Sposób przygotowania wniosku samooceny przez uczelnie ubiegające się o akredytację.
KRASPiP.2013.10.17
Akt nieocenianyUCHWAŁA Nr 1/IV/2013
KRAJOWEJ RADY AKREDYTACYJNEJ SZKÓŁ PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH
z dnia 17 października 2013 roku
w sprawie sposobu przygotowania wniosku samooceny przez uczelnie ubiegające się o akredytację
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
WZÓR
WNIOSEK O PRZEPROWADZENIE AKREDYTACJI
WZÓR
WNIOSEK O PRZEPROWADZENIE AKREDYTACJI
............................................
II. Siedziba uczelni
............................................
............................................
III. Tel./fax.................................
e-mail...........................................
IV. Władze uczelni,
...........................................
V. Struktura uczelni
...........................................
VI. Władze wydziału/jednostki organizacyjnej uczelni
.........................................................................................
VII. Struktura wydziału/jednostki organizacyjnej uczelni
.........................................................................................
VIII. Nazwa ocenianego kierunku ze wskazaniem:
- poziomy kształcenia: .................................................................
- formy studiów: .........................................................................
Ogólna liczba studentów 1 ..... ..... ..... ..... .....
IX. Zamiejscowe jednostki organizacyjne
...................................................................................................................
X. Poprzedni certyfikat: data wydania * ..........na jaki okres..................
...................................................................
(podpis Rektora lub osoby upoważnionej)
ZAŁĄCZNIK Nr 2
RODZAJ I ZAKRES INFORMACJI O UCZELNI
RODZAJ I ZAKRES INFORMACJI O UCZELNI
1. Program studiów zgody z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 5 października 2011 r. w sprawie warunków prowadzenia studiów na określonym kierunku i poziomie kształcenia na cały cykl kształcenia.
2. Plany studiów na ocenianym kierunku dla poziomu kształcenia 2
.........................................................
3. System rekrutacji kandydatów na studia
.........................................................
4. Organizacja procesu kształcenia, w tym kształcenia praktycznego
.........................................................
5. Sposób dokumentowania procesu kształcenia
.........................................................
II. Informacje dotyczące kadry
Wykaz pracowników uczelni, w tym nauczycieli akademickich - informacje o ich dorobku naukowym, dydaktycznym, doświadczeniu zawodowym, wymiarze czasu pracy, w tym na potrzeby kierunku pielęgniarstwo lub położnictwo. Zakres danych:
1. Pracownicy zatrudnieni na ocenianym kierunku* 3 :
1) pracownicy naukowo-dydaktyczni ogółem w tym zatrudnieni na stanowiskach:
a) profesora zwyczajnego
.............................................
b) profesora nadzwyczajnego
.............................................
c) adiunkta
.............................................
d) asystenta
.............................................
2) pracownicy dydaktyczni ogółem: ............... w tym zatrudnieni na stanowiskach:
a) starszego wykładowcy
.............................................
b) wykładowcy
.............................................
d) lektora
.............................................
e) instruktora
.............................................
3) pracownicy naukowi zatrudnieni na stanowiskach określonych w pkt 1
.............................................................
4) pracownicy naukowo-techniczni
.............................................................
5) pracownicy biblioteczni oraz dokumentacji i informacji naukowej
.............................................................
6) pozostali pracownicy uczelni
.............................................................
3. Nauczyciele przedmiotów kierunkowych i ich kwalifikacje podyplomowe, w tym ukończone kursy i studia podyplomowe 4
..................................................................
III. Informacje dotyczące bazy materialnej i zasobów technicznych.
Opis bazy dydaktycznej, w tym liczba i wielkość budynków, sal wykładowych, pracowni umiejętności pielęgniarskich/położniczych, innych pracowni oraz ich wyposażenia, dostęp do komputerów i Internetu, zasoby biblioteczne w tym specyficzne dla ocenianego kierunku studiów.
Dokumenty poświadczające do korzystania z opisanej bazy.
Opis wyposażenia technicznego, w tym środki audiowizualne, filmy, inne środki techniczne (w przypadku pracowni umiejętności pielęgniarskich/położniczych: modele/fantomy, materiały pomocnicze, kompletne zestawy do zabiegów, sprzęt medyczny),.
Zakres danych:
1. Sale wykładowe
..........................................
2. Sale ćwiczeniowe
..........................................
3. Pracownie specjalistyczne w tym anatomii, fizjologii i biochemii.
..........................................
4. Pracownie umiejętności pielęgniarskich lub położniczych
..........................................
5. Pracownie informatyczne
..........................................
6. Pracownie nauki języków obcych
..........................................
7. Biblioteka i czytelnia wyposażenie w aktualne piśmiennictwo w zakresie nauczanych dyscyplin, z dostępem do Internetu i Wirtualnej Biblioteki Nauki
..........................................
8. Czytelnia
..........................................
9. Inne 5 :
..........................................
IV. Informacje dotyczące wewnętrznego systemu oceny jakości i osiągnięć uczelni Zakres danych:
1. Wewnętrzny system oceny jakości:
- zarządzanie kierunkiem (system oceny procesu zarządzania kierunkiem i sposób wykorzystania jej wyników w celu doskonalenia kształcenia)
- sposoby oceny efektów kształcenia (formy egzaminów pisemnych, ustnych, sprawdzanie osiągnięć efektów kształcenia w zakresie umiejętności praktycznych, system sprawdzania końcowych efektów kształcenia: egzamin dyplomowy, prace dyplomowe)
- odsiew i przyczyny odsiewu.
2. Rozwój kadry naukowo-dydaktycznej
3. Wdrażane innowacje i inne osiągnięcia uczelni
4. Udział w międzynarodowych programach
5. Współpraca z innymi uczelniami, instytucjami naukowymi i innymi podmiotami
6. Monitorowanie karier zawodowych absolwentów
V. W trakcie wizytacji zespołowi wizytującemu należy udostępnić (w wersji papierowej i elektronicznej):
* misję oraz strategię uczelni / jednostki;
* statut uczelni;
* programy studiów zawierające opis efektów kształcenia i metody ich weryfikacji;
* sylabusy dla poszczególnych przedmiotów,
* plany studiów,
* harmonogramy zajęć,
* dokumentację kształcenia praktycznego (umowy, porozumienia z placówkami kształcenia praktycznego),
* dokumentację osiągania efektów kształcenia,
* teczki osobowe nauczycieli akademickich oraz informacje o ich dorobku naukowym i zawodowym,
* informacje dotyczące liczebności grup ćwiczeniowych, laboratoryjnych, językowych, seminaryjnych,
* prace egzaminacyjne, projektowe i inne dokumentujące efekty kształcenia (z ostatniego semestru),
* wykaz tematów prac dyplomowych z ostatniego roku,
* dokumentację procesu dyplomowania,
* materiały dotyczące monitorowania karier zawodowych absolwentów
* dokumentację dotyczącą udziału interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych w procesie kształtowania koncepcji kształcenia.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
DANE UZUPEŁNIAJĄCE WNIOSEK O PRZEPROWADZENIE AKREDYTACJI
DANE UZUPEŁNIAJĄCE WNIOSEK O PRZEPROWADZENIE AKREDYTACJI
L.p. | Poziom kształcenia | Forma kształcenia | Realizowana liczba semestrów | Realizowana liczba godzin | Liczba absolwentów | Uwagi** |
1. | I STOPNIA (licencjackie) | stacjonarne | ||||
niestacjonarne | ||||||
2. | II STOPNIA (magisterskie | stacjonarne | ||||
niestacjonarne | ||||||
3. | Studia zawodowe Poziom A | niestacjonarne | ||||
4. | Studia zawodowe Poziom B | niestacjonarne | ||||
5. | Studia zawodowe Poziom C | niestacjonarne | ||||
6. | Studia zawodowe Poziom D | niestacjonarne |
Tabela 2. Liczba studentów na ocenianym kierunku studiów ..................................................w roku akad. 20..../20....(stan na..........20... r.)
