Upoważnienie do przeprowadzenia postępowania ofertowego na przygotowanie aplikacji do obsługi Centralnego Rejestru Lekarzy i Lekarzy Dentystów Rzeczypospolitej Polskiej, migrację danych z istniejących rejestrów oraz wdrożenie aplikacji w okręgowych izbach lekarskich i Naczelnej Izbie Lekarskiej.

Akty korporacyjne

Lekarz.2013.8.23

Akt nieoceniany
Wersja od: 23 sierpnia 2013 r.

UCHWAŁA Nr 127/13/P-VI
PREZYDIUM NACZELNEJ RADY LEKARSKIEJ
z dnia 23 sierpnia 2013 r.
w sprawie upoważnienia do przeprowadzenia postępowania ofertowego na przygotowanie aplikacji do obsługi Centralnego Rejestru Lekarzy i Lekarzy Dentystów Rzeczypospolitej Polskiej, migrację danych z istniejących rejestrów oraz wdrożenie aplikacji w okręgowych izbach lekarskich i Naczelnej Izbie Lekarskiej

Na podstawie art. 39 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 5 pkt 23 ustawy z dnia 2 grudnia 2009 r. o izbach lekarskich (Dz. U. Nr 219, poz. 1708 z późn. zm.) oraz § 2 pkt 2 uchwały Nr 2/10/VI Naczelnej Rady Lekarskiej z dnia 12 lutego 2010 r. w sprawie upoważnienia Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej do działania w imieniu Naczelnej Rady Lekarskiej uchwala się, co następuje:
§  1.
Upoważnia się Prezesa Naczelnej Rady Lekarskiej - Macieja Hamankiewicza do przeprowadzenia do dnia 15 października 2013 r. postępowania ofertowego na przygotowanie aplikacji do obsługi Centralnego Rejestru Lekarzy i Lekarzy Dentystów Rzeczypospolitej Polskiej, migrację danych z istniejących rejestrów oraz wdrożenie aplikacji w okręgowych izbach lekarskich i Naczelnej Izbie Lekarskiej, w oparciu o wymagania określone w załączniku do niniejszej uchwały.
§  2.
Oferty złożone w ramach postępowania, o którym mowa w § 1, przedstawione zostaną Naczelnej Radzie Lekarskiej celem podjęcia decyzji w sprawie wyboru oferenta i upoważnienia do podpisania umowy na wykonanie prac objętych treścią zapytania ofertowego.
§  3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Zapytanie ofertowe/projekt/

na stworzenie aplikacji do obsługi Rejestru Lekarzy i Lekarzy Dentystów Rzeczypospolitej Polskiej, migrację danych z istniejących rejestrów oraz wdrożenie aplikacji w okręgowych izbach lekarskich i Naczelnej Izbie Lekarskiej

Definicje, pojęcia użyte w treści zapytania:

moduł - poprzez pojęcie "moduł" rozumie się spójną część aplikacji odpowiedzialną za określone zadanie,

akcja - to konkretne polecenie w ramach modułu, które wraz z ewentualnymi parametrami wywołuje określony skutek na danych - odczyt, zapis, usunięcie, modyfikację,

Rejestr Lekarzy - zbiór danych, operacji, procedur, modułów oraz akcji stanowiący spójną logiczną całość opartą na aktualnie obowiązującym prawie,

system - urządzenia, infrastruktura elektroniczna, łącza internetowe, aplikacje, baza danych tworzące spójną platformę do obsługi Rejestru Lekarzy,

aplikacja - program komputerowy służący do obsługi Rejestru Lekarzy.

I.

 Nazwa i adres zamawiającego

Naczelna Izba Lekarska

ul. Sobieskiego 110

00-764 Warszawa

tel. 22 559 13 00

Wyjaśnienie:

W niniejszym zapytaniu ofertowym oraz jego załącznikach pod pojęciem "okręgowa izba lekarska" należy także rozumieć "Wojskowa Izba Lekarska", a pod pojęciem "okręgowy rejestr lekarzy" także rejestr lekarzy prowadzony przez Wojskową Izbę Lekarską.

II.

 Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem niniejszego zapytania ofertowego jest:

1) stworzenie aplikacji do obsługi Rejestru Lekarzy z interfejsem opartym o przeglądarkę internetową z zachowaniem wszystkich funkcjonalności obecnego Rejestru Lekarzy,

2) utrzymanie systemu przez okres 12 miesięcy od momentu pełnego wdrożenia wraz z helpdeskiem dla 24 okręgowych izb lekarskich oraz Naczelnej Izby Lekarskiej z możliwością przedłużenia umowy na kolejny okres,

3) migracja danych z istniejących okręgowych rejestrów lekarzy do nowej struktury,

4) przeprowadzenie testów poprawności funkcjonowania aplikacji przed wdrożeniem w wybranych trzech okręgowych izbach lekarskich oraz Naczelnej Izbie Lekarskiej,

5) przedstawianie raportu dla Naczelnej Rady Lekarskiej ze stanu prac nad stworzeniem aplikacji zgodnie z harmonogramem stanowiącym Załącznik nr 2 do zapytania ofertowego,

6) wdrożenie systemu we wszystkich (24) okręgowych izbach lekarskich oraz Naczelnej Izbie Lekarskiej,

7) przeniesienie wszystkich autorskich praw majątkowych do programu komputerowego (programów komputerowych), stworzonego na potrzeby Rejestru Lekarzy.

Szczegółowy przedmiot zamówienia opisuje Załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.

III.

 Termin wykonania zamówienia

Wykonawca jest zobowiązany wykonać zamówienie zgodnie z harmonogramem stanowiącym Załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.

IV.

 Warunki udziału w postępowaniu

O udzielenie Zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:

1) działają w branży programistycznej minimum 3 lata,

2) wykonywali minimum trzy projekty o podobnym charakterze w okresie ostatnich 5 lat,

3) dysponują programistami z doświadczeniem zawodowym związanym z projektowaniem i budowaniem struktur bazodanowych oraz aplikacji opartych o interfejs webowy,

4) w dotychczasowych projektach wykorzystywali produkty open source,

5) podpiszą umowę powierzenia danych osobowych oraz zabezpieczą zbiór danych osobowych zgodnie z wymaganiami art. 36 - 39a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.),

6) zobowiążą się w ofercie do przeniesienia na Naczelną Izbę Lekarską majątkowych praw autorskich do programu komputerowego (programów komputerowych), stworzonego na potrzeby Rejestru Lekarzy,

7) zobowiążą się do przekazania Zamawiającemu kodów źródłowych aplikacji oraz struktury bazy danych.

V.

 Kryteria wyboru oferty oraz sposób oceny

Nie ma możliwości składania ofert częściowych.

Kryteria, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty:

1) cena wykonania,

2) doświadczenie zawodowe oceniane na podstawie zrealizowanych projektów,

3) ocena referencji od kontrahentów, z którymi współpracował Wykonawca.

VI.

 Opis sposobu przygotowania oferty

Wykonawcy zainteresowani wzięciem udziału w postępowaniu zobowiązani są złożyć ofertę, na którą składają się:

1) formularz oferty zgodny ze wzorem określonym w Załączniku nr 3 do zapytania ofertowego,

2) oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu wymaganego doświadczenia, zgodne ze wzorem określonym w Załączniku nr 4 do zapytania ofertowego,

3) oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu wykwalifikowanej kadry programistycznej, zgodne ze wzorem określonym w Załączniku nr 5 do zapytania ofertowego,

4) minimum trzy referencje od kontrahentów, dla których Wykonawca realizował projekty o podobnym charakterze.

Oferta musi być podpisana zgodnie z zasadami reprezentacji przyjętymi u Wykonawcy. W przypadku składania oferty przez pełnomocnika, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo, z którego wynika upoważnienie do podpisania oferty.

VII.

 Termin i sposób składania oferty

Ofertę należy złożyć w formie elektronicznej do dnia 15 października 2013 roku do godziny 14:00 na adres e-mail informatyka@hipokrates.org.

VIII.

 Miejsce zamieszczenia zapytania ofertowego

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym dostępne jest na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem url: http://www.nil.org.pl/reiestry/zapytanie- ofertowe.

IX.

 Pytania do niniejszego zapytania ofertowego należy kierować na adres e-mail: zapytanierl@hipokrates.org

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia

Rejestr Lekarzy powinien być system modułowym w całości opartym o rozwiązania open source umożliwiającym w przyszłości dalszą rozbudowę systemu o kolejne funkcjonalności.

Moduły aplikacji powinny być ze sobą ściśle powiązane i umożliwiać płynne przełączanie się pomiędzy nimi w ramach pracy nad wybranym zagadnieniem. System musi dokumentować każdą przeprowadzoną na danych rejestrowych operację.

Baza danych jest posadowiona na serwerze centralnym.

Aplikacje klienckie mają działać w oparciu o powszechnie dostępne publiczne łącza internetowe. Dane przesyłane są w formie szyfrowanej (OpenVPN).

Podstawy prawne:

Ustawy

1) ustawa z dnia 2 grudnia 2009 r. o izbach lekarskich (Dz. U. Nr 219, poz. 1708, z późn. zm.),

2) ustawa z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2011 r. Nr 277, poz. 1634, z późn. zm.),

3) ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.),

4) ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępnie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198, z późn. zm.),

5) ustawa z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz. U. Nr 113, poz. 657, z późn. zm.),

6) ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2013 r. poz. 235),

7) ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330).

Uchwały

1) uchwała nr 11 X Krajowego Zjazdu Lekarzy z dnia 29 stycznia 2010 r. w sprawie regulaminu wewnętrznego urzędowania sądów lekarskich (z późniejszymi zmianami),

2) uchwała nr 10 X Krajowego Zjazdu Lekarzy z dnia 29 stycznia 2010 r. w sprawie regulaminu wewnętrznego urzędowania rzeczników odpowiedzialności zawodowej (z późniejszymi zmianami),

3) uchwała Nr 12 X Krajowego Zjazdu Lekarzy z dnia 29 stycznia 2010 r. w sprawie regulaminu wyborów do organów izb lekarskich, na stanowiska w organach i trybu odwoływania członków tych organów i osób zajmujących stanowiska w tych organach oraz wyborów komisji wyborczych (z późniejszymi zmianami)

4) uchwała Nr 30/10/VI Naczelnej Rady Lekarskiej z dnia 3 września 2010 r. w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach przyznawania prawa wykonywania zawodu lekarza i lekarza dentysty oraz prowadzenia rejestru lekarzy i lekarzy dentystów (z późniejszymi zmianami),

5) uchwała Nr 8/08/V Naczelnej Rady Lekarskiej z dnia 4 kwietnia 2008 r. w sprawie wysokości składki członkowskiej (z późniejszymi zmianami).

Elementy systemu:

- serwer

- baza danych

- kontroler aplikacji

- moduł zarządzania dostępem

- moduł zarządzania konfiguracją systemu

- moduł rejestru lekarzy

- moduł rejestru lekarzy tymczasowo i okazjonalnie wykonujących zawód na terenie RP

- moduł CRM (uproszczony)

- moduł raportów

- moduł składek

- moduł udostępniania danych do CSIOZ i СЕМ

- moduł zarządzania webserwisami

- moduł publikowania informacji o lekarzu lub lekarzu dentyście

- moduł Rzecznik

- moduł Sąd

- moduł Wybory

- moduł Prawa Lokalnego

Wymagania dotyczące serwera

Wykonawca zainstaluje system na zapewnionym przez siebie serwerze o parametrach umożliwiających ciągłe i prawidłowe działanie aplikacji w warunkach określonych poniżej.

Wykonawca zobowiązuje się utrzymać serwer wraz z dostępnymi na nim usługami przez okres trwania umowy od momentu podpisania protokołu odbioru. Protokół odbioru zostanie podpisany w momencie zakończenia wdrożenia systemu.

Wykonawca zobowiązuje się zapewnić po swojej stronie łącze internetowe gwarantujące odpowiednią jakość komunikacji - umożliwiającą płynną pracę ok. 400 osób równocześnie.

Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia ciągłej i niezawodnej pracy systemu szczególnie w godzinach 7:00 - 17:00.

Ewentualne prace konserwacyjne będą wykonywane w godzinach 22:00 -7:00. Wykonawca zobowiązuje się do przeniesienia całego systemu będącego przedmiotem zapytania ofertowego na wskazany przez Zamawiającego serwer po wygaśnięciu umowy dotyczącej utrzymania systemu.

Wykonawca zapewni stosowne zabezpieczenia danych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, w szczególności zgodnie z wymaganiami art. 36 - 39a tej ustawy. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania kopii bezpieczeństwa w cyklu:

- pełna kopia jeden raz w tygodniu,

- kopia przyrostowa lub różnicowa wykonywana codziennie w godzinach wieczornych.

Kopia bezpieczeństwa nie może być przechowywana na serwerze, na którym działa aplikacja rejestru lekarzy.

Wymagania dotyczące bazy danych

Dane na potrzeby aplikacji przechowywane są w tabelach relacyjnej bazy danych zapewniających transakcyjność operacji.

Baza danych ma gwarantować funkcjonalność i wydajność zapewniającą jednoczesną płynną pracę ok. 400 osób.

Struktura danych zostanie zbudowana w oparciu o dokumentację przekazaną przez Zamawiającego.

Kontroler aplikacji

- zapewnia spójny interfejs wymiany danych,

- zapewnia kontrolę dostępu dla użytkowników posiadających różne uprawnienia do modułów, akcji, danych.

Moduł zarządzania dostępem

Umożliwia nadawanie uprawnień użytkownikom / grupom użytkowników do wykonywania operacji (akcji) w modułach.

Podstawowe grupy użytkowników:

- administrator główny,

- użytkownicy z uprawnieniami globalnymi,

- administratorzy okręgowi (na poziomie 25 okręgów),

- użytkownicy z różnymi prawami dostępów na poziomie okręgu.

Moduł zarządzania konfiguracją systemu

Umożliwia określenie poszczególnych parametrów systemu na poziomie:

- globalnym - z poziomu administratora głównego

- okręgowym - z poziomu administratora okręgowego

Moduł rejestru lekarzy

Moduł ma umożliwić w zależności od posiadanych uprawnień:

- filtrowanie listy lekarzy według wybranych kryteriów

- dodawanie i edycję danych wybranego lekarza

- nadruk danych na dokumentach (książeczkach) "Prawo wykonywania zawodu" i "Prawo wykonywania zawodu lekarza dentysty",

- nadruk danych na dokumentach (książeczkach) "Ograniczone prawo wykonywania zawodu lekarza" i "Ograniczone prawo wykonywania zawodu lekarza dentysty",

- eksport danych umożliwiających przygotowanie nowego dokumentu "Prawo wykonywania zawodu lekarza" i "Prawo wykonywania zawodu lekarza dentysty" przez zewnętrzny podmiot,

- na podstawie wyświetlanej listy (ograniczonej wybranym zakresem) - wydruk z wybranymi polami,

- na wybranym zakresie - przeprowadzanie operacji: dodanie / usunięcie wyróżnika,

- tworzenie wielu wyróżników i przypisywanie ich dla poszczególnych lekarzy.

Moduł rejestru lekarzy tymczasowo i okazjonalnie wykonujących zawód na terenie RP

Moduł ma umożliwić:

- filtrowanie listy lekarzy

- dodawanie i edycję danych lekarza

Moduł CRM (uproszczony)

Moduł ma umożliwić:

- ewidencjonowanie kontaktów z lekarzami oraz przygotowanie korespondencji seryjnej.

Moduł raportów

Moduł ma umożliwić:

- generowanie przygotowanych wcześniej raportów,

- przygotowywanie (definicja) nowych raportów (słownik raportów).

Moduł składek

Moduł ma umożliwić:

- wyszukanie lekarza / grupy lekarzy na podstawie zadanych kryteriów,

- zdefiniowanie wysokości naliczonej składki lekarzowi,

- raportowanie nieprawidłowo naliczanych składek na podstawie określonych zapisów w Rejestrze zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami,

- wygenerowanie miesięcznych not obciążeniowych,

- import wyciągów bankowych i na tej podstawie utworzenie dokumentu wpłaty,

- ewidencjonowanie wpłaty składki w kasie oraz pełną historię ich wpłat,

- wydruk KP z możliwością redakcji tytułu wystawienia,

- wykonanie podsumowania dnia Dzienny Raport Kasowy dotyczący składek,

- wykonanie podsumowania miesiąca Miesięczny Raport Kasowy dotyczący składek,

- generowanie raportów składkowych,

- importowanie wyciągów bankowych wpłat na indywidualne konta lekarzy.

Moduł udostępniania danych do CSIOZ i СЕМ (webserwis)

Moduł ma umożliwić:

- przekazywanie danych do Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (CSIOZ) i Centrum Egzaminów Medycznych (СЕМ).

Definicja obecnie wykorzystywanego webserwisu znajduje się pod adresem: https: //crlws.nil. org.pl/crlws-crlws/Crlws Agent? wsdl

Webserwis musi być zabezpieczony zgodnie ze standardem WS-Security: serwis przyjmuje tylko podpisane komunikaty i odsyła podpisane odpowiedzi. Komunikaty nie są szyfrowane. Transmisja musi odbywać się poprzez protokół https.

Moduł zarządzania webserwisami

Moduł ma umożliwiać z poziomu aplikacji tworzenie, definiowanie oraz zarządzanie webserwisami służącymi do wymiany danych pomiędzy rejestrem lekarzy, a zewnętrznymi systemami (пр.: RL<->PESEL, RL<->ZUS, RL<->P1, RL<->P2, RL<->RPWDL).

Moduł publikowania informacji o lekarzu

Moduł ma umożliwiać:

1) wyświetlenie poprzez stronę internetową danych osobowych stanowiących informację publiczną wskazanych w art. 52 ust. 4 ustawy z dnia 2 grudnia 2009 roku o izbach lekarskich,

2) wyświetlenie poprzez stronę internetową rozszerzonych danych lekarza lub lekarza dentysty po wcześniejszej autoryzacji.

Ad 1.

