Przyznawanie dotacji podmiotowej dla jednostek organizacyjnych Akademii nieposiadających osobowości prawnej oraz dla instytutów międzynarodowych.
PAN.2018.11.23
Akt nieocenianyDECYZJA Nr 32/2018
PREZESA PAN
z dnia 23 listopada 2018 r.
w sprawie przyznawania dotacji podmiotowej dla jednostek organizacyjnych Akademii nieposiadających osobowości prawnej oraz dla instytutów międzynarodowych
Rozdzielnik:
1. Jednostki organizacyjne Akademii nieposiadające osobowości prawnej
2. Instytuty międzynarodowe
3. Komórki organizacyjne Kancelarii Akademii
ZAŁĄCZNIK
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI PODMIOTOWEJ DLA JEDNOSTEK I INSTYTUTÓW
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI PODMIOTOWEJ DLA JEDNOSTEK I INSTYTUTÓW
I.
ZASADY OGÓLNE.
ZASADY OGÓLNE.
1) bieżącej działalności Akademii (w tym związanej z upowszechnianiem i promocją działalności naukowej) obejmującej działalność organów i korporacji uczonych {w tym nagrody naukowe określone w statucie Akademii), współpracę naukową z zagranicą, działalność Kancelarii Akademii; środki na ten cel są ujmowane w budżecie państwa w części 67 PAN odpowiednio w rozdziale 73010 i 73095;
2) audytów prowadzonych w Akademii lub zlecanych przez Prezesa Akademii; środki na ten cel są ujmowane w budżecie państwa w części 67 PAN w rozdziale 73095;
3) bieżącej działalności funkcjonujących w jej strukturze jednostek (w tym na zadania z zakresu upowszechniania i promocji działalności naukowej oraz na pokrycie kosztów i zobowiązań przejętych po zlikwidowanych jednostkach); środki na ten cel są ujmowane w budżecie państwa w części 67 PAN w rozdziale 73011;
4) działalności instytutów międzynarodowych w części obejmującej bieżącą eksploatację budynków stanowiących siedzibę tych instytutów oraz koszty utrzymania administracji i obsługi technicznej, jeżeli umowy międzynarodowe albo porozumienia z zagranicznymi instytucjami lub organizacjami naukowymi nie stanowią inaczej; środki na ten cel są ujmowane w budżecie państwa w części 67 PAN w rozdziale 73095.
2. Wydatki pokrywane z dotacji podmiotowej przeznaczonej na finansowanie kosztów wymienionych w ust. 1 pkt 1 i 2 oraz na pokrycie wymienionych w ust. 1 pkt. 3 kosztów i zobowiązań przejętych po zlikwidowanych jednostkach są realizowane na szczeblu centralnym. Środki dotacji podmiotowej przyznanej jednostkom i instytutom wymienionym w ust. 1 pkt 3 i 4 są przekazywane przez służby finansowo-księgowe Kancelarii Akademii na wyodrębnione rachunki bankowe jednostek oraz na wskazane rachunki bankowe instytutów.
II.
PRZEZNACZENIE ORAZ BENEFICJENCI DOTACJI PODMIOTOWEJ ZAPISANEJ W CZĘŚCI 67 BUDŻETU PAŃSTWA W ROZDZIALE 73011.
PRZEZNACZENIE ORAZ BENEFICJENCI DOTACJI PODMIOTOWEJ ZAPISANEJ W CZĘŚCI 67 BUDŻETU PAŃSTWA W ROZDZIALE 73011.
1) uzasadnione koszty bieżącej działalności określonej w statucie następujących jednostek:
a) Biblioteki Gdańskiej i Biblioteki Kórnickiej;
b) Archiwum w Warszawie i Archiwum Nauki PAN i PAU w Krakowie;
c) Muzeum Ziemi;
d) Polskiego Instytutu Studiów Zaawansowanych PIASt;
e) zagranicznych stacji naukowych;
f) placówek naukowych nieposiadających osobowości prawnej, posiadających status pomocniczych jednostek naukowych;
g) Domu Seniora w Konstancinie-Jeziornie, w szczególności na pokrycie kosztów remontów oraz kosztów stałych (np. w części związanej z pobytem w Domu osób wnoszących odpłatność ulgową).
2) zobowiązania i koszty przejęte przez Akademię po zlikwidowanych jednostkach,
3) szacowane koszty nowo tworzonej pomocniczej jednostki naukowej, której działalność będzie finansowana ze środków dotacji podmiotowej.
2. W ramach posiadanych środków, dotacja podmiotowa może być przyznana:
1) każdej jednostce - odgórnie na pisemny wniosek Kanclerza Akademii przedłożony do rozpatrzenia przez Zespół doradczy, o którym mowa w części III ust. 6, w szczególności z przeznaczeniem na niwelowanie dysproporcji w poziomie wynagradzania w poszczególnych jednostkach, na refundację kosztów uprzednio prefinansowanych ze środków pozabudżetowych, na finansowanie remontów w obiektach Akademii;
2) innej jednostce, niewymienionej w ust. 1 pkt 1 - na finansowanie, nieznajdujących pokrycia w gwarantowanych przychodach własnych, niezbędnych kosztów związanych z działalnością bieżącą danej jednostki określoną w statucie; w tym przypadku przy przyznawaniu środków dotacji podmiotowej w pierwszej kolejności będzie brana pod uwagę potrzeba sfinansowania kosztów związanych z:
a) utrzymaniem bazy badawczej dla jednostek naukowych,
b) administrowaniem obiektem (obiektami) zabytkowym(i),
c) remontami obiektów, w których prowadzona jest działalność statutowa,
d) prowadzeniem przez jednostkę działalności deficytowej - ze względu na ważny interes społeczny.
