Wprowadzenie Instrukcji kancelaryjnej w Kancelarii Polskiej Akademii Nauk.
PAN.2012.3.6
Akt nieocenianyZARZĄDZENIE Nr 7
KANCLERZA POLSKIEJ AKADEMII NAUK
z dnia 6 marca 2012 roku
w sprawie wprowadzenia Instrukcji kancelaryjnej w Kancelarii Polskiej Akademii Nauk
"Instrukcję kancelaryjną w Kancelarii PAN" stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Instrukcja kancelaryjna Kancelarii Polskiej Akademii Nauk w Warszawie
Instrukcja kancelaryjna Kancelarii Polskiej Akademii Nauk w Warszawie
Spis treści
Rozdział 1. Postanowienia ogólne
Rozdział 2. System kancelaryjny, rzeczowy wykaz akt oraz podział dokumentacji na kategorie archiwalne
Rozdział 3. Czynności kancelaryjne i obieg korespondencji w Kancelarii PAN
Rozdział 4. Przyjmowanie korespondencji przez dziennik podawczy
Rozdział 5. Czynności kancelaryjne sekretariatów komórek organizacyjnych
Rozdział 6. Rejestracja spraw, znakowanie akt i zakładanie teczek aktowych
Rozdział 7. Załatwianie spraw
Rozdział 8. Wysyłanie pism
Rozdział 9. Przechowywanie akt
Rozdział 10. Zastosowanie informatyki w czynnościach kancelaryjnych
Rozdział 11. Przekazywanie akt do Archiwum
Rozdział 12. Nadzór nad wykonywaniem czynności kancelaryjnych
Rozdział 13. Postępowanie z dokumentacją w przypadku ustania stosunku pracy oraz reorganizacji lub likwidacji Kancelarii PAN
Wykaz załączników
1 - wzór pieczęci wpływu
2 - spis spraw
3 - wzór opisu teczki aktowej
4 - spis zdawczo - odbiorczy dokumentacji aktowej
5 - spis zdawczo - odbiorczy informatycznych nośników danych
Rozdział 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- komórka macierzysta - komórkę organizacyjną, do zadań której należy ostateczne pod względem merytorycznym opracowanie danego rodzaju spraw i która w tym zakresie powinna posiadać całość zasadniczych materiałów (akt);
- komórka inna niż macierzysta - komórkę organizacyjną, w której występują akta dotyczące tej samej klasy wykazu akt, co w komórce macierzystej, lecz stanowią one jedynie dokumentację pomocniczą, cząstkową lub powtarzalną;
- referent sprawy - pracownika załatwiającego merytorycznie daną sprawę lub przygotowującego wnioski do decyzji przełożonych i przechowującego dokumentację sprawy w czasie jej załatwiania;;
- dziennik podawczy - wewnętrzną komórkę organizacyjną Kancelarii PAN, w której załatwiane są sprawy obsługi kancelaryjnej Kancelarii PAN;
- sekretariat - stanowisko pracy wykonujące obsługę sekretarską komórki organizacyjnej Kancelarii PAN;
- sprawa - zdarzenie lub stan rzeczy oraz podanie, pismo, dokument, wymagające rozpatrzenia i podjęcia czynności służbowych;
- akta sprawy - całą dokumentację (pisma, dokumenty, notatki, formularze itp.) zawierającą informacje, które były, są lub mogą być istotne przy załatwianiu danej sprawy;
- korespondencja - każde pismo wpływające do Kancelarii PAN lub wysyłane przez Kancelarię PAN;
- pieczęć urzędowa - pieczęć okrągłą z wizerunkiem orła pośrodku i nazwą organu w otoku lub jej wizerunek na nośniku elektronicznym;
- pieczęć - stemple nagłówkowe, imienne do podpisu lub ich wizerunki na nośniku elektronicznym;
- spis spraw - formularz służący do chronologicznego rejestrowania spraw wpływających lub rozpoczętych w Kancelarii PAN, prowadzony odrębnie dla poszczególnych klas (grup spraw);
- rejestr kancelaryjny - zestawienie spraw jednorodnych w formie pisemnej lub jako rejestr informatyczny;
- znak sprawy - zespół symboli oznaczających przynależność sprawy do określonej komórki organizacyjnej oraz określonej klasy wykazu akt wraz z numerem, pod którym sprawa została zarejestrowana w spisie spraw lub rejestrze kancelaryjnym;
- teczka aktowa (spraw) - teczkę wiązaną, segregator, skoroszyt itp., służące do przechowywania jednorodnych lub rzeczowo pokrewnych akt spraw ostatecznie załatwionych, objętych tą samą klasą, ustaloną wykazem akt, i stanowiącą odrębną jednostkę archiwalną.
