Regulamin Turnieju Arbitrażowego dla Studentów Szkół Wyższych w roku 2022.

Akty korporacyjne

Radc.2022.3.9

Akt nieoceniany
Wersja od: 9 marca 2022 r.

UCHWAŁA Nr 481/XI/2022
PREZYDIUM KRAJOWEJ RADY RADCÓW PRAWNYCH
z dnia 9 marca 2022 r.
w sprawie Regulaminu Turnieju Arbitrażowego dla Studentów Szkół Wyższych w roku 2022

Na podstawie art. 59 ust. 4 w związku z art. 41 pkt 4 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 75 i 2320 oraz z 2021 r. poz. 2052), uchwala się, co następuje:
§  1. 
Uchwala się Regulamin Turnieju Arbitrażowego dla Studentów Szkół Wyższych w roku 2022, w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
§  2. 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN

Turnieju Arbitrażowego dla Studentów Szkół Wyższych w roku 2022

§  1. 
Postanowienia Ogólne.
1. 
Regulamin określa zasady organizacji i przeprowadzenia Turnieju Arbitrażowego dla Studentów Szkół Wyższych w roku 2022 (dalej: "Turniej").
2. 
Organizatorem Turnieju jest Krajowa Izba Radców Prawnych z siedzibą w Warszawie (dalej: "KIRP" lub "Organizator"), w imieniu której działa Krajowa Rada Radców Prawnych (dalej: "KRRP"), ul. Powązkowska 15, 01-797 Warszawa. Turniej organizowany jest we współpracy z Europejskim Stowarzyszeniem Studentów Prawa "Elsa" Poland.
3. 
Strona internetowa Turnieju to: www.tumiejarbitrazowy.kirp.pl
4. 
Komunikacja w związku z przebiegiem Turnieju odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu adresu mailowego: konkurs@kirp.pl chyba, że Regulamin stanowi inaczej.
5. 
Uczestnikami Turnieju mogą być studenci uczelni w rozumieniu ustawy z dnia 20 lipca - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce(Dz.U. z 2021 r. poz. 478 z późn. zm.) na kierunku prawo (dalej: "Uczestnicy").
6. 
W Turnieju biorą udział dwuosobowe drużyny (dalej: "Drużyny") złożone z Uczestników, będących studentami z tej samej uczelni w rozumieniu ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2021 r. poz. 478 z późn. zm.) (dalej: "Uczelnia").
7. 
Każda Drużyna wskazuje jednego z Uczestników jako lidera drużyny (dalej: "Lider").
8. 
Celem Turnieju jest:
1)
działanie na rzecz poszerzenia i pogłębienia wiedzy o arbitrażu oraz wzrost świadomości prawnej w zakresie Alternatywnych Metod Rozwiązywania Sporów;
2)
kształtowanie postaw szacunku do prawa i jego przestrzegania.
9. 
Przystąpienie Uczestnika do Turnieju jest równoznaczne z akceptacją treści Regulaminu.
10. 
W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego.
11. 
Konkurs nie jest grą losową w rozumieniu ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 847 z późn. zm.).
12. 
Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania go na stronie internetowej Turnieju.
§  2. 
Zadania Organizatora. Krajowy Komitet Organizacyjny Turnieju.
1. 
Do zadań Organizatora należy:
1)
zapewnienie budżetu na realizację Turnieju;
2)
przygotowanie Regulaminu Turnieju;
3)
prowadzenie dokumentacji Turnieju;
4)
komunikacja z Uczestnikami;
5)
nawiązywanie współpracy z partnerami zewnętrznymi (patronami i sponsorami);
6)
koordynowanie przebiegu wszystkich etapów Turnieju;
7)
przygotowanie i aktualizacja wszystkich zadań konkursowych;
8)
przesłanie na indywidualne konto Lidera danych do logowania do strony, gdzie odbędzie się Etap I i II a także linku do spotkania w aplikacji ZOOM oraz szczegółowego harmonogramu Etapu III dla poszczególnych grup;
9)
Przesłanie na indywidualne konto Lidera informacji o Uczestnikach zakwalifikowanych do Etapu II, Etapu III i Etapu IV;
10)
Przesłanie na indywidualne konto Lidera e-maili z linkiem do spotkania za pośrednictwem aplikacji ZOOM (w przypadku przeprowadzania Etapu IV w formule online);
11)
Przesłanie na indywidualne konto Lidera informacji organizacyjnych dotyczących ceremonii wręczenia nagród.
2. 
W ramach działań Organizatora, Prezes lub Wiceprezes KRRP powołuje Komitet Organizacyjny Turnieju (dalej: "KOT") składający się z 1 członka Komisji Alternatywnych Metod Rozwiązywania Sporów, 1 Koordynatora ds. Edukacji Prawnej oraz przedstawiciela Europejskiego Stowarzyszenia Studentów Prawa "Elsa" Poland, wskazując osobę Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego.
3. 
Do zadań KOT należy:
1)
propagowanie idei Turnieju;
2)
przyjmowanie i rozpatrywanie zgłoszeń odstępstw od Regulaminu na każdym etapie Turnieju. Akceptacja odstępstwa jest skuteczna w przypadku uzyskania akceptacji większości członków KOT;
3)
rozstrzyganie sporów w sprawach dotyczących przebiegu Turnieju;
4)
wybór członków Okręgowych Komisji Turnieju składających się z arbitrów przeprowadzających Etap III;
5)
wybór członków Komisji Centralnej Turnieju składającej się z arbitrów przeprowadzających Etap IV;
6)
powołanie trzyosobowego Zespołu ds. Odwołań i wskazanie jego Przewodniczącego;
7)
czuwanie nad prawidłowym przebiegiem każdego etapu Turnieju;
8)
inne zadania wskazane przez Organizatora;
9)
pozostałe zadania wskazane w Regulaminie.
§  3. 
Zasady Przystąpienia do Turnieju.
1. 
W Turnieju biorą udział dwuosobowe Drużyny złożone z Uczestników będących studentami tej samej Uczelni.
2. 
Drużyna może przystąpić do Turnieju pod określoną przez siebie nazwą. Obrana nazwa nie może naruszać powagi sądu.
3. 
Uczestnikiem Turnieju może być każda osoba fizyczna, spełniająca łącznie następujące warunki:
1)
jest osobą posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych;
2)
jest studentem Uczelni na kierunku prawo;
3)
zamieszkuje na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
4. 
W Turnieju nie mogą brać udziału:
1)
pracownicy Organizatora oraz współpracownicy (tj. osoby i podmioty współpracujące z Organizatorem na podstawie umów cywilnoprawnych), oraz inne osoby związane z organizacją Turnieju;
2)
osoby najbliższe wobec osób wymienionych w pkt 1, przez które rozumie się małżonków, wstępnych, zstępnych, rodzeństwo, powinowatych do drugiego stopniaoraz osoby pozostające w stosunku przysposobienia.
5. 
Aby wziąć udział w Turnieju należy prawidłowo wypełnić formularz rejestracyjny zamieszczony na stronie www.tumiejarbitrazowy.kirp.pl (dalej: "Formularz Rejestracyjny").
6. 
Warunkiem rejestracji jest:
1)
prawidłowe wypełnienie Formularza Rejestracyjnego zawierającego następujące dane:
a)
imię i nazwisko Uczestnika,
b)
numeru legitymacji studenckiej,
c)
wskazanie Uczelni, której studentem na kierunku prawo jest Uczestnik,
d)
nazwę Drużyny,
e)
adresu e-mail i numeru telefonu komórkowego Lidera.
2)
potwierdzenie zapoznania się, akceptacja i zobowiązanie się każdego Uczestnika należącego do Dryżyny do przestrzegania Regulaminu oraz złożenie oświadczeń i wyrażenie zgód określonych jako obowiązkowe. Osoba nieakceptująca któregokolwiek z postanowień Regulaminu nie może brać udziału w Turnieju.
7. 
Prawidłowe wypełnienie Formularza Rejestracyjnego i zaakceptowanie Regulaminu traktowane jest jako zgłoszenie udziału w Turnieju.
8. 
Udział w Turnieju biorą tylko Drużyny, które wypełniły Formularze Rejestracyjne i zaakceptowały Regulamin w sposób spełniający wymagania przewidziane w Regulaminie oraz pozytywnie przeszły weryfikację zgłoszonych danych.
9. 
Organizator ma prawo do poprawiania danych w przypadku omyłek pisarskich zgłoszonych przez Uczestnika, bez potrzeby ponownego przesyłania danych za pomocą Formularzy Rejestracyjnych.
10. 
W ciągu 7 dni od otrzymania Formularza Rejestracyjnego, Organizator dokona weryfikacji prawidłowości zgłoszenia oraz zgodności treści Formularza Rejestracyjnego i akceptacji Regulaminu z wymogami Regulaminu. Formularze Rejestracyjne lub akceptacje Regulaminu niespełniające wymogów Regulaminu, w tym zawierające treści niezgodne z Regulaminem, są nieważne, a drużyny nie są kwalifikowane do udziału w Turnieju. O powyższym fakcie Organizator poinformuje Lidera.
11. 
Naruszenie postanowień Regulaminu będzie stanowić podstawę do wykluczenia z udziału w Turnieju Uczestnika oraz Dryżyny, do której należy.
12. 
Korespondencja pomiędzy Organizatorem a Drużyną odbywa się za pośrednictwem drogi elektronicznej z wykorzystaniem indywidualnego konta Lidera. Dopuszcza się również porozumiewanie drogą telefoniczną, z wykorzystaniem numeru telefonu komórkowego Lidera.
§  4. 
Harmonogram.
1. 
Rejestracja - od 15 marca r. do 5 kwietnia 2022 r.
2. 
Etap I - 11 kwietnia 2022 r. o godzinie wskazanej przez Organizatora.
3. 
Etap II - od 22 kwietnia 2022 r. do 6 maja 2022 r.
4. 
Etap HI - od 30 maja 2022 r. do 3 czerwca 2022 r.
5. 
Etap IV - finałowy - w terminie 9 dni od ogłoszenia wyników Etapu III, o godzinie wskazanej przez Organizatora. Tego samego dnia odbędzie się również ceremonia wręczenia nagród.
§  5. 
Struktura organizacyjna.