- dostęp do danych o lekarzu lub lekarzu dentyście odbywa się po wpisaniu w formularzu: nr PESEL lub nr prawa wykonywania zawodu lub imienia i nazwiska lekarza lub lekarza dentysty,

- w celu wyświetlenia danych o lekarzu lub lekarzu dentyście wymagane są: akceptacja regulaminu oraz przepisanie kodu zabezpieczającego z obrazka,

- mechanizm wyświetlający dane musi posiadać funkcję ograniczenia czasowego zapytań na podstawie nr IP, z którego następuje zapytanie,

- mechanizm wyświetlający dane musi umożliwiać wyłączenie zabezpieczeń dla określonych nr IP.

Ad 2.

Funkcjonalność związana jest z projektowanym nowym dokumentem Prawo Wykonywania Zawodu Lekarza/Prawo Wykonywania Zawodu Lekarza Dentysty. Dokument będzie posiadał kod QR oraz warstwę elektroniczną, w których dla każdego lekarza lub lekarza dentysty zostanie zapisany adres URL kierujący do strony internetowej zawierającej rozszerzone dane o lekarzu lub lekarzu dentyście. Dostęp do danych będzie możliwy po podaniu przez lekarza lub lekarza dentystę indywidualnego kodu PIN.

Moduł Rzecznik

Moduł ma służyć do prowadzenia niezależnego repetytorium dla każdego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej przy każdej z okręgowych izb lekarskich oraz repetytorium dla Naczelnego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej. Moduł przechowuje podstawowe informacje ułatwiające identyfikację sprawy i jej przebieg, dane obejmują między innymi: sygnatury, daty, strony i uczestników postępowania, kwalifikacje postępowania wg słowników, (rejestry Okręgowych Rzeczników Odpowiedzialności Zawodowej podlegają zgłoszeniu do GIODO).

Moduł ma umożliwić:

- personalizację i parametryzację dla każdego z rzeczników odpowiedzialności zawodowej przy okręgowej izbie lekarskiej,

- prowadzenie aktualnej i historycznej listy rzeczników i zastępców rzecznika niezależnie dla każdej okręgowej izby lekarskiej,

- prowadzenie aktualnej i historycznej listy biegłych niezależnie dla każdej okręgowej izby lekarskiej,

- prowadzenie aktualnej i historycznej listy mediatorów niezależnie dla każdej okręgowej izby lekarskiej,

- prowadzenie i raportowanie etapów przebiegu postępowania dla wszystkich spraw na dany dzień niezależnie dla każdej okręgowej izby lekarskiej,

- prowadzenie słownika kwalifikacji spraw w toku na podstawie słowników wydanych przez Naczelnego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej - (słowniki kwalifikacji w toku aktualne są wg dat od. do., dla wszystkich okręgowych izb lekarskich takie same),

- prowadzenie słownika kwalifikacji spraw zakończonych na podstawie słowników wydanych przez Naczelnego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej - (słowniki kwalifikacji zakończonych są aktualne wg dat od. do., dla wszystkich okręgowych izb lekarskich takie same),

- prowadzenie słownika statusu spraw na podstawie słowników wydanych przez Naczelnego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej - (słowniki statusu spraw aktualne są wg dat od. do., dla wszystkich okręgowych izb lekarskich takie same),

- tworzenie nieograniczonej ilości szablonów dokumentów oraz ich personalizacja na poziomie okręgowych izb lekarskich,

- generowanie dokumentów dla poszczególnych spraw na podstawie utworzonych szablonów,

- przechowywanie dokumentów dla poszczególnych spraw w bazie danych w formacie html/xml,

- prowadzenie słownika pouczeń stosowanego przy generowaniu szablonów dokumentów (słownik pouczeń aktualny jest wg dat od. do.),

- wyszukiwanie i sortowanie spraw po: sygnaturze, datach, stronach i uczestnikach postępowania, kwalifikacjach słownikowych,

- wykonywanie wydruków szablonów dokumentów stosowanych w toku postępowania: zawiadomienie o terminach przesłuchania, karta przesłuchania świadka, obwinionego, pouczenia świadka, pokrzywdzonego, nagłówki protokołów przesłuchań (generowane dokumenty aktualne są wg dat od. do.),

- tworzenie raportów spraw wg aktualnych słowników kwalifikacji wydanych przez Naczelnego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej wg zadanych kryteriów,

- tworzenie raportów ilościowych według zadanych kryteriów,

- tworzenie sprawozdań do Naczelnego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej na podstawie słowników kwalifikacji spraw wydanych przez Naczelnego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej.

W celu zachowania ciągłości prowadzonych spraw należy przenieść wszystkie dane z aktualnego rejestru spraw okręgowych rzeczników odpowiedzialności zawodowej oraz Naczelnego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej.

Moduł Sąd

Moduł ma służyć do prowadzenia niezależnego repetytorium dla każdego okręgowego sądu lekarskiego przy każdej z okręgowych izb lekarskich oraz repetytorium dla Naczelnego Sądu Lekarskiego. Moduł przechowuje podstawowe informacje ułatwiające identyfikację sprawy i jej przebieg, dane obejmują między innymi: sygnatury, daty, terminy rozpraw, skład orzekający, strony i uczestników postępowania, kwalifikacje spraw wg słowników, (rejestry Okręgowego Sądu Lekarskiego podlegają zgłoszeniu do GIODO). Modu1 ma umożliwiać:

- personalizację i parametryzację dla każdego okręgowego sądu lekarskiego przy okręgowej izbie lekarskiej,

- prowadzenie aktualnej i historycznej listy sędziów niezależnie dla każdej okręgowej izby lekarskiej,

- prowadzenie aktualnej i historycznej listy biegłych współpracujących z okręgowymi sądami lekarskimi niezależnie dla każdej okręgowej izby lekarskiej,

- prowadzenie i raportowanie etapów przebiegu spraw dla wszystkich spraw na dany dzień niezależnie dla każdej okręgowej izby lekarskiej,

- prowadzenie słownika kwalifikacji spraw na podstawie słowników wydanych przez Prezesa Naczelnego Sądu Lekarskiego - (słowniki kwalifikacji aktualne są wg dat od. do., dla wszystkich okręgowych izb lekarskich takie same),

- prowadzenie słownika statusu spraw na podstawie słowników wydanych przez Prezesa Naczelnego Sądu Lekarskiego - (słowniki statusu spraw aktualne są wg dat od. do., dla wszystkich okręgowych izb lekarskich takie same),

- prowadzenie listy ukaranych lekarzy,

- tworzenie nieograniczonej ilości szablonów dokumentów oraz ich personalizację na poziomie okręgowych izb lekarskich,

- generowanie dokumentów dla poszczególnych spraw na podstawie utworzonych szablonów,

- przechowywanie dokumentów dla poszczególnych spraw w bazie danych w formacie html/xml,

- prowadzenie słownika pouczeń stosowanego przy generowaniu szablonów dokumentów (słownik pouczeń aktualny jest wg dat od. do.),

- wyszukiwanie i sortowanie spraw po: sygnaturze, datach, terminach rozpraw, składzie orzekającym, stronach i uczestnikach postępowania, kalifikacjach postępowania wg słowników,

- wykonywanie wydruków szablonów dokumentów: wezwania na rozprawę, wniosku o ukaranie, orzeczenia, postanowienia, zarządzenia i postanowienia sądu, (generowane dokumenty aktualne są wg dat od. do.),

- tworzenie raportów spraw wg aktualnych słowników kwalifikacji wydanych przez Prezesa Naczelnego Sądu Lekarskiego wg zadanych kryteriów,

- tworzenie raportów ilościowych według zadanych kryteriów,

- prowadzenie kalendarza posiedzeń sądu i kalendarza dla członków składów sędziowskich oraz wydruk wokand na dany dzień,

- tworzenie sprawozdań dla Prezesa Naczelnego Sądu Lekarskiego na podstawie słowników kwalifikacji spraw wydanych przez Prezesa Naczelnego Sądu Lekarskiego.

W celu zachowania ciągłości prowadzonych spraw należy przenieść wszystkie

dane z aktualnego rejestru spraw okręgowych sądów lekarskich oraz Naczelnego Sądu Lekarskiego.

Moduł Wybory

Moduł służy do ułatwienia przeprowadzenia wyborów w samorządzie lekarskim. Moduł powinien obsługiwać następujące rodzaje wyborów:

- wybory w okręgach w poszczególnych okręgowych izbach lekarskich,

- wybory na Okręgowych Zjazdach Lekarzy,

- wybory na Krajowym Zjeździe Lekarzy,

- inne wybory - odbywające się podczas pierwszych posiedzeń organów (Okręgowej/Naczelnej Rady Lekarskiej, Okręgowej/Naczelnej Komisji Rewizyjnej, Okręgowego/Naczelnego Sądu Lekarskiego).

Wybory w okręgach

- ustawienia wyborów (parytet, minima i maksima itp.),

- tworzenie listy rejonów wyborczych na daną kadencję (na każdą kadencję inne),

- wyliczanie parametrów rejonów wyborczych (liczba mandatów), kontrola minimów i maksimów,

- automatyczne przypisanie lekarzy do rejonu (według kryteriów, пр.: miejsce pracy, praktyka, zamieszkanie, inne),

- ręczna możliwość przenoszenia lekarzy między rejonami,

- przeprowadzenie wyborów w rejonach wyborczych (kandydaci, liczba głosów, zwycięzcy),

- synchronizacja z rejestrem lekarzy - funkcje pełnione w samorządzie,

- zgłaszanie kandydatów,

- wydruk listy kandydatów,

- wydruk kart do głosowania,

- wydruk list wspomagających liczenie głosów,

- tworzenie list zwycięzców,

- generowanie protokołów wyborów.

