Utworzenie nowego systemu informatycznego dla prowadzenia okręgowych rejestrów lekarzy i lekarzy dentystów i Centralnego Rejestru Lekarzy i Lekarzy Dentystów Rzeczypospolitej Polskiej.

Akty korporacyjne

Lekarz.2015.9.4

Akt nieoceniany
Wersja od: 4 września 2015 r.

UCHWAŁA Nr 14/15/VII
NACZELNEJ RADY LEKARSKIEJ
z dnia 4 września 2015 r.
w sprawie utworzenia nowego systemu informatycznego dla prowadzenia okręgowych rejestrów lekarzy i lekarzy dentystów i Centralnego Rejestru Lekarzy i Lekarzy Dentystów Rzeczypospolitej Polskiej

Na podstawie art. 39 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 5 pkt 11 i 23 oraz art. 52 ustawy z dnia 2 grudnia 2009 r. o izbach lekarskich (Dz. U. z 2015 r. poz. 651) uchwala się, co następuje:
§  1.
1.
W związku z obowiązkami jakie nakładają na samorząd zawodowy lekarzy i lekarzy dentystów ustawa z dnia 2 grudnia 2009 r. o izbach lekarskich, ustawa z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2015 r. poz. 636, z późn. zm.) oraz ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114), uwzględniając postęp technologii informatycznej, który dokonał się od czasu stworzenia aktualnie stosowanego systemu informatycznego do prowadzenia okręgowych rejestrów lekarzy i lekarzy dentystów oraz Centralnego Rejestru Lekarzy i Lekarzy Dentystów Rzeczypospolitej Polskiej, jak również uwzględniając stanowisko Konwentu Prezesów okręgowych rad lekarskich, podjętego w dniu 20 marca 2015 r. na posiedzeniu w Bielsku Białej w sprawie solidarnego finansowania nowego systemu informatycznego przez okręgowe izby lekarskie i Naczelną Izbę Lekarską, postanawia się stworzyć nowy system informatyczny dla prowadzenia okręgowych rejestrów lekarzy i lekarzy dentystów oraz Centralnego Rejestru Lekarzy i Lekarzy Dentystów Rzeczypospolitej Polskiej, zwany dalej "nowym systemem informatycznym".
2.
Przyjmuje się jako założenia nowego systemu informatycznego wymagania ofertowe określone w załączniku do uchwały Nr 127/13/P-VI Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej z dnia 23 sierpnia 2013 r. w sprawie upoważnienia do przeprowadzenia postępowania ofertowego na przygotowanie aplikacji do obsługi Centralnego Rejestru Lekarzy i Lekarzy Dentystów Rzeczypospolitej Polskiej, migrację danych z istniejących rejestrów oraz wdrożenie aplikacji w okręgowych izbach lekarskich i Naczelnej Izbie Lekarskiej.
§  2.
1.
Maksymalne koszty opracowania i wdrożenia nowego systemu informatycznego nie przekroczą kwoty 1.200.000 zł brutto, wydatkowanej w okresie 3 lat.
2.
Koszty, o których mowa w ust. 1, zostaną poniesione solidarnie przez:
1)
Naczelną Izbę Lekarską - w wysokości 15% kwoty, o której mowa w ust. 1,
2)
okręgowe izby lekarskie - w wysokości proporcjonalnej do liczby członków danej okręgowej izby lekarskiej według stanu okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów na dzień 31 grudnia 2014 r.
3.
Maksymalne koszty opracowania i wdrożenia nowego systemu informatycznego, które zostaną poniesione przez Naczelną Izbę Lekarską i poszczególne okręgowe izby lekarskie, określa załącznik do uchwały.
4.
Sposób i terminy przekazywania przez okręgową izbę lekarską kwot, o których mowa w załączniku do uchwały, zostaną ustalone w umowie zawartej pomiędzy Naczelną Izbą Lekarską a okręgową izbą lekarską.
§  3.
1.
Postanawia się zawrzeć umowę na stworzenie nowego systemu informatycznego z Waldemarem Dobrzyńskim prowadzącym działalność gospodarczą pod firmą "CONFIDO" Waldemar Dobrzyński, wybranym przez zespół powołany uchwałą Nr 63/13/P-VI Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej z dnia 22 marca 2013 r. w sprawie powołania roboczego zespołu ds. opracowania założeń nowego systemu informatycznego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów do wyboru i wskazania podmiotu, któremu zostanie powierzone utworzenie nowego systemu informatycznego.
2.
Upoważnia się Prezesa Naczelnej Rady Lekarskiej i Skarbnika Naczelnej Rady Lekarskiej do zawarcia umowy, o której mowa w ust. 1, na warunkach wynikających z § 1 ust. 2 i § 2 ust. 1 uchwały.
§  4.
Za wdrożenie nowego systemu informatycznego będzie odpowiadać Komisja Organizacyjna Naczelnej Rady Lekarskiej oraz Dział Informatyki i Organizacji Naczelnej Izby Lekarskiej.
§  5.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 października 2015 r.

ZAŁĄCZNIK

MAKSYMALNE KOSZTY OPRACOWANIA I WDROŻENIA NOWEGO SYSTEMU INFORMATYCZNEGO DLA PROWADZENIA OKRĘGOWYCH REJESTRÓW LEKARZY I LEKARZY DENTYSTÓW ORAZ CENTRALNEGO REJESTRU LEKARZY I LEKARZY DENTYSTÓW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ, KTÓRE ZOSTANĄ PONIESIONE PRZEZ NACZELNĄ IZBĘ LEKARSKĄ I POSZCZEGÓLNE OKRĘGOWE IZBY LEKARSKIE

LpNazwa izbyLiczba lekarzyKwota
1.Okręgowa Izba Lekarska w Białymstoku6 44336 193 zł
2.Beskidzka Izba Lekarska w Bielsku-Białej3 48319 566 zł
3.Bydgoska Izba Lekarska4 24923 869 zł
4.Okręgowa Izba Lekarska w Gdańsku12 08967 910 zł
5.Okręgowa Izba Lekarska w Gorzowie Wielkopolskim1 1516 466 zł
6.Śląska Izba Lekarska16 53392 874 zł
7.Świętokrzyska Izba Lekarska4 64226 076 zł
8.Okręgowa Izba Lekarska w Krakowie16 10890 486 zł
9.Lubelska Izba Lekarska10 29157 810 zł
10.Okręgowa Izba Lekarska w Łodzi13 34574 965 zł
11.Warmińsko-Mazurska Izba Lekarska371820 886 zł
12.Okręgowa Izba Lekarska w Opolu3 22518 116 zł
13.Okręgowa Izba Lekarska w Płocku1 4067 898 zł
14.Wielkopolska Izba Lekarska14 22679 914 zł
15.Okręgowa Izba Lekarska w Rzeszowie4 46025 054 zł
16.Okręgowa Izba Lekarska w Szczecinie6 23835 042 zł
17.Okręgowa Izba Lekarska w Tarnowie1 6269 134 zł
18.Kujawsko-Pomorska Izba Lekarska w Toruniu311917 521 zł
19.Okręgowa Izba Lekarska w Warszawie30 367170 586 zł
20.Dolnośląska Izba Lekarska14 70982 628 zł
21.Wojskowa Izba Lekarska w Warszawie4 04022 695 zł
22.Okręgowa Izba Lekarska w Zielonej-Górze2 05211 527 zł
23.Okręgowa Izba Lekarska w Koszalinie1 7619 892 zł
24.Okręgowa Izba Lekarska w Częstochowie2 29512 892 zł
25Naczelna Izba Lekarska180 000 zł
Razem181 5761 200 000 zł