Przyznawanie dotacji podmiotowej dla jednostek organizacyjnych Akademii nieposiadających osobowości prawnej oraz dla instytutów międzynarodowych.

Akty korporacyjne

PAN.2012.1.16

Akt nieoceniany
Wersja od: 16 stycznia 2012 r.

DECYZJA Nr 3/2012
PREZESA PAN
z dnia 16 stycznia 2012 r.
w sprawie przyznawania dotacji podmiotowej dla jednostek organizacyjnych Akademii nieposiadających osobowości prawnej oraz dla instytutów międzynarodowych

Na podstawie art. 22 ust. 1, w związku z art. 79 ust. 1 pkt 1 lit. c i d ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 roku o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 96 poz. 619 z późn. zm.) oraz w związku z § 54 i 55 ust. 1 Statutu Polskiej Akademii Nauk postanawiam, co następuje:
1.
Zasady i tryb wnioskowania o przyznanie dotacji podmiotowej dla jednostek organizacyjnych Akademii i instytutów międzynarodowych określa załącznik nr 1 do niniejszej decyzji.
2.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rozdzielnik:

1.
Jednostki organizacyjne Akademii nieposiadające osobowości prawnej
2.
Instytuty międzynarodowe
3.
Komórki organizacyjne Kancelarii Akademii

ZAŁĄCZNIK Nr  1

ZASADY I TRYB PRZYZNAWANIA DOTACJI PODMIOTOWEJ

I.

