Regulamin działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych.

Akty korporacyjne

Podat.2007.5.24

Akt nieoceniany
Wersja od: 24 maja 2007 r.

UCHWAŁA Nr 1210/2007
KRAJOWEJ RADY DORADCÓW PODATKOWYCH
z dnia 24 maja 2007 r.
w sprawie Regulaminu działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych 1

§  1.
Krajowa Rada Doradców Podatkowych działając na podstawie § 21 ust. 4 Statutu Krajowej Izby Doradców Podatkowych stanowiącego załącznik do uchwały pierwszego Krajowego Zjazdu Doradców Podatkowych z dnia 27 stycznia 2002 roku w sprawie Statutu Krajowej Izby Doradców Podatkowych uchwala Regulamin działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§  2.
Cele i zakres działania Komisji działających na dzień podjęcia niniejszej uchwały, wynikające z brzmienia § 124 do § 1211 dotychczasowego Regulaminu (Uchwała nr 1/2002 KRDP z dnia 8 lutego 2002 r. z późniejszymi zmianami) pozostają w mocy do czasu podjęcia przez Radę stosownych uchwał w tym zakresie.
§  3.
Traci moc Regulamin działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych (Uchwała nr 1/2002 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 8 lutego 2002 r. z późniejszymi zmianami).
§  4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Załącznik nr 1 Regulamin działania KRDP

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Regulamin działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych

Działając na podstawie § 21 ust. 4 Statutu Krajowej Izby Doradców Podatkowych stanowiącego załącznik do uchwały pierwszego Krajowego Zjazdu Doradców Podatkowych z dnia 27 stycznia 2002 roku w sprawie Statutu Krajowej Izby Doradców Podatkowych postanawia się, co następuje.
§  1.
Krajowa Rada Doradców Podatkowych działa na podstawie ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym (tekst jednolity Dz.U. z 2002r., Nr 9, poz. 86 ze zm.), Statutu Krajowej Izby Doradców Podatkowych stanowiącego załącznik do uchwały nr 13/2002 Pierwszego Krajowego Zjazdu Doradców Podatkowych z dnia 27 stycznia 2002 r. w sprawie Statutu Krajowej Izby Doradców Podatkowych, innych uchwał Pierwszego Krajowego Zjazdu Doradców Podatkowych oraz przepisów Regulaminu działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych.
§  2.
Regulamin określa zasady i tryb działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz jej Prezydium.
§  3.
Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:
1.
Izbie - rozumie się przez to Krajową Izbę Doradców Podatkowych,
2.
Zjeździe - rozumie się przez to Krajowy Zjazd Doradców Podatkowych,
3.
Nadzwyczajnym Zjeździe - rozumie się przez to Nadzwyczajny Krajowy Zjazd Doradców Podatkowych,
4.
Radzie - rozumie się przez to Krajową Radę Doradców Podatkowych,
5.
Przewodniczącym - rozumie się przez to Przewodniczącego Krajowej Rady Doradców Podatkowych,
6.
Przewodniczącym posiedzenia - rozumie się przez to Przewodniczącego lub osobę prowadzącą w jego zastępstwie posiedzenie Krajowej Rady Doradców Podatkowych,
7.
Wiceprzewodniczącym - rozumie się przez to Wiceprzewodniczącego Krajowej Rady Doradców Podatkowych,
8.
Sekretarzu - rozumie się przez to Sekretarza Krajowej Rady Doradców Podatkowych,
9.
Sekretarzu posiedzenia - rozumie się przez to Sekretarza posiedzenia Krajowej Rady Doradców Podatkowych lub Komisji Krajowej Rady Doradców Podatkowych lub Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych,
10.
Skarbniku - rozumie się przez to Skarbnika Krajowej Rady Doradców Podatkowych,
11.
Prezydium - rozumie się przez to Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych,
12.
Komisji - rozumie się przez to Komisję lub Zespół Krajowej Rady Doradców Podatkowych powołane uchwałą Krajowej Rady Doradców Podatkowych,
13.
Przewodniczącym Komisji - rozumie się przez to Przewodniczącego Komisji lub Zespołu Krajowej Rady Doradców Podatkowych,
14.
