiany,
1.2.
czuwanie nad zgodnością działań redakcji z procedurami dotyczącymi bezpieczeństwa informacji;
1.3.
nadawanie uprawnień redaktorom oraz definiowanie zakresu tych uprawnień w porozumieniu z redaktorem głównym,
1.4.
nadzór nad prawidłową realizacją polityki haseł dostępowych, a także prowadzenie i stałe aktualizowanie rejestru czynnych identyfikatorów,
1.5.
współpraca z redakcją BIP,
1.6.
współpraca z operatorem BIP, w tym przekazywanie certyfikatu SSL, pośrednictwo w sprawach dotyczących domeny oraz uczestnictwo w odbiorach prac i dokumentacji (w zakresie dotyczącym utrzymania systemów teleinformatycznych).

Rozdział  4

§  11. 
Udostępnienie informacji publicznej
1. 
Jeżeli dana informacja nie została umieszczona w BIP PAN, osoba zainteresowana może ją uzyskać poprzez złożenie wniosku o udostępnienie informacji publicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. 2020, poz. 2176).
2. 
Aby ułatwić dostęp do informacji publicznej, PAN proponuje korzystanie ze wzoru wniosku stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
3. 
Wniosek papierowy należy dostarczyć pocztą lub złożyć osobiście w Sekretariacie Kanclerza PAN. Wniosek można też wysłać faxem, mailem, za pomocą formularza kontaktowego w BIP lub elektronicznej skrzynki podawczej.
4. 
Sekretariat Kanclerza Akademii przekazuje kopię wniosku do dysponenta.
5. 
Dysponent - w ciągu 7 dni od otrzymania kopii wniosku - odsyła do Sekretariatu Kanclerza Akademii dokument zawierający informację wskazaną we wniosku. Ewentualne wydłużenie terminu ustala z Kanclerzem Akademii.
6. 
Sekretariat Kanclerza PAN - w sposób zgodny z treścią wniosku - przekazuje osobie zainteresowanej informację nie później niż w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku.
7. 
Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w terminie określonym w ust. 6 powyżej, Sekretariat Kanclerza Akademii powiadamia w tym terminie osobę zainteresowaną o powodach opóźnienia oraz o nowym terminie, w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
8. 
Jeżeli udostępnienie informacji publicznej w sposób wskazany we wniosku wiąże się z poniesieniem dodatkowych kosztów przez PAN, dopuszcza się pobranie opłaty w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
9. 
Sekretariat Kanclerza Akademii prowadzi rejestr udzielonych informacji zgodnie z decyzją nr 46/13 Prezesa PAN z dnia 8 listopada 2013 r. w sprawie regulaminu organizacji przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków w Kancelarii Akademii.
§  12. 
Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego
1. 
Osoba zainteresowana może wnioskować o udostępnienie informacji sektora publicznego do ponownego wykorzystywania na zasadach określonych w ustawie z dnia 25 lutego 2016 r. o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego (Dz.U. 2019, poz. 1446).
2. 
PAN proponuje korzystanie ze wzoru wniosku stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu.
3. 
Wniosek papierowy należy dostarczyć pocztą lub złożyć osobiście w Sekretariacie Kanclerza Akademii. Wniosek można też wysłać faxem, mailem, za pomocą formularza kontaktowego w BIP lub elektronicznej skrzynki podawczej.
4. 
Sekretariat Kanclerza Akademii przekazuje kopię wniosku do dysponenta.
5. 
Dysponent - w ciągu 7 dni od otrzymania kopii wniosku - odsyła do Sekretariatu Kanclerza Akademii dokument zawierający informację wskazaną we wniosku. Ewentualne wydłużenie terminu ustala z Kanclerzem Akademii.
6. 
Sekretariat Kanclerza PAN - w sposób zgodny z treścią wniosku - przekazuje osobie zainteresowanej informację nie później niż w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku.
7. 
Jeżeli informacja nie może być udostępniona w terminie określonym w ust. 6 powyżej, Sekretariat Kanclerza Akademii powiadamia w tym terminie osobę zainteresowaną o powodach opóźnienia oraz o nowym terminie, w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
8. 
Jeżeli udostępnienie informacji w sposób wskazany we wniosku wiąże się z poniesieniem dodatkowych kosztów przez PAN, dopuszcza się pobranie opłaty w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
9. 
Sekretariat Kanclerza Akademii prowadzi rejestr udzielonych informacji zgodnie z decyzją nr 46/13 Prezesa PAN z dnia 8 listopada 2013 r. w sprawie regulaminu organizacji przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków w Kancelarii Akademii.
§  13. 
Odmowa udostępnienia informacji
1. 
Prawo do informacji publicznej oraz prawo do ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego podlegają ograniczeniu.
2. 
Odmowa udostępnienia ww. informacji następuje w drodze decyzji administracyjnej, którą podejmuje Prezes PAN.
3. 
Decyzja o odmowie udostępnienia informacji jest przekazywana osobie zainteresowanej przez upoważnionego pracownika Sekretariatu Kanclerza PAN.
4. 
Sekretariat Kanclerza Akademii prowadzi rejestr decyzji o odmowie udzielenia informacji zgodnie z decyzją nr 46/13 Prezesa PAN z dnia 8 listopada 2013 r. w sprawie regulaminu organizacji przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków w Kancelarii Akademii.

Załącznik Nr  1

Struktura Biuletynu Informacji Publicznej Polskiej Akademii Nauk

Działalność PAN
1.
Misja i zadania
2.
Status prawny
3.
Struktura organizacyjna
4.
Kancelaria Akademii
4.1.
Gabinet Prezesa
4.2.
Biuro ds. Doskonałości Naukowej
4.3.
Biuro Finansów i Budżetu
4.4.
Biuro Organizacyjno-Majątkowe
4.5.
Biuro Upowszechniania i Promocji Nauki
4.6.
Biuro Współpracy z Zagranicą
4.7.
Zespół Audytu Wewnętrznego
4.8.
Zespół Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych
4.9.
Zespół Gospodarczy
4.10.
Zespół Prawny
4.11.
Zespół Spraw Pracowniczych
4.12.
Zespół Teleinformatyki
4.13.
Zespół Zamówień Publicznych
4.14.
Samodzielne stanowisko ds. antykorupcyjnych
4.15.
Samodzielne stanowisko ds. BHP
4.16.
Samodzielne stanowisko ds. kontroli wewnętrznej
5.
Aktualności
6.
Dane kontaktowe
6.1.
Rzecznik prasowy
6.2.
Skargi i wnioski
7.
Elektroniczna skrzynka podawcza
8.
Finanse
8.1.
Projekt planu finansowego
8.2.
Plan finansowy
8.3.
Dotacje budżetowe
8.4.
Sprawozdania finansowe
9.
Majątek
9.1.
Struktura własnościowa
9.2.
Ewidencja nieruchomości
9.3.
Obrót nieruchomościami (moduł z ogłoszeniami)
9.4.
Spółki
9.5.
Fundacje
10.
Zamówienia publiczne (moduł z ogłoszeniami)
10.1.
Plan zamówień publicznych
11.
Praca w PAN (moduł z ogłoszeniami)
12.
Rejestry, ewidencje i archiwa
13.
Kontrola zarządcza
14.
Kontrole zewnętrzne
15.
Udostępnianie informacji publicznej
16.
Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego
17.
Dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami (deklaracja dostępności)
18.
Ochrona danych osobowych (polityka prywatności)
19.
Inspektor ochrony danych

Władze

20.
Zgromadzenie Ogólne Akademii
21.
Prezydium Akademii
22.
Prezes i wiceprezesi Akademii
22.1.
Noty biograficzne
22.2.
Zespoły doradcze
22.3.
Rada Dyrektorów Jednostek Naukowych
23.
Kanclerz Akademii

Korporacja uczonych

24.
Członkowie PAN
24.1.
Informacje o członkach
24.2.
Wybory członków PAN
25.
Wydziały
25.1.
Wydział I - Nauk Humanistycznych i Społecznych
25.2.
Wydział II - Nauk Biologicznych i Rolniczych
25.3.
Wydział III - Nauk Ścisłych i Nauk o Ziemi
25.4.
Wydział IV - Nauk Technicznych
25.5.
Wydział V - Nauk Medycznych
26.
Oddziały
26.1.
Oddział PAN w Gdańsku
26.2.
Oddział PAN w Katowicach
26.3.
Oddział PAN w Krakowie
26.4.
Oddział PAN w Lublinie
26.5.
Oddział PAN w Łodzi
26.6.
Oddział PAN w Olsztynie i Białymstoku
26.7.
Oddział PAN w Poznaniu
26.8.
Oddział PAN we Wrocławiu
27.
Komitety naukowe
27.1.
Komitety przy Wydziale I PAN
27.2.
Komitety przy Wydziale II PAN
27.3.
Komitety przy Wydziale III PAN
27.4.
Komitety przy Wydziale IV PAN
27.5.
Komitety przy Wydziale V PAN
28.
Komitety problemowe
28.1.
Komitety przy Prezydium PAN
28.2.
Komitety przy Wydziale I PAN
28.3.
Komitety przy Wydziale IV PAN
29.
Komitety narodowe
29.1.
Komitety przy Prezydium PAN
29.2.
Komitety przy Wydziale I PAN
29.3.
Komitety przy Wydziale IV PAN
30.
Akademia Młodych Uczonych
31.
Komisja ds. etyki w nauce
32.
Komisja rewizyjna

