Przyjęcie sprawozdania z kontroli spełnienia przez doradców podatkowych obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy wykonywaniu czynności, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 lipca 1996 roku o doradztwie podatkowym (tekst jednolity Dz. U. z 2002 roku Nr 9, poz. 86 ze zm.), przeprowadzonej w 2005 r.

Akty korporacyjne

Podat.2006.3.15

Akt nieoceniany
Wersja od: 15 marca 2006 r.

UCHWAŁA Nr 594/2006
KRAJOWEJ RADY DORADCÓW PODATKOWYCH
z dnia 15.03.2006 r.
w sprawie przyjęcia sprawozdania z kontroli spełnienia przez doradców podatkowych obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy wykonywaniu czynności, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 lipca 1996 roku o doradztwie podatkowym (tekst jednolity Dz. U. z 2002 roku Nr 9, poz. 86 ze zm.), przeprowadzonej w 2005 r.

§  1.
Krajowa Rada Doradców Podatkowych przyjmuje sprawozdanie z kontroli spełnienia przez doradców podatkowych obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy wykonywaniu czynności, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 lipca 1996 roku o doradztwie podatkowym (tekst jednolity Dz. U. z 2002 roku Nr 9, poz. 86 ze zm.), przeprowadzonej w 2005 r., stanowiące załącznik do niniejszej uchwały.
§  2.
Krajowa Rada Doradców Podatkowych upoważnia Przewodniczącego KRDP do przedłożenia sprawozdania, o którym mowa w § 1, Ministrowi Finansów, na podstawie art. 46a ust. 2 ustawy o doradztwie podatkowym.
§  3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

ZAŁĄCZNIK

Sprawozdanie

Krajowej Rady Doradców Podatkowych

z kontroli spełnienia przez doradców podatkowych obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy wykonywaniu czynności, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 86 ze zm.), przeprowadzonej w 2005 r.

1. Uchwałą nr 211/2005 z dnia 9 marca 2005 r. Krajowa Rada Doradców Podatkowych upoważniła członków Komisji do spraw Wewnątrzkorporacyjnych Krajowej Rady Doradców Podatkowych do prowadzenia postępowań kontrolnych zapewniających wykonanie przez Krajową Radę Doradców Podatkowych uprawnienia wynikającego z art. 46a ust. 1 ustawy o doradztwie podatkowym - prowadzenia kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia, o którym mowa w art. 44 ustawy o doradztwie podatkowym.

2. Wykonując nałożony przepisem art. 56 ust. 2 pkt 8 ustawy o doradztwie podatkowym obowiązek, Komisja do spraw Wewnątrzkorporacyjnych wystąpiła z żądaniem przedłożenia polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy wykonywaniu czynności doradztwa podatkowego w stosunku do 8.854 doradców podatkowych.

3. W odpowiedzi otrzymano informacje dotyczące spełnienia obowiązku zawarcia ubezpieczenia oc przez 7.011 doradców podatkowych, częściowo ze stosownymi dokumentami, z czego:

* w 4.033 przypadkach uznano obowiązek ubezpieczenia oc za spełniony,

* w 979 przypadkach, z uwagi na braki formalne, ponowiono żądanie przesłania wymaganych dokumentów uprzedzając doradców podatkowych o ustawowych konsekwencjach niedostosowania się do niego,

* w 61 przypadkach wszczęto postępowanie na podstawie art. 10 ust 1 pkt 2 lit. c ustawy o doradztwie podatkowym w sprawie skreślenia z listy doradców podatkowych osób niedopełniających obowiązku ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy wykonywaniu czynności, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy o doradztwie podatkowym,

* w pozostałych przypadkach czynności kontrolne jeszcze trwają.

4. W stosunku do osób, które nie udzieliły odpowiedzi ponowiono żądanie przesłania stosownych dokumentów.