Poziom studiów | Rok studiów | Liczba studentów studiów | Razem | ||
stacjonarnych | niestacjonarnych | ||||
I stopnia | I | ||||
II | |||||
III | |||||
IV | |||||
Razem | |||||
II stopnia | I | ||||
II | |||||
III | |||||
Razem | |||||
Studia zawodowe | A | I | |||
B | I | ||||
II | |||||
C | I | ||||
D | I | ||||
Razem | |||||
RAZEM |
Tabela 3. Liczba godzin realizowanych zajęć dydaktycznych w poszczególnych poziomach i formach kształcenia na kierunku ..............................................................................
L.p. | Poziom kształcenia | Forma kształceni a | LICZBA GODZIN REALIZOWANYCH ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH | Uwagi | ||||||||
Data rozpoczęcia kształcenia | Ogólna liczba godzin | Zajęcia teoretyczne | Zajęcia bez udziału nauczyciela | Zajęcia praktyczne | Praktyka zawodowa | RAZEM | ||||||
wykłady | seminaria | ćwiczenia | ||||||||||
1. | I Stopnia (licencjackie) | stacjonarne | ||||||||||
niestacjonarne | ||||||||||||
2. | II stopnia (magisterskie) | stacjonarne | ||||||||||
niestacjonarne | ||||||||||||
3. | Studia zawodowe | A | ||||||||||
B | ||||||||||||
C | ||||||||||||
D |
Tabela 4. Wykaz nauczycieli akademickich zgłoszonych do minimum kadrowego dla studiów I stopnia na ocenianym kierunku
Lp. | Tytuł/stopień naukowy w obszarze/dziedzinie*** albo tytuł zawody | Imię i nazwisko | Tytuł zawodowy Nr prawa wykonywania zawodu. Specjalizacja | Podstawowe miejsce pracy/dodatkowe miejsce pracy | Data zatrudnienia w uczelni, wymiar czasu pracy | Wymiar realizowanych godzin na ocenianym kierunku | Prowadzone zajęcia dydaktyczne** |
1. | |||||||
2. |
** należy podać liczbę godzin dydaktycznych, nazwę przedmiotu prowadzonego osobiście na ocenianym kierunku w bieżącym roku akademickim
*** dołączyć wykazy publikacji potwierdzających dorobek odpowiadającym obszarowi kształcenia osób wliczanych do minimum kadrowego
Tabela 5. Wykaz nauczycieli akademickich zgłoszonych do minimum kadrowego dla studiów II stopnia na ocenianym kierunku
Lp. | Tytuł/stopień naukowy w obszarze/dziedzinie*** albo tytuł zawody | Imię i nazwisko | Tytuł zawodowy Nr prawa wykonywania zawodu. Specjalizacja | Podstawowe miejsce pracy/dodatkowe miejsce pracy | Data zatrudnienia w uczelni, wymiar czasu pracy | Wymiar realizowanych godzin na ocenianym kierunku | Prowadzone zajęcia dydaktyczne** |
1. | |||||||
2. |
** należy podać liczbę godzin dydaktycznych, nazwę przedmiotu prowadzonego osobiście na ocenianym kierunku w bieżącym roku akademickim
*** dołączyć wykazy publikacji potwierdzających dorobek odpowiadającym obszarowi kształcenia osób wliczanych do minimum kadrowego
Tabela 6 .Wykaz nauczycieli akademickich na ocenianym kierunku prowadzących nauczanie przedmiotów kierunkowych
Tytuł /stopień naukowy/ tytuł zawodowy | Imię i nazwisko | Przedmiot kształcenia | Prawo wykonywania zawodu (nr). | Staż pracy w zawodzie, dziedzinie pielęgniarstwa | Posiadane kwalifikacje podyplomowe/ rodzaj szkolenia podyplomowego |
Tabela 7. Baza kształcenia praktycznego zakładów opieki zdrowotnej i innych podmiotów prawnych realizujących praktyczną naukę zawodu
Nazwa podmiotu realizującego kształcenie praktyczne | Baza własna/ Umowa z podmiotem nie będącym w strukturze uczelni, /na jaki okres |
Tabela 5. Wykaz nauczycieli akademickich zgłoszonych do minimum kadrowego dla studiów II stopnia na ocenianym kierunku