Regulamin działania Komisji do spraw zmian w ustawie o doradztwie podatkowym KRDP.

Akty korporacyjne

Podat.2017.12.19

Akt nieoceniany
Wersja od: 19 grudnia 2017 r.

UCHWAŁA Nr 808/2019
KRAJOWEJ RADY DORADCÓW PODATKOWYCH
z dnia 17 grudnia 2019 r.
w sprawie Regulaminu działania Komisji do spraw zmian w ustawie o doradztwie podatkowym KRDP

Na podstawie § 27 ust. 5 Regulaminu działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych stanowiącego załącznik do uchwały nr 46/2019 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 29 marca 2019 r. w zw. z § 21 ust. 3 pkt 13 Statutu Krajowej Izby Doradców Podatkowych uchwala się, co następuje:
§  1. 
Krajowa Rada Doradców Podatkowych uchwala Regulamin działania Komisji do spraw zmian w ustawie o doradztwie podatkowym KRDP, w treści stanowiącej załącznik do niniejszej uchwały.
§  2. 
Traci moc uchwała nr 9/2019 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 5 lutego 2019 r. w sprawie Regulaminu działania Komisji do spraw zmian w ustawie o doradztwie podatkowym KRDP
§  3. 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN DZIAŁANIA KOMISJI DO SPRAW ZMIAN W USTAWIE O DORADZTWIE PODATKOWYM KRDP

§  1. 
Komisja do spraw zmian w ustawie o doradztwie podatkowym KRDP (dalej: Komisja) działa w oparciu o Regulamin działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz niniejszy Regulamin.
§  2. 
1. 
Komisja wykonuje zadania wynikające z programu działania Krajowej Izby Doradców Podatkowych na lata 2018-2021 przyjętego przez V Krajowy Zjazd Doradców Podatkowych, planu działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych, a także z innych aktów prawa wewnątrzkorporacyjnego.
2. 
Do zadań Komisji należy w szczególności opracowanie zmian w ustawie o doradztwie podatkowym poprzez przygotowanie własnego projektu ustawy, obejmującego następujące obszary:
a)
rozszerzenie uprawnień doradcy podatkowego, w szczególności w zakresie: - realizacji przez podatników obowiązków podatkowych, - spraw karnych skarbowych, - ubezpieczeń społecznych, - postępowań przed Krajowym Rejestrem Sądowym;
b)
doprecyzowanie zasad postępowania dyscyplinarnego oraz rozszerzenia katalogu kar;
c)
wprowadzenie aplikacji zawodowej;
d)
zmiany struktury organizacyjnej samorządu doradców podatkowych, w szczególności utworzenia okręgowych izb doradców podatkowych posiadających osobowość prawną.
§  3. 
1. 
Członkowie Komisji wybierają spośród swoich członków do 2 wiceprzewodniczących Komisji. Wybór odbywa się w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.
2. 
Przewodniczący Komisji reprezentuje Komisję przed Radą, innymi organami Izby oraz Zarządami Regionalnych Oddziałów Izby.
3. 
W razie nieobecności Przewodniczącego jego obowiązki pełni Wiceprzewodniczący.
4. 
Członka Komisji obowiązuje czynny udział w pracach Komisji.
5. 
Członek Komisji potwierdza swoją obecność na posiedzeniu Komisji podpisem na liście obecności.
6. 
W razie niemożności wzięcia udziału w posiedzeniu Komisji, Członek Komisji jest obowiązany zawiadomić pisemnie Przewodniczącego Komisji przed terminem posiedzenia o swojej nieobecności.
§  4. 
1. 
Realizacja zadań wymienionych w § 2 niniejszego Regulaminu następuje:
1)
w trakcie zwoływanych przez Przewodniczącego Komisji posiedzeń, lub
2)
w ramach zainicjowanej przez Przewodniczącego Komisji wymiany mailowej korespondencji pomiędzy członkami Komisji, której treść - jako poufna - jest zabezpieczona przed dostępem osób nieupoważnionych.
3)
dyskusji i głosowania przy wykorzystaniu dedykowanego narzędzia w panelu mDoradca.
2. 
Komisji może powoływać tzw. zespoły robocze, które muszą składać się z co najmniej dwóch osób.
3. 
Zespoły robocze składają na każdym posiedzeniu Komisji sprawozdania ze swoich działań podjętych od ostatniego posiedzenia Komisji.
§  5. 
1. 
W przypadku zwołania posiedzenia, członkowie Komisji otrzymują zawiadomienie na co najmniej 7 dni przed wyznaczonym, przez Przewodniczącego Komisji, terminem.
2. 
Posiedzenie Komisji jest ważne, jeśli bierze w nim udział co najmniej połowa członków Komisji.
3. 
Posiedzenie Komisji prowadzi Przewodniczący Komisji, a w przypadku jego nieobecności upoważniony prze niego wiceprzewodniczący Komisji.
4. 
Przewodniczący Komisji obowiązany jest zwołać posiedzenie Komisji również w przypadku, jeżeli z takim wnioskiem wystąpi co najmniej połowa jej członków.
5. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 4, posiedzenie Komisji powinno zostać zwołane w terminie do 7 dni od daty wpływu wniosku, a termin posiedzenia - ustalony do 14 dni od daty wpływu wniosku.
6. 
W przypadku naruszenia przez Przewodniczącego Komisji postanowień ust. 4 lub 5 powyżej, posiedzenie Komisji zwołać może każdy z członków Komisji.
7. 
Komisja może podejmować uchwały lub stanowiska w drodze obiegowej. O obiegowym trybie głosowania decyduje Przewodniczący lub upoważniony Wiceprzewodniczący.
8. 
Głosowanie obiegowe, o którym mowa w ust. 7 powyżej następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej lub przy wykorzystaniu dedykowanego narzędzia w panelu mDoradca.
§  6. 
Dokumentacja prac Komisji przechowywana jest w Biurze KIDP przez okres 1 roku od zakończenia kadencji Krajowej Rady Doradców Podatkowych.