Stanowisko Konferencji Rektorów Publicznych Szkół Zawodowych KRePSZ dotyczącego powołania Zespołu ds. opracowania Założeń Reformy Systemu Nauki oraz Założeń Reformy Systemu Szkolnictwa Wyższego.

Akty korporacyjne

KRPSZ.2008.2.7

Akt nieoceniany
Wersja od: 7 lutego 2008 r.

UCHWAŁA Nr 19
ZGROMADZENIA PLENARNEGO KONFERENCJI REKTORÓW PUBLICZNYCH SZKÓŁ ZAWODOWYCH PIŁA
z dnia 7 lutego 2008 r.
w sprawie: stanowiska Konferencji Rektorów Publicznych Szkół Zawodowych KRePSZ dotyczącego powołania Zespołu ds. opracowania Założeń Reformy Systemu Nauki oraz Założeń Reformy Systemu Szkolnictwa Wyższego.

Mając na uwadze rozwój Państwowych Wyższych Szkół Zawodowych ich Rektorzy zebrani na Zgromadzeniu Plenarnym w Pile w dniach 7-8 lutego 2008 r. wyrażają swoją dezaprobatę z powodu braku reprezentacji środowiska PWSZ w Zespole ds. Opracowania Założeń Reformy Systemu Nauki oraz Założeń Reformy Systemu Szkolnictwa Wyższego. Wobec powyższego zgłaszamy następujące postulaty, wnioskując o ich uwzględnienie w pracach Zespołu.
1. Uważamy za konieczne zróżnicowanie misji publicznych szkół zawodowych i uczelni akademickich, uwzględniające wymogi minimum kadrowego, standardów kształcenia i warunków realizacji procesu dydaktycznego.

2. Wskazujemy na konieczność zapewnienia ciągłości kształcenia ni pierwszym i drugim stopniu na równych zasadach absolwentom uczelni zawodowych i akademickich.

3. Należy zróżnicować system budżetowego dotowania uczelni zawodowych i akademickich według różnych algorytmów dostosowanych do specyfiki tych uczelni.

4. Należy zapewnić w publicznych uczelniach zawodowych finansowanie badań naukowych wykonywanych na potrzeby rozwoju własnej kadry naukowo-dydaktycznej.

5. Należy wprowadzić system umożliwiający mobilność pracowników naukowo-dydaktycznych pomiędzy różnymi kategoriami uczelni w europejskiej przestrzeni szkolnictwa wyższego.

6. wnosimy o wprowadzenie KRePSZ jako trzeciego, obok KRASP i KRZSP, podmiotu reprezentującego ważny, rozwijający się sektor szkolnictwa wyższego.

Rektorzy skupieni w KRePSZ deklarują gotowość udziału w pracach Zespołu ds. opracowania Założeń Reformy Systemu Nauki oraz Założeń Reformy Systemu Szkolnictwa Wyższego.