Regulamin działania Komisji do spraw opracowania Kodeksu Postępowania Krajowej Izby Doradców Podatkowych w zakresie danych osobowych.

Akty korporacyjne

Podat.2019.2.13

Akt nieoceniany
Wersja od: 13 lutego 2019 r.

UCHWAŁA Nr 17/2019
KRAJOWEJ RADY DORADCÓW PODATKOWYCH
z dnia 13 lutego 2019 r.
w sprawie Regulaminu działania Komisji do spraw opracowania Kodeksu Postępowania Krajowej Izby Doradców Podatkowych w zakresie danych osobowych

Na podstawie § 27 ust. 5 Regulaminu działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych (ze zm.) stanowiącego załącznik do uchwały nr 313/2018 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 19 czerwca 2018 r. w zw. z § 21 ust. 3 pkt 13 Statutu Krajowej Izby Doradców Podatkowych uchwala się, co następuje:
§  1. 
Krajowa Rada Doradców Podatkowych uchwala Regulamin działania Komisji do spraw opracowania Kodeksu Postępowania Krajowej Izby Doradców Podatkowych w zakresie danych osobowych, w treści stanowiącej załącznik do niniejszej uchwały.
§  2. 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN DZIAŁANIA KOMISJI DO SPRAW OPRACOWANIA KODEKSU POSTĘPOWANIA KIDP W ZAKRESIE DANYCH OSOBOWYCH

§  1. 
Komisja spraw opracowania Kodeksu Postępowania Krajowej Izby Doradców Podatkowych w zakresie danych osobowych (dalej: Komisja) działa w oparciu o Regulamin działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz niniejszy Regulamin.
§  2. 
1. 
Komisja wykonuje zadania wynikające z programu działania Krajowej Izby Doradców Podatkowych na lata 2018-2021 przyjętego przez V Krajowy Zjazd Doradców Podatkowych, planu działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych, a także z innych aktów prawa wewnątrzkorporacyjnego. 2. Do zadań Komisji należy w szczególności opracowanie Kodeksu Postępowania Krajowej Izby Doradców Podatkowych w sprawie ochrony danych osobowych, o którym mowa w art. 40 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - zwane dalej: RODO).
§  3. 
1. 
Przewodniczący Komisji reprezentuje Komisję przed Radą, innymi organami Izby oraz Zarządami Regionalnych Oddziałów Izby. 2. Członkowie Komisji wybierają spośród swoich członków Wiceprzewodniczącego Komisji. Wybór odbywa się w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów. 3. W razie nieobecności Przewodniczącego jego obowiązki pełni Wiceprzewodniczący Komisji. 4. Członka Komisji obowiązuje czynny udział w pracach Komisji. 5. Członek Komisji potwierdza swoją obecność na posiedzeniu Komisji podpisem na liście obecności. 6. W razie niemożności wzięcia udziału w posiedzeniu Komisji, Członek Komisji jest obowiązany zawiadomić pisemnie Przewodniczącego Komisji przed terminem posiedzenia o swojej nieobecności.
§  4. 
Realizacja zadań wymienionych w § 2 niniejszego Regulaminu następuje: 1) w trakcie zwoływanych przez Przewodniczącego Komisji posiedzeń, lub 2) w ramach zainicjowanej przez Przewodniczącego Komisji wymiany mailowej korespondencji pomiędzy członkami Komisji, której treść - jako poufna - jest zabezpieczona przed dostępem osób nieupoważnionych.
§  5. 
1. 
W przypadku zwołania posiedzenia, członkowie Komisji otrzymują zawiadomienie na co najmniej 7 dni przed wyznaczonym, przez Przewodniczącego Komisji, terminem. 2. Posiedzenie Komisji jest ważne, jeśli bierze w nim udział co najmniej połowa członków Komisji. 3. Posiedzenie Komisji prowadzi Przewodniczący Komisji, a w przypadku jego nieobecności Wiceprzewodniczący bądź upoważniony przez niego Członek Komisji. 4. Przewodniczący Komisji obowiązany jest zwołać posiedzenie Komisji również w przypadku, jeżeli z takim wnioskiem wystąpi co najmniej połowa jej członków. 5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, posiedzenie Komisji powinno zostać zwołane w terminie do 7 dni od daty wpływu wniosku, a termin posiedzenia - ustalony do 14 dni od daty wpływu wniosku. 6. W przypadku naruszenia przez Przewodniczącego Komisji postanowień ust. 4 lub 5 powyżej, posiedzenie Komisji zwołać może każdy z członków Komisji.
§  6. 
Dokumentacja prac Komisji przechowywana jest w Biurze KIDP przez okres 1 roku od zakończenia kadencji Krajowej Rady Doradców Podatkowych.