I. Okręgowe Komisje Turnieju.

1. Do przeprowadzenia Etapu II i III powołuje się Okręgowe Komisje Turnieju.

2. W skład każdej Okręgowej Komisji Turnieju wchodzi 3 arbitrów wybranych przez KOT, w tym jeden jako przewodniczący.

3. Do zadań Okręgowej Komisji Turnieju należy:

1) ocena zadania konkursowego Etapu II, ustalenie rankingu Drużyn Etapu II i osiągniętych przez nie wyników oraz wyłonienie Drużyn zakwalifikowanych do Etapu III;.

2) ocena zadania konkursowego Etapu III, ustalenie rankingu Drużyn Etapu III i osiągniętych przez nie wyników oraz wyłonienie Drużyn zakwalifikowanych do Etapu IV

II. Komisja Centralna Turnieju.

1. Do przeprowadzenia Etapu IV powołuje się Komisję Centralną Turnieju.

2. W skład Centralnej Komisji Turnieju wchodzi 3 arbitrów wybranych przez KOT, w tym jeden jako przewodniczący.

3. Do zadań Komisji Centralnej Turnieju należy przeprowadzenie i ocena zadania konkursowego Etapu IV, ustalenie rankingu Drużyn Etapu IV i osiągniętych przez nie wyników oraz wyłonienie Drużyn, które zajmą I i II miejsce w Etapie IV i przyznanie im nagród przewidzianych w Etapie IV.

§ 6. Zasady przeprowadzenia Turnieju.

I. Etap I

1. Etap I przeprowadzany jest online za pomocą specjalnej strony w terminie 11 kwietnia 2022 r.

2. Link do strony, na której zostanie przeprowadzony Etap I, oraz dane do logowania dla Uczestników Turnieju, Organizator prześle na indywidualne konto Lidera.

3. Etap I polega na rozwiązaniu samodzielnie przez każdego członka każdej Drużyny zakwalifikowanej do udziału w Turnieju zadania konkursowego w postaci testu jednokrotnego wyboru zawierającego 50 pytań, wypełnianego online.

4. Na rozwiązanie testu Uczestnicy mają 50 minut.

5. Za każdą prawidłową odpowiedź Uczestnik otrzymuje 1 punkt. Maksymalnie Uczestnik może otrzymać 50 punktów. Jeżeli jeden z uczestników tej samej Drużyny nie przystąpi do rozwiązywania testu to otrzymuje 0 pkt.

6. Punkty Uczestników będących członkami tej samej Drużyny sumują się.

7. W przypadku równej liczby punktów uzyskanej przez kilka Drużyn, decyduje czas wypełnienia testu.

8. Wiadomość potwierdzającą rozwiązanie testu Organizator przesyła na indywidualne konto Lidera.

9. Test sprawdzany jest automatycznie przez system komputerowy Organizatora, z zastrzeżeniem, że ocena zadania konkursowego Etapu I, ustalenie rankingu Drużyn Etapu I i osiągniętych przez nie wyników oraz wyłonienie Drużyn zakwalifikowanych do Etapu II jest dokonywana przez Organizatora.

10. Wyniki Etapu I ogłaszane są na stronie internetowej Turnieju oraz na indywidualnym koncie Lidera w terminie 7 dni od dnia, w którym odbywał się Etap I.

11. Do Etapu II kwalifikuje się maksymalnie 10 Drużyn. Informację o zakwalifikowaniu Drużyny Organizator przesyła na indywidualne konto Lidera.

II. Etap II

1. Etap II przeprowadzany jest w formie pisemnej za pośrednictwem indywidualnego konta Lidera w terminie od 22 kwietnia do 6 maja 2022 r.

2. Etap II polega na wykonaniu przez Drużynę zakwalifikowana do Etapu II zadania konkursowego, w postaci przygotowania dwóch pism - pozwu i odpowiedzi na pozew na podstawie przedstawionego przez Organizatora kazusu. Treść zadania wraz z instrukcją jego wykonania, zostanie udostępniona Liderom na indywidualnych kontach.

3. Terminem na złożenie przez Drużynę pism jest 6 maja 2022 r.

4. Etap II punktowany jest według skali od 0 do 18 punktów.

5. Kryteria oceny Etapu II są następujące:

1) merytoryczna analiza kazusu przedstawionego przez Organizatora (0-6 pkt);

2) zastosowane argumenty oraz logika wypowiedzi (0-6 pkt);

3) stylistyka wypowiedzi pisemnej (0-6 pkt).

6. Wyniki Etapu II ogłaszane są na stronie internetowej Turnieju oraz na koncie indywidualnym Lidera w terminie do 23 maja 2022 r.

7. Do Etapu III kwalifikuje się parzysta ilość Drużyn, nie więcej niż 6 Drużyn, które uzyskały najwyższą liczbę punktów w Etapie II.

8. W przypadku uzyskania równej liczby punktów przez kilka Drużyn w Etapie II, decyduje liczba punktów uzyskana w Etapie I, a w przypadku równej liczby punktów w Etapie I - czas wykonania zadania w Etapie I.

9. W przypadku rezygnacji lub dyskwalifikacji Drużyny zakwalifikowanej do Etapu III, miejsce rezygnującej lub zdyskwalifikowanej Drużyny zajmie Drużyna, która uzyskała kolejno najlepszy wynik zgodnie z zasadami opisanymi w ust. 7 i 8.

10. Informację o zakwalifikowanych Drużynach, roli w jakiej będzie występowała dana Drużyna w Etapie III oraz pismo procesowe Drużyny występującej jako przeciwnik, Organizator przesyła do Liderów Turnieju.

11. Niezwłocznie po przeprowadzeniu Etapu II Okręgowa Komisja Turnieju sporządza - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu - protokoły, które przesyła Organizatorowi drogą elektroniczną na adres email konkurs@kirp.pl.

III. Etap HI

1. Etap III przeprowadzany jest online i polega na udziale Drużyny zakwalifikowanej do Etapu III w zadaniu konkursowym tj. rozprawie arbitrażowej przed 2-osobowym składem sądu arbitrażowego, którym są Komisje Okręgowe Turnieju. Rozprawy odbędą się w terminie od 30 maja 2022 r. do 3 czerwca 2022 r. z wykorzystaniem platformy ZOOM. Etap ten zostanie przeprowadzony z podziałem na grupy. Szczegółowy harmonogram dla poszczególnych grup, w tym godziny rozpraw, zostanie przesłany na indywidualne konto Liderów.

2. Organizator wskazuje role dla poszczególnych Drużyn i wskazuje 3 pozwanych i 3 powodów.

3. Etap III składa się z trzech rund, z których każda trwa 10 minut, przy czym ostatnia, trzecia runda przeznaczona jest na mowy końcowe.

4. Etap III punktowany jest według skali od 0 do 24 punktów.

5. Kryteria oceny Etapu III są następujące:

1) merytoryczna analiza zagadnienia (0-6 pkt);

2) zastosowane argumenty oraz logika wypowiedz (0-6 pkt);

3) wykonanie - prezentacja wypowiedzi ustnej (0-6 pkt);

4) stylistyka wypowiedzi ustnej (0-6 pkt).

6. Do Etapu IV kwalifikują się 2 Drużyny, które uzyskały najwyższą liczbę punktów w Etapie III - jedna występująca w roli powoda i jedna występująca w roli pozwanego.

7. W przypadku uzyskania równej liczby punktów przez Drużyny w Etapie III decyduje liczba punktów uzyskana w Etapie II, a w przypadku równej liczby punktów w Etapie II, decyduje liczba punktów uzyskana w Etapie I. W przypadku równej liczby punktów w Etapie I decyduje czas wykonania zadania w Etapie I.

8. Niezwłocznie po przeprowadzeniu Etapu III Okręgowa Komisja Turnieju sporządza - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do Regulaminu - protokoły, które przesyła Organizatorowi drogą elektroniczną.

9. Informację o Drużynach zakwalifikowanych do Etapu IV oraz pismo procesowe Drużyny występującej w Etapie IV jako przeciwnik, Organizator przesyła do Liderów Turnieju.

10. Wyniki Etapu III ogłaszane są na stronie internetowej Turnieju oraz na indywidualnym koncie Lidera w terminie 5 dni od dnia zakończenia Etapu III.

IV. Etap IV

1. Etap IV przeprowadzany jest stacjonarnie i polega na udziale Drużyny zakwalifikowanej do Etapu IV w zadaniu konkursowym tj. rozprawie arbitrażowej przed 3-osobowym składem sądu arbitrażowego, którym jest Komisja Centralna Turnieju. Rozprawy odbędą się w terminie 9 dni od ogłoszenia wyników Etapu III. Szczegółowy harmonogram, w tym godzina rozprawy, zostaną przesłane na indywidualne konto Lidera.

2. Drużyny zamieniają się rolami, które pełniły w Etapie III. Drużyna występująca w Etapie III w roli powoda występuje w Etapie IV w roli pozwanego, a Drużyna występująca w Etapie III w roli pozwanego występuje w Etapie IV w roli powoda.

3. Etap IV składa się z czterech rund, z których każda trwa 10 minut. Ostatnia, czwarta runda przeznaczona jest na mowy końcowe.

4. Etap IV punktowany jest według skali od 0 do 24 punktów,

5. Kryteria oceny Etapu IV są następujące:

1) merytoryczna analiza zagadnienia (0-6 pkt);

2) zastosowane argumenty oraz logika wypowiedzi (0-6 pkt);

3) wykonanie - prezentacja wypowiedzi ustnej (0-6 pkt);

4) stylistyka wypowiedzi ustnej (0-6 pkt).

6. Laureatami Turnieju zostają Uczestnicy będący członkami Drużyny, która uzyskała:

1) najwyższą liczbę punktów w Etapie IV (I miejsce);

2) liczbę punktów w Etapie IV bezpośrednio następującą po najwyższej liczbie punktów w Etapie IV (II miejsce).

7. W przypadku uzyskania równej liczby punktów przez Uczestników Etapu IV decyduje liczba punktów uzyskana w Etapie III. W przypadku równej liczby punktów w Etapie III decyduje liczba punktów uzyskana w Etapie II. W przypadku równej liczby punktów w Etapie II decyduje liczba punktów uzyskana w Etapie I, a w przypadku równej liczby punktów w Etapie I - czas wykonania zadania w Etapie I.

8. Niezwłocznie po przeprowadzeniu Etapu IV Komisja Centralna Turnieju przeprowadzająca Etap IV sporządza - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do Regulaminu - protokół, który przekazują Organizatorowi.

9. Po zakończeniu Etapu IV Komisja Centralna Turnieju podaje Uczestnikom jego wyniki. Wyniki Etapu IV ogłaszane są na stronie internetowej Turnieju w terminie 7 dni od dnia, w których odbywał się Etap IV.

§  7. 
Zakres wiedzy.
1. 
Zakres wiedzy niezbędny do przygotowania się Uczestników do wzięcia udziału w Turnieju obejmuje podstawowe zagadnienia prawne, z jakimi do czynienia w postępowaniu arbitrażowym mogą mieć Uczestnicy.
2. 
Zakres wiedzy oraz rekomendowane materiały dydaktyczne przydatne w przygotowaniu się do udziału w Turnieju zostaną zamieszczone przez Organizatora na stronie internetowej Turnieju w terminie 7 dni od daty ogłoszenia o rozpoczęciu rejestracji.
§  8. 
Nagrody.
1. 
Organizator nie przewiduje nagród oraz dyplomów w związku z uczestnictwem w Etapie I, Etapie II oraz Etapie III.
2. 
Organizator przewiduje dyplomy oraz nagrody pieniężne w związku z uczestnictwem w Etapie IV:
1)
za zajęcie I miejsca - nagroda wysokości 2000 zł dla każdego Uczestnika Drużyny (Laureata Turnieju), o łącznej wartości 4000 zł brutto na Drużynę;
2)
za zajęcie II miejsca - nagroda w wysokości 1000 zł brutto dla każdego Uczestnika Drużyny (Laureata Turnieju), o łącznej wartości 2000 zł brutto na Drużynę.
3. 
Z zastrzeżeniem ust. 5, ceremonia rozdania nagród odbywa się w miejscu wskazanym przez Organizatora lub za pośrednictwem aplikacji ZOOM.
4. 
W przypadku odbywania się ceremonii rozdania nagród za pośrednictwem aplikacji ZOOM, Laureaci Turnieju uczestniczą w ceremonii rozdania nagród, za pomocą linku do spotkania przesłanego przez Organizatora.
5. 
Nagrody pieniężne są wypłacane przelewem na rachunki bankowe Laureatów Turnieju, którym zostały przyznane. Warunkiem wypłaty nagrody pieniężnej jest przesłanie przez każdego z Laureatów Turnieju niezwłocznie po zakończeniu Etapu IV, na adres e-mail: konkurs@kirp.pl, informacji o numerze rachunku bankowego, na który ma zostać przelana nagroda oraz dyspozycji do przelanie kwoty nagrody pieniężnej na wskazany rachunek bankowy.
§  9. 
Zgoda na wykorzystanie wizerunku.
1. 
Laureaci Etapu III mogą zostać poproszeni o wyrażenie zgody na utrwalanie swojego wizerunku podczas Etapu IV Turnieju oraz rozdania nagród w postaci zdjęć lub nagrań oraz jego rozpowszechniania przez Organizatora.
2. 
Niniejsza zgoda obejmuje takie formy rozpowszechniania jak: udostępnianie wizerunku na stronie internetowej www.kirp.pl w social mediach administrowanych przez Organizatora, w wydawnictwach Organizatora oraz w materiałach promocyjnych i informacyjnych Organizatora - w celu promocji, informowania i przedstawiania relacji z Turnieju. Niniejsza zgoda odnosi się do wielokrotnego, nieograniczonego czasowo i terytorialnie utrwalania i rozpowszechniania wizerunku. Brak udzielenia zgody nie wpływa na możliwość udziału Uczestnika w Turnieju.
§  10. 
Sprawy sporne. Wykluczenie z udziału w Turnieju. Odwołania.
1. 
Wszelkie sprawy sporne dotyczące Turnieju rozstrzyga KOT.
2. 
Sprawy nieuregulowane postanowieniami niniejszego Regulaminu rozstrzyga KOT.
3. 
Organizatorowi przysługuje prawo unieważnienia Turnieju bez podania przyczyny oraz prawo do niewyłaniania Laureatów Turnieju.
4. 
Uczestnicy Turnieju naruszający Regulamin mogą być wykluczeni z udziału w Turnieju. Wykluczenie dotyczy w szczególności sytuacji takich jak: niesamodzielne rozwiązywanie testów wiedzy, korzystanie z niedozwolonych pomocy, plagiat. Decyzje o wykluczeniu podejmuje KOT lub Komisje przeprowadzające dany etap Turnieju.
5. 
Prawo do odwołania od wyniku danego etapu Turnieju, sposobu jego przeprowadzenia oraz decyzji o wykluczeniu z udziału w Turnieju przysługuje Uczestnikom.
6. 
Odwołanie wnosi się do powołanego przez KOT Zespołu ds. Odwołań lub odpowiedniej Komisji przeprowadzającej dany etap Turnieju nie później niż w terminie 1 dnia od dnia powstania w ocenie Uczestnika podstawy do wniesienia odwołania.
7. 
Odwołanie musi zawierać uzasadnienie.
8. 
Odwołanie jest rozpatrywane przez Zespół ds. Odwołań w terminie 1 dnia od dnia ich przekazania Zespołowi. Rozstrzygnięcie Zespołu ds. Odwołań jest ostateczne.
9. 
Komunikacja w sprawie odwołań odbywa się drogą elektroniczną.
10. 
Odwołania złożone po terminie oraz niezawierające uzasadnienia nie są rozpoznawane.
§  11. 
Ochrona danych osobowych.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych tzw. RODO) informuje się, że:

1. 
Administratorem danych osobowych Uczestników Turnieju jest Organizator - Krajowa Izba Radców Prawnych (dalej też: "Administrator"), działająca przez Krajową Radę Radców Prawnych, ul. Powązkowska 15, 01-797 Warszawa, e-mail adres: kirp@kirp.pl.
2. 
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych nadzorującego prawidłowość przetwarzania danych osobowych, z którym można się skontaktować za pośrednictwem adresu e-mail: iod@kirp.pl lub listownie, na adres siedziby Administratora.
3. 
Cele i podstawy prawne przetwarzania:
-
art. 6 ust. 1 lit b) RODO, tj. w celu realizacji umowy - w odniesieniu do usług świadczonych drogą elektroniczną;
-
art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. dla wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w tym w związku z prowadzeniem sprawozdawczości finansowej;
-
art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, w celu przeprowadzenia Turnieju i umożliwienia Uczestnikom wzięcia w nim udziału, opracowania relacji oraz promowania wydarzenia (w tym z wykorzystaniem wizerunku), opublikowania informacji o Zwycięzcach oraz archiwizację dokumentacji, a także prowadzenia weryfikacji przesłanych dokumentów, bieżącej komunikacji, zapewnienia bezpieczeństwa informacji oraz ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń.
4. 
Okres przetwarzania danych osobowych Uczestników będzie uzależniony od podstawy prawnej ich przetwarzania. Dane będą przetwarzane przez okres wymagany przepisami prawa lub okres przedawnienia roszczeń. Dane osobowe uczestników Turnieju będą przetwarzane do czasu wyrażenia sprzeciwu, a w przypadku Listy uczestników Finału Turnieju dane będą przetwarzane przez okres 5 lat od dnia ogłoszenia Listy. Dane Zwycięzców, którzy otrzymają nagrody rzeczowe i pieniężne, będą przechowywane przez okres 6 lat.
5. 
Odbiorcami danych osobowych Uczestników mogą być organy i podmioty określone w przepisach prawa. Odbiorcami danych osobowych Uczestników będą również podmioty działające na zlecenie i w imieniu Administratora. Dane osobowe w zakresie: imię, nazwisko, nazwa Drużyny będą udostępnione na stronach www. administrowanych przez Administratora. Wizerunki będą udostępniane na stronach www, publikacjach i social mediach zarządzanych przez Administratora. W przypadku wyrażenia sprzeciwu co do dalszego udostępniania wizerunku Administrator zaprzestanie jego dalszego rozpowszechniania bez konieczności zebrania wydanych wcześniej materiałów w postaci publikacji. Odbiorcami wizerunków może być nieograniczony krąg odbiorców, w zakresie wskazanym w treści zezwolenia na utrwalenie oraz wykorzystanie wizerunku.
6. 
Podanie danych osobowych Uczestnika jest dobrowolne, ale niezbędne do wypełniania i wysłania Formularza Rejestracyjnego, uczestniczenia we wszystkich etapach Turnieju oraz opublikowania Listy Zwycięzców. Niepodanie danych uniemożliwi uczestniczenie w Turnieju. Podanie danych osobowych Zwycięzców w zakresie adresów, na które mają zostać przesłane Nagrody, jest dobrowolne. Niepodanie tych danych uniemożliwi wysłanie Nagrody.
7. 
Dostawcą systemu wideokonferencji jest Zoom Video Communications Inc. (Zoom). Bezpieczeństwo przetwarzania danych zapewnione zostało m. in. poprzez zastosowanie w umowie z Zoom tzw. standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską. Komunikacja w czasie spotkania jest szyfrowana w standardzie TLS 256 bit na całej drodze uczestnik - uczestnik (szyfrowanie end-to-end) i nawet Zoom nie ma dostępu do treści komunikacji. Jeżeli wirtualne spotkanie jest nagrywane, wtedy treść komunikacji jest przechowywana w UE. Zoom również zapewnia, że nie ma dostępu do nagranych spotkań. Zoom przesyła do USA dane telemetryczne (czyli np. o tym skąd łączy się uczestnik, ile danych przesyła, jakie komendy wydaje usłudze) i podstawowe dane uczestnika (te, które samodzielnie zostały przez uczestnika wprowadzone do Zoom rejestrując się na spotkanie). W przypadku pytań prosimy o kontakt w sposób określony w pkt 2.
8. 
Administrator przetwarza dane w sposób zautomatyzowany w celu monitorowania działań podejmowanych przez Uczestników, jednak Administrator nie będzie przetwarzał danych osobowych Uczestników w celu podejmowania automatycznych decyzji wywołujących skutki prawne lub w podobny sposób mających na wpływ na Uczestników.
9. 
Uczestnikowi przysługują prawa: do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz do przenoszenia danych, w zakresie wynikającym z art. 15-22 RODO.
10. 
Jeśli Uczestnik uważa, że przetwarzanie przez Administratora jego danych osobowych jest niezgodne z prawem, przysługuje mu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
§  12. 
Świadczenie usług drogą elektroniczną.
1. 
Organizator jest jednocześnie administratorem usług świadczonych drogą elektroniczną, co nie wyłącza możliwości powierzenia wykonywania usługi innemu podmiotowi w imieniu i na rzecz Organizatora. Niniejszy Regulamin stanowi jednocześnie regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344, z późn. zm.).
2. 
Regulamin obejmuje następujące usługi świadczone drogą elektroniczną:
1)
rejestrację Uczestników Turnieju na podstawie Formularza Rejestracyjnego;
2)
kontakt z Organizatorem Turnieju za pomocą adresu e-mail podanego na stronie;
3)
udział w Etapie I w formie quizu online;
4)
udział w Etapie II w związku z przesyłaniem prac konkursowych
5)
udział w Etapie III za pomocą platformy ZOOM
6)
udział w Etapie IV - wyłącznie w przypadku przeprowadzenia go za pomocą platformy ZOOM
3. 
Organizator świadczy usługi na rzecz Uczestników w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie (dalej: "Usługi").
4. 
Każdy Uczestnik od momentu dokonania zgłoszenia zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
5. 
Każdy może we wcześniejszym terminie zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu przed rozpoczęciem korzystania z Usług na stronie Turnieju.
6. 
Rozpoczęcie korzystania z odpowiedniej Usługi jest jednoznaczne z zawarciem umowy z Organizatorem na skorzystanie z Usługi.
7. 
Uczestnik może zgłaszać zapytania, uwagi i reklamacje związane z świadczonymi Usługami mailowo pod adresem admin.kirp@inteligames.eu. Organizator rozpatrzy każdorazowo zgłoszenie w czasie 48 h od jego otrzymania - w okresie od 6 września do zakończenia Turnieju.
8. 
Uczestnik zobowiązuje się nie dostarczać treści o charakterze bezprawnym, treści których jawność została wyłączona, treści o charakterze reklamowym umieszczanych bez zgody Organizatora, treści naruszających dobra osobiste osób trzecich, nawołujących do popełnienia przestępstwa a także wulgarnych wypowiedzi. Organizator zastrzega sobie prawo do niepublikowania oraz usuwania wypowiedzi naruszających powyższe zakazy.
9. 
Dla współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Organizator uczestnik musi dysponować sprzętem i systemem spełniającym następujące wymagania techniczne: komputer z internetową przeglądarką WWW obsługującą Google Chrome, FireFox (dowolny), Internet Explorer 8,9; minimum procesor 1000 Mhz; minimum łącze 1MB; Windows 7 (lub wyższy); Linux.
10. 
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożliwość połączenia internetowego ze stroną Turnieju lub zerwanie takiego połączenia w trakcie trwania Turnieju, spowodowane czynnikami niepozostającymi pod kontrolą Organizatora (np. spadek jakości łącza internetowego Uczestnika). Nie dopuszcza się możliwości zgłaszania reklamacji czy odwołań w takim przypadku.

