Regulamin dotyczący zasad współdziałania radcy prawnego z prawnikiem zagranicznym reprezentującym klienta w postępowaniu, w którym zgodnie z obowiązującymi przepisami wymagane jest, aby strona była reprezentowana przez radcę prawnego lub adwokata.

Akty korporacyjne

Radc.2004.3.31

Akt nieoceniany
Wersja od: 31 marca 2004 r.

UCHWAŁA Nr 51/VI/2004
Krajowej Rady Radców Prawnych
z dnia 31 marca 2004 r.
w sprawie Regulaminu dotyczącego zasad współdziałania radcy prawnego z prawnikiem zagranicznym reprezentującym klienta w postępowaniu, w którym zgodnie z obowiązującymi przepisami wymagane jest, aby strona była reprezentowania przez radcę prawnego lub adwokata

Na podstawie art. 60 pkt 8 lit. e) ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (tekst jednolity Dz.U. z 2002 r. Nr 123, poz. 1059; Nr 126, poz. 1069; Nr 153 poz.1271 i z 2003 r. Nr 124, poz. 1152) - Krajowa Rada Radców Prawnych uchwala, co następuje:
§  1. 
Uchwala się regulamin dotyczący zasad współdziałania radcy prawnego z prawnikiem zagranicznym reprezentującym klienta w postępowaniu, w którym zgodnie z obowiązującymi przepisami wymagane jest, aby strona była reprezentowana przez radcę prawnego lub adwokata. Regulamin stanowi załącznik do uchwały.
§  2. 
Umowa o współdziałaniu, o której mowa w art. 12 ust. 2, art. 38 ust. 2 i art. 43 ustawy z dnia 5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 125, poz. 1069), zawierana przez radcę prawnego z prawnikiem zagranicznym, powinna zawierać co najmniej zasady wymienione w Regulaminie.
§  3. 
Uchwała podlega opublikowaniu w czasopiśmie "Radca Prawny" oraz umieszczeniu na stronach internetowych Krajowej Rady Radców Prawnych, rad okręgowych izb radców prawnych oraz na stronach Biuletynu Informacji Publicznej.
§  4. 
Uchwała wchodzi w życie w dniu 1 maja 2004 r.

ZAŁĄCZNIK  

REGULAMIN

dotyczący zasad współdziałania radcy prawnego z prawnikiem zagranicznym reprezentującym klienta w postępowaniu, w którym zgodnie z obowiązującymi przepisami wymagane jest, aby strona była reprezentowana przez radcę prawnego lub adwokata
1.
Radca prawny może podjąć jakąkolwiek czynność w ramach współdziałania dopiero po zawarciu umowy z prawnikiem zagranicznym.
2.
Radca prawny może odmówić zawarcia umowy tylko z uzasadnionych powodów, w szczególności z przyczyn dających podstawę do odmowy świadczenia pomocy prawnej, w świetle przepisów ustawy o radcach prawnych i Zasad Etyki Radcy Prawnego.
3.
Umowa powinna być zawarta na piśmie.
4.
Umowa powinna być zawarta w języku polskim. Na życzenie prawnika zagranicznego umowa może być sporządzona dodatkowo w jego języku macierzystym albo innym języku przez niego wskazanym.
5.
Umowa powinna zawierać oznaczenie radcy prawnego i prawnika zagranicznego, nazwy ich kancelarii (spółki), tytuł zawodowy prawnika zagranicznego uzyskany w jego państwie macierzystym, oznaczenie wpisu radcy prawnego na listę radców prawnych, wpisu prawnika z Unii Europejskiej na listę prawników zagranicznych wykonujących w Polsce stałą praktykę oraz właściwego organu państwa macierzystego, który wystawił zaświadczenie stwierdzające uprawnienie do wykonywania zawodu.
6.
W umowie należy oznaczyć przedmiot sprawy oraz klienta reprezentowanego przez prawnika zagranicznego.
7.
W umowie należy określić zakres, warunki i sposób współdziałania oraz w razie potrzeby czynności objęte tym współdziałaniem. W razie przyjęcia przez radcę prawnego również obowiązków wobec klienta prawnika zagranicznego - należy je wskazać w umowie.
8.
W umowie strony powinny określić sposoby i środki komunikowania się oraz zasady dotyczące dokumentowania przez radcę prawnego podejmowanych czynności, a także zasady postępowania z dokumentacją powstałą w czasie tego współdziałania.
9.
W umowie radca prawny powinien zawrzeć oświadczenie o wysokości sumy gwarancyjnej posiadanego przez niego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy wykonywaniu zawodu.
10.
Umowa powinna zawierać zasady ustalenia wynagrodzenia radcy prawnego z tytułu jej wykonania, terminy i tryb zapłaty wynagrodzenia. Wysokość wynagrodzenia może być ustalona w załączniku do tej umowy lub w odrębnej umowie.
11.
W umowie strony powinny określić termin lub zdarzenie, które będą uważać za zakończenie współdziałania.