 DOTACJA PODMIOTOWA na pokrycie kosztów bieżącej działalności

1.
Zgodnie z art. 79 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 roku o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 96 poz. 619 z poźn. zm.), zwanej dalej ustawą o PAN -dotacja podmiotowa przyznawana Akademii jest przeznaczona na pokrycie kosztów:
1)
bieżącej działalności Akademii (w tym związanej z upowszechnianiem nauki) obejmującej działalność organów i korporacji uczonych, współpracę naukową z zagranicą, działalność Kancelarii Akademii; środki na ten cel są ujmowane w budżecie państwa w części 67 PAN odpowiednio w rozdziale 73010 i 73095,
2)
audytów prowadzonych w Akademii lub zlecanych przez Prezesa Akademii; środki na ten cel są ujmowane w budżecie państwa w części 67 PAN w rozdziale 73095,
3)
działających w jej strukturze jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej (w tym na prowadzoną przez nie działalność upowszechniającą naukę), z zastrzeżeniem ust. 3 i 4; środki na ten cel są ujmowane w budżecie państwa w części 67 PAN w rozdziale 73011,
4)
działalności instytutów międzynarodowych w części obejmującej bieżącą eksploatację budynków stanowiących siedzibę tych instytutów oraz koszty utrzymania, administracji i obsługi technicznej, jeżeli umowy międzynarodowe albo porozumienia z zagranicznymi instytucjami lub organizacjami naukowymi nie stanowią inaczej; środki na ten cel są ujmowane w budżecie państwa w części 67 PAN w rozdziale 73095.
2.
Dotacja podmiotowa przeznaczona na finansowanie kosztów wymienionych w ust. 1 pkt 1 i 2 jest realizowana centralnie. Środki dotacji podmiotowej przyznanej jednostkom wymienionym w ust. 1 pkt 3 i 4 są przekazywane przez służby finansowo-księgowe Kancelarii Akademii na wyodrębnione rachunki bankowe jednostek PAN nieposiadających osobowości prawnej oraz na wskazane rachunki bankowe instytutów międzynarodowych.
3.
W roku 2012 ze środków dotacji podmiotowej ujmowanej w rozdziale 73011 są finansowane - nieznajdujące pokrycia w przychodach własnych - uzasadnione koszty działalności określonej w statucie:
1)
Biblioteki Gdańskiej i Biblioteki Kórnickiej,
2)
Archiwum w Warszawie i Archiwum Nauki PAN i PAU w Krakowie,
3)
Muzeum Ziemi,
4)
zagranicznych stacji naukowych,
5)
placówek naukowych nieposiadających osobowości prawnej, posiadających status pomocniczych jednostek naukowych,
6)
Domu Rencisty w Konstancinie, w szczególności na pokrycie kosztów remontów oraz kosztów stałych (np. w części związanej z pobytem w Domu osób wnoszących odpłatność ulgową),
7)
Warszawskiej Drukarni Naukowej, w szczególności na pokrycie kosztów usług poligraficznych związanych z pozycjami wydawniczymi dotyczącymi roku 2011 (tzw. produkcja w toku - np. w przypadku kwartalników Nr 4)
4.
W ramach posiadanych środków, dotacja podmiotowa może być przyznana na finansowanie - nieznajdujących pokrycia w gwarantowanych przychodach własnych - niezbędnych kosztów związanych z działalnością określoną w statucie innych jednostek organizacyjnych Akademii nieposiadających osobowości prawnej, niewymienionych w ust. 3. Przy przyznawaniu środków dotacji podmiotowej w pierwszej kolejności będzie brana pod uwagę potrzeba finansowania kosztów związanych z:
1)
utrzymaniem bazy badawczej dla jednostek naukowych,
2)
administrowaniem obiektem (obiektami) zabytkowym(i),
3)
remontami obiektów w których prowadzona jest działalność statutowa,
4)
prowadzeniem przez jednostkę działalności deficytowej - ze względu na ważny interes społeczny.
5.
Dotacja podmiotowa dla jednostek wymienionych w ust. 1 pkt 3 i 4 jest przyznawana na podstawie indywidualnych wniosków składanych przez:
1)
dyrektorów jednostek organizacyjnych Akademii nieposiadających osobowości prawnej,
2)
dyrektorów instytutów międzynarodowych.
6.
Wnioski na rok 2012, o których mowa w ust. 5 podpisane przez dyrektora jednostki/instytutu oraz osobę odpowiedzialną za prowadzenie ksiąg rachunkowych/głównego księgowego - należy składać w Biurze Ekonomicznym na formularzach stanowiących odpowiednio załącznik nr 1 lub 2 do niniejszych zasad w nieprzekraczalnym terminie do dnia 26 stycznia 2012 roku oraz równolegle w formie elektronicznej na adres: dpo@pan.pl. Rozpatrzeniu będą podlegać wyłącznie wnioski kompletne i złożone w terminie.
7.
Wnioski, o których mowa w ust. 6 podlegają sprawdzeniu pod względem formalnym i rachunkowym w Biurze Ekonomicznym oraz powinny być zaopiniowane pod względem merytorycznym przez właściwego wiceprezesa PAN, właściwy wydział lub Kanclerza Akademii.
8.
Stosownie do art. 22 ust. 5 ustawy o PAN Prezes Akademii powołuje zespół doradczy, który przygotowuje rekomendacje odnośnie wysokości dotacji podmiotowej na rok 2012 dla poszczególnych jednostek organizacyjnych PAN nieposiadających osobowości prawnej i uprawnionych instytutów międzynarodowych. Rekomendacja nie obejmuje środków na wyodrębnione zadania w zakresie działalności upowszechniającej naukę (DUN). Propozycję w zakresie finansowania wyodrębnionych zadań DUN przedkłada właściwy Wiceprezes PAN przy zachowaniu zasad określonych w części II niniejszej procedury.
9.
Do dnia 13 lutego 2012 roku Biuro Ekonomiczne przedkłada do rozpatrzenia przez Zespół doradczy, o którym mowa w ust. 8:
1)
sprawdzone pod względem formalnym i rachunkowym oraz zaopiniowane pod względem merytorycznym wnioski jednostek o przyznanie dotacji podmiotowej,
2)
informację o kwocie ujętej w projekcie ustawy budżetowej/ustawie budżetowej na rok 2012 przeznaczonej na dotację podmiotową dla jednostek PAN i instytutów międzynarodowych,
3)
zestawienie obejmujące informacje o wysokości dotacji podmiotowej przyznanej przez Prezesa PAN w roku 2011, wnioskowanej na 2012 rok oraz o planowanych na rok 2012 - innych niż dotacja podmiotowa - przychodach w tych jednostkach.
10.
Zespół, o którym mowa w ust. 8 przedkłada Prezesowi PAN w terminie do dnia 20 lutego 2012 roku rekomendacje odnośnie wysokości dotacji podmiotowej {z wyłączeniem dotacji na finansowanie wyodrębnionych zadań z zakresu DUN) na rok 2012 dla poszczególnych jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej oraz uprawnionych instytutów międzynarodowych.
11.
W ramach kwoty przeznaczonej na dotację podmiotową dla jednostek organizacyjnych PAN Prezes Akademii może wyodrębnić środki na:
1)
finansowanie działalności nowo tworzonych w danym roku jednostek organizacyjnych,
2)
na odwołania od decyzji przyznających dotację,
3)
dodatkowe wnioski w ciągu roku.
12.
W przypadku odwołań od decyzji Prezesa lub dodatkowych wniosków w ciągu roku stosuje się odpowiednio (z wyłączeniem terminów) tryb określony w ust. 6, 7, 9 i 10.
13.
Stosownie do treści § 3 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 grudnia 2010 roku w sprawie szczegółowego trybu finansowania i gospodarki finansowej Polskiej Akademii Nauk i jej instytutów naukowych (Dz. U. Nr 254 poz. 1707) Prezes PAN po zasięgnięciu w dniu 28 lutego 2012 roku opinii Prezydium Akademii dokona podziału ustalonych w ustawie budżetowej środków dotacji na realizację określonych zadań i dla poszczególnych jednostek organizacyjnych; przy dokonywaniu podziału dotacji dla jednostek Prezes PAN bierze pod uwagę rekomendacje, o których mowa w ust. 10.
14.
Po uchwaleniu przez Prezydium PAN i zatwierdzeniu planu finansowego Akademii przez ministra właściwego do spraw nauki Prezes Akademii zatwierdza dla poszczególnych jednostek organizacyjnych plany zadaniowe zaakceptowane odpowiednio przez dziekanów właściwych wydziałów PAN lub Kanclerza Akademii. Każda jednostka organizacyjna PAN nieposiadająca osobowości prawnej oprócz planu zadaniowego otrzymuje do realizacji plan finansowy obejmujący między innymi kwotę przyznanej na rok 2012 dotacji podmiotowej.

II.