III.
TRYB NABORU I ROZPATRYWANIA WNIOSKÓW O DOTACJĘ PODMIOTOWĄ.
TRYB NABORU I ROZPATRYWANIA WNIOSKÓW O DOTACJĘ PODMIOTOWĄ.
1) dyrektora jednostki - w przypadku ubiegania się o dotację podmiotową zapisaną w rozdziale 73011,
2) dyrektora instytutu - w przypadku ubiegania się o dotację zapisaną w rozdziale 73095 na formularzach określonych odpowiednio w załączniku nr 1,1 a lub 2 do niniejszych zasad.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, podpisany przez dyrektora jednostki/instytutu oraz osobę odpowiedzialną za prowadzenie ksiąg rachunkowych/głównego księgowego - beneficjent składa w Biurze Finansów i Budżetu oraz równolegle w formie elektronicznej na adres: dpk@pan.pl.
3. Termin składania wniosków na dany rok budżetowy określa i podaje do wiadomości Kanclerz Akademii.
4. Rozpatrzeniu będą podlegać wyłącznie wnioski kompletne i złożone w terminie.
5. Wnioski, o których mowa w ust. 1, podlegają sprawdzeniu pod względem formalnym i rachunkowym - w Biurze Finansów i Budżetu oraz zaopiniowaniu:
1) w części dotyczącej planowanych remontów w nieruchomościach - przez Biuro Organizacyjno-Majątkowe (z punktu widzenia celowości i prawidłowości zakwalifikowania zakresu planowanych prac remontowych);
2) w części dotyczącej planowanych zakupów środków trwałych o wartości jednostkowej nieprzekraczającej 10.000 zł - przez Zespół Teleinformatyki {w części dot. infrastruktury informatycznej) lub przez Zespół Gospodarczy (w pozostałych przypadkach); w tym zakresie nie podlegają sprawdzeniu wnioski instytutów międzynarodowych;
3) w części obejmującej planowane (wyodrębnione) zadania związane z upowszechnianiem i promocją działalności naukowej - przez Biuro Upowszechniania i Promocji Nauki;
4) pod względem merytorycznym - odpowiednio przez właściwego wiceprezesa PAN, właściwego przewodniczącego rady kuratorów, Kanclerza Akademii lub osoby zastępujące.
6. Sprawdzone i zaopiniowane wnioski są rozpatrywane przez powołany - decyzją Prezesa Akademii w trybie art. 22 ust. 5 ustawy o PAN - Zespół doradczy do spraw rozpatrywania wniosków jednostek organizacyjnych PAN i instytutów międzynarodowych o przyznanie dotacji podmiotowej w ramach części 67 Polska Akademia Nauk.
7. Z wnioskiem o dotację podmiotową na działalność jednostki, o której mowa w części II ust. 1 pkt 3 oraz na cele wymienione w części II ust. 2 pkt 1 może wystąpić Kanclerz Akademii. Do wniosku nie stosuje się formularzy o których mowa w ust.1.
8. Przed planowanym posiedzeniem Zespołu, o którym mowa w ust. 6 Biuro Finansów i Budżetu drogą mejlową przesyła członkom Zespołu następujące informacje:
1) syntetyczne podsumowanie wniosków o dotację złożonych przez jednostki, Kanclerza Akademii oraz instytuty, zawierające również wzmiankę o planowanych w jednostkach na dany rok przychodach innych niż dotacja podmiotowa oraz o kwocie ujętej w ustawie budżetowej (lub w projekcie ustawy budżetowej) na dany rok w części 67 przeznaczonej na dotację podmiotową dla jednostek i instytutów;
2) jednostkowe karty zawierające najważniejsze informacje ujęte we wnioskach o dotację, w szczególności dane o wysokości dotacji podmiotowej przyznanej przez Prezesa Akademii w roku poprzednim, dotacji wnioskowanej na dany rok oraz opinie, o których mowa w ust. 5 pkt 1 - 4.
9. Sprawdzone pod względem formalnym i rachunkowym oraz zaopiniowane w trybie określonym w ust. 5 oryginalne wnioski o dotację są przechowywane w Biurze Finansów i Budżetu i udostępniane zainteresowanym członkom Zespołu a także są bezpośrednio dostępne na posiedzeniu Zespołu.
10. Zespół, o którym mowa w ust. 6, przedkłada Prezesowi Akademii rekomendacje odnośnie do wysokości dotacji podmiotowej (obejmującej również finansowanie zadań z zakresu upowszechniania i promocji działalności naukowej) na dany rok:
a) dla poszczególnych jednostek oraz uprawnionych instytutów,
b) na inne zadania, w szczególności na:
a) sfinansowanie kosztów i zobowiązań przejętych po zlikwidowanych jednostkach;
b) finansowanie działalności nowo tworzonych w danym roku jednostek organizacyjnych;
c) na odwołania od decyzji przyznających dotację;
d) dodatkowe wnioski w ciągu roku.
