Regulamin wewnętrznego urzędowania kancelarii notarialnej.

Akty korporacyjne

Notar.2002.11.8

Akt nieoceniany
Wersja od: 8 listopada 2002 r.

ZARZĄDZENIE Nr 4
PREZESA KRAJOWEJ RADY NOTARIALNEJ
z dnia 8 listopada 2002 r.
REGULAMINU WEWNĘTRZNEGO URZĘDOWANIA KANCELARII NOTARIALNEJ

Tekst jednolity

[wyciąg]

Na podstawie art. 40 § 1 pkt. 1 ustawy z dnia 14 lutego 1991 roku Prawo o notariacie /Dz. U. nr 22 poz. 91/ uchwala się co następuje:

ROZDZIAŁ  I

Nazwa i organizacja kancelarii notarialnej

§  1.
Nazwa kancelarii notarialnej obejmuje imię i nazwisko notariusza.

Kancelaria notarialna prowadzona przez kilku notariuszy na zasadach spółki cywilnej powinna to uwidocznić w swej nazwie.

§  2.
Nazwa kancelarii powinna być uwidoczniona na tablicy wywieszonej na budynku, w którym znajduje się lokal kancelarii, nad wejściem do budynku lub z boku od tego wejścia.

Nad tablicą należy umieścić godło państwowe.

Opis tablicy określa załącznik Nr 1.

§  3.
1.
Wewnątrz budynku, przy wejściu do pomieszczeń kancelarii, należy wywiesić tablicę informującą o przeznaczeniu pomieszczeń, godzinach i dniach przyjęć, o czasie przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków przez Prezesa Rady izby Notarialnej oraz Prezesa Sądu Apelacyjnego.
2.
Na zewnątrz budynku kancelarii lub w jego pobliżu można umieścić jedną tablicę informacyjną o treści: "Notariusz" lub "Kancelaria Notarialna". Tablica o wymiarach nie przekraczających 150 cm długości i 50 cm wysokości nie może wymieniać nazwiska i imienia notariusza.
§  4.
W pomieszczeniach notariusza powinno być umieszczone godło państwowe.
§  5.
Notariusz prowadzący kancelarię:
1.
zatrudnia pracowników kancelarii o odpowiednich kwalifikacjach,
2.
dba o odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie kancelarii, stosownie dla powagi notariatu,
3.
troszczy się o kulturę pracy i sprawne załatwianie spraw w kancelarii,
4.
dba o odpowiednie zabezpieczenie przechowywanych w kancelarii dokumentów i pieczęci.
§  6.
Rady izb notarialnych określą sposób informowania o rozmieszczeniu kancelarii notarialnych.
§  7.
Niedopuszczalna jest indywidualna reklama kancelarii notarialnej.
[...]

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Stosownie do postanowienia § 2 regulaminu wewnętrznego urzędowania kancelarii notarialnej ustala się opisowy wzór tablicy na budynkach, w których znajdują się kancelarie notarialne.

1. Tablica dla kancelarii notarialnej winna być wykonana z białego metalu, a litery na niej w kolorze czarnym.

2. Tablica dla kancelarii notarialnej prowadzonej przez jednego notariusza powinna mieć wymiary: długość - 50 cm, a wysokość - 35 cm.

3. Tablica dla kancelarii notarialnej prowadzonej przez kilku notariuszy powinna mieć długość - 50 cm, a do wysokości, o której mowa w pkt. 2, dodaje się na każde następne imię i nazwisko notariusza 16 cm wysokości tablicy. Na końcu tablicy umieszcza się napis "SPÓŁKA CYWILNA" z literami wysokości - 3 cm.

4. U góry tablicy winien znajdować się wizerunek orła o wysokości - 7 cm, a pod nim napis "KANCELARIA NOTARIALNA" w jednym rzędzie, z liter o wysokości - 3 cm. Pod tym napisem winno być wypisane imię i nazwisko notariusza literami o wysokości 2,4 cm, a pod spodem napis "NOTARIUSZ" z liter wysokości 4,2 cm.

5. Dopuszcza się stosowanie wewnątrz budynków, w których znajduje się kancelaria notarialna, dodatkowych tablic informacyjnych z tego samego metalu z napisem "NOTARIUSZ" z liter wysokości 4,2 cm i umieszczoną pod nim strzałką kierunkową.