 FINANSOWANIE DZIAŁALNOŚCI UPOWSZECHNIAJĄCEJ NAUKĘ (dotacja podmiotowa na finansowanie wyodrębnionych zadań)

1.
Finansowanie działalności upowszechniającej naukę (DUN) w Polskiej Akademii Nauk obejmuje koszty:
1)
działalności Biura Upowszechniania i Promocji Nauki w Kancelarii Akademii,
2)
wyodrębnionych zadań, nieuwzględnionych w działalności wyszczególnionej w pkt 1, realizowanych przez struktury korporacyjne Akademii, Kancelarię Akademii lub jednostki organizacyjne Akademii nieposiadające osobowości prawnej, obejmujące w szczególności:
a)
zadania z zakresu działalności wydawniczej, w tym koszty usług poligraficznych,
b)
umieszczanie czasopism PAN na profesjonalnych platformach cyfrowych,
c)
prowadzenie w Akademii portalu czasopism elektronicznych,
d)
organizowanie lub współorganizowanie konferencji,
e)
działalność Wszechnicy PAN,
f)
sporządzanie ekspertyz, opinii i ocen naukowych,
g)
zakup dostępu do baz danych,
h)
organizowanie lub udział w wystawach, targach, konkursach i innych przedsięwzięciach promocyjnych,
i)
informację i popularyzację nauki w środkach masowego przekazu, w tym w Internecie,
j)
udział w festiwalach nauki i innych imprezach o powszechnym zasięgu.
2.
Działalnością upowszechniającą naukę, oprócz wymienionej w ust. 1, jest również działalność statutowa prowadzona przez pomocnicze jednostki naukowe tj. biblioteki, archiwa, zagraniczne stacje naukowych, Muzeum Ziemi - związana z utrzymaniem i poszerzaniem zbiorów, ich udostępnianiem, opracowywaniem zasobów, oraz innymi stałymi działaniami związanymi z upowszechnianiem i promocją nauki.
3.
Środki na finansowanie zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i ust. 2 są uwzględniane przy przyznaniu dotacji podmiotowej, o której mowa w części I niniejszej procedury.
4.
Środki na finansowanie DUN, o której mowa w ust. 1 pkt 2 są wyodrębniane w ramach dotacji podmiotowej, o której mowa w art. 79 ust. 1 pkt. 1 ustawy o PAN i przyznawane na podstawie odrębnego wniosku. Z wnioskiem mogą wystąpić:
1)
jednostki organizacyjne Akademii nieposiadające osobowości prawnej,
2)
struktury korporacyjne:
a)
wydziały - wniosek składa dziekan wydziału,
b)
oddziały - wniosek składa prezes oddziału,
c)
komitety - przewodniczący komitetu za pośrednictwem właściwego wydziału lub właściwego wiceprezesa,
d)
Akademia Młodych Uczonych,
3)
dyrektorzy/naczelnicy kierujący komórkami organizacyjnymi Kancelarii Akademii,
-
zwani dalej beneficjentami.
5.
Wniosek, o którym mowa w ust. 4 należy składać (w formie papierowej i elektronicznej na adres: dun@panpl) w Biurze Ekonomicznym na formularzach określonych w załączniku nr 3 do niniejszych zasad. Rozpatrzeniu podlegają wyłącznie wnioski kompletne.
6.
Podstawowy nabór wniosków odbywa się w roku poprzedzającym rok budżetowy, którego dotyczy wniosek. Szczegółowy harmonogram składania i rozpatrywania wniosków określa właściwy wiceprezes PAN.
7.
Dopuszcza się możliwość składania wniosków w ciągu roku budżetowego, z zastrzeżeniem, że wnioski będą rozpatrywane przez właściwego wiceprezesa PAN sukcesywnie w zależności od dostępności środków wyodrębnionych na DUN. Wnioski należy składać na formularzach, o których mowa w ust. 5.
8.
Kontrolę formalną wniosków przeprowadzają pracownicy Biura Ekonomicznego zatrudnieni w Zespole ds. Obsługi Działalności Upowszechniającej Naukę.
9.
Ciałem opiniodawczym w sprawie DUN jest Komisja do spraw działalności upowszechniającej naukę powołana w trybie art. 22 ust. 5 ustawy o PAN.
10.
Decyzję o przyznaniu środków na finansowanie lub dofinansowanie zadań wymienionych w ust. 1 pkt 2 objętych wnioskami, o których mowa w ust. 4 podejmuje - w granicach kwoty wyodrębnionej na DUN w danym roku budżetowym - właściwy wiceprezes PAN.
11.
Obsługę administracyjną właściwego wiceprezesa oraz Komisji, o której mowa w ust. 9 zapewnia Biuro Ekonomiczne.
12.
Środki na finansowanie lub dofinansowanie zadań DUN wymienionych w ust. 1 pkt 2 przyznane jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej zwiększają kwotę przyznanej im dotacji podmiotowej.
13.
Środki przyznane na finansowanie lub dofinansowanie zadań DUN realizowanych przez korporację uczonych oraz komórki organizacyjne Kancelarii Akademii są ujmowane w planie zadań operacyjnych wykonywanym na szczeblu centralnym.
14.
Do uruchamiania środków stosuje się odpowiednio procedury dotyczące dotacji podmiotowej.
15.
Beneficjenci sporządzają sprawozdania z wykonania zadań i wykorzystania przyznanych środków w terminie do dnia 31 stycznia następnego roku.

Załącznik nr  1

WNIOSEK

...............................

nazwa jednostki

O DOTACJĘ PODMIOTOWĄ NA ROK 20121

1. Status prawny jednostki:

...................................... (podać rodzaj jednostki) .................................. Polskiej Akademii Nauk działająca na podstawie art. ............. ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 roku o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 96 poz. 619 z późn. zm.) i statutu zatwierdzonego Decyzją Nr /201... Prezesa PAN z dnia .................. 201... roku

2. Podstawa prawna (uprawnienia) do ubiegania się o dotację podmiotową:

1) art. 79 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 roku o Polskiej Akademii Nauk,

2) Decyzja Prezesa Polskiej Akademii Nauk Nr 3/2012 z dnia 16 stycznia 2012 roku część. I ust. ....... pkt .........

3. W roku 2012 prowadzona przez jednostkę działalność objęta niniejszym wnioskiem będzie wpisywała się w realizację budżetu zadaniowego Akademii w następujących pozycjach (proszę wskazać zadanie, podzadanie i działanie określone w uzasadnieniu do projektu ustawy budżetowej na rok 2012):

a) zadanie: 10.

b) podzadanie: 10.

c) działanie: 10.

4. Wnioskowana kwota dotacji podmiotowej na rok 2012 - ........................... tys. zł, zostanie przeznaczona na realizacje następujących zadań operacyjnych2:

(w tys. zł)

Nr i nazwa zadania operacyjnegoOdniesienie do statutu jednostki {wymienić, którego zadania statutowego dotyczy)Zobowiązania z roku poprzedniegoPlanowane koszty w roku 2012w tym: zobowiązania i koszty planowane do sfinansowania środkami wnioskowanej dotacji podmiotowej

5. Szczegółowa informacja o planowanej w roku 2012 działalności wymienionej w ust. 4. (opis planowanego zakresu merytorycznego poszczególnych zadań)2

6. Wnioskowana na rok 2012 dotacja jest identyczna/wyższa/niższa3 od dotacji przyznanej jednostce na rok 2011 o kwotę ...................... tys. zł.

W przypadku wnioskowania o kwotą dotacji wyższą niż przyznana w roku 2011 należy podać uzasadnienie dla wnioskowanego zwiększenia.

7. Oświadczam, że wnioskowana kwota dotacji nie obejmuje wyodrębnionych zadań z zakresu działalności upowszechniającej naukę objętych procedurą opisaną w części II "Zasad i trybu przyznawania dotacji podmiotowej" oraz informuję, że kierowana przeze mnie jednostka wystąpiła/nie wystąpiła 3 z odrębnym wnioskiem o sfinansowanie następujących zadań z zakresu DUN:

w tys. zł

Nazwa zadaniaWnioskowana kwotaWstępnie przyznane środki

........................., dnia ........... stycznia 2012 roku

............................................................... ...............................................................

podpis i pieczątka imienna podpis i pieczątka imienna

osoby odpowiedzialnej za prowadzenie dyrektora jednostki

ksiąg rachunkowych

______

1 nie obejmuje dofinansowania wyodrębnionych zadań z zakresu działalności upowszechniającej naukę, o których mowa w Decyzji Prezesa PAN Nr 3/2012 z dnia 16 stycznia 2012 roku (cz. II. ust. 1 pkt. 2)

2 Informacje zawarte w ust. 4 i 5 podlegają ocenie merytorycznej

3 Niepotrzebne skreślić

Załącznik nr  2

WNIOSEK

pieczęć z nazwą jednostki

O DOTACJĘ PODMIOTOWĄ NA ROK 20121

1. Status prawny jednostki:

........................................................... - instytut międzynarodowy utworzony na podstawie

................................................................................................................................................

2. Podstawa prawna (uprawnienia) do ubiegania się o dotację podmiotową:

1) art. 79 ust. 1 pkt 1 lit. d ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 roku o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 96 poz. 619 z późn. zm.),

2) Decyzja Prezesa Polskiej Akademii Nauk Nr 3/2012 z dnia 16 stycznia 2012 roku część. I ust. 1 pkt 4 i ust. 5.

3. W roku 2012 prowadzona przez jednostkę działalność objęta niniejszym wnioskiem będzie wpisywała się w realizację budżetu zadaniowego Akademii w następujących pozycjach (proszę wskazać zadanie, podzadanie i działanie określone w uzasadnieniu do projektu ustawy budżetowej na rok 2012):

a) zadanie: 10.1. Prowadzenie badań naukowych oraz rozbudowa infrastruktury nauki polskiej.

b) podzadanie: 10.1.1 Wspieranie badań naukowych

c) działanie: 10.1.1.1 Finansowanie działalności statutowej jednostek naukowych

4. Wnioskowana kwota dotacji podmiotowej na rok 2012 - ........................... tys. zł, zostanie przeznaczona na realizacje następujących zadań operacyjnych2:

(w tys. zł)

Nazwa zadania operacyjnegoKoszty poniesione w roku 2011w tym: sfinansowane dotacją podmiotową otrzymaną z PANPlanowane koszty w roku 2012w tym: do sfinansowania wnioskowaną dotacją podmiotową

5. Szczegółowa informacja o planowanej w roku 2012 działalności wymienionej w ust. 4. (szczegółowy opis w/w zadań)2

6. Wnioskowana na rok 2012 dotacja jest identyczna/wyższa/niższa3 od dotacji przyznanej jednostce na rok 2011 o kwotę ....................... tys. zł.

W przypadku wnioskowania o kwotę dotacji wyższą niż przyznana w roku 2011 należy podać uzasadnienie dla wnioskowanego zwiększenia.

........................., dnia ........... stycznia 2012 roku

.................................................. ..................................................

podpis i pieczątka imienna podpis i pieczątka imienna

głównego księgowego Instytutu dyrektora Instytutu

______

1 Formularz przeznaczony dla instytutów międzynarodowych

2 Informacje zawarte w ust. 4 i 5 podlegają ocenie merytorycznej

3 Niepotrzebne skreślić

INFORMACJA O

PLANOWANYCH PRZYCHODACH I KOSZTACH W ROKU 2012

WyszczególnienieRAZEM

w tys. zł z jednym miejscem po przecinku

z tego: przypada na poszczególne zadania operacyjne (w tys. zł z jednym miejscem po przecinku)
123456789
ZOBOWIĄZANIA na 01.01.2012 przypadające do zapłaty ze środków dotacji podmiotowej roku 20120,0
PRZYCHODY OGÓŁEM0,00,00,00,00,00,00,00,00,00,0
z tego:
Przychody z prowadzonej działalności0,0
w tym:
z tytułu realizowanych krajowych projektów badawczych0,0
z tytułu przedsięwzięć finansowanych z niepodlegających zwrotowi środków zagranicznych (np. granty UE, dopłaty)0,0
z tytułu usług świadczonych na rzecz jednostek naukowych0,0
Pozostałe przychody0,0
Dotacja podmiotowa0,0
Dotacja celowa na inwestycje0,0
Inne dotacje celowe0,0
KOSZTY OGÓŁEM0,00,00,00,00,00,00,00,00,00,0
z tego:
Amortyzacja0,0
Wynagrodzenia i składki od nich naliczane0,00,00,00,00,00,00,00,00,00,0
z tego:
wynagrodzenia osobowe0,0
wynagrodzenia bezosobowe0,0
składki naliczane od wynagrodzeń0,0
Płatności odsetkowe wynikające z zaciągniętych zobowiązań0,0
Zakup towarów i usług0,0
w tym:
zakup materiałów0,0
zakup energii0,0
zakup usług remontowych0,0
koszty podróży służbowych0,0
Pozostałe koszty0,0
Środki na wydatki majątkowe0,0

INFORMACJA W ZAKRESIE ZATRUDNIENIA I WYNAGRODZEŃ

Wyszczególnienie1)Przeciętne zatrudnienie w przeliczeniu na pełne etatyWynagrodzenia brutto przypadające do wypłaty (w tys. zł z jednym miejscem po przecinku)
2011 rokStruktura %Plan na rok 2012Struktura %Relacja %2011 rokStruktura %Plan na rok 2012Struktura %Relacja %
OGÓŁEM00,0000,000,00,000,00,00
z tego na stanowiskach:
1. pracowników naukowych (tabela A)000,00,0
profesor zwyczajny
profesor nadzwyczajny
profesor wizytujący
adiunkt
asystent
2. pracowników bibliotecznych, dokumentacji i informacji naukowej (tabela B)000,00,0
st. kustosz/st. dokumentalista dyplomowany
kustosz/dokumentalista dyplomowany
adiunkt biblioteczny/dokumentacji i informacji naukowej
asystent biblioteczny/dokumentacji i informacji naukowej
3. badawczo-technicznych (tabela C)
4. w zagranicznych stacjach naukowych (tabela D)
5. działalności podstawowej zatrudnionych w bibliotekach, archiwach, muzeum (tabela E)
6. inżynieryjnych i technicznych, organizacyjno-ekonomicznych, administracyjnych i obsługi (załącznik 2)000,00,0
z tego:
dyrektor
zastępca dyrektora w pomocniczej jednostce naukowej
główny specjalista lub kierownik bezpośrednio podległy dyrektorowi lub zastępcy dyrektora
kierownik działu lub zastępca dyrektora w innej jednostce organizacyjnej
pozostali pracownicy z wyłączeniem pracowników obsługi
pracownicy obsługi
Informacja dodatkowa
z poz. OGÓŁEM - PRZYPADA NA ZATRUDNIONYCH Z MINIMALNYM WYNAGRODZENIEM

1) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 1 marca 2011 roku w sprawie warunków wynagradzania pracowników pomocniczych jednostek naukowych i innych jednostek organizacyjnych Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 61 poz. 309)

Załącznik nr  3

WNIOSEK O FINANSOWANIE

DZIAŁALNOŚCI UPOWSZECHNIAJĄCEJ NAUKĘ

A. DANE WNIOSKODAWCY

1.Nazwa i adres wnioskodawcy
2.Kierownik jednostki
3.Nazwisko i imię osoby prowadzącej sprawę, telefon, fax, e-mail

B. PLANOWANE KOSZTY REALIZACJI ZADAŃ w roku 2012

Lp.Rodzaje działalnościPlanowane koszty realizacji zadań (zł) )*
OGÓŁEMw tym ze środków finansowych na DUN**
1234
1Ekspertyzy, opinie i oceny naukowe
2Zadania wydawnicze
3Zadania z zakresu działalności bibliotek
4Udostępnianie dla nauki zasobów muzealnych i archiwalnych
5Tworzenie i utrzymanie baz danych
6Upowszechnianie osiągnięć nauki (konferencje, wystawy, targi, konkursy, przedsięwzięcia promocyjne)
7Informacja i popularyzacja nauki w środkach masowego przekazu oraz w Internecie
8Inne działania szczególnie ważne dla rozwoju nauki
Razem (Lp. 1 do 8)

*) W zaokrągleniu do 100 zł

**) Działalność Upowszechniająca Naukę

Miejscowość i data

Osoba odpowiedzialna Kierownik jednostki

za prowadzenie ksiąg rachunkowych/

główny księgowy

Pieczęć i podpis Pieczęć i podpis

Formularz B

...........................................

Pieczęć jednostki

B. WNIOSEK O FINANSOWANIE EKSPERTYZY, OPINII, OCENY NAUKOWEJ W ROKU ....

1. Tytuł ekspertyzy, opinii, oceny naukowej1:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2. Typ wykonawcy

- podmiot prawny (nazwa podmiotu) .................................................................................

- osoba (imię i nazwisko osoby, stopień lub tytuł naukowy) .............................................

.......................................................................................................................................................

3. Odbiorca (przyszły użytkownik-nazwa instytucji):

.......................................................................................................................................................

4. Termin realizacji zadania:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

5. Opis merytoryczny zadania (w tym m. in.: wskazanie związków z prowadzoną działalnością badawczą lub powiązań z nauką, uzasadnienie celowości realizacji zadania):

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

6. Przewidywane efekty realizacji zadania (w tym m. in.: formy i zasięg upowszechniania wyników realizacji zadania z podaniem orientacyjnej liczby np. użytkowników, odbiorców zainteresowanych realizacją zadania):

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

7. Sposób wyboru wykonawcy zadania:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

8. Zestawienie planowanych kosztów:

a) koszty realizacji zadania, w tym:

- materiały i odczynniki ............................

- druk ............................

- prace techniczne ............................

- inne (wymienić jakie) ............................

b) koszty osobowe, w tym:

- wynagrodzenia (honoraria wykonawców) ............................

- delegacje ............................

- inne (wymienić jakie) ............................

9. Planowane źródła finansowania (zł:)

a) inne środki (wymienić instytucje i preliminowane kwoty) ............................

......................................................................................... ............................

......................................................................................... ............................

b) wnioskowane środki finansowe z zakresu DUN* ............................

c) ogółem ............................

10. Inne informacje uznane za ważne dla wniosku:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.................................................................

Miejscowość i data Podpis i pieczęć kierownika jednostki

______

1 Niepotrzebne skreślić

* działalność upowszechniająca naukę

Formularz C

...........................................

Pieczęć jednostki

C. WNIOSEK O FINANSOWANIE ZADANIA Z ZAKRESU DZIAŁALNOŚCI WYDAWNICZEJ W ROKU......

1. Autor:

.......................................................................................................................................................

2. Tytuł:

.......................................................................................................................................................

3. Właściciel tytułu:

.......................................................................................................................................................

4. Termin realizacji zadania:

.......................................................................................................................................................

5. Forma ukazywania się czasopisma:

a) drukowana tak - nie

b) elektroniczna tak - nie

c) drukowana + elektroniczna tak - nie

6. Objętość w arkuszach wydawniczych (w przypadku czasopisma - wszystkich numerów): ................ - w tym arkuszy wydawniczych tekstu naukowego (bez reklam, artykułów sponsorowanych itp.): .......

7. Nakład (w przypadku czasopisma - 1 numeru): .....................

8. Szczegółowa informacja o czasopiśmie (publikacji periodycznej):

a) częstotliwość ukazywania się:

- miesięcznie tak - nie

- kwartalnie tak - nie

- rocznie tak - nie

- inna (podać jaka) .......................

b) numer ISSN .......................

c) czy czasopismo (periodyk):

- znajduje się w wykazie czasopism naukowych ministra właściwego ds. nauki? tak - nie

(jeżeli tak - podać liczbę przyznanych punktów) .............

- zawiera oryginalne i nigdzie wcześniej niepublikowane wyniki naukowe? tak - nie

(procentowy udział oryginalnych) .............

- służy wtórnemu upowszechnianiu istniejącej wiedzy? tak - nie

(procentowy udział wtórnych) .............

d) czy publikowane materiały są wcześniej recenzowane? tak - nie jeżeli "tak", to jaki procent nadsyłanych prac jest:

- odrzucany .............

- poprawiany po recenzjach .............

e) język publikacji:

- polski tak - nie

- angielski tak - nie

- inny (podać jaki) .............

f) czy artykuły polskojęzyczne zawierają streszczenia angielskie? tak - nie

g) czy publikacja zamieszczana jest na:

- stronie internetowej tak - nie

- profesjonalnej platformie wydawniczej tak - nie

h) czy publikacja znajduje się na tzw. liście filadelfijskiej, European Reference

Index for the Humanities (ERIH) tak - nie

9. Przewidywane formy dystrybucji (w przypadku czasopisma należy podać liczbę egzemplarzy jednego numeru):

- sprzedaż w prenumeracie zagranicznej ............................

- sprzedaż w prenumeracie krajowej ............................

- sprzedaż bezpośrednia ............................

- wymiana ............................

- egzemplarze przekazywane nieodpłatnie ............................

10. Opis merytoryczny:

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

11. Honorarium autorskie (zł): ............................

12. Koszty redakcyjne ogółem (zł): ............................

w tym:

a) opracowanie redakcyjne ............................

b) redakcja techniczna, korekty ............................

c) opracowanie graficzne ............................

d) tłumaczenia ............................

e) inne prace (korekta językowa, recenzje prac) ............................

13. Koszt przygotowalni ogółem (zł): ............................

w tym:

a) skład i łamanie tekstu ............................

b) korekty ............................

c) inne prace (wymienić jakie) ............................

14. Koszty drukarskie ogółem (zł): ............................

w tym:

a) druk ............................

b) inne koszty (oprawa, materiały) ............................

15. Inne koszty razem ............................

- opis innych kosztów:

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

16. Koszty ogółem (zł): ............................

17. Planowany koszt 1 arkusza wydawniczego: ............................

18. Planowana cena 1 egzemplarza: ............................

19. Planowane źródła finansowania (zł)

a) planowane przychody (zł):

* z prenumeraty zagranicznej ............................

