Przyjęcie procedury wpisu do rejestru biegłych rewidentów.
Rewid.2020.6.10
Akt nieocenianyUCHWAŁA Nr 999/13A/2020
KRAJOWEJ RADY BIEGŁYCH REWIDENTÓW
z dnia 10 czerwca 2020 r.
w sprawie przyjęcia procedury wpisu do rejestru biegłych rewidentów
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
PROCEDURA WPISU DO REJESTRU BIEGŁYCH REWIDENTÓW OSÓB, O KTÓRYCH MOWA W ART. 4 UