Upoważnienie Przewodniczącej Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Skarbnika Krajowej Rady Doradców Podatkowych do zawarcia polis ubezpieczeniowych dla Krajowej Izby Doradców Podatkowych.

Akty korporacyjne

Podat.2016.1.27

Akt nieoceniany
Wersja od: 27 stycznia 2016 r.

UCHWAŁA Nr 1/2016
KRAJOWEJ RADY DORADCÓW PODATKOWYCH
z dnia 27 stycznia 2016 r.
w sprawie upoważnienia Przewodniczącej Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Skarbnika Krajowej Rady Doradców Podatkowych do zawarcia polis ubezpieczeniowych dla Krajowej Izby Doradców Podatkowych

W związku z wydaniem decyzji Ministra Finansów z dnia 9 grudnia 2015 r. nr PK5.8005.50.2015 zawieszającej postanowienia § 1 pkt 2 i 3 uchwały nr 759/2015 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 27 października 2015 r. w sprawie upoważnienia Przewodniczącej Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Skarbnika Krajowej Rady Doradców Podatkowych do zawarcia polis ubezpieczeniowych dla Krajowej Izby Doradców Podatkowych, zachodzi konieczność podjęcia nowej uchwały upoważniającej Przewodniczącą KRDP oraz Skarbnika KRDP do zawarcia polis ubezpieczeniowych w zakresie: ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków oraz od odpowiedzialności cywilnej członków Organów KIDP i Zarządów Regionalnych Oddziałów KIDP z tytułu pełnienia funkcji w KIDP. Wskutek takiego stanu rzeczy Krajowa Rada Doradców Podatkowych podejmuje uchwałę w niżej przedstawionym kształcie.
Na podstawie § 28 ust. 2 Statutu Krajowej Izby Doradców Podatkowych oraz § 1 uchwały nr 27/2014 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 11 lutego 2014 r. w sprawie upoważnienia do składania oświadczeń woli w sprawach majątkowych Krajowej Izby Doradców Podatkowych w zw. z § 21 ust. 3 pkt 13 Statutu Krajowej Izby Doradców, uchwala się, co następuje:
§  1.
Krajowa Rada Doradców Podatkowych postanawia, zgodnie z rekomendacją Komisji Ofert KRDP do podjęcia współpracy z Towarzystwem Ubezpieczeń i Reasekuracji Warta S.A. w zakresie ubezpieczeń dla Krajowej Izby Doradców Podatkowych, zawrzeć polisy ubezpieczeniowe w przedmiocie:
1)
ubezpieczenia mienia, w tym sprzętu elektronicznego znajdującego się w Krajowej Izbie Doradców Podatkowych oraz w Regionalnych Oddziałach Krajowej Izby Doradców Podatkowych;
2)
ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków członków Organów Krajowej Izby Doradców Podatkowych oraz członków Zarządów Regionalnych Oddziałów Krajowej Izby Doradców Podatkowych w zw. ze zdarzeniami występującymi w trakcie i w następstwie realizacji, przez wyżej wymienionych członków, zadań i czynności wynikających z pełnionej funkcji;
3)
ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej członków Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz członków Zarządów Regionalnych Oddziałów Krajowej Izby Doradców Podatkowych w związku ze zdarzeniami występującymi w trakcie i w następstwie realizacji, przez wyżej wymienionych członków, zadań i czynności wynikających z pełnionej funkcji;
4)
ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej Krajowej Izby Doradców Podatkowych oraz Regionalnych Oddziałów Krajowej Izby Doradców Podatkowych.
§  2.
Krajowa Rada Doradców Podatkowych upoważnia Panią Prof. Jadwigę Glumińską-Pawlic - Przewodniczącą Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Pana Dr Mariusza Cieślę - Skarbnika Krajowej Rady Doradców Podatkowych do podpisania polis ubezpieczeniowych o których mowa w § 1 pkt 1-4.
§  3.
1.
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
2.
Traci moc uchwała nr 759/2015 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 27 października 2015 r. w sprawie upoważnienia Przewodniczącej Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Skarbnika Krajowej Rady Doradców Podatkowych do zawarcia polis ubezpieczeniowych dla Krajowej Izby Doradców Podatkowych.

ZAŁĄCZNIK

Wnioski

1. W wyniku przeprowadzonych czynności kontrolnych stwierdzono dużą rozbieżność w poniesionych kosztach z tytułu czynszu za wynajmowane przez Regionalne Oddziały lokale

2. Kontrola ujawniła, że ilość zatrudnionych pracowników w przeliczeniu na pełen etat w jednostkach organizacyjnych Biura KIDP jest niewspółmierna do wielkości tego RO KIDP, które określono w oparciu o ilość doradców podatkowych z danego Regionu.

3. W kontrolowanym okresie zaobserwowano nieprzestrzeganie przez niektóre Zarządy RO KIDP zapisów § 5 pkt 1 Regulaminu wynagradzania pracowników KIDP w zakresie wnioskowania o przyznanie premii danemu pracownikowi. Wnioski zawierały propozycje kwot a nie procent miesięcznej stawki wynagrodzenia zasadniczego (tabela 6).

4. Zauważono, że brak jest spójności w zakresie rodzaju dokumentów przekazywanych do Dyrektora Biura KIDP przez wnioskujące Zarządy Regionalnych Oddziałów KIDP o przyznanie premii.

5. Stwierdzono, że w niektórych Regionalnych Oddziałach KIDP przyznane zostały pracownikom tzw. ryczałty samochodowe

Zalecenia:

1. Należy dokonać dokładnej analizy wysokości opłaconego czynszu uwzględniając niezbędną powierzchnię do realizacji zadań Krajowej Izby Doradców Podatkowych oraz stawki czynszu za m2 wynajmowanej powierzchni.

2. Dokonać szczegółowej analizy zatrudnienia w jednostkach organizacyjnych Biura KIDP z uwzględnieniem obciążenia pracowników zadaniami realizowanymi w ramach podstawowych obowiązków wynikających ze Statutu Krajowej Izby Doradców Podatkowych

3. Bezwzględne przestrzeganie zapisów Regulaminu wynagradzania obowiązującego w Krajowej Izbie Doradców Podatkowych. Stworzenie procedury i ujednolicenie dokumentacji w zakresie wynagradzania.

4. Należy dokonać analizy zasadności przyznawanych "ryczałtów samochodowych" z organizacją pracy w Regionalnych Oddziałach KIDP i przypisanymi danemu pracownikowi obowiązkami.