Biurze - rozumie się przez to Biuro Krajowej Izby Doradców Podatkowych, dla którego zadania i organizację oraz zasady funkcjonowania i wynagradzania pracowników określa regulamin organizacyjny Biura Krajowej Izby Doradców Podatkowych uchwalony przez Krajową Radę Doradców Podatkowych,
15.
Dyrektorze Biura - rozumie się przez to Dyrektora Biura Krajowej Izby Doradców Podatkowych,
16.
Ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 5 lipca 1996 r o doradztwie podatkowym (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r., Nr 9, poz. 86 ze zm.),
17.
Statucie - rozumie się przez to Statut Krajowej Izby Doradców Podatkowych,
18.
Regulaminie - rozumie się przez to Regulamin działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych.
19.
Regionalnych Oddziałach Izby - rozumie się przez to Regionalne Oddziały Krajowej Izby Doradców Podatkowych,
20.
Przedstawicielu Regionalnego Oddziału Izby - rozumie się przez to Członka Zarządu Regionalnego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych lub osobę upoważnioną uchwałą Zarządu Regionalnego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych do reprezentacji Regionalnego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych przed Krajową Radą Doradców Podatkowych.
§  4.
Kadencja Krajowej Rady Doradców Podatkowych trwa 4 lata.
§  5.
1.
Rada kieruje, w zakresie swoich zadań, działalnością Izby w okresach między Zjazdami.
2.
Do zadań Rady należy w szczególności zakres obowiązków wynikających z § 21 Statutu.
§  6.
1.
W skład Rady wchodzi Przewodniczący oraz pozostali jej członkowie.
2.
Rada wybiera na pierwszym posiedzeniu, spośród swoich członków od 2 do 9 Wiceprzewodniczących, Sekretarza oraz Skarbnika.
3.
Odwołanie i powołanie Wiceprzewodniczącego, Sekretarza oraz Skarbnika, na uzasadniony wniosek co najmniej 6 Członków Rady, odbywa się w głosowaniu tajnym, z wyjątkiem głosowań nad odwołaniem Członków Prezydium (z wyłączeniem Przewodniczącego), którzy złożyli rezygnację z pełnionych funkcji.
4.
Po otrzymaniu pisemnego wniosku o odwołanie Członka Prezydium, Przewodniczący zobowiązany jest umieścić tę sprawę w porządku obrad najbliższego posiedzenia Rady. Wniosek o odwołanie Członka Prezydium może być złożony również za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
5.
W przypadku odwołania:
1)
Sekretarza lub Skarbnika, Przewodniczący posiedzenia zarządza na tym samym posiedzeniu wybór Sekretarza lub Skarbnika,
2)
Wiceprzewodniczącego, Przewodniczący posiedzenia na tym samym posiedzeniu Rady zarządza najpierw głosowanie nad ilością osób sprawujących funkcję Wiceprzewodniczącego Rady, a następnie głosowanie nad wyborem Wiceprzewodniczącego, jeżeli Rada pozostawi ilość Wiceprzewodniczących bez zmian lub ją zwiększy.
6.
Postanowienia pkt 4 i 5 stosuje się odpowiednio w przypadku złożenia rezygnacji przez Członka Prezydium z pełnionej funkcji.
§  7.
1.
Prezydium tworzą: Przewodniczący, Wiceprzewodniczący, Sekretarz oraz Skarbnik.
2.
Prezydium działa w granicach określonych przez Radę i przed nią odpowiada.
3.
Członek Prezydium może być zobowiązany przez Radę do wykonania określonych zadań stale lub jednorazowo.
4.
Prezydium zajmuje się w szczególności:
1)
opracowywaniem projektów koncepcji działania Rady oraz jej komisji,
2)
opracowywaniem projektów uchwał Rady,
3)
opracowywaniem i przekazywaniem informacji o zagrożeniach w działaniu Rady lub Biura Krajowej Komisji Rewizyjnej,
4)
projektowaniem podziału zadań między poszczególne osoby w zakresie reprezentacji Rady w różnych organach i instytucjach,
5)
zatwierdzaniem treści i warunków umów o pracę oraz innych umów podpisywanych przez Przewodniczącego, które nie wymagają kontrasygnaty Skarbnika,
6)
sporządzaniem i zatwierdzaniem planu posiedzeń plenarnych Rady na dany rok,
7)
przygotowaniem posiedzeń Rady.
§  8.
1.
Prezydium działa kolegialnie i podejmuje uchwały większością głosów przy obecności co najmniej połowy liczby członków. W razie równości głosów decyduje głos Przewodniczącego posiedzenia.
2.
Podział zadań między Członków Prezydium stanowi załącznik do Regulaminu.
3.
Za wykonanie uchwał Prezydium odpowiada Sekretarz, chyba że Prezydium obciążyło tą odpowiedzialnością innego Członka Prezydium.
4.
W posiedzeniach Prezydium mogą uczestniczyć zaproszeni goście, w tym przedstawiciele innych organów i jednostek organizacyjnych Izby, jeżeli ma to uzasadnienie merytoryczne w treści posiedzenia.
§  9.
1.
Przewodniczący zwołuje posiedzenia Prezydium w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na 1 miesiąc.
2.
Przewodniczący, z zastrzeżeniem postanowień ust. 5, zawiadamia Członków Prezydium, a także zaproszonych gości, o terminie i miejscu posiedzenia.
3.
Członek Prezydium nadzorujący sprawy, które są przedmiotem posiedzenia, jest zobowiązany w przypadku usprawiedliwionej nieobecności na posiedzeniu do upoważnienia innej osoby do referowania i nadzoru w trakcie danego posiedzenia spraw pozostających w jego kompetencji. Nie można upoważnić osoby nie będącej członkiem Rady.
4.
Biuro wysyła zawiadomienia wraz z materiałami najpóźniej na 7 dni przed wyznaczonym terminem posiedzenia Prezydium. Za terminowe rozesłanie zawiadomień wraz z materiałami odpowiada Dyrektor Biura.
5.
Corocznie, do 31 stycznia, Przewodniczący informuje Członków Prezydium o planowanych w tym roku terminach posiedzeń Prezydium.
6.
W sprawach szczególnej wagi Przewodniczący może zwołać nadzwyczajne posiedzenie Prezydium.
7.
Przewodniczący zwołuje posiedzenie Prezydium również na pisemny wniosek co najmniej 3 Członków Prezydium, w sprawach i w terminie zgłoszonym we wniosku. Termin posiedzenia wskazany we wniosku musi zawierać się w przedziale od 3 do 7 dni od daty złożenia wniosku. Wniosek może być złożony również za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
8.
Zawiadomienia o nadzwyczajnych posiedzeniach Prezydium Biuro wysyła najpóźniej na 2 dni przed wyznaczonym terminem posiedzenia Prezydium. W pozostałych sprawach dotyczących posiedzeń nadzwyczajnych stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące posiedzeń zwyczajnych.
9.
Z posiedzenia Prezydium Sekretarz posiedzenia sporządza w terminie 7 dni protokół, który podpisują Przewodniczący posiedzenia i Sekretarz posiedzenia.
§  10.
1.
Członkowie Prezydium współpracują z poszczególnymi komisjami Rady.
2.
Członkowie Prezydium mogą i powinni w miarę możliwości uczestniczyć w posiedzeniach komisji Rady, z którymi współpracują.
3.
Przewodniczący komisji mają obowiązek zawiadamiania za pośrednictwem Biura wszystkich Członków Prezydium o posiedzeniach komisji przekazując im porządek obrad. Do zawiadomień Członków Prezydium § 28 ust.6 stosuje się odpowiednio.
§  11.
Członkowie Prezydium mają obowiązek niezwłocznego pisemnego zgłaszania Radzie wszystkich nieprawidłowości jakie zauważą w pracach wszystkich jednostek i organów Izby oraz poszczególnych jej członków.
§  12.
1.
Posiedzenia Rady odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na 3 miesiące.
2.
Z każdego posiedzenia Rady, w ciągu 20 dni sporządza się projekt protokołu i przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej do członków Rady w celu umożliwienia im zgłoszenia uwag. Po rozpatrzeniu uwag przez Przewodniczącego posiedzenia oraz Sekretarzy posiedzenia, projekt protokołu jest przedkładany Radzie, na jej najbliższym posiedzeniu, w celu zatwierdzenia. Zatwierdzony protokół jest podpisywany przez Przewodniczącego oraz Sekretarza.
3.
W posiedzeniach Rady mają prawo uczestniczyć Przewodniczący Zarządów Regionalnych Oddziałów Krajowej Izby Doradców Podatkowych, bez prawa do głosowania.
4.
Przewodniczący może zaprosić na posiedzenie inne osoby. Lista zaproszonych gości podawana jest w zawiadomieniu o zwołaniu posiedzenia Rady.
5.
W posiedzeniach Rady ma prawo uczestniczyć bez prawa do głosowania Przewodniczący Krajowej Komisji Rewizyjnej lub Członek Krajowej Komisji Rewizyjnej delegowany przez Przewodniczącego Krajowej Komisji Rewizyjnej, Rzecznik Dyscyplinarny lub jego zastępca, Przewodniczący Wyższego Sądu Dyscyplinarnego lub jego zastępca oraz Przewodniczący Sądu Dyscyplinarnego lub jego zastępca.
6.
Komplet materiałów na posiedzenie Rady wydawany jest za pokwitowaniem wyłącznie Członkom Rady, Przedstawicielom Regionalnych Oddziałów Izby oraz osobom, o których mowa w ust. 5. Materiały objęte klauzulą tajności wydawane są wyłącznie osobom upoważnionym.
7.
Protokoły, o których mowa w § 12 ust. 2 oraz w § 9 ust. 9, będą dostępne dla Członków Rady w ciągu 7 dni od ich zatwierdzenia, w tym także za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
§  13.
1.
Obradami Rady kieruje Przewodniczący lub w jego zastępstwie wskazany przez niego Wiceprzewodniczący.
2.
Na początku posiedzenia na wniosek Przewodniczącego posiedzenia, Rada powołuje spośród obecnych członków dwóch Sekretarzy posiedzenia. Do zadań Sekretarzy posiedzenia należy obliczanie głosów w trakcie głosowania jawnego i imiennego oraz pomoc Przewodniczącemu posiedzenia w prowadzeniu obrad.
3.
Członek Rady zabierający głos na posiedzeniu Rady, może wnieść o umieszczenie swojej wypowiedzi w treści protokołu.
4.
Niezwłocznie po głosowaniu Sekretarze posiedzenia poświadczają swoimi podpisami zgodność treści podjętej uchwały z treścią uchwały poddanej pod głosowanie.
5.
Biuro sporządza protokół z posiedzenia Rady. Za sporządzenie projektu protokołu z posiedzenia Rady odpowiada Sekretarz.
6.
Członkowie Rady składają na piśmie uwagi do treści protokołu przed zatwierdzeniem protokołu.
7.
Spory, co do treści protokołu rozstrzyga Rada na podstawie zapisu dźwiękowego z posiedzenia.
§  14.
1.
Członka Rady obowiązuje obecność i czynny udział w posiedzeniach Rady.
2.
Obecność Członka Rady na posiedzeniu Rady potwierdzana jest na liście obecności.
3.
W razie niemożności wzięcia udziału w posiedzeniu Rady, Członek Rady jest obowiązany zawiadomić niezwłocznie Przewodniczącego Rady o swojej nieobecności.
4.
Członek Rady obowiązany jest posiadać adres poczty elektronicznej.
§  15.
Członkowie Rady mogą w każdym czasie przeglądać i sporządzać odpisy dokumentów Izby, z wyłączeniem akt w sprawach dotyczących postępowań przed Rzecznikiem Dyscyplinarnym, Sądem Dyscyplinarnym lub Wyższym Sądem Dyscyplinarnym oraz akt związanych z postępowaniami administracyjnymi prowadzonymi przez Komisję Wewnątrzkorporacyjną.
§  16.
1.
Głosowaniu na posiedzeniu można poddać wyłącznie projekty uchwał przewidziane w porządku obrad Rady, z zastrzeżeniem § 18.
2.
Projekty uchwał, wraz z uzasadnieniem, powinny być złożone pisemnie, telefaksowo lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej do Biura. Dyrektor Biura rozsyła niezwłocznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej projekty uchwał wraz z uzasadnieniem do wszystkich Członków Rady.
3.
Przepisu § 16 ust. 2 nie stosuje się w sprawach uchwał dotyczących wpisu na listę, skreślenia z niej, uchwał dotyczących przekształceń oraz uchwał, o których mowa § 18.
§  17.
1.
Projekt uchwały przedkłada Radzie jej Członek lub Komisja Rady.
2.
Projekt uchwały powinien być zaopiniowany przez każdą Komisję właściwą ze względu na przedmiot uchwały. Za zgodą Rady dopuszcza się możliwość rozpatrywania projektu uchwały bez opinii właściwej Komisji.
3.
Projekty uchwał powinny być w miarę możliwości opiniowane przez radcę prawnego Izby.
§  18.
1.
Rada rozpatruje projekty uchwał nieprzewidziane w porządku obrad:
1)
jeżeli jest to konieczne ze względu na ochronę interesów Izby,
2)
w sprawach opinii, o których mowa w art. 56 ust. 2 pkt 7 Ustawy.
2.
Rada rozpatruje projekty uchwał nieprzewidziane w porządku obrad po uprzedniej zmianie tego porządku.
§  19.
1.
Porządek głosowania jest następujący:
1)
głosowanie wniosku o odrzucenie projektu w całości, jeżeli wniosek taki został postawiony,
2)
głosowanie poprawek do poszczególnych przepisów, przy czym w pierwszej kolejności głosuje się poprawki, których przyjęcie lub odrzucenie rozstrzyga o innych poprawkach,
3)
głosowanie projektu w całości w brzmieniu zaproponowanym przez wnioskodawcę, ze zmianami wynikającymi z przegłosowanych poprawek.
2.
Głosowanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 odbywa się nad pisemnym projektem uchwały zawierającej poprawki.
§  20.
1.
Porządek obrad przyjmuje Rada na początku posiedzenia.
2.
Zmiana porządku obrad po jego przyjęciu może nastąpić wyłącznie w sprawach objętych dyspozycją § 18 ust. 1.
3.
Przewodniczący udziela głosu w sprawach objętych porządkiem obrad posiedzenia.
4.
Udzielanie głosu następuje według kolejności zgłoszeń.
5.
Każdy Członek Rady ma prawo zabrania głosu w sprawie aktualnie omawianego punktu porządku obrad oraz w sprawach formalnych.
6.
Przewodniczący posiedzenia udziela głosu poza porządkiem obrad posiedzenia lub w związku z dyskusją jedynie dla zgłoszenia wniosku formalnego lub sprostowania błędnie zrozumianego lub nieściśle przytoczonego stwierdzenia mówcy.
7.
Wnioski formalne mogą dotyczyć wyłącznie spraw będących przedmiotem porządku obrad i przebiegu posiedzenia.
8.
Do wniosków formalnych zalicza się wnioski o:
1)
przerwanie, odroczenie lub zamknięcie posiedzenia,
2)
przyjęcie tajności głosowania lub posiedzenia,
3)
zamknięcie listy mówców,
4)
odroczenie lub zamknięcie dyskusji,
5)
przejście do porządku obrad,
6)
odesłanie do komisji,
7)
głosowanie bez dyskusji,
8)
zmianę w sposobie prowadzenia dyskusji,
9)
zmianę w sposobie przeprowadzenia głosowania,
10)
stwierdzenie quorum,
11)
przeliczenie głosów,
12)
reasumpcję głosowania.
9.
W sprawie wniosku formalnego Rada rozstrzyga po wysłuchaniu wnioskodawcy i ewentualnie nie więcej niż dwóch głosów przeciwnych.
§  21.
1.
Po zamknięciu dyskusji Przewodniczący posiedzenia oznajmia, że Rada przystępuje do głosowania. Od tej chwili można zabierać głos tylko dla zgłoszenia lub uzasadnienia wniosku formalnego o sposobie lub w sprawie porządku głosowania i to jedynie przed wezwaniem Członków Rady do głosowania.
2.
Uchwały Rady zapadają większością głosów. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego posiedzenia.
3.
Dla ważności uchwał Rady wymagana jest obecność co najmniej połowy jej członków.
4.
W przypadku głosowania jawnego odbywa się ono przez podniesienie ręki.
5.
Głosy przeliczają i ogłaszają wyniki głosowania Sekretarze posiedzenia.
§  22.
1.
O przeprowadzeniu głosowania imiennego decyduje Rada większością głosów.
2.
Głosowanie imienne odbywa się w taki sposób, że członkowie Rady kolejno, w porządku alfabetycznym, wyczytywani przez Sekretarza posiedzenia głosują do protokołu przez złożenie oświadczenia "za", "przeciw" lub "wstrzymuję się".
3.
Wyniki głosowania imiennego Przewodniczący posiedzenia ogłasza na podstawie protokołu przedstawionego przez Sekretarzy posiedzenia dokonujących obliczenia głosów.
§  23.
1.
W nadzwyczajnych przypadkach można przeprowadzić reasumpcję głosowania.
2.
Wniosek o przeprowadzenie reasumpcji głosowania może być zgłoszony wyłącznie na posiedzeniu, na którym odbyło się głosowanie.
3.
Reasumpcja głosowania może dotyczyć tylko głosowania jawnego.
§  24.
1.
Decyzje Rady dotyczące wpisu na listę doradców podatkowych oraz skreślenia z tej listy, a także przekształcenia wpisu warunkowego we wpis podejmowane są po zasięgnięciu opinii właściwej Komisji.
2.
W przypadkach, o których mowa w ust. 1 nie stosuje się postanowień § 17 ust. 2 zdanie drugie.
§  25.
1.
Opinie w zakresie projektów ustaw i rozporządzeń przygotowuje właściwa Komisja, według ustalonych wewnętrznie procedur.
2.
Przygotowane opinie są przedstawiane przez właściwą Komisję Radzie - na najbliższym od daty sporządzenia opinii posiedzeniu Rady.
3.
W sprawie opinii dotyczących prawa podatkowego Rada może podejmować uchwały.
§  26.
Rada podejmuje uchwały zgodnie z procedurą określoną w § 17 do § 23 w sprawach wniosków dotyczących zmian prawa podatkowego formułowanych przez Radę.
§  27.
1.
Przewodniczący:
1)
reprezentuje Radę,
2)
kieruje jej pracami,
3)
przewodniczy na posiedzeniach,
4)
zapewnia wykonanie uchwał Rady,
5)
podpisuje decyzje, o których mowa w art. 7 i 10 ustawy.
2.
Przewodniczący wyznacza spośród Wiceprzewodniczących osobę, która wykonuje obowiązki Przewodniczącego podczas jego nieobecności.
3.
Przewodniczący zawiadamia Członków Rady, a także zaproszonych gości, o terminie i miejscu posiedzenia. Do zawiadomienia o posiedzeniu Rady Przewodniczący obowiązany jest dołączyć projekt porządku obrad oraz materiały i dokumenty, które będą przedmiotem obrad Rady.
4.
Biuro wysyła zawiadomienia wraz z materiałami najpóźniej na 10 dni przed wyznaczonym terminem posiedzenia Rady. Za terminowe rozesłanie zawiadomień odpowiada Dyrektor Biura. Corocznie, do 31 stycznia, Przewodniczący informuje Członków Rady o planowanych w tym roku terminach posiedzeń Rady.
5.
W sprawach szczególnej wagi Przewodniczący może zwołać nadzwyczajne posiedzenie Rady.
6.
Przewodniczący zwołuje nadzwyczajne posiedzenie Rady również na pisemny wniosek co najmniej 10 Członków Rady, uwzględniając propozycje do porządku obrad oraz termin posiedzenia zgłoszone we wniosku. Wskazana we wniosku data posiedzenia musi zawierać się w przedziale od 10 do 30 dni od daty złożenia wniosku. Wniosek może być złożony również za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
7.
Zawiadomienie o nadzwyczajnych posiedzeniach Rady Biuro wysyła najpóźniej na 7 dni przed przewidywanym terminem posiedzenia. W pozostałych sprawach dotyczących posiedzeń nadzwyczajnych stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące posiedzeń zwyczajnych.
8.
Rada może zobowiązać Przewodniczącego do zwołania posiedzenia Rady w określonym terminie.
§  28.
1.
Rada tworzy i rozwiązuje Komisje określając cel i zakres ich działania oraz powołuje i odwołuje ze swego grona ich członków.
2.
Rada powołuje i odwołuje Przewodniczących Komisji. Przewodniczący Komisji kieruje pracą Komisji i odpowiada przed Radą za pracę Komisji.
3.
Do podstawowych zadań Komisji należy występowanie z inicjatywami programowymi, opiniowanie spraw wchodzących w zakres jej zadań, przygotowywanie projektów uchwał Rady w tym zakresie.
4.
Komisje realizują swoje zadania w oparciu o plan działania zatwierdzony przez Radę. Za sporządzenie i przedłożenie Radzie planu działania Komisji odpowiada Przewodniczący Komisji.
5.
Przewodniczący Komisji przedstawia Radzie projekty uchwał wywołujące dla Izby istotne skutki finansowe wraz z opinią Komisji Finansowej i Skarbnika na ich temat. Komisja Finansowa i Skarbnik obowiązani są do przygotowania opinii w sposób umożliwiający ujęcie tych uchwał w porządku obrad Rady zgodnie z planem.
6.
Przewodniczący Komisji, dla skutecznego zwołania posiedzenia Komisji, powiadamia członków Komisji o terminie i miejscu posiedzenia, a także o planowanym porządku obrad, co najmniej na 10 dni przed tym posiedzeniem. Dopuszcza się rozsyłanie powiadomień za pomocą środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem zbiorczego adresu Komisji.
§  29.
1.
Komisje liczą nie mniej niż 3 członków.
2.
Komisje wybierają ze swego grona Wiceprzewodniczącego Komisji oraz Sekretarza Komisji.
3.
Uchwały Komisji, przedstawiane Radzie, przyjmowane są przez Komisję zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komisji lub osoby upoważnionej przez Przewodniczącego Komisji do prowadzenia posiedzenia Komisji.
4.
Dokumentacja pracy Komisji, w tym protokoły z jej posiedzeń, powinna być przechowywana w Biurze.
5.
Dokumentacja pracy Komisji jest gromadzona i dostępna dla Członków Rady w formie środków komunikacji elektronicznej.
6.
Komisje mogą tworzyć zespoły problemowe i sekcje, działające w ramach danej Komisji.
§  30.
1.
Członka Rady obowiązuje czynny udział w pracach Komisji.
2.
Członek Rady potwierdza swoją obecność na posiedzeniu Komisji podpisem na liście obecności.
3.
W razie niemożności wzięcia udziału w posiedzeniu Komisji, Członek Rady jest obowiązany zawiadomić pisemnie Przewodniczącego Komisji przed terminem posiedzenia o swojej nieobecności.
§  31.
1.
Przewodniczący Komisji składa Radzie roczne sprawozdanie z działalności Komisji.
2.
Przewodniczący Komisji informuje Radę o działaniach Komisji.
3.
Gdy zakres działania Komisji wymaga współdziałania z innymi Komisjami, Rada może upoważnić Członka Prezydium do koordynacji działań tych Komisji.
§  32.
Wiceprzewodniczący, Sekretarz oraz Skarbnik działają w zakresie wynikającym z Ustawy, Statutu, innych uchwał Zjazdu, uchwał Rady oraz niniejszego regulaminu.
§  33.
1.
Przewodniczący lub inny Członek Prezydium referuje na posiedzeniach Rady sprawy będące przedmiotem obrad Prezydium.
2.
Przewodniczący komisji referują na posiedzeniach Rady sprawy, będące przedmiotem obrad komisji.
§  34.
1.
Korespondencja adresowana do Rady przekazywana jest na ręce jej Przewodniczącego i Sekretarza.
2.
Korespondencję Rady podpisuje Przewodniczący, Sekretarz lub inny Członek Prezydium upoważniony przez Przewodniczącego, w zakresie wskazanym w tym upoważnieniu.
3.
Dostęp członków Krajowej Rady Doradców Podatkowych do korespondencji, o której mowa w ust. 1 i 2 jest nieograniczony. Dyrektor Biura zapewnia ten dostęp Członkom Rady również za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
§  35.
Rada składa Zjazdowi sprawozdanie ze swej działalności.
§  36.
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
1 Niniejsza treść Regulaminu działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych, stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały nr 1210/2007 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 24 maja 2007 r. w sprawie Regulaminu działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych została zmieniona uchwałą nr 1227/2007 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 27 czerwca 2007 r. w sprawie zmiany uchwały nr 1210/2007 Krajowej Rady Doradców Podatkowych w sprawie Regulaminu działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych, uchwałą nr 1250/2007 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 7 września 2007 r. w sprawie zmiany uchwały nr 1210/2007 Krajowej Rady Doradców Podatkowych w sprawie Regulaminu działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych, uchwałą nr 1495/2008 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 13 lutego 2008 r. zmieniającą uchwałę nr 1210/2007 Krajowej Rady Doradców Podatkowych w sprawie Regulaminu działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz uchwałą nr 1507/2008 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 9 kwietnia 2008 r. zmieniającą uchwałę nr 1210/2007 Krajowej Rady Doradców Podatkowych w sprawie Regulaminu działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych.