Regulamin działalności finansowej samorządu radców prawnych.
Radc.2009.6.6
Akt nieocenianyUCHWALA Nr 65/VII/2009
KRAJOWEJ RADY RADCÓW PRAWNYCH
z dnia 6 czerwca 2009 r.
w sprawie Regulaminu działalności finansowej samorządu radców prawnych
ZAŁĄCZNIK
REGULAMIN DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ SAMORZĄDU RADCÓW PRAWNYCH
REGULAMIN DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ SAMORZĄDU RADCÓW PRAWNYCH
Rozdział I
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Rozdział II
Gospodarka finansowa
Gospodarka finansowa
1. do przychodów zalicza się, otrzymane środki pieniężne i inne aktywa finansowe pozyskane w związku prowadzoną działalnością związaną z realizacją zadań samorządu radców prawnych określonych w § 2, w tym otrzymane składki, opłaty związane z decyzją w sprawie wpisu na listę radców prawnych i aplikantów, opłaty manipulacyjne, opłaty za aplikację, opłaty za świadczenia na rzecz członków samorządu, nieodpłatnie otrzymane składniki majątku, a także kwoty należne ze sprzedaży składników majątku oraz przychody finansowe, dotacje i subwencje;
2. w razie prowadzenia działalności gospodarczej przychodem będą również kwoty uzyskane ze sprzedaży towarów i usług w przypadkach wskazanych w art. 12 ust. 1 pkt. 4g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych;
3. do kosztów działalności zalicza się, w szczególności, wydatki związane z realizacją zadań samorządu radców prawnych określonych w § 2. Za koszty uważa się również koszty administracyjne, a w szczególności wynagrodzenia oraz ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia na rzecz pracowników i innych osób, odpisy amortyzacyjne lub umorzeniowe środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, zużycie materiałów i energii, usługi obce oraz pozostałe koszty o charakterze administracyjnym;
4. kwalifikacja przychodów i kosztów uwzględnia przepisy ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych.
1. w Krajowej Radzie: członkowie Prezydium Krajowej Rady ustanowieni pełnomocnikami na podstawie uchwały Krajowej Rady
2. w radach okręgowych: członkowie prezydium rady okręgowej ustanowieni pełnomocnikami na podstawie uchwały rady okręgowej,
z tym, że zaciąganie zobowiązań przekraczających zakres zwykłego zarządu następuje, odpowiednio, na podstawie uchwały Krajowej Rady lub uchwały rady okręgowej.
Rozdział III
Składka członkowska
Składka członkowska
Rozdział IV
Rachunkowość
Rachunkowość
1. sprawdzenia dowodu księgowego pod względem formalno rachunkowym dokonuje główny księgowy lub inna osoba upoważniona przez radę okręgową,
2. sprawdzenia dowodu księgowego pod względem merytorycznym dokonuje członek prezydium odpowiedzialny za tę działalność jednostki, której dowód księgowy dotyczy lub inna osoba upoważniona przez radę okręgową
3. dowód księgowy zatwierdzają Prezes lub Wiceprezes Krajowej Rady i akceptuje Skarbnik lub upoważniony przez niego członek Krajowej Rady a w radach okręgowych Dziekan lub Wicedziekan i akceptuje Skarbnik lub upoważniony przez niego członek rady okręgowej.
Rozdział V
Sprawozdawczość
Sprawozdawczość