IV.
PODEJMOWANIE DECYZJI O PRZYZNANIU DOTACJI PODMIOTOWEJ
PODEJMOWANIE DECYZJI O PRZYZNANIU DOTACJI PODMIOTOWEJ
2. Przy formułowaniu propozycji podziału dotacji podmiotowej dla jednostek (ujmowanej w rozdziale 73011 i instytutów w rozdziale 73095), Prezes Akademii bierze pod uwagę rekomendacje Zespołu, o których mowa w części III ust. 10.
3. Informację o podjętej przez Prezesa PAN decyzji, zainteresowanym jednostkom i instytutom przekazuje Biuro Finansów i Budżetu. Decyzja jest równolegle publikowana na stronie internetowej Akademii.
4. Przeznaczenie, przyznanej decyzją Prezesa PAN, dotacji podmiotowej znajduje wyraz w zatwierdzonym dla jednostki planie zadaniowym zaakceptowanym wcześniej odpowiednio przez właściwego Wiceprezesa PAN, właściwego przewodniczącego rady kuratorów, Kanclerza Akademii lub osoby zastępujące.
5. Przyznana dotacja podmiotowa figuruje po stronie przychodów w planie finansowym jednostki określonym przez Kanclerza Akademii.
6. W sytuacji, gdy jednostka pragnie odwołać się od decyzji Prezesa Akademii lub wystąpią okoliczności powodujące konieczność złożenia przez jednostkę dodatkowego wniosku w ciągu roku stosuje się odpowiednio tryb opisany w części III, z zastrzeżeniem, że wniosek należy złożyć na formularzu określonym w załączniku nr 1a.
______________________________
1 Stosownie do treści § 3 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 grudnia 2010 roku w sprawie szczegółowego trybu finansowania i gospodarki finansowej Polskiej Akademii Nauk i jej instytutów naukowych (Dz. U. z 2010 r. Nr 254 poz. 1707 i Dz. U. z 2017 r. poz. 2388)
Załącznik Nr 1
WNIOSEK
WNIOSEK
nazwa jednostki
O DOTACJĘ PODMIOTOWĄ NA ROK ......
1. Status prawny jednostki:
.......................... (podać rodzaj jednostki) ............................ Polskiej Akademii Nauk
działająca na podstawie art ........ ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 roku o Polskiej Akademii
Nauk (Dz. U. z 2018 r. poz. 1475 oraz poz. 1669) i statutu zatwierdzonego Decyzją Nr .../201... Prezesa PAN z dnia 20 .... roku.
2. Podstawa prawna (uprawnienia) do ubiegania się o dotację podmiotową:
1) art. 79 ust. 1 pkt 1 lit. c i e ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 roku o Polskiej Akademii Nauk;
2) Decyzja Prezesa Polskiej Akademii Nauk Nr ..../201... z dnia .......................... 201... roku w sprawie przyznawania dotacji podmiotowej dla jednostek organizacyjnych Akademii nieposiadających osobowości prawnej oraz dla instytutów międzynarodowych, załącznik część II ust .... pkt ....
3. Wnioskowana kwota dotacji podmiotowej na rok 20....- .............. zł, (słownie ........................................................................ zł) zostanie przeznaczona
na realizacje następujących zadań operacyjnych1:
Nr i nazwa zadania operacyjnego | Odniesienie do statutu jednostki (wymienić, którego zadania statutowego dotyczy) | Dotacja podmiotowa wykorzystana w roku bazowym | Zobowiązania ogółem na 01.01.20 | w tym: zobowiązania planowane do sfinansowania środkami wnioskowanej dotacji podmiotowej | Planowane koszty stanowiące wydatek danego w roku | w tym: koszty planowane do sfinansowania środkami wnioskowanej dotacji podmiotowej |
RAZEM | X |
4. Wnioskowana na rok 20 dotacja jest identyczna/wyższa/niższa2 od dotacji przyznanej jednostce w roku bazowym tj. poprzedzającym rok budżetowy, którego dotyczy wniosek o kwotę 3..................... zł, przy czym w roku bazowym z przyznanej dotacji sfinansowano następujące wydatki noszące znamiona wydatków jednorazowych (należy wyspecyfikować przedsięwzięcia i kwoty4)
5. Wnioskowana na rok 20 dotacja zostanie wydatkowana na następujące przedsięwzięcia noszące znamiona wydatków jednorazowych, które nie spowodują skutków w kolejnym
roku budżetowym (należy wyspecyfikować przedsięwzięcia i kwoty3)
W przypadku wnioskowania o kwotę dotacji wyższa niż wynika z formuły:
(+) dotacja w roku bazowym
(-) wydatki jednorazowe w roku bazowym
(+) opisane wydatki jednorazowe w roku budżetowym, którego dotyczy wniosek
- należy podać uzasadnienie dla wnioskowanego zwiększenia.
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Integralną cześć wniosku stanowią następujące załączniki (zaznaczyć właściwy kwadrat):
□ Załącznik nr 1 (obligatoryjny) zawierający opis planowanego zakresu merytorycznego w układzie poszczególnych zadań wymienionych w ust. 3.
□ Załącznik nr 2 zawierający informację o planowanych pracach remontowych w nieruchomościach; obligatoryjny w sytuacji, gdy jednostka w danym roku planuje tego rodzaju prace remontowe
□ Załącznik nr 3 o zakupach środków trwałych o wartości jednostkowej nieprzekraczającej
10.000 zł; obligatoryjny w sytuacji, gdy jednostka w danym roku planuje tego rodzaju zakupy.
□ Załącznik nr 4 - informacja odnośnie do kalkulowanych kosztów zadań upowszechniania
i promocji działalności naukowej (zgłoszonych w dniu w trybie naboru
wniosków ogłoszonego przez Biuro Upowszechniania i Promocji Nauki).
□ Załącznik nr 5 (obligatoryjny) zawierający szczegółową informację o planowanych
przychodach i kosztach w roku 20 w tym planowanych do sfinansowania wnioskowaną
dotacją podmiotową.
□ Załącznik nr 6 (obligatoryjny) zawierający informację o planowanym zatrudnieniu i wynagrodzeniach w roku objętym wnioskiem.
...................................................., dnia ................................ 201... roku
...................................................................... | ...................................................................... |
podpis i pieczątka imienna dyrektora jednostki | podpis i pieczątka imienna osoby odpowiedzialnej za prowadzenie ksiąg rachunkowych |
Załącznik Nr 1
OPIS
planowanego zakresu merytorycznego w układzie poszczególnych zadań wymienionych w ust. 3 5
OPIS
planowanego zakresu merytorycznego w układzie poszczególnych zadań wymienionych w ust. 3 5
Planowane koszty:................ tys. zł, w tym stanowiące wydatek - do sfinansowania z dotacji
podmiotowej ............... tys. zł tj........... %
Syntetyczny opis merytoryczny:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Wg analogicznego układu należy opisać kolejne zadania wyspecyfikowane w tabeli.
......................., dnia ......................... 20...... r.
............................................... | |
podpis i pieczątka imienna dyrektora jednostki |
OCENA
planowanego zakresu merytorycznego
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
................................................... | ................................................... |
(data) | (podpis)6 |
Załącznik Nr 2
PLANOWANE PRACE REMONTOWE W NIERUCHOMOŚCIACH w roku 20...... .*)
PLANOWANE PRACE REMONTOWE W NIERUCHOMOŚCIACH w roku 20...... .*)
Lp- | Tytuł zadania remontowego oraz powód wytypowania zadania do realizacji **) | Sposób dokonania wyceny np. kosztorys inwestorski, badanie rynku zapytanie ofertowe | Wartość przedsięwzięcia | w tym zaplanowano do sfinansowania wnioskowaną dotacją podmiotową |
Razem |
**) np. przeglądy budowlane, decyzje administracyjne, opinie techniczne, ekspertyzy itp.
BIURO ORGANIZACYJNO-MAJATKOWE
Stanowisko w kwestii w/w remontów:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
................................................... | ................................................... |
(data) | (podpis) |
Załącznik Nr 3
Informacja
o zakupach środków trwałych o wartości jednostkowej nieprzekraczającej 10.000 zł,
Informacja
o zakupach środków trwałych o wartości jednostkowej nieprzekraczającej 10.000 zł,
Specyfikacja planowanych zakupów | Wartość brutto zakupu | w tym zaplanowano do sfinansowania dotacją podmiotową |
1. Infrastruktura informatyczna, z tego: | ||
2. Inne - niż wymienione w pkt 1 - środki trwałe z tego: | ||
Razem |
1. Stanowisko w kwestii planowanych zakupów środków trwałych z zakresu infrastruktury informatycznej oraz wartości niematerialnych i prawnych:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
................................................... | ................................................... |
(data) | (podpis) |
ZESPÓŁ GOSPODARCZY
2. Stanowisko w kwestii planowanych zakupów środków trwałych innych niż zaopiniowane w pkt 1
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.
................................................... | ................................................... |
(data) | (podpis) |
Załącznik Nr 4
INFORMACJA I OPINIA ODNOŚNIE DO KALKULOWANYCH KOSZTÓW ZADAŃ UPOWSZECHNIANIA I PROMOCJI DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ7
INFORMACJA I OPINIA ODNOŚNIE DO KALKULOWANYCH KOSZTÓW ZADAŃ UPOWSZECHNIANIA I PROMOCJI DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ7
Nazwa zadania | Wnioskowana kwota | Zalecany poziom finansowania ze środków dotacji |
Razem |
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
DYREKTOR
BIURA UPOWSZECHNIANIA I PROMOCJI NAUKI
................................................... | ................................................... |
(data) | (podpis) |
Załącznik Nr 5
INFORMACJA O PLANOWANYCH PRZYCHODACH I KOSZTACH W ROKU 201...
INFORMACJA O PLANOWANYCH PRZYCHODACH I KOSZTACH W ROKU 201...
Wyszczególnienie | numery kont w ewidencji księgowej | Kwota w złotych | w tym: |
pozycje zaplanowane w ciężar dotacji podmiotowej | |||
Stan zobowiązań na początek roku | |||
PRZYCHODY OGÓŁEM | 0 | X | |
Przychody z prowadzonej działalności, w tym: | X | ||
- działalność naukowa | 700-*O-004 | X | |
Pozostałe przychody, w tym: | 75°-*O, 760-*O | x ! | |
- przychody stanowiące równowartość amortyzacji sfinansowanej dotacją | 760-*0-300-01 760-*O-300-O2 | X | |
- przychody z tytułu rozwiązania utworzonych w latach poprzednich rezerw | 760-*O-200 | X | |
Dotacje z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego, z tego: | 0 | 0 | |
- dotacja podmiotowa | |||
- inne dotacje celowe | X | ||
KOSZTY OGÓŁEM | 0 | 0 | |
Amortyzacja, w tym: | 400-*O | X | |
amortyzacja od środków trwałych zakupionych z dotacji | X | ||
Wynagrodzenia, z tego: | 404-*0-100 404-*O-200 404-*0-201 | 0 | 0 |
- osobowe finansowane ze źródeł krajowych | |||
- osobowe finansowane ze źródeł zagranicznych | X | | ||
- bezosobowe finansowane ze źródeł krajowych | |||
- bezosobowe finansowane ze źródeł zagranicznych | X | ||
Składki na ubezpieczenie społeczne i na Fundusz Pracy (od wynagrodzeń osobowych i bezosobowych) | 405-*O-100-001, 405-*O-100-002, 405-"0-101 | ||
Zakup towarów i usług, z tego: | 0 | 0 | |
- zużycie materiałów | 401-*0-100 | ||
- zużycie energii | 401-*0-200 | ||
- usługi remontowe, w tym: | |||
remonty, o których mowa w Załączniku nr 2 do wniosku | |||
- zakup aktywów trwałych zaliczanych jednorazowo w koszty | 410-*O- | ||
- wartość sprzedanych towarów i materiałów | 710-*0-021 | ||
- pozostałe niewyspecyfikowane powyżej | |||
Płatności odsetkowe wynikające z zaciągniętych zobowiązań | 751-'0-300 | X | |
Pozostałe koszty, z tego: | 403, 405-*O-200, 409 | 0 | 0 |
- podatek od nieruchomości i opłaty z tytułu wieczystego użytkowania | 403-*0-100-100 403-*O-200-004 | ||
- koszty podróży służbowych | 409-*0-100 | ||
- ubezpieczenia | 409-*O-200 | ||
- odpisy na ZFŚS | 405-*0-200-001 | ||
- odpisy na PFRON | 403-*0-200-001 | ||
- koszty z tytułu tworzenia rezerw | 761-*0-200-002 | X | |
- pozostałe niewyspecyfikowane powyżej | |||
Środki na wydatki majątkowe, z tego: | 0 | X | |
inwestycje budowlane finansowane ze środków własnych | O80-*O-400 | X | |
zakupy inwestycyjne finansowane ze środków własnych | O80-*O-400 | X | |
Stan zobowiązań na koniec roku |
................... | ...................................... | ...................................... |
data | Osoba odpowiedzialna za prowadzenie ksiąg rachunkowych | Dyrektor jednostki |
Załącznik Nr 6
INFORMACJA O ZATRUDNIENIU I WYNAGRODZENIACH W JEDNOSTKACH W 201 ...r.
INFORMACJA O ZATRUDNIENIU I WYNAGRODZENIACH W JEDNOSTKACH W 201 ...r.
Wyszczególnienie 11 | Przeciętne zatrudnienie w etatach | Wynagrodzenia ze stosunku pracy | Umowy cywilnoprawne | |||||||
Ogółem wynagrodzenia ze stosunku pracy | Wynagrodzenia osobowe brutto, z tego: | Honoraria ze stosunku pracy | Honoraria | Wynagrodzenia z tytułu umów zlecenia lub o dzieło | razem | |||||
Razem | stałe elementy wynagrodzenia | premie, nagrody itp. | jednorazowe (np.: nagrody jubileuszowe, odprawy emerytalne) | |||||||
w złotych | ||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
1. RAZEM (POZ. 1 DO 6) | 0,0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
z tego na stanowiskach: | ||||||||||
1. pracowników naukowych (art.,88 ust. 1 ustawy o PAN) | 0,0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
profesor | 5 | 0 | ó | |||||||
adiunkt | 0 | 0 | 0 | |||||||
asystent | 6 | 0 | 0 | |||||||
2. pracowników bibliotecznych, dokumentacji i informacji naukowej (tabela B) | 0,0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
st. kustosz dyplomowany, st. dokumentalista dyplomowany | 0 | 0 | 0 | |||||||
kustosz/dokumentalista dyplomowany | 0 | ó | ó | |||||||
adiunkt biblioteczny/dokumentacji i informacji naukowej | 0 | 6 | 6 | |||||||
asystent biblioteczny/dokumentacji i informacji naukowej | 0 | 0 | ó | |||||||
3. badawczo-technicznych (tabela C) | 0 | 0 | 0 | |||||||
4. w zagranicznych stacjach naukowych (tabela D) | 0,0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
z tego: pracownicy zatrudnieni na prawie polskim | 0 | 0 | 0 | |||||||
pracownicy miejscowi | 0 | 0 | 0 | |||||||
5. działalności podstawowej zatrudnionych w bibliotekach, archiwach, muzeum (tabela E) | 0 | 0 | 0 | |||||||
6. inżynieryjnych i technicznych, organizacyjno-ekonomicznych, administracyjnych i obsługi (załącznik 2) | 0,0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
z tego: | ||||||||||
dyrektor | 6 | 0 | 0 | |||||||
zastępca dyrektora | 0 | 5 | 6 | |||||||
główny specjalista lub kierownik bezpośrednio podległy dyrektorowi lub zastępcy dyrektora | 0 | 0 | 0 | |||||||
kierownik działu lub zastępca dyrektora w innej jednostce organizacyjnej | 0 | 0 | 0 | |||||||
pozostali pracownicy z wyłączeniem pracowników obsługi | 5 | 0 | 0 | |||||||
pracownicy obsługi | ó | 0 | 0 | |||||||
Informacja dodatkowa z poz. OGÓŁEM - PRZYPADA NA ZATRUDNIONYCH Z MINIMALNYM WYNAGRODZENIEM | 0 | 0 | X | X | X | |||||
II. pracownicy obcy | X | X | X | X | X | X | X | 0 | ||
OGÓŁEM (poz.l+il) | 0,0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
................... | ................... | ...................................... | ...................................... |
miejscowość | data | Osoba odpowiedzialna za prowadzenie ksiąg rachunkowych | Dyrektor jednostki |
Załącznik Nr 1
CZYNNOŚCI SPRAWDZAJĄCE:
CZYNNOŚCI SPRAWDZAJĄCE:
Biuro Finansów i Budżetu nie zgłasza zastrzeżeń do strony formalnej i rachunkowej. Biuro Finansów i Budżetu zgłasza następujące zastrzeżenia do strony formalnej:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Biuro Finansów i Budżetu zgłasza następujące zastrzeżenia do strony rachunkowej:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
................................................... | ................................................... |
(data) | (podpis) |
______________________________
1 Informacje zawarte w ust. 3 podlegają ocenie merytorycznej
2 niepotrzebne skreślić;
3 należy dokonać porównania do ostatecznej kwoty dotacji podmiotowej przyznanej jednostce w roku bazowym;
4 w tym wyodrębnione zadania z zakresu upowszechniania i promocji działalności naukowej.
5 w szczegółowości umożliwiającej wydanie opinii, co do zasadności finansowania zadania ze środków dotacji z zachowaniem zasady celowości, oszczędności i uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów
6 właściwy wiceprezes PAN, właściwy przewodniczący rady kuratorów, Kanclerz Akademii lub osoba zastępująca.
7 7 Jednostka wypełnia kolumnę "Nazwa zadania" i "wnioskowana kwota'
Załącznik Nr 1a
WNIOSEK DODATKOWY/ODWOŁAWCZY1 O DOTACJĘ PODMIOTOWĄ NA ROK ........
WNIOSEK DODATKOWY/ODWOŁAWCZY1 O DOTACJĘ PODMIOTOWĄ NA ROK ........
nazwa jednostki
1. Status prawny jednostki:
................... (podać rodzaj jednostki) ................. Polskiej Akademii Nauk działająca na podstawie art ........... ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 roku o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. z 2018 r. poz. 1475 oraz poz. 1669) i statutu zatwierdzonego Decyzją Nr .../201... Prezesa PAN z dnia .............. 201... roku.
2. Podstawa prawna (uprawnienia) do ubiegania się o dotację podmiotową:
1) art. 79 ust. 1 pkt 1 lit. c i e ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 roku o Polskiej Akademii Nauk;
2) Decyzja Prezesa Polskiej Akademii Nauk Nr .../201... z dnia ................. 201... roku w sprawie przyznawania dotacji podmiotowej dla jednostek organizacyjnych Akademii nieposiadających osobowości prawnej oraz dla instytutów międzynarodowych, załącznik część II ust .......... pkt .....
3. Wnioskowana dodatkowa kwota dotacji podmiotowej na rok 20..... - ......................... zł, (słownie ........................................................................................................................ zł) zostanie przeznaczona na realizacje następujących zadań operacyjnych, szczegółowo opisanych i uzasadnionych w załączniku nr 12 do niniejszego wniosku:
Nr i nazwa zadania operacyjnego | Odniesienie do statutu jednostki (wymienić, którego zadania statutowego dotyczy) | Dotacja podmiotowa wykorzystana w roku bazowym | Planowane koszty stanowiące wydatek danego w roku | w tym: znajdujące pokrycie w dotacji podmiotowej przyznanej na dany rok budżetowy Decyzją Prezesa PAN Nr /20 | wniosek o dodatkowe finansowanie ze środków dotacji podmiotowej | pozostaje do sfinansowania innymi środkami niż dotacja podmiotowa |
RAZEM | X |
Integralna cześć wniosku stanowią następujące załączniki (zaznaczyć właściwy kwadrat).
□ Załącznik nr 1 (obligatoryjny) zawierający opis planowanego zakresu merytorycznego w układzie poszczególnych zadań wymienionych w ust. 3.
□ Załącznik nr 2 zawierający informację o planowanych pracach remontowych w nieruchomościach; obligatoryjny w sytuacji, gdy jednostka wnioskuje o finansowanie z dotacji tego rodzaju prac remontowych.
□ Załącznik nr 3 informacja o zakupach środków trwałych o wartości jednostkowej nieprzekraczającej 10.000 zł; obligatoryjny w sytuacji, gdy jednostka wnioskuje o finansowanie z dotacji tego rodzaju zakupu.
□ Załącznik nr 4 - informacja odnośnie do kalkulowanych kosztów zadań upowszechniania i promocji działalności naukowej (zgłoszonych w dniu w trybie naboru
wniosków ogłoszonego przez Biuro Upowszechniania i Promocji Nauki).
............................., dnia ........................................... 201... roku
............................................................. | ............................................................. |
podpis i pieczątka imienna dyrektora jednostki | podpis i pieczątka imienna osoby odpowiedzialnej za prowadzenie ksiąg rachunkowych |
Załącznik Nr 1
OPIS
planowanego zakresu merytorycznego w układzie poszczególnych zadań
OPIS
planowanego zakresu merytorycznego w układzie poszczególnych zadań
Zadanie nr 1 (wpisać nazwę z tabeli w ust. 3) ".................."
Planowane koszty: ..................... tys. zł, w tym do sfinansowania z dotacji podmiotowej ...................... tys zł tj ..................... %
Syntetyczny opis merytoryczny3:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Wg analogicznego układu należy opisać kolejne zadania wyspecyfikowane w tabeli
...................., dnia .............. 20 ...........r.
........................................................................ | |
podpis i pieczątka imienna dyrektora jednostki |
OCENA
planowanego zakresu merytorycznego
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
................................................... | ................................................... |
(data) | (podpis)4 |
Załącznik Nr 2
PLANOWANE PRACE REMONTOWE W NIERUCHOMOŚCIACH w roku 20 *)
PLANOWANE PRACE REMONTOWE W NIERUCHOMOŚCIACH w roku 20 *)
Lp- | Tytuł zadania remontowego oraz powód wytypowania zadania do realizacji **) | Sposób dokonania wyceny np. kosztorys inwestorski, badanie rynku zapytanie ofertowe | Wartość przedsięwzięcia | w tym zaplanowano do sfinansowania wnioskowaną dotacją podmiotową |
Razem |
**) np. przeglądy budowlane, decyzje administracyjne, opinie techniczne, ekspertyzy
BIURO ORGANIZACYJNO-MAJATKOWE
Stanowisko w kwestii w/w remontów:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
................................................... | ................................................... |
(data) | (podpis) |
Załącznik Nr 3
Informacja o zakupach środków trwałych o wartości jednostkowej nieprzekraczającej 10.000 zł,
Informacja o zakupach środków trwałych o wartości jednostkowej nieprzekraczającej 10.000 zł,
Specyfikacja planowanych zakupów | Wartość brutto zakupu | w tym zaplanowano do sfinansowania dotacją podmiotową |
1. Infrastruktura informatyczna, z tego: | ||
2. Inne - niż wymienione w pkt 1 - środki trwałe z tego: | ||
Razem |
1. Stanowisko w kwestii planowanych zakupów środków trwałych z zakresu infrastruktury informatycznej oraz wartości niematerialnych i prawnych:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
................................................... | ................................................... |
(data) | (podpis) |
ZESPÓŁ GOSPODARCZY
2. Stanowisko w kwestii planowanych zakupów środków trwałych innych niż zaopiniowane w pkt 1
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
................................................... | ................................................... |
(data) | (podpis) |
Załącznik Nr 4
INFORMACJA I OPINIA ODNOŚNIE DO KALKULOWANYCH KOSZTÓW ZADAŃ UPOWSZECHNIANIA I PROMOCJI DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ5
INFORMACJA I OPINIA ODNOŚNIE DO KALKULOWANYCH KOSZTÓW ZADAŃ UPOWSZECHNIANIA I PROMOCJI DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ5
Nazwa zadania | Wnioskowana kwota | Zalecany poziom finansowania ze środków dotacji |
Razem |
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
DYREKTOR BIURA UPOWSZECHNIANIA I PROMOCJI NAUKI | |
................................................... | ................................................... |
(data) | (podpis) |
Załącznik Nr 1a
CZYNNOŚCI SPRAWDZAJĄCE:
CZYNNOŚCI SPRAWDZAJĄCE:
Biuro Finansów i Budżetu nie zgłasza zastrzeżeń do strony formalnej i rachunkowej. Biuro Finansów i Budżetu zgłasza następujące zastrzeżenia do strony formalnej:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Biuro Finansów i Budżetu zgłasza następujące zastrzeżenia do strony rachunkowej:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
................................................... | ................................................... |
(data) | (podpis) |
______________________________
1 niepotrzebne skreślić
2 informacje zawarte w ust. 3 podlegają ocenie merytorycznej
3 w szczegółowości umożliwiającej wydanie opinii, co do zasadności finansowania zadania ze środków dotacji z zachowaniem zasady celowości, oszczędności i uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów
4 właściwy Wiceprezes PAN, właściwy przewodniczący rady kuratorów, Kanclerz Akademii lub osoba zastępująca
5 Jednostka wypełnia kolumnę "Nazwa zadania" i "wnioskowana kwota"
Załącznik Nr 2
WNIOSEK O DOTACJĘ PODMIOTOWĄ NA ROK ....
WNIOSEK O DOTACJĘ PODMIOTOWĄ NA ROK ....
1. Status prawny jednostki:
.............................- instytut międzynarodowy utworzony na podstawie
.......................................................................................................................................................
2. Podstawa prawna (uprawnienia) do ubiegania się o dotację podmiotową:
1) art. 79 ust. 1 pkt 1 lit. d ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 roku o Polskiej Akademii Nauk;
2) Decyzja Prezesa Polskiej Akademii Nauk Nr ...7201... z dnia ......................................... 201... roku w sprawie przyznawania dotacji podmiotowej dla jednostek organizacyjnych Akademii nieposiadających osobowości prawnej oraz dla instytutów międzynarodowych.
3. Wnioskowana kwota dotacji podmiotowej na rok 20...- ............................... zł, (słownie .............................................................................................................................zł) zostanie przeznaczona na dofinansowanie następujących niżej wyspecyfikowanych zadań operacyjnych l:
Nr i nazwa zadania operacyjnego | Koszty poniesione w roku bazowym tj. 20.... | w tym pokryte ze środków dotacji podmiotowej otrzymanej z części Polska Akademia Nauk | pokryte ze środków budżetowych otrzymanych z części Szkolnictwo wyższe i nauka | KOSZTY PLANOWANE w roku 20.... | w tym do pokrycia ze środków dotacji podmiotowej z części Polska Akademia Nauk | do pokrycia ze środków budżetowych otrzymanych z części Szkolnictwo wyższe i nauka |
Bieżąca eksploatacja budynków stanowiących siedzibę instytutu | ||||||
Koszty utrzymania administracji i obsługi technicznej | ||||||
RAZEM | X |
4. Wnioskowana na rok 20 dotacja jest identyczna/wyższa/niższa2 od dotacji przyznanej jednostce w roku w roku bazowym tj. poprzedzającym rok budżetowy, którego dotyczy wniosek o kwotę .................... zł
W przypadku wnioskowania o kwotę dotacji wyższą - należy podać uzasadnienie dla wnioskowanego zwiększenia.
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Integralna cześć wniosku stanowią następujące załączniki (zaznaczyć właściwy kwadrat):
□ Załącznik nr 1 (obligatoryjny) zawierający opis planowanego zakresu merytorycznego w układzie poszczególnych zadań wymienionych w ust. 3.
□ Załącznik nr 2 zawierający informację o planowanych pracach remontowych w nieruchomościach; obligatoryjny w sytuacji, gdy jednostka w danym roku planuje tego rodzaju prace remontowe.
......................................., dnia .............................................................. 20........ roku
................................................. | ................................................. |
podpis i pieczątka imienna dyrektora instytutu | podpis i pieczątka imienna głównego księgowego |
Załącznik Nr 1
OPIS planowanego zakresu merytorycznego w układzie poszczególnych zadań wymienionych w ust. 33
OPIS planowanego zakresu merytorycznego w układzie poszczególnych zadań wymienionych w ust. 33
Planowane koszty: ......... tys. zł, w tym do sfinansowania z dotacji podmiotowej ............. tys. zł tj ............... %
Szczegółowy opis zadania 3 ........................................
Zadanie nr 2 "Koszty utrzymania administracji i obsługi technicznej"
Planowane koszty: ................. tys. zł, w tym do sfinansowania z dotacji podmiotowej .................. tys. zł tj ..................... %
Szczegółowy opis zadania 3 ...........................................
........................................, dnia ......................... 20.......... r.
............................................................. | |
podpis i pieczątka imienna dyrektora jednostki |
OCENA
planowanego zakresu merytorycznego
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
................................................... | ................................................... |
(data) | (podpis opiniującego)4 |
Załącznik Nr 2
PLANOWANE PRACE REMONTOWE W NIERUCHOMOŚCIACH w roku 20..........*)
PLANOWANE PRACE REMONTOWE W NIERUCHOMOŚCIACH w roku 20..........*)
Lp- | Tytuł zadania remontowego oraz powód wytypowania zadania do realizacji **) | Sposób dokonania wyceny np. kosztorys inwestorski, badanie rynku zapytanie ofertowe | Wartość przedsięwzięcia | w tym zaplanowano do sfinansowania wnioskowaną dotacją podmiotową |
Razem |
**) np. przeglądy budowlane, decyzje administracyjne, opinie techniczne, ekspertyzy
BIURO ORGANIZACYJNO-MAJATKOWE
Stanowisko w kwestii w/w remontów:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
................................................... | ................................................... |
(data) | (podpis) |
Załącznik Nr 2
CZYNNOŚCI SPRAWDZAJĄCE:
CZYNNOŚCI SPRAWDZAJĄCE:
Biuro Finansów i Budżetu nie zgłasza zastrzeżeń do strony formalnej i rachunkowej. Biuro Finansów i Budżetu zgłasza następujące zastrzeżenia do strony formalnej:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Biuro Finansów i Budżetu zgłasza następujące zastrzeżenia do strony rachunkowej:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
................................................... | ................................................... |
(data) | (podpis) |
______________________________
1 informacje zawarte w ust. 3 podlegają ocenie merytorycznej
2 Niepotrzebne skreślić
3 w szczegółowości umożliwiającej wydanie opinii co do zasadności finansowania zadania ze środków dotacji z zachowaniem zasady celowości, oszczędności i uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów
4 właściwy przewodniczący rady kuratorów lub osoba zastępująca