Przyjęcie Regulaminu gospodarki finansowej Krajowej Izby Doradców Podatkowych.

Akty korporacyjne

Podat.2014.2.11

Akt nieoceniany
Wersja od: 11 lutego 2014 r.

UCHWAŁA Nr 31/2014
KRAJOWEJ RADY DORADCÓW PODATKOWYCH
z dnia 11 lutego 2014 r.
w sprawie przyjęcia Regulaminu gospodarki finansowej Krajowej Izby Doradców Podatkowych

Na podstawie § 11 uchwały nr 36/2014 IV Krajowego Zjazdu Doradców Podatkowych z dnia 11 stycznia 2014 r. w sprawie zasad gospodarki finansowej Krajowej Izby Doradców Podatkowych uchwala się, co następuje:
§  1.
Krajowa Rada Doradców Podatkowych uchwala Regulamin gospodarki finansowej Krajowej Izby Doradców Podatkowych, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§  2.
Traci moc uchwała nr 181/2012 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 5 czerwca 2012 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu gospodarki finansowej Krajowej Izby Doradców Podatkowych (ze zm.).
§  3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN GOSPODARKI FINANSOWEJ KRAJOWEJ IZBY DORADCÓW PODATKOWYCH

Rozdział  I

Zasady Ogólne

§  1.
Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
1)
Izbie - rozumie się przez to Krajową Izbę Doradców Podatkowych,
2)
Radzie - rozumie się przez to Krajową Radę Doradców Podatkowych,
3)
Organach Izby - rozumie się przez to Organy Izby, o których mowa w § 10 Statutu Krajowej Izby Doradców Podatkowych,
4)
Regionalnych Oddziałach Izby - rozumie się przez to Regionalne Oddziały Krajowej Izby Doradców Podatkowych,
5)
Dyrektorze Biura - rozumie się Dyrektora Biura Krajowej Izby Doradców Podatkowych,
6)
Biurze Izby - rozumie się Biuro Krajowej Izby Doradców Podatkowych,
7)
Statucie - rozumie się Statut Krajowej Izby Doradców Podatkowych,
8)
zasadach gospodarki finansowej - rozumie się treść uchwały nr 36/2014 IV Krajowego Zjazdu Doradców Podatkowych z dnia 11 stycznia 2014 r. w sprawie zasad gospodarki finansowej Krajowej Izby Doradców Podatkowych.
§  2.
Odpłatne nabywanie, a także każde zbywanie i obciążanie nieruchomego majątku Izby oraz powoływanie innych podmiotów lub nabywanie w nich: udziałów, akcji, innych praw majątkowych wymaga uchwały Zjazdu. Dla realizacji tych czynności wymagana jest uchwała Rady. Uchwały Zjazdu wymaga również dokonywanie innych wydatków przekraczających jednorazowo 30% wartości funduszy własnych Izby, oraz wydatków nieokreślonych w planie finansowym, o którym mowa w § 1 zasad gospodarki finansowej, powodujących zwiększenie zobowiązań Izby oraz ograniczenie praw własności lub innych praw na majątku Izby.
§  3.
1.
Zakup towarów lub usług o wartości, o której mowa w § 3 zasad gospodarki finansowej, na rzecz Izby musi być poprzedzony zbieraniem ofert i wyborem najkorzystniejszej z nich, zgodnie z § 3 ust. 2 zasad gospodarki finansowej,

w trybie określonym uchwałą Krajowej Rady Doradców Podatkowych w sprawie Regulaminu działania Komisji Ofert KRDP. Nie jest dopuszczalne dzielenie takich zamówień na części powodujące brak możliwości kontroli zastrzeżonej dla Komisji Ofert.

2.
Osoby naruszające przepisy zawarte w ust. 1 mogą być uznane za działające na szkodę Izby. Przepis ust. 1 i ust. 2 stosuje się odpowiednio do wydatków realizowanych przez Regionalne Oddziały Izby.
§  4.
1.
Do składania oświadczeń woli we wszelkich sprawach majątkowych Izby, z zastrzeżeniem § 2, upoważniona jest Rada. Skuteczna realizacja tych czynności wymaga współdziałania i podpisów dwóch członków Rady upoważnionych przez Radę, w tym Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego Krajowej Rady Doradców Podatkowych i Skarbnika Krajowej Rady Doradców Podatkowych, zgodnie z postanowieniami § 28 Statutu.
2.
Oświadczenia woli w imieniu Rady związane z bieżącym funkcjonowaniem Biura Izby, w sprawach jednorazowo nieprzekraczających kwoty 5.000 zł, składa Dyrektor Biura Izby, zgodnie z postanowieniami § 28 Statutu.
3.
Do składania oświadczeń woli w sprawach majątkowych w zakresie dotyczącym Regionalnych Oddziałów Izby wymagane jest współdziałanie i podpisy dwóch upoważnionych przez Radę członków Zarządu Regionalnego Oddziału Izby, w tym skarbnika, zgodnie z postanowieniami § 28 Statutu.
4.
Rada może upoważnić członków innych organów Izby do składania w imieniu Rady oświadczeń woli w sprawach majątkowych związanych z działalnością tych organów, zgodnie z postanowieniami § 28a Statutu.
5.
Biuro Izby zobowiązane jest do prowadzenia rejestru umów zawieranych zgodnie z ust. 1-4. Kopie zawartych umów stanowią załączniki do rejestru.
6.
Regionalne Oddziały Izby zobowiązane są do prowadzenia rejestrów umów zawieranych zgodnie z ust. 3, oraz do przekazywania kopii tych rejestrów wraz ze skanami zawartych umów Dyrektorowi Biura do dnia 7 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni.

Rozdział  II

Przychody Izby

§  5.
Gospodarka finansowa Krajowej Izby Doradców Podatkowych prowadzona jest

w ramach realizowanych wpływów z:

a) składek członkowskich,

b) opłat wpisowych,

c) darowizn,

d) spadków,

e) zapisów,

f) dotacji,

g) działalności wydawniczej, oświatowej, szkoleniowej,

h) wykorzystania majątku Izby oraz majątku będącego w użytkowaniu Izby, w tym wykorzystywania logotypu Izby przez osoby prawne uprawnione do wykonywania doradztwa podatkowego wpisane do rejestru - na zasadach ustalonych przez Radę,

i) wpłat z tytułu pokrywania kosztów postępowania dyscyplinarnego na podstawie prawomocnych orzeczeń Sądu Dyscyplinarnego lub Wyższego Sądu Dyscyplinarnego,

j) innych opłat pobieranych przez Radę w ramach uprawnień nadanych w tym zakresie przez Zjazd,

k) opłat za wpis na listę doradców podatkowych pobieranych przez Ministra Finansów na podstawie art. 83 ust. 3 ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym i przekazanych Radzie,

l) innych wpływów Izby.

§  6.
Przychodami Izby, stanowiącymi przychody podstawowe, są w szczególności:

a) składki członkowskie doradców podatkowych,

b) opłaty wpisowe,

c) przychody z działalności wydawniczej, oświatowej, szkoleniowej,

d) inne opłaty pobierane przez Izbę na podstawie odrębnych przepisów.

§  7.
Przychodami z operacji finansowych są w szczególności:

a) wszelkie otrzymane odsetki z oprocentowania środków pieniężnych ulokowanych na rachunkach bankowych (od środków pieniężnych na rachunku bieżącym oraz od lokat terminowych), z wyjątkiem odsetek od środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,

b) otrzymane i należne (pewne) odsetki za zwłokę w zapłacie należności.

§  8.
Pozostałymi przychodami operacyjnymi nie związanymi bezpośrednio ze zwykłą działalnością Izby są w szczególności:

a) przychody ze sprzedaży aktywów Izby,

b) darowizny, spadki i zapisy,

c) otrzymane dotacje,

d) inne przychody operacyjne.

§  9.
Dochody Izby mogą być przeznaczone wyłącznie na cele statutowe.

Rozdział  III

Koszty Izby

§  10.
1.
W planowaniu wydatków i ewidencji kosztów wyodrębnia się koszty działalności statutowej:

a) Organów Izby,

b) Regionalnych Oddziałów Izby,

c) Biura Izby

- z podziałem analitycznym, grupującym poszczególne koszty.
2.
Koszty wymienione w ust. 1 ewidencjonuje się w układzie kalkulacyjnym ze szczegółowością określoną w zakładowym planie kont.
§  11.
1.
Do kosztów rzeczowych funkcjonowania Biura Izby zalicza się w szczególności:

a) koszty zużycia materiałów i energii (materiały gospodarcze, biurowe, pomocnicze, druki, energia itp.),

b) koszty usług obcych, tj. świadczonych przez inne jednostki (czynsz z tytułu najmu, opłaty za usługi łączności i telekomunikacji, usługi sprzątania, dozoru, poligraficzne itp.).

2.
Koszty rzeczowe Biura Izby ewidencjonuje się i rozlicza zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości - koszty dotyczące usług okresowych (czynsz, energia, gaz, woda, telefony itp.) ujmuje się w miesiącu, którego dotyczą.
3.
W ramach pozostałych kosztów Biura wyróżnia się:

a) świadczenia na rzecz pracowników,

b) koszty podróży służbowych,

c) ubezpieczenia majątkowe i podatki obciążające koszty,

d) koszty reprezentacji,

e) inne koszty związane z funkcjonowaniem Biura.

4.
Wydatki Izby szczegółowo określane są w planie przychodów i wydatków. Podejmowanie decyzji w sprawie wydatków określają zasady gospodarki finansowej Izby.
§  12.
1.
Do kosztów wynagrodzeń zalicza się należne kwoty wynikające z umów o pracę oraz regulaminów wynagradzania i organizacyjnego Biura Izby oraz obowiązkowe wpłaty obciążające pracodawcę z tytułu zatrudnienia pracowników. Koszty wynagrodzeń pracowników Biura świadczących pracę w Regionalnych Oddziałach Izby, ewidencjonuje się w koszty tych oddziałów.
2.
Szczegółowe zasady wynagradzania pracowników zatrudnionych w Biurze Izby określa Regulamin wynagradzania i Regulamin organizacyjny Biura Izby.
3.
Podstawą wypłaty wynagrodzeń osób zatrudnionych w Biurze Izby są listy wypłat wynagrodzeń, zatwierdzone do realizacji przez Dyrektora Biura i Głównego Księgowego Biura Izby.
4.
Pracownikom Biura Izby nie wypłaca się zaliczek na poczet wynagrodzeń.
5.
Biuro Izby prowadzi ewidencję wynagrodzeń w formie kart wynagrodzeń w sposób wymagany przepisami.
6.
Podstawą wypłaty wynagrodzeń wynikających z umów zlecenia lub o dzieło są rachunki wystawione przez zleceniobiorcę.
§  13.
Do kosztów uczestnictwa w organizacjach międzynarodowych oraz współpracy z organizacjami zawodowymi zalicza się:

a) opłaty składek i innych należności z tytułu przynależności do tych organizacji,

b) koszty uczestnictwa członków Izby, jako delegatów w odbywających się konferencjach, sesjach, seminariach, posiedzeniach, zjazdach,

c) koszty organizacji przez Izbę międzynarodowych konferencji, seminariów itp. w ramach współpracy z nimi.

