Rekomendacja doradcom podatkowym wprowadzenia rozwiązania zapewniającego ciągłość obsługi klientów w przypadku nagłej utraty możliwości wykonywania zawodu.

Akty korporacyjne

Podat.2012.9.4

Akt nieoceniany
Wersja od: 4 września 2012 r.

STANOWISKO
KRAJOWEJ RADY DORADCÓW PODATKOWYCH
z dnia 4 września 2012 r.
rekomendującego doradcom podatkowym wprowadzenie rozwiązania zapewniającego ciągłość obsługi klientów w przypadku nagłej utraty możliwości wykonywania zawodu

W związku z brakiem zapisów ustawowych w zakresie postępowania wobec klienta na wypadek trwałej niemożliwości wykonywania zawodu przez doradcę podatkowego (śmierć, choroba, utrata uprawnień), Krajowa Rada Doradców Podatkowych - na wniosek Komisji Współpracy z Regionami KRDP - rekomenduje doradcom podatkowym wprowadzanie do umów zawieranych z klientami zapisu (np.: "W przypadku śmierci doradcy podatkowego, długotrwałej choroby lub zaistnienia innego zdarzenia skutkującego niemożliwością realizacji przez doradcę podatkowego ..... postanowień wynikających z umowy z dnia.... zawartej z ...., doradca podatkowy ..... o numerze wpisu ......, z siedzibą w ....., zobowiązuje się do kontynuacji obsługi podmiotu.... w oparciu o wynikające z umowy z dnia .... postanowienia, przez okres ...."), który - poprzez wskazanie innego doradcy podatkowego - zapewniałby ciągłość obsługi klienta w przypadku zaistnienia ww. zdarzeń.