Jednostki

33.
Instytuty naukowe
33.1.
Rejestr instytutów naukowych
33.2.
Konkursy na dyrektorów instytutów naukowych
33.3.
Rada Dyrektorów Jednostek Naukowych
34.
Pomocnicze jednostki naukowe
34.1.
PAN Archiwum w Warszawie
34.2.
Archiwum Nauki PAN i PAU w Krakowie
34.3.
PAN Biblioteka Gdańska
34.4.
PAN Biblioteka Kórnicka
34.5.
PAN Muzeum Ziemi
34.6.
PAN Ogród Botaniczny - Centrum Zachowania Różnorodności Biologicznej
34.7.
PAN Zakład Ichtiobiologii i Gospodarki Rybackiej
34.8.
Polski Instytut Studiów Zaawansowanych
34.9.
Zagraniczne stacje naukowe
35.
Inne jednostki
35.1.
PAN Zakład Działalności Pomocniczej
35.2.
PAN Zakład Doświadczalny w Kórniku
35.3.
Domy pracy twórczej
35.4.
PAN Dom Seniora
35.5.
PAN Dom Zjazdów i Konferencji w Jabłonnie

Dokumenty

36.
Statut PAN
37.
Statuty jednostek Akademii
38.
Uchwały Zgromadzenia Ogólnego i Prezydium PAN (moduł z wyszukiwarką dokumentów)
39.
Decyzje Prezesa PAN (moduł z wyszukiwarką dokumentów)
40.
Zarządzenia Kanclerza PAN (moduł z wyszukiwarką dokumentów)
41.
Regulaminy
42.
Opinie i stanowiska
43.
Sprawozdanie roczne PAN
44.
Raport o stanie zapewnienia dostępności
45.
Kodeks etyki pracownika naukowego
46.
Jednolity rzeczowy wykaz akt
47.
Inne dokumenty

Załącznik Nr  2

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej

Wnioskodawca

imię i nazwisko / nazwa: .......................................

adres: ......................................................................

e-mail: ....................................................................

telefon: ...................................................................

Polska Akademia Nauk

Pałac Kultury i Nauki

pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa

skrytka pocztowa 24

Proszę o udostępnienie następującej informacji publicznej:

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

Proszę o udostępnienie informacji1):

pocztą elektroniczną na podany adres e-mail preferowany format plików: .................................................................................................................................................
listownie na podany adres korespondencyjny (w formie wydruku)
do wglądu w siedzibie Polskiej Akademii Nauk
w inny sposób: .....................................................................................................................

Podstawa prawna: ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. 2020, poz. 2176).

Przetwarzanie danych osobowych

Wyrażam zgodę2) na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w tym formularzu przez Polską Akademię Nauk w związku z postępowaniem z zakresu dostępu do informacji publicznej.

Podstawa prawna: rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Informujemy, że:

1.
Administratorem danych osobowych będzie Polska Akademia Nauk z siedzibą w Warszawie (00-901) przy pl. Defilad 1.
2.
Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Można się z nim skontaktować:
2.1.
listownie - pisząc na nasz adres korespondencyjny,
2.2.
mailowo - wysyłając wiadomość na adres iod@pan.pl.
3.
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 7 RODO. Celem jest prowadzenie postępowania z zakresu dostępu do informacji publicznej.
4.
Dane osobowe możemy udostępniać:
4.1.
dostawcom systemów informatycznych i usług IT,
4.2.
operatorom pocztowym dostarczającym korespondencję,
4.3.
organom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie odrębnych przepisów prawa (np. sądy, prokuratura, organy kontroli).
5.
Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
6.
Dane osobowe będą przechowywane przez 10 lat.
7.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo do ich sprostowania. W dowolnym momencie można też wycofać swoją zgodę.
8.
Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych narusza przepisy RODO.
9.
Dane archiwizujemy zgodnie z regulacjami obowiązującymi w Polskiej Akademii Nauk.
Miejscowość i data
Podpis wnioskodawcy

______

1) Wstaw X w wybranym polu z lewej strony. Podaj dodatkowe informacje, jeśli są potrzebne.

2) Wstaw X w polu po lewej stronie

Załącznik Nr  3

Wniosek o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego

Wnioskodawca

imię i nazwisko / nazwa: .......................................

adres: ......................................................................

e-mail: ....................................................................

telefon: ...................................................................

Polska Akademia Nauk

Pałac Kultury i Nauki

pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa

skrytka pocztowa 24

Proszę o udostępnienie następującej informacji sektora publicznego do ponownego wykorzystywania.

1.
Zakres informacji: ............................................................................................
2.
Źródło udostępnienia lub przekazania informacji: (jeśli informacja była wcześniej udostępniona lub przekazana): ............................................................................
3.
Warunki ponownego wykorzystywania (jeśli informacja była wcześniej udostępniona lub przekazana): ............................................................................................
4.
Cel ponownego wykorzystywania (komercyjny/niekomercyjny): ...................

...............................................................................................................................................

5.
Rodzaj działalności, w której informacje będą ponownie wykorzystywane (w szczególności dobra, produkty lub usługi): ....................................................................
6.
Forma przygotowania informacji (np. kserokopia, płyta DVD, plik docx): ...

...............................................................................................................................................

7.
Sposób przekazania informacji (np. e-mail, ePUAP, listownie): .....................

...............................................................................................................................................

Podstawa prawna: ustawa z dnia 25 lutego 2016 r. o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego (Dz.U. z 2019, poz. 1446).

Przetwarzanie danych osobowych

Wyrażam zgodę1) na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w tym formularzu przez Polską Akademię Nauk w związku z postępowaniem z zakresu dostępu do informacji publicznej.

_____

1) Wstaw X w polu po lewej stronie

Podstawa prawna: rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Informujemy, że:

1.
Administratorem danych osobowych będzie Polska Akademia Nauk z siedzibą w Warszawie (00-901) przy pl. Defilad 1.
2.
Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Można się z nim skontaktować:
2.1.
listownie - pisząc na nasz adres korespondencyjny,
2.2.
mailowo - wysyłając wiadomość na adres iod@pan.pl.
3.
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 7 RODO. Celem jest prowadzenie postępowania z zakresu ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego.
4.
Dane osobowe możemy udostępniać:
4.1.
dostawcom systemów informatycznych i usług IT,
4.2.
operatorom pocztowym dostarczającym korespondencję,
4.3.
organom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie odrębnych przepisów prawa (np. sądy, prokuratura, organy kontroli).
5.
Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
6.
Dane osobowe będą przechowywane przez 10 lat.
7.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo do ich sprostowania. W dowolnym momencie można też wycofać swoją zgodę.
8.
Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych narusza przepisy RODO.
9.
Dane archiwizujemy zgodnie z regulacjami obowiązującymi w Polskiej Akademii Nauk.
Miejscowość i data
Podpis wnioskodawcy

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Wykaz rodzajów informacji publikowanych w BIP PAN oraz podmiotów odpowiedzialnych za przygotowanie treści

Lp.InformacjaPodmiot odpowiedzialny
1.DZIAŁALNOŚĆ PAN

Misja i zadania, Status prawny, Kancelaria Akademii, Dane kontaktowe, Elektroniczna skrzynka podawcza, Rejestry, ewidencje i archiwa

Dyrektor Gabinetu Prezesa (Sekretariat Kanclerza Akademii)

Dyrektorzy pomocniczych jednostek naukowych oraz innych jednostek organizacyjnych PAN (w zakresie dot. danej jednostki)

DZIAŁALNOŚĆ PAN

Struktura organizacyjna (wyszukiwarka kontaktów)

Naczelnik Zespołu Teleinformatyki Kancelarii Akademii

Dyrektorzy pomocniczych jednostek naukowych oraz innych jednostek organizacyjnych PAN (w zakresie dot. danej jednostki)

DZIAŁALNOŚĆ PAN

Struktura organizacyjna (schemat organizacyjny wraz z opisem)

Dyrektor Gabinetu Prezesa (Sekretariat Kanclerza PAN)

Dyrektorzy pomocniczych jednostek naukowych oraz innych jednostek organizacyjnych PAN (w zakresie dot. danej jednostki)

DZIAŁALNOŚĆ PAN

Finanse

Dyrektor Biura Finansów i Budżetu Kancelarii Akademii

Dyrektorzy pomocniczych jednostek naukowych oraz innych jednostek organizacyjnych PAN (w zakresie dot. danej jednostki)

DZIAŁALNOŚĆ PAN

Majątek

Dyrektor Biura Organizacyjno-Majątkowego Kancelarii Akademii

Dyrektorzy pomocniczych jednostek naukowych oraz innych jednostek organizacyjnych PAN (w zakresie dot. danej jednostki)

DZIAŁALNOŚĆ PAN

Zamówienia publiczne

Naczelnik Zespołu Zamówień Publicznych Kancelarii Akademii we współpracy z kierownikami właściwych komórek organizacyjnych

Dyrektorzy pomocniczych jednostek naukowych oraz innych jednostek organizacyjnych PAN (w zakresie dot. danej jednostki)

DZIAŁALNOŚĆ PAN

Praca w PAN

Naczelnik Zespołu Spraw Pracowniczych Kancelarii Akademii w zakresie naborów do Kancelarii Akademii

Dyrektor Gabinetu Prezesa PAN w zakresie naborów na dyrektorów instytutów naukowych PAN

Dyrektor Biura Współpracy z Zagranicą w zakresie naborów na dyrektorów zagranicznych stacji naukowych

Dyrektorzy pomocniczych jednostek naukowych oraz innych jednostek organizacyjnych PAN (w zakresie dot. danej jednostki)

DZIAŁALNOŚĆ PAN

Udostępnianie informacji publicznej

Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego

Deklaracja dostępności

Zespół Prawny Kancelarii Akademii we współpracy z redaktorem głównym BIP

W zakresie deklaracji dostępności dodatkowo we współpracy z Sekretariatem Kanclerza PAN

Treści do deklaracji dostępności dotyczące dostępności architektonicznej dostarczają dyrektorzy pomocniczych jednostek naukowych oraz innych jednostek organizacyjnych PAN (w zakresie dot. danej jednostki)

DZIAŁALNOŚĆ PAN

Polityka prywatności

Inspektor ochrony danych

Inspektor ochrony danych we współpracy z Zespołem Prawnym Kancelarii Akademii oraz redaktorem głównym BIP
DZIAŁALNOŚĆ PAN

Aktualności

Dyrektor Biura Upowszechniania i Promocji Nauki Kancelarii Akademii
DZIAŁANOŚĆ PAN

Kontrola zarządcza, Kontrole zewnętrzne

Kanclerz PAN
WŁADZE

Zgromadzenie Ogólne, Prezydium, Prezes i wiceprezesi, Kanclerz

Dyrektor Gabinetu Prezesa PAN
KORPORACJA UCZONYCH

Członkowie PAN, Wydziały, Oddziały, Komitety naukowe, Komitety problemowe, Komitety narodowe, Akademia Młodych Uczonych, Komisja ds. etyki w nauce, Komisja rewizyjna

Dyrektor Gabinetu Prezesa PAN

W zakresie komitetów narodowych - dyrektor Biura Współpracy z Zagranicą Kancelarii Akademii

JEDNOSTKI

Instytuty naukowe

Dyrektor Gabinetu Prezesa PAN

W zakresie rejestru instytutów naukowych - dyrektor Biura Organizacyjno-Majątkowego Kancelarii Akademii

JEDNOSTKI

Pomocnicze jednostki naukowe

Dyrektorzy pomocniczych jednostek naukowych (w zakresie dot. danej jednostki)

W zakresie zagranicznych stacji naukowych - dyrektor Biura Współpracy z Zagranicą Kancelarii Akademii

JEDNOSTKI

Inne jednostki

Dyrektorzy innych jednostek organizacyjnych PAN (w zakresie dot. danej jednostki)
DOKUMENTY

Statut PAN

Inne statuty

Uchwały Zgromadzenia Ogólnego i Prezydium PAN

Decyzje Prezesa PAN

Zarządzenia Kanclerza PAN

Stanowiska i opinie

Kodeks etyki pracownika naukowego

Jednolity rzeczowy wykaz akt

Dyrektor Gabinetu Prezesa PAN (Sekretariat Kanclerza Akademii)
DOKUMENTY

Sprawozdanie roczne PAN

Dyrektor Biura Upowszechniania i Promocji Nauki Kancelarii Akademii
DOKUMENTY

Raport o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w danym podmiocie1)

Kanclerz Akademii

Dyrektorzy pomocniczych jednostek naukowych oraz innych jednostek organizacyjnych PAN (w zakresie dot. danej jednostki)

DOKUMENTY

Inne dokumenty (np. umowy, porozumienia, regulaminy)

Kierujący komórkami organizacyjnymi Kancelarii Akademii

Dyrektorzy pomocniczych jednostek naukowych oraz innych jednostek organizacyjnych PAN (odpowiedzialni za dany dokument)

______

1) Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2019, poz. 1696)

ZAŁĄCZNIK Nr  3

Karta publikacji treści w BIP PAN

Data przekazania treści do publikacji (dzień, miesiąc, rok):

np. 5 listopada 2020 r.

Tytuł informacji (czego dotyczy treść):

np. nowy statut PAN

Nazwa komórki lub jednostki odpowiedzialnej za treść:

np. Gabinet Prezesa PAN, PAN Biblioteka Gdańska

Osoba, która wytworzyła informację (imię i nazwisko):

np. Maria Kowalska (najczęściej szeregowy pracownik)

Osoba, która odpowiada za informację (imię i nazwisko):

np. Jerzy Malinowski (najczęściej przełożony)

Okres udostępnienia informacji (data dzienna początkowa i opcjonalnie końcowa):

np. od 5 listopada 2020 r. do 27 grudnia 2021 r.

Załączniki - nazwa i format pliku (wg poniższego wzoru):

np. 20201105_statut_PAN.docx (data RRRRMMDD + słowa kluczowe + rozszerzenie pliku)

Miejsce dla treści w strukturze BIP (wg poniższego wzoru):

DZIAŁALNOŚĆ PAN >> Praca w PAN

WŁADZE >> Kanclerz

Przekazanie przez dysponenta (lub upoważnioną przez niego osobę) treści do publikacji w BIP (wraz z kartą publikacji) jest równoznaczne z akceptacją treści.

Treści należy przesłać mailowo - ze służbowej skrzynki pocztowej - na adres WITRYNA@PAN.PL.

Dodatkowe informacje dla redakcji BIP

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE

* Nazwa zamówienia: np. przygotowanie do druku publikacji naukowych PAN

* Nr sprawy: np. ZZP.261.22.2020

* Tryb zamówienia: np. przetarg nieograniczony, ogłoszenie o zamówieniu

* Rodzaj zamówienia: np. usługa, dostawa, robota budowlana

* Wartość szacunkowa: np. powyżej 130 tys. zł

* Termin składania ofert: np. 13.01.2021, godz. 10.00

* Miejsce składania ofert: np. zakupy@pan.pl, elektroniczna platforma zakupowa, Sekretariat Kanclerza PAN

* Elektroniczna platforma zakupowa: link do składania ofert (jeśli istnieje)

OBRÓT NIERUCHOMOŚCIAMI

* Adres nieruchomości: np. Gdańsk, ul. Świętojańska 47/48

* Przetarg na: np. sprzedaż nieruchomości położonej w Gdańsku, kamienica przy ul. Świętojańskiej 47/48

* Typ przetargu: np. przetarg ustny nieograniczony

* Rodzaj nieruchomości: np. nieruchomość zabudowana

* Cena wywoławcza: np. 8.900.000,00 PLN

* Data przetargu: np. 17.03.2021 godz. 12:00

PRACA W PAN oraz KONKUSY NA DYREKTORÓW INSTYTUTÓW

* Nazwa stanowiska: np. specjalista w Gabinecie Prezesa

* Miejsce pracy: np. Polska Akademia Nauk (Kancelaria PAN), Instytut Biologii Medycznej PAN

* Termin składania ofert: np. 21.01.2021 godz. 13.00

* Miejsce składania ofert: np. kadry@pan.pl, Sekretariat Kanclerza PAN

AKTY PRAWNE PAN (uchwały, decyzje, zarządzenia)

* Typ dokumentu: np. zarządzenie Kanclerza PAN

* Nr dokumentu: np. 1/2021

* Data wydania/uchwalenia: np. 07.01.2021

* Dokument w sprawie: np. powołania komisji przetargowej

* Status: np. obowiązujący / uchylony / unieważniony