Rozdział 2
SYSTEM KANCELARYJNY, RZECZOWY WYKAZ AKT ORAZ PODZIAŁ DOKUMENTACJI NA KATEGORIE ARCHIWALNE
SYSTEM KANCELARYJNY, RZECZOWY WYKAZ AKT ORAZ PODZIAŁ DOKUMENTACJI NA KATEGORIE ARCHIWALNE
Rozdział 3
CZYNNOŚCI KANCELARYJNE I OBIEG KORESPONDENCJI W KANCELARII PAN
CZYNNOŚCI KANCELARYJNE I OBIEG KORESPONDENCJI W KANCELARII PAN
Rozdział 4
PRZYJMOWANIE KORESPONDENCJI PRZEZ DZIENNIK PODAWCZY
PRZYJMOWANIE KORESPONDENCJI PRZEZ DZIENNIK PODAWCZY
Obronnych.
Rozdział 5
CZYNNOŚCI KANCELARYJNE SEKRETARIATÓW KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
CZYNNOŚCI KANCELARYJNE SEKRETARIATÓW KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
Rozdział 6
REJESTRACJA SPRAW, ZNAKOWANIE AKT I ZAKŁADANIE TECZEK AKTOWYCH
REJESTRACJA SPRAW, ZNAKOWANIE AKT I ZAKŁADANIE TECZEK AKTOWYCH
a) symbolu literowego komórki organizacyjnej;
Rozdział 7
ZAŁATWIANIE SPRAW
ZAŁATWIANIE SPRAW
Rozdział 8
WYSYŁANIE PISM
WYSYŁANIE PISM
Rozdział 9
PRZECHOWYWANIE AKT
PRZECHOWYWANIE AKT
Rozdział 10
ZASTOSOWANIE INFORMATYKI W CZYNNOŚCIACH KANCELARYJNYCH
ZASTOSOWANIE INFORMATYKI W CZYNNOŚCIACH KANCELARYJNYCH
Rozdział 11
PRZEKAZYWANIE AKT DO ARCHIWUM
PRZEKAZYWANIE AKT DO ARCHIWUM
Rozdział 12
NADZÓR NAD WYKONYWANIEM CZYNNOŚCI KANCELARYJNYCH
NADZÓR NAD WYKONYWANIEM CZYNNOŚCI KANCELARYJNYCH
Rozdział 13
POSTĘPOWANIE Z DOKUMENTACJĄ W PRZYPADKU USTANIA STOSUNKU PRACY ORAZ REORGANIZACJI LUB LIKWIDACJI KANCELARII PAN
POSTĘPOWANIE Z DOKUMENTACJĄ W PRZYPADKU USTANIA STOSUNKU PRACY ORAZ REORGANIZACJI LUB LIKWIDACJI KANCELARII PAN
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK 1
Wzór pieczęci wpływu
Wzór pieczęci wpływu
WPŁYNĘŁO |
Kancelaria PAN Dziennik Podawczy |
(datownik) |
ilość załączników ................ |
znak sprawy ....................... |
podpis................ |
ZAŁĄCZNIK 2
Wzór spisu spraw
Wzór spisu spraw
rok | referent | symbol kom. org. | oznacz. teczki | tytuł teczki wg wykazu akt | ||||
Lp. | SPRAWA (krótka treść) | Od kogo wpłynęła | Data | UWAGI (sposób załatwienia) | ||||
znak pisma | z dnia | wszczęcia sprawy | ostatecznego załatwienia | |||||
ZAŁĄCZNIK 3
Wzór opisu teczki aktowej
Wzór opisu teczki aktowej
NAZWA KOMÓRKI ORGANIZACYJNEJ
symbol literowy komórki organizacyjnej kategoria
i symbol cyfrowy hasła z wykazu akt archiwalna
tytuł teczki - nazwa hasła klasyfikacyjnego
roczne daty skrajne akt
ZAŁĄCZNIK 4
Wzór spisu zdawczo-odbiorczego akt
Wzór spisu zdawczo-odbiorczego akt
Nazwa zakładu pracy i komórki organizacyjnej
L.p. | Znak teczki | Tytuł teczki lub tomu | Daty skrajne od - do | Kat. Akt | Liczba teczek | Miejsce przechowywania akt w archiwum | Data zniszczenia akt lub przekazania do PANAwW |
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. |
………………………. ………………………………….
(podpis odbierającego) (podpis przekazującego)
ZAŁĄCZNIK 5
………………………………
………………………………
Spis zdawczo - odbiorczy informatycznych nośników danych nr ………
L.p. | Sygnatura powiązanej teczki spraw | Znak sprawy lub symbol klasyfikacyjnych | Ilość plików na nośniku | Typ danych | Rodzaj nośnika | Użyte oprogramowanie | Kat. archiwalna | Miejsce przechowywania w archiwum | Data zniszczenia/przekazania |
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. |
Warszawa, dn……………….. ………………………. …………………………….
(podpis odbierającego) (podpis przekazującego)