Wybory na Okręgowym/Krajowym Zjeździe / Inne wybory

- tworzenie listy delegatów/członków zgromadzenia wyborczego,

- definiowanie komisji mandatowej, wyborczej oraz skrutacyjnych,

- definiowanie wyborów (stanowisko, organ itp.),

- zgłaszanie kandydatów,

- wydruk listy kandydatów,

- wydruk kart do głosowania,

- umożliwienie zarejestrowania odbioru karty oraz oddania głosu przez delegatów/członków zgromadzenia wyborczego,

- importowanie wyników wyborów z plików transmisyjnych,

- wydruk list wspomagających liczenie głosów,

- tworzenie list zwycięzców,

- generowanie protokołów wyborów.

Moduł Prawo Lokalne

Moduł ma umożliwić:

- tworzenie dokumentów prawa lokalnego (uchwały, apele, stanowiska, zarządzenia i inne),

- tworzenie dokumentów w oparciu o szablony,

- uzupełnianie szablonu danymi lekarza pobranymi z rejestru,

- wyszukiwanie dokumentów wg. określonych kryteriów (np. data, numer, słowo kluczowe, treść),

- udostępnianie dokumentów poszczególnym serwisom internetowym izb lekarskich w oparciu o webserwis.

Prawa autorskie

1. Wykonawca przeniesienie na Zamawiającego wszystkie autorskie prawa majątkowe do programu komputerowego (programów komputerowych) stworzonego na potrzeby Rejestru Lekarzy, bez żadnych ograniczeń czasowych i terytorialnych, na następujących polach eksploatacji:

a) utrwalanie programu komputerowego na różnego rodzaju nośnikach,

b) trwałe lub czasowe zwielokrotnianie programu komputerowego, w całości lub w części, różnymi środkami i w różnej formie, każdą znaną techniką,

c) tłumaczenie, przystosowywanie, zmiana układu lub jakiekolwiek inne zmiany, w tym przeróbki, aktualizacje i uzupełnienia programu komputerowego, zwane dalej "opracowaniami programu komputerowego",

d) udostępnianie programu komputerowego lub jego kopii okręgowym izbom lekarskim,

e) udostępnianie programu komputerowego lub jego kopii podmiotom trzecim, które na zlecenie Zamawiającego będą wykonywać opracowanie programu komputerowego,

2. Wykonawca wyrazi zgodę na korzystanie przez Zamawiającego z opracowań programu komputerowego i rozporządzanie prawami do nich (prawo zależne).

3. Wykonawca przeniesie na Zamawiającego wyłączne prawo zezwalania na wykonywanie zależnych praw autorskich.

Szczegółowe opisy w/w modułów wchodzących w skład zapytania ofertowego zostaną udostępnione zainteresowanym Wykonawcom drogą elektroniczną.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Harmonogram prac

Etap I - od 1 grudnia 2013 r. do 30 czerwca 2015 r.

1. do 15.11.2013 r.

Przedstawienie do akceptacji koncepcji: pracy, konfiguracji, zarządzania, wymiany danych, graficznych interfejsów użytkownika, zastosowanych technologii itp.

Ustalenie terminów cyklicznych spotkań roboczych w okresie 1.12.2013 - 31.05.2014 r. dla zespołów koordynujących prace projektowe z obu stron - w celu weryfikacji i bieżących korekt.

2. 1.12.2013 - 31.05.2014 r.

Wykonanie modułów:

- kontroler aplikacji,

- zarządzanie dostępem,

- zarządzanie konfiguracją systemu,

- rejestr lekarzy,

- rejestr lekarzy tymczasowo i okazjonalnie wykonujących zawód na terenie RP

- rejestr składek,

- publikowania informacji o lekarzu, -CRM

- udostępniania danych do CSIOZ i СЕМ

- moduł zarządzania webserwisami

- raportów

Przygotowanie serwera, instalacja bazy danych, uruchomienie aplikacji.

3. 1.06.2014 - 30.08.2014 r.

Przygotowanie narzędzi służących do migracji danych z rejestrów okręgowych.

Testowa migracja danych z trzech przykładowych izb lekarskich.

4. 1.09.2014 - 30.10.2014 r.

Migracja danych oraz wdrożenie systemu w trzech okręgowych izbach lekarskich oraz Naczelnej Izbie Lekarskiej

5. 01.11.2014-31.12.2014 r.

Testy i poprawki.

6. 1.01.2015 - 30.06.2015

Migracja danych oraz wdrożenie systemu w pozostałych okręgowych izbach lekarskich

Etap II - od 1 lipca 2015 r. do 29 lutego 2016 г.

1. Wykonanie modułów

- wybory

- Rzecznik -Sąd

2. Migracja danych oraz wdrożenie modułów w okręgowych izbach lekarskich

ZAŁĄCZNIK Nr  3

FORMULARZ OFERTY

Pieczęć firmowa Wykonawcy: Zamawiający:

Naczelna Izba Lekarska

ul. Sobieskiego 110

00-764 Warszawa

Nazwa i siedziba Wykonawcy:

Nazwa: ....................................................................................

ul.: .................................................... nr ..................................

Miejscowość: ................................... kod: ..............................

Nr telefonu: .............................................................................

Nr faksu: .................................................................................

e-mail: .....................................................................................

NIP: ........................................................................................

REGON: .................................................................................

Osoba uprawniona do kontaktu z Zamawiającym:

.......................................................................................................................................................

...............................

(imię, nazwisko, telefon, e-mail)

Treść oferty:

1. W odpowiedzi na zapytanie ofertowe składam/y ofertę na stworzenie aplikacji do obsługi Rejestru Lekarzy, migrację danych z istniejących rejestrów oraz wdrożenie aplikacji w okręgowych izbach lekarskich i Naczelnej Izbie Lekarskiej zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia

określonym w zapytaniu ofertowym.

Oferta

UsługaCena netto za usługęCena brutto za usługę
Stworzenie aplikacji do obsługi Rejestru Lekarzy
Migracja danych z 24 okręgowych rejestrów lekarzy
Wdrożenie systemu w 24 okręgowych izbach lekarskich
Zapewnienie utrzymania

systemu wraz z hostingiem przez okres trwania umowy

Zapewnienie usługi help- desk dla 24 okręgowych izb lekarskich
SUMA KWOT

2. Oświadczam/y, że zrealizuję/zrealizujemy zamówienie w terminie i zgodnie z harmonogramem prac stanowiącym Załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.

3. Zobowiązuję/Zobowiązujemy się przenieść na Zamawiającego wszystkie majątkowe prawa autorskie do programu komputerowego (programów komputerowych), stworzonego na potrzeby Rejestru Lekarzy w zakresie określonym w Załączniku nr 1 do zapytania ofertowego.

4. Oświadczam/y, iż uważam/y się za związanego/związanych niniejszą ofertą przez okres 90 dni od dnia upływu terminu składania ofert.

5. Oświadczam/y, że moja/nasza oferta składa się z ....... ponumerowanych stron.

6. Oświadczam/y, że informacje zawarte na następujących stronach oferty ........ stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa 1 .

...............................

Miejscowość, data

.....................................................................................

imię i nazwisko (lub pieczątka imienna) i podpis

Wykonawcy lub jego upoważnionego przedstawiciela

ZAŁĄCZNIK Nr  4

Oświadczenie o posiadaniu wymaganego doświadczenia

Składając ofertę na stworzenie aplikacji do obsługi Rejestru Lekarzy, migrację danych z istniejących rejestrów oraz wdrożenie aplikacji w okręgowych izbach lekarskich i Naczelnej Izbie Lekarskiej

oświadczam/y, iż posiadam/y niezbędne doświadczenie w zakresie tworzenia oprogramowania bazodanowego pracującego w oparciu o interfejs webowy. Poniżej prezentuję / prezentujemy listę zawierającą przykładowe realizacje projektów o funkcjonalności zbieżnej z zapytaniem ofertowym.

Lp.Nazwa projektu oraz krótki opisData wykonaniaNazwa ZamawiającegoWartość

netto projektu

1.
2.
3.
4.

...............................

Miejscowość, data

......................................................................................

imię i nazwisko (lub pieczątka imienna) i podpis

Wykonawcy lub jego upoważnionego przedstawiciela

ZAŁĄCZNIK Nr  5

Oświadczenie o posiadaniu w swoim zespole wykwalifikowanej kadry programistycznej

Składając ofertę na stworzenie aplikacji do obsługi Rejestru Lekarzy, migrację danych z istniejących rejestrów oraz wdrożenie aplikacji w okręgowych izbach lekarskich i Naczelnej Izbie Lekarskiej

oświadczam/y, iż dysponuję/dysponujemy zespołem programistów posiadających niezbędną wiedzę oraz umiejętności, które pozwolą na realizację projektu określonego w zapytaniu ofertowym.

..............................

Miejscowość, data

.....................................................................................

imię i nazwisko (lub pieczątka imienna) i podpis

Wykonawcy lub jego upoważnionego przedstawiciela

1 Uzupełnić, o ile dotyczy, w przeciwnym razie - skreślić to zdanie.