Załącznik Nr  1

PROTOKÓŁ z Etapu II

Turniej Arbitrażowy dla Studentów Szkół Wyższych 2022

Okręgowa Komisja Turnieju w składzie: .................................

Przewodniczący .................................

Członek .................................

Członek .................................

stwierdza, że w Etapie II brało udział ....... drużyn.

Do Etapu III zakwalifikowały się następujące drużyny:

Lp.Nazwa DrużynyLiczba punktów

Uwagi dotyczące przebiegu Etapu II

.................................

.................................

..................................................................
DataPrzewodniczący Komisji

Załącznik Nr  2

PROTOKÓŁ z Etapu III

Turniej Arbitrażowy dla Studentów Szkół Wyższych 2022

Okręgowa Komisja Turnieju w składzie: ..................................

Przewodniczący ..................................

Członek ..................................

Członek ..................................

stwierdza, że w Etapie III brało udział ....... drużyn.

Do Etapu IV zakwalifikowały się następujące drużyny:

Lp.Nazwa DrużynyRolaLiczba punktów
1.powód/pozwany
2.powód/pozwany
3.powód / pozwany
4.powód / pozwany
5.powód / pozwany

Uwagi dotyczące przebiegu Etapu III

..................................

..................................

..................................................................
DataPrzewodniczący Komisji

Załącznik Nr  3

PROTOKÓŁ z Etapu IV

Turniej Arbitrażowy dla Studentów Szkół Wyższych 2022

Centralna Komisja Turnieju w składzie: ..................................

Przewodniczący ..................................

Członek ..................................

Członek ..................................

stwierdza, że w Etapie IV brało udział ...... drużyn.

Laureatem I edycji Turnieju Arbitrażowego dla Studentów Szkół Wyższych 2022 została Drużyna w składzie:

Lp.Nazwa DrużynySkład DrużynyLiczba punktów

Uwagi dotyczące przebiegu Etapu IV

..................................

..................................

..................................................................
DataPrzewodniczący Komisji