* z prenumeraty krajowej ............................

* ze sprzedaży bezpośredniej ............................

* z reklam ............................

* inne (np. z opłat za publikacje, tzw. page charge) ............................

b) inne środki (wymienić instytucje i preliminowane kwoty)

............................................................................................ ............................

............................................................................................ ............................

c) wnioskowane środki finansowe z zakresu DUN* ............................

d) ogółem ............................

20. Inne informacje uznane za ważne dla wniosku (np. czy czasopismo jest indeksowane w Current Contents. Science Citation Index. jaki ma impact factor itp.):

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

....................................... .......................................................

Miejscowość i data Podpis i pieczęć kierownika jednostki

* działalność upowszechniająca naukę

Uwaga:

w publikacji powinien znaleźć się zapis "Publikacja wydana ze środków Polskiej Akademii Nauk"

Formularz D

...........................................

Pieczęć jednostki

D. WNIOSEK O FINANSOWANIE ZADANIA Z ZAKRESU DZIAŁALNOŚCI BIBLIOTEK W ROKU ....

1. Nazwa zadania:

.......................................................................................................................................................

2. Planowany termin realizacji zadania:

.......................................................................................................................................................

3. Opis merytoryczny zadania (w tym m. in.: wskazanie związków z prowadzoną działalnością badawczą lub powiązań z nauką):

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

4. Charakterystyka biblioteki (wg stanu na dzień 31.12. 20...... r.).

a) nazwa biblioteki: ............................................................................................................

b) adres: ..............................................................................................................................

c) rok założenia: .................................................................................................................

d) liczba woluminów ogółem: .................

e) zbiory (w liczbach):

- książki: .................

- rękopisy: .................

- starodruki: .................

- muzykalia: .................

- kartografia: .................

- ikonografia: .................

- dokumenty życia społecznego: .................

- mikrofilmy: .................

- audiowizualne: .................

- elektroniczne: .................

f) charakterystyka zbioru:

- unikalny w skali regionu tak - nie

- unikalny w skali kraju tak - nie

- inny (wymienić jaki) .................................................................................................

g) charakterystyka tematyczna zbiorów:

............................................................................................................................................

............................................................................................................................................

h) aktualizacja zbiorów - termin ostatniej kontroli i selekcji ..........................

i) liczba użytkowników: ..........................

j) liczba wypożyczeń w ciągu roku: ..........................

w tym wypożyczenia międzybiblioteczne: ..........................

k) rodzaj użytkowników: ..........................

............................................................................................................................................

l) czytelnie i godziny udostępniania:

............................................................................................................................................

ł) komputeryzacja biblioteki:

- posiadane systemy/moduły

.....................................................................................................................................

- dostęp do sieci komputerowych (lokalnych lub/i rozległych)

.....................................................................................................................................

- udostępnianie katalogów w internecie

.....................................................................................................................................

5. Wyszczególnienie planowanych kosztów realizacji zadania, w tym:

a) opracowanie bazy książek i czasopism ..........................

b) korekta wprowadzonych rekordów ..........................

c) odkwaszanie ..........................

d) konserwacja okładek ..........................

e) zakup okładek ochronnych ..........................

f) zakup wydawnictw ..........................

g) archiwizacja zbiorów ..........................

h) inne (wymienić jakie) ..........................

ogółem: ..........................

6. Planowane źródła finansowania (zł):

a) inne środki (wymienić instytucje i preliminowane kwoty)

............................................................................ ...............................

............................................................................ ...............................

b) wnioskowane środki finansowe z zakresu DUN* ..........................

c) ogółem ..........................

7. Inne informacje uznane za ważne dla wniosku:

....................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................

....................................... .......................................................

Miejscowość i data Podpis i pieczęć kierownika jednostki

* działalność upowszechniająca naukę

Formularz E - konferencje

...........................................

Pieczęć jednostki

E. WNIOSEK O FINANSOWANIE KONFERENCJI NAUKOWEJ W ROKU ......

1. Tytuł konferencji:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2. Planowany:

- termin: od .................... do ....................

- czas trwania ........................

- miejsce ........................

3. Organizator konferencji:

.......................................................................................................................................................

4. Współorganizatorzy konferencji (pozostałe instytucje biorące udział w organizowaniu konferencji):

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

5. Zasięg konferencji: międzynarodowa, ogólnopolska, ogólnopolska z udziałem gości zagranicznych, regionalna, inne (wymienić jakie) ................................

6. Czy konferencja ma charakter cykliczny: tak-nie

7. Język konferencji: ................................

8. Przewidywana liczba uczestników ogółem: ................................

w tym zagranicznych: ................................

9. Wysokość opłaty konferencyjnej (zł):

(uwaga: nie wlicza się kosztów podróży, zamieszkania i wyżywienia uczestników)

pełna zł ..............

ulgowa zł ..............

10. Opis konferencji:

a) opis merytoryczny:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

b) planowany cel:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

c) planowany program (tytuły wykładów):

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

d) planowana liczba referatów:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

e) podział prac pomiędzy organizatorów:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

11. Zaproszeni wykładowcy (kraj pochodzenia):

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

12. Przewidywana forma upowszechniania wyników konferencji:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

13. Zestawienie planowanych kosztów konferencji (zł):

a) koszty organizacyjne, w tym:

- wynajęcie sali ..........................

- sekretariat, w tym: ..........................

- korespondencja ..........................

- zakup materiałów papierniczych ..........................

- zakup znaczków ..........................

- usługi telekomunikacyjne ..........................

- obsługa biurowo-księgowa ..........................

- przygotowanie programów, zaproszeń ..........................

b) koszt zaproszenia wykładowców (krajowych i zagranicznych), w tym:

- noclegi ..........................

- koszty podróży ..........................

- koszty wyżywienia ..........................

c) opracowanie i druk materiałów pokonferencyjnych ..........................

d) inne koszty organizacyjne, w tym:

- opracowanie i druk materiałów konferencyjnych ..........................

- obsługa audiowizualna ..........................

- projekt graficzny i druk materiałów promocyjnych ..........................

- catering ..........................

- transport uczestników na miejsce konferencji (transport zbiorowy) ......................

koszty ogółem ..........................

14. Planowane źródła finansowania (zł):

a) oczekiwane wpływy z opłat konferencyjnych ..........................

b) środki współorganizatorów (wymienić instytucje i preliminowane kwoty)

...................................................................... ..........................

...................................................................... ..........................

c) inne środki (np. od sponsorów- wymienić jakich i kwoty) ..........................

d) wnioskowane środki finansowe z zakresu DUN* ..........................

e) ogółem ..........................

15. Inne informacje uznane za ważne dla wniosku:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

....................................... .......................................................

Miejscowość i data Podpis i pieczęć kierownika jednostki

* działalność upowszechniająca naukę

Formularz F - wystawy

...........................................

Pieczęć jednostki

F. WNIOSEK O FINANSOWANIE WYSTAWY W ROKU ....

1. Nazwa zadania:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2. Termin realizacji zadania od .................... do ....................

.......................................................................................................................................................

3. Miejsce realizacji:

.......................................................................................................................................................

4. Opis merytoryczny zadania (wraz z określeniem prowadzonej działalności badawczej lub powiązań z nauką, których wnioskowane finansowanie dotyczy oraz informacją, w jaki sposób realizacja zadania wspomaga tę działalność lub jakie ma związki z nauką):

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

5. Cele do osiągnięcia (w tym formy i zasięg upowszechniania wyników zadania oraz planowane efekty z realizacji zadania, z podaniem liczby uczestników użytkowników, odbiorców - inne mierniki, podać jakie wraz z liczbą określającą zastosowany miernik, zainteresowanych realizacją zadania):

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

6. Informacja o sposobie wyboru wykonawcy zadania:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

7. Wyszczególnienie kosztów realizacji zadania (zł):

a) koszty organizacyjne, w tym:

- sekretariat (koperty, znaczki, materiały biurowe, wysyłka) ....................

- koszty druku (ulotek, zaproszeń, plakatów) ....................

- opracowanie scenariusza wystawy ....................

- aranżacja wystawy w przestrzeni muzealnej ....................

- zaprojektowanie i wykonanie stoisk ekspozycyjnych ....................

- przygotowanie okazów ....................

- przygotowanie i utrzymanie strony www. ....................

- koszty otwarcia wystawy ....................

- inne (wymienić jakie) ....................

b) koszty osobowe, w tym:

- delegacje zaproszonych specjalistów ....................

- honoraria dla specjalistów ....................

- szkolenia przewodników i prelegentów ....................

- inne (wymienić jakie) ....................

ogółem ....................

8. Planowane źródła finansowania (zł):

a) inne środki (np. od sponsorów, współrealizatorów - wymienić instytucje i kwoty)

............................................................................................. ....................

............................................................................................. ....................

b) wnioskowane środki finansowe z zakresu DUN* ....................

c) ogółem ....................

9. Inne informacje uznane za ważne dla oceny wniosku:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

....................................... .......................................................

Miejscowość i data Podpis i pieczęć kierownika jednostki

* działalność upowszechniająca naukę

Formularz G

...........................................

Pieczęć jednostki

G. WNIOSEK O FINANSOWANIE ZADANIA Z ZAKRESU .......................................... W ROKU ....

1. Nazwa zadania:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

2. Termin realizacji zadania od ....................... do .......................

3. Miejsce realizacji:

.......................................................................................................................................................

4. Opis merytoryczny zadania (wraz z określeniem prowadzonej działalności badawczej lub powiązań z nauką, których wnioskowane finansowanie dotyczy oraz informacją, w jaki sposób realizacja zadania wspomaga tę działalność lub jakie ma związki z nauką):

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

5. Cele do osiągnięcia (w tym formy i zasięg upowszechniania wyników zadania oraz planowane efekty z realizacji zadania, z podaniem liczby uczestników użytkowników, odbiorców - inne mierniki, podać jakie wraz z liczbą określającą zastosowany miernik, zainteresowanych realizacją zadania):

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

6. Wyszczególnienie kosztów realizacji zadania (zł):

.................................................................................................. .....................

.................................................................................................. .....................

.................................................................................................. .....................

.................................................................................................. .....................

.................................................................................................. .....................

ogółem .....................

7. Planowane źródła finansowania (zł):

a) inne środki (np. od sponsorów, współrealizatorów - wymienić instytucje i kwoty)

.......................................................................................... .....................

.......................................................................................... .....................

b) wnioskowane środki finansowe z zakresu DUN* .....................

c) ogółem .....................

8. Inne informacje uznane za ważne dla oceny wniosku:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

....................................... .............................................................

Miejscowość i data Podpis i pieczęć kierownika jednostki

* działalność upowszechniająca naukę