Rozdział  IV

Zasady opracowywania planu przychodów i wydatków oraz sprawozdania z wykonania planu przychodów i wydatków

§  14.
1.
Projekt planu przychodów i wydatków Izby opracowuje Dyrektor Biura na podstawie sporządzanych przez Organy Izby, Regionalne Oddziały Izby oraz komisje Rady cząstkowych planów przychodów i wydatków.
2.
Projekt Planu wydatków Biura Izby opracowuje Dyrektor Biura, zgodnie z dyspozycją zawartą w § 5 pkt 6 Regulaminu organizacyjnego Biura Izby.
§  15.
Plan przychodów i wydatków przyjmuje Rada uchwałą, zgodnie z postanowieniami § 1 zasad gospodarki finansowej.
§  16.
Cząstkowe projekty planów przychodów i wydatków Regionalnych Oddziałów Izby opracowane przez Zarządy Regionalnych Oddziałów Izby wymagają podpisów Przewodniczącego i Skarbnika Zarządu, którzy mają obowiązek przekazania projektu do Dyrektora Biura.
§  17.
Wzór planu przychodów i wydatków Izby stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
§  18.
Projekty cząstkowych planów przychodów i wydatków powinny być opracowane i przekazane przez Organy Izby, komisje stałe Rady i Regionalne Oddziały Izby do Dyrektora Biura w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 października roku poprzedzającego rok, dla którego przygotowywany jest plan przychodów i wydatków.
§  19.
W terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok, dla którego przygotowywany jest plan przychodów i wydatków, Dyrektor Biura dokonuje opracowania zbiorczego zestawienia planu przychodów i wydatków na rok następny oraz przekazuje go w tym terminie Komisji Finansowej KRDP.
§  20.
Określa się następujące zasady ustalania przychodów Organów Izby i Regionalnych Oddziałów Izby KIDP:

a) przychody ustala się na poziomie możliwym do uzyskania,

b) przychody w zakresie składek członkowskich, określa się na poziomie liczby doradców podatkowych którzy w roku, w którym sporządza się plan przychodów i wydatków, opłacili przynajmniej trzy składki miesięczne.

§  21.
Sposób finansowania Izby wynika z postanowień § 50 Statutu.
§  22.
1.
Zarządy Regionalnych Oddziałów Izby, z zastrzeżeniem postanowień § 50 ust. 3 pkt 1 i 2 Statutu, ustalają projekty planów wydatków jako elementy składowe planu finansowego Izby.
2.
Wydatki planuje się do wysokości limitu obliczonego jako odpowiednio 85% lub 67% (zgodnie z postanowieniami § 50 ust. 1 Statutu) sumy wpływów ze składek doradców podatkowych z danego regionu w poprzednim roku obrachunkowym, powiększone o pozostałe wpływy z innych tytułów, pomniejszone o przewidywane zobowiązania na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok obrachunkowy, jednak nie mniejsze niż zobowiązania istniejące na dzień 30 września roku poprzedzającego rok obrachunkowy, powiększone o niewykorzystane środki z okresów poprzednich,
3.
Do projektu planu Zarząd Regionalnego Oddziału zobowiązany jest załączyć preliminarz rzeczowo-finansowy wydatków zaplanowanych na rok obrachunkowy.
§  23.
1.
Organy Izby, z zastrzeżeniem postanowień § 50 ust. 3 pkt 1 i 2 Statutu, ustalają projekty planów wydatków, jako elementy składowe planu finansowego Izby.
2.
Wydatki planuje się do wysokości limitu obliczonego jako odpowiednio 15% lub 33% (zgodnie z postanowieniami § 50 ust. 1 Statutu) sumy wpływów ze składek doradców podatkowych w poprzednim roku obrachunkowym, powiększone o pozostałe wpływy z innych tytułów, pomniejszone o przewidywane zobowiązania na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok obrachunkowy, jednak nie mniejsze niż zobowiązania istniejące na dzień 30 września roku poprzedzającego rok obrachunkowy powiększone o niewykorzystane środki z okresów poprzednich.
3.
Do projektu planu Organy Izby zobowiązane są załączyć preliminarz rzeczowo-finansowy wydatków zaplanowanych na rok obrachunkowy.
4.
Do środków z lat poprzednich, którymi dysponują Organy Izby nie zalicza się kwoty przekazanej na podstawie art. 83 ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym przez Ministra właściwego do spraw finansów publicznych.
§  24.
Dyrektor Biura Izby określa plan wydatków Biura Izby na podstawie wydatków z poprzedniego okresu z uwzględnieniem bieżących zadań Izby.
§  25.
1.
W terminie do dnia 25 sierpnia roku obrachunkowego Dyrektor Biura sporządza projekt korekty planu przychodów i wydatków dla roku obrachunkowego na podstawie cząstkowych planów korekt przychodów i wydatków.
2.
Cząstkowe projekty korekty planu przychodów i wydatków opracowywane są przez Organy Izby, Regionalne Oddziały Izby oraz komisje Rady i przekazywane Dyrektorowi Biura w terminie do 15 sierpnia roku obrachunkowego wraz z preliminarzem rzeczowo-finansowym.
3.
Określa się następujące zasady ustalania przychodów i wydatków dla celów korekty planu przychodów i wydatków:

a) przychód ze składek członkowskich określa się na poziomie liczby doradców, którzy w roku obrachunkowym opłacili przynajmniej trzy składki miesięczne;

b) przychody z pozostałej działalności statutowej ustala się w oparciu o przychody faktycznie uzyskane do 30 czerwca roku obrachunkowego z uwzględnieniem zaplanowanych do końca roku przedsięwzięć, w tym: szkoleń, imprez integracyjnych, działalności wydawniczej, itp.;

c) wysokość wydatków planuje się w oparciu o wydatki faktycznie poniesione do 30 czerwca roku obrachunkowego z uwzględnieniem wydatków niezbędnych do realizacji przedsięwzięć planowanych w roku obrachunkowym;

d) zasady określone w § 22 ust. 2 oraz w § 23 ust. 2 Regulaminu dotyczące limitu planowanych wydatków stosuje się odpowiednio.

4.
Zasady określone w ust. 1-3 nie mają zastosowania do korekty planu przychodów i wydatków, o której mowa w § 26 ust. 1.
§  26.
1.
W uzasadnionych przypadkach na wniosek właściwej Komisji Rady, Rada może korygować plan przychodów i wydatków w ciągu roku obrachunkowego.
2.
Na wniosek Skarbnika Krajowej Rady Doradców Podatkowych, Rada może również dokonać przesunięć w ramach przyjętego planu przychodów i wydatków Izby.
§  27.
1.
W terminie 60 dni od zakończenia roku obrachunkowego Dyrektor Biura sporządza sprawozdanie z wykonania planu przychodów i wydatków za ten rok, w powiązaniu ze sprawozdaniem finansowym.
2.
Sprawozdanie z wykonania planu przychodów i wydatków Izby obejmuje:

a) cząstkowe sprawozdania z wykonania planu przychodów i wydatków za dany rok sporządzone dla organów Izby, Regionalnych Oddziałów Izby, Biura Izby ze szczegółowością przyjętą dla planów przychodów i wydatków;

b) zbiorcze sprawozdanie z wykonania planu przychodów i wydatków Izby sporządzone na podstawie sprawozdań cząstkowych.

3.
Zbiorcze sprawozdanie z wykonania planu przychodów i wydatków Izby zawiera informację o przepływie środków pieniężnych za dany rok.
§  28.
Sprawozdanie z wykonania planu przychodów i wydatków przyjmuje Rada uchwałą, najpóźniej w terminie właściwym do sporządzenia sprawozdania finansowego.
§  29.
1.
Wzór sprawozdania z wykonania budżetu stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
2.
Informacja pomocnicza do kwalifikowania operacji gospodarczych oraz sporządzania planu przychodów i wydatków i sprawozdania z jego wykonania, stanowi załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.

Rozdział  V

Zasady Gospodarowania składnikami majątkowymi

§  30.
1.
Dyrektor Biura Izby ponosi odpowiedzialność za właściwe wykorzystanie oraz nadzór nad składnikami majątkowymi Izby.
2.
Odpowiedzialność materialną za poszczególne składniki majątkowe ponosi Dyrektor Biura, chyba, że odpowiedzialność za dany składnik majątku protokołem użytkowania rzeczy przeniesie na bezpośredniego użytkownika.
3.
W przypadku zakończenia użytkowania składnika majątkowego, Dyrektor Biura Izby ma obowiązek dokonać protokolarnego przejęcia tego składnika.
4.
Osoby uprawnione, dokonujące zakupu składników majątku, niezwłocznie po dokonaniu zakupu obowiązane są powiadomić o tym fakcie Dyrektora Biura Izby przekazując niezbędne dane w celu zarejestrowania w urządzeniach ewidencyjnych.
§  31.
Nadzór nad prawidłowym wykorzystywaniem składników majątku w Regionalnych Oddziałach Izby sprawują Przewodniczący i Skarbnicy Regionalnych Oddziałów Izby.
§  32.
1.
Składniki majątkowe Izby o przewidywanym okresie użytkowania dłuższym niż rok podlegają zarejestrowaniu w odpowiednich urządzeniach ewidencyjnych, które prowadzi:

a) Dyrektor Biura dla Organów i Biura Izby,

b) pracownicy Biura Izby świadczący pracę w Oddziale dla Regionalnych Oddziałów Izby.

2.
Urządzenia ewidencyjne powinny być prowadzone w sposób wskazujący miejsca użytkowania składników majątkowych.
3.
Dla rzeczowych aktywów trwałych prowadzone są karty użytkowania.
4.
Karty użytkowania mogą być prowadzone w formie elektronicznej.
§  33.
Majątek Izby ubezpiecza Dyrektor Biura.
§  34.
Składniki majątkowe będące w użytkowaniu Organów Izby podlegają nadzorowi Przewodniczących tych Organów. Wydanie i użycie poza siedzibą Biura Izby składnika majątkowego przez członka danego Organu, poprzedzone musi być akceptującą decyzją Przewodniczącego danego Organu.
§  35.
Dla zapewnienia racjonalnego wydatkowania środków finansowych będących w dyspozycji Izby, Dyrektor Biura Izby jest zobowiązany - w granicach udzielonych upoważnień - do dokonania zakupów składników majątkowych w ilości niezbędnej do właściwego funkcjonowania organów oraz Biura Izby.

Załącznik Nr  1

Plan przychodów i wydatków na rok .................

Warszawa, dnia.................
WyszczególnieniePlan roczny na rok..
PRZYCHODYPSPrzychody statutowe, w tym z tytułu:
Ps1składek członkowskich
Ps2opłat za wpis na listę doradców podatkowych
Ps3opłat za rozpatrzenie wniosku
Ps4działalności szkoleniowej
Ps5działalności wydawniczej
Ps6pozostałych przychodów statutowych
Ps7działalności integracyjnej
PpPrzychody pozostałe, w tym z tytułu:
Pp1pozostałych przychodów (Gerling i inne)
Pp2dotacji i darowizn
Pp3przychodów finansowych
Pp4pozostałych przychodów operacyjnych
I. Razem przychody
WYDATKIWsWydatki statutowe, w tym z tytułu:
Ws1działalności szkoleniowej
Ws2działalności wydawniczej
Ws3organizacji posiedzeń /najem sali, catering, podróże służbowe, hotel/
Ws4pozostałych wydatków statutowych
Ws5działalności integracyjnej
Ws6działalności Zamiejscowego Sądu Dyscyplinarnego
Ws7działalności Zastępców Rzecznika Dyscyplinarnego
Ws8udziału w posiedzeniach innych jednostek organizacyjnych KIDP
WaWydatki administracyjne, w tym z tytułu:
Wa1najmu powierzchni biurowych i opłat eksploatacyjnych
Wa2wynagrodzeń oraz świadczeń na rzecz pracowników
Wa3wynagrodzeń z tytułu umów zleceń i umów o dzieło
Wa4materiałów biurowych
Wa5zakupu sprzętu biurowego
Wa6podróży służbowych
Wa7pozostałych wydatków administracyjnych
Wa8zakupu usług obcych
Wa9wydatków na koszty finansowe
Wa10pozostałych wydatków operacyjnych
Wa11pozostałej działalności
Wa12wydatków inwestycyjnych
II. Razem wydatki
III. Wynik (l-ll)

Dane informacyjne

Źródła finansowania wydatków, w tym:
przychody okresu bieżącego
środki niewykorzystane z poprzednich okresów
IV. Razem źródła finansowania
V. Środki pozostawione na następne okresy

Załącznik Nr  2

Sprawozdanie z wykonania planu przychodów i wydatków za rok.

Warszawa, dnia.................
WyszczególnieniePlan roczny na rok..Wykonanie zaWykonanie za.. w%
PRZYCHODYPSPrzychody statutowe, w tym z tytułu:
Ps1składek członkowskich
Ps2opłat za wpis na listę doradców podatkowych
Ps3opłat za rozpatrzenie wniosku
Ps4działalności szkoleniowej
Ps5działalności wydawniczej
Ps6pozostałych przychodów statutowych
Ps7działalności integracyjnej
PpPrzychody pozostałe, w tym z tytułu:
Pp1pozostałych przychodów (Gerling i inne)
Pp2dotacji i darowizn
Pp3przychodów finansowych
Pp4pozostałych przychodów operacyjnych
I. Razem przychody
WYDATKIWsWydatki statutowe, w tym z tytułu:
Ws1działalności szkoleniowej
Ws2działalności wydawniczej
Ws3organizacji posiedzeń /najem sali, catering, podróże służbowe, hotel/
Ws4pozostałych wydatków statutowych
Ws5działalności integracyjnej
Ws6działalności Zamiejscowego Sądu Dyscyplinarnego
Ws7działalności Zastępców Rzecznika Dyscyplinarnego
Ws8działu w posiedzeniach innych jednostek organizacyjnych KIDP
WaWydatki administracyjne, w tym z tytułu:
Wa1najmu powierzchni biurowych i opłat eksploatacyjnych
Wa2wynagrodzeń oraz świadczeń na rzecz pracowników
Wa3wynagrodzeń z tytułu umów zleceń i umów o dzieło
Wa4materiałów biurowych
Wa5zakupu sprzętu biurowego
Wa6podróży służbowych
Wa7pozostałych wydatków administracyjnych
Wa8zakupu usług obcych
Wa9wydatków na koszty finansowe
Wa10pozostałych wydatków operacyjnych
Wa11pozostałej działalności
Wa12wydatków inwestycyjnych
Wa13Podatek dochodowy od osób prawnych wg CIT-8
II. Razem wydatki
III. Wynik (l-ll)

Informacja o przepływie środków pieniężnych za rok.

BOBZRóżnica
Stan środków pieniężnych na początek roku
+ RAZEM PRZYCHODY
- RAZEM WYDATKI
+/- KOREKTY
w tym:
Należności-zmiana stanu
Zobowiązania-zmiana stanu
Rozliczenia międzyokresowe czynne
Rozliczenia międzyokresowe bierne
Inne korekty (+/-)
Stan środków pieniężnych na koniec roku

(*) Uwaga:

Sposób sporządzenia informacji o przepływie środków pieniężnych określają " Objaśnienia do informacji o przepływie środków pieniężnych" sporządzane przez Biuro Izby w powiązaniu ze sprawozdaniem finansowym

Załącznik Nr  3

Pan przychodów wydatków na rok...........

Informacja pomocnicza do kwalifikowania operacji gospodarczych oraz sporządzania planu przychodów i wydatków i sprawozdania z jego wykonania
1345
WyszczególnienieOddziały RegionalneOrgany Izby i Komisje KRDPBiuroUwagi
PRZYCHODYPSprzychody statutowe, w tym z tytułu:Suma pozycji (2:8)Suma pozycji (2:8)
Ps1składek członkowskich= składka roczna * 85% lub 67% * liczba doradców którzy w roku poprzedzającym rok obrachunkowy zapłacili równowartość co najmniej 3 składek= składka roczna * 15% lub 33% * liczba doradców którzy w poprzednim roku obrachunkowym zapłacili równowartość co najmniej 3 składekNie występuje
Ps2opłat za wpis na listę doradców podatkowychNie występuje= przewidywana liczba dp którzy

uzyskają wpis na listę * 900,00+ przewidywana liczba spółek doradztwa podatkowego, która uzyska wpis na listę *8000,00

Nie występuje
Ps3opłat za rozpatrzenie wnioskuNie występuje= przewidywana liczba dp którzy

złożą wniosek o przekształcenie wpisu warunkowego we wpis *900,00

Nie występuje
Ps4działalności szkoleniowejPlanowane przychody uzyskane ze szkoleń, warsztatów, konferencji organizowanych przez Oddział Regionalny, które będą zorganizowane w roku obrachunkowym - zgodnie z preliminarzem, z wyłączeniem przychodów z wewnętrznego świadczenia usług udokumentowanych notami księgowymiPlanowane przychody uzyskane ze szkoleń, warsztatów konferencji organizowanych przez Organy KIDP, które będą zorganizowane w roku obrachunkowym - zgodnie z preliminarzem, w wyłączeniem przychodów z wewnętrznego świadczenia usług udokumentowanych notami księgowymiNie występuje
Ps5działalności wydawniczejPlanowane przychody uzyskane z działalności wydawniczej prowadzonej przez Regionalny Oddział KIDP - zgodnie z preliminarzem, z wyłączeniem przychodów z wewnętrznego świadczenia usług udokumentowanych notami księgowymiPlanowane przychody uzyskane z działalności wydawniczej prowadzonej przez Organy KIDP i Komisje KRDP- zgodnie z preliminarzem, z wyłączeniem przychodów z wewnętrznego świadczenia usług udokumentowanych notami

księgowymi

Nie występuje
Ps6pozostałych przychodów statutowych1) Wpływy z dofinansowania szkoleń, konferencji itp uzyskanych od sponsorów

2) wpływy z dofinansowania działalności wydawniczej uzyskane od sponsorów

3) wpływy z opłaty na pokrycie kosztów postępowania przed Zamiejscowymi Oddziałami Sądów Dyscyplinarnych

4) inne przychody statutowe nie wymienione wyżej

1) Wpływy z dofinansowania szkoleń, konferencji itp uzyskanych od sponsorów

2) wpływy z dofinansowania działalności wydawniczej uzyskane od sponsorów

3) wpływy z opłat za legitymacje

4) wpływy ze zryczałtowanej opłaty na pokrycie kosztów postępowania przed Sądem Dyscyplinarnym i Wyższym Sądem Dyscyplinarnym

5) Inne przychody statutowe nie wymienione wyżej

Nie występuje
Ps7działalności integracyjnejPrzychody z planowanych przedsięwzięć o charakterze integracyjnym - wg preliminarza, z wyłączeniem przychodów ze świadczenia usług wewnętrznych udokumentowanych notami księgowymiPrzychody z planowanych przedsięwzięć o charakterze integracyjnym - wg preliminarza, z wyłączeniem przychodów z wewnętrznego świadczenia usług udokumentowanych notami księgowymiNie występuje
Ppprzychody pozostałe, w tym z tytułu:Suma Poz. (10:13)Suma Poz. (10:13)
Pp1pozostałych przychodów (Gerling i inne) Nie występujeZryczałtowany zwrot kosztów zgodnie z umową z Gerling SA, inne pozostałe przychodyNie występuje
Pp2dotacji i darowiznDotacje i darowizny uzyskane przez Oddział Regionalny, nie będące dofinansowaniem do działalności statutowejDotacje i darowizny uzyskane przez Organy KIDP, nie będące dofinansowaniem do działalności statutowe;Nie występuje
Pp3przychodów finansowych1) Odsetki od lokat 2) dodatnie różnice kursowe 3) Inne przychody finansowe1) Odsetki od lokat 2) dodatnie

różnice kursowe 3) Inne przychody

finansowe

Nie występuje
Pp4pozostałych przychodów operacyjnych1) Przychody ze sprzedaży majątku będącego w dyspozycji Oddziału Regionalnego 2) otrzymane odszkodowania 3) inne pozostałe przychody operacyjne1) Przychody ze sprzedaży majątku będącego w dyspozycji Organów KIDP i Biura Izby 2) otrzymane odszkodowania 3) inne pozostałe przychody operacyjneNie występuje
I. Razem przychodySUMA 1+9SUMA 1+9
WYDATKIWsWs1wydatki statutowe, w tym z tytułu:Suma poz (16:22)Suma poz (16:22)
Ws2działalności szkoleniowejKoszty organizacji szkoleń, warsztatów, konferencji planowanych w roku obrachunkowym - wg preliminarza (m.in. koszty wynajmu sal wykładowych, koszty noclegów, koszty wyżywienia, wynagrodzenia wykładowców, koszty materiałów szkoleniowych, itp) z wyłączeniem kosztów ponoszonych przez pracowników w związku z wykonywaniem zadań IzbyKoszty organizacji szkoleń, warsztatów, konferencji planowanych w roku obrachunkowym przez organy KIDP -wg preliminarza (m.in. wynajem sal wykładowych, koszty noclegów, koszty wyżywienia, wynagrodzenia wykładowców, koszty materiałów szkoleniowych, itp) Uwaga: Noty księgowe obciążające inne jednostki organizacyjne zmniejszają koszty w jednostce obciążającej, zwiększają koszty w jednostce obciążanej
Ws3działalności wydawniczejKoszty działalności wydawniczej planowanej w roku obrachunkowym - wg preliminarza (m.in. honoraria autorów, koszty składu i druku i itp), koszty wysyłki Biuletynu KIDPKoszty działalności wydawniczej planowanej w roku obrachunkowym - wg preliminarza (m.in. Honoraria autorów, koszty składu i druku, itp) Nie występujeUwaga: jak wyżej
Ws4organizacji posiedzeń /najem sali, catering, podróże służbowe, hotel/Koszty posiedzeń Zarządów Oddziałów Regionalnych i ich Komisji (koszty podróży służbowych członków zarządów i osób zaproszonych, wynajem pomieszczeń na posiedzenia, catering, itp) Koszty posiedzeń Organów KIDP oraz Komisji KRDP(koszty podróży służbowych członków KRDP i osób zaproszonych, wynajem pomieszczeń na posiedzenia, catering, itp) Nie występujeUwaga: jak wyżej
Ws5pozostałych wydatków statutowychKoszty o charakterze statutowym wyżej nie wymienione, np. koszty legitymacji, koszty innych świadczeń na rzecz doradców podatkowych, 70 % składki na rzecz CFE, 70% kosztów związanych z reprezentowaniem Izby przez członków KRDPw postępowaniach sądowych dotyczących składek, udział członków Zarządów Oddziałów Regionalnych w Konwencie Regionów, itp.30% składki na rzecz CFE, koszty legitymacji, inne koszty o charakterze statutowym wyżej nie wymienione, np. 30% kosztów związanych z reprezentowaniem Izby przez członków KRDP w postępowaniach sądowych dotyczących składek, udział członków Organów KIDP w

Konwencie Regionów, itp.

Nie występujeUwaga: jak wyżej
Ws6działalności integracyjnejKoszty planowanych przedsięwzięć o charakterze integracyjnym - wg preliminarza (m.in koszty wynajmu sal, koszty noclegów, koszty cateringu,

koszty oprawy artystycznej, itp)

Koszty planowanych przedsięwzięć o charakterze integracyjnym - wg preliminarza (m.in koszty wynajmu sal, koszty noclegów, koszty cateringu, koszty oprawy artystycznej, itp) Nie występujeUwaga: jak wyżej
Ws7działalności Zamiejscowego Sądu DyscyplinarnegoKoszty funkcjonowania Zamiejscowych Sądów Dyscyplinarnych (koszty podróży służbowych, wynajem pomieszczeń na posiedzenia Sadu, koszty opinii prawnych, catering, itp) z wyłączeniem kosztów obsługi administracyjno-biurowej, w tym

wysyłki korespondencji

Nie występujeNie występujeUwaga: jak wyżej
Ws8działalności Zastępców Rzecznika DyscyplinarnegoKoszty związane funkcjonowania Zastępcy Rzecznika Dyscyplinarnego ( koszty podróży służbowych, wynajem pomieszczeń na posiedzenia Rzecznika i jego Zastępców, koszty opinii prawnych, catering, itp) z wyłączeniem kosztów obsługi administracyjno-biurowej, w tym

wysyłki korespondencji

Nie występujeNie występujeUwaga: jak wyżej
Ws9udziału w posiedzeniach innych jednostek organizacyjnychKoszty udziału członków Zarządów Oddziałów Regionalnych i ich Komisji w posiedzeniach organów KIDP i innych jednostek organizacyjnych KIDP (koszty podróży służbowych członków zarządów i osób zaproszonych, wynajem pomieszczeń na posiedzenia, catering, itp) Koszty udziału członków Organów KIDP oraz Komisji KRDP w posiedzeniach innych jednostek organizacyjnych KIDP (koszty podróży służbowych członków KRDP i osób zaproszonych, wynajem pomieszczeń na posiedzenia,

catering, itp)

Nie występujeUwaga: jak wyżej
WaWa1wydatki administracyjne, w tym z tytułu:Suma poz (24:35)Suma poz (24:35)
Wa2najmu powierzchni biurowych i opłat eksploatacyjnych1/ czynsz za wynajem lokalu Oddziału

Regionalnego 2/ koszty mediów:

energia, gaz, woda, wywóz

nieczystości: itp

Nie występuje1/ czynsz za wynajem siedziby KIDP

2/ koszty mediów: energia, gaz,

woda, wywóz nieczystości; itp

Wa3wynagrodzeń oraz świadczeń na rzecz pracowników1/ Wynagrodzenia brutto z tytułu zawartych umów o pracę 2/ Składki ZUS obciążające KIDP 3/ Odpis ZFSS 4 / PFRON 5/ Odprawy i odszkodowania dla pracowników 6/Inne świadczenia na rzecz pracownikówNie występuje1/ Wynagrodzenia brutto z tytułu zawartych umów o pracę 2/ Składki ZUS obciążające KIDP 3/ Odpis ZFSS 4/ PFRON 5/Odprawy i odszkodowania dla pracowników 6/Inne świadczenia na rzecz pracownikówUwaga: Przez pracowników rozumie się osoby świadczące prace w Biurach Oddziałów Regionalnych i w Biurze KIDP, odpowiednio
Wa4wynagrodzeń z tytułu umów zleceń i umów o dzieło1/ Wynagrodzenia brutto z tytułu zawartych umów cywilnoprawnych dot. obsługi administracyjno - biurowej 2/ Składki ZUS obciążające KIDP 3/inne świadczenia na rzecz wykonawców umów cywilnoprawnychNie występuje1/ Wynagrodzenia brutto z tytułu zawartych umów cywilnoprawnych dot. obsługi administracyjno -biurowej 2/ Składki ZUS obciążające KIDP 3/inne świadczenia na rzecz wykonawców umów cywilnoprawnychUwaga: Przez wykonawców umów cywilnoprawnych rozumie się osoby wykonujące umowy cywilnoprawne na rzecz Oddziałów Regionalnych lub Biura KIDP, odpowiednio
Wa5materiałów biurowychKoszty materiałów biurowych związanych z funkcjonowaniem Biura Oddziału Regionalnego (m.in, papier, tusze, tonery, inne materiały biurowe) z wyłączeniem materiałów biurowych związanych z działalnością szkoleniową i wydawnicząNie występujeKoszty materiałów biurowych związanych z funkcjonowaniem Biura KIDP(m.in, papier, tusze, tonery, inne materiały biurowe) z wyłączeniem materiałów biurowych związanych z działalnością szkoleniową i wydawniczą
Wa6zakupu sprzętu biurowegoWydatki na zakup sprzętu biurowego o wartości nie przekraczającej 3.500 zł lub okresie użytkowania krótszym niż rokNie występujeWydatki na zakup sprzętu biurowego o wartości nie przekraczającej 3.500 zł lub okresie użytkowania krótszym niż rok
Wa7podróży służbowychPodróże służbowe pracowników oraz osób zatrudnionych na podstawie umowy zlecenia i o dzieło w związku z wykonywaniem zadań IzbyNie występujePodróże służbowe pracowników oraz osób zatrudnionych na podstawie umowy zlecenia i o dzieło w związku z wykonywaniem zadań Izby
Wa8pozostałych wydatków administracyjnychKoszty ubezpieczeń majątkowych, koszty szkoleń pracowników, podatki i opłaty, inne pozostałe wydatki administracyjneNie występujeKoszty ubezpieczeń majątkowych, koszty szkoleń pracowników, podatki i opłaty, inne pozostałe wydatki administracyjne
Wa9zakupu usług obcych1/ Koszty utrzymania systemów informatycznych i stron internetowych 2/ koszty usług telekomunikacyjnych 3/ opłaty pocztowe i bankowe 4/koszty usług dozoru, sprzątania 5/koszty usług remontowych itpNie występuje1/ Koszty utrzymania systemów informatycznych i stron internetowych 2/ koszty usług telekomunikacyjnych 3/ opłaty pocztowe i bankowe 4/koszty usług dozoru, sprzątania 5/koszty usług remontowych itp
Wa10wydatków na koszty finansoweZapłacone odsetki, ujemne różnice kursowe, itpNie występujeZapłacone odsetki,ujemne różnice kursowe, itp
Wa11pozostałych wydatków operacyjnych1/ Niezamortyzowana wartość sprzedanych lub zlikwidowanych składników majątku pozostającego w dyspozycji oddziału regionalnego, 2/odpisy aktualizujące należności, 3/inne pozostałe koszty operacyjneNie występuje1/ Niezamortyzowana wartość sprzedanych lub zlikwidowanych składników majątku pozostającego w dyspozycji oddziału regionalnego, 2/odpisy aktualizujące należności, 3/ inne pozostałe koszty operacyjne
Wa12pozostałej działalnościWydatki inne niż wymienione w poz. Od Ws1 doWa11 i Wa13 Nie występujeWydatki inne niż wymienione w poz.od Ws1 doWa11 i Wa13
Wa13wydatków inwestycyjnychWydatki na zakup składników majątku pozostających w dyspozycji Oddziału Regionalnego o wartości wyższej niż 3.500 zł i okresie użytkowanie dłuższym niż 1 rokNie występujeWydatki na zakup składników majątku pozostających w dyspozycji Oddziału Regionalnego o wartości wyższej niż 3.500 zł i okresie użytkowania dłuższym niż 1 rok
II. Razem wydatkiSUMA 15+23SUMASUMAPozycja "Razem wydatki" nie może być wyższa niż: wpływy ze składek w poprzednim roku obrachunkowym + niewykorzystane środki pieniężne z poprzednich okresów - zobowiązania na 30 września roku poprzedzającego rok obrachunkowy
III. Wynik (I-II) Różnica poz. 14-36Różnica poz. 14-36Różnica poz. 14-36

Dane informacyjne

Źródła finansowania wydatków, w tym:
przychody okresu bieżącegoPoz 14Poz 14
środki niewykorzystane z poprzednich okresówśrodki pieniężne niewykorzystane z poprzednich okresówśrodki pieniężne niewykorzystane z poprzednich okresów pomniejszone o kwotę przekazaną przez Ministra Finansów
IV. Razem źródła finansowaniaSUMA 39+40SUMA 39+40
V. Środki pozostawione na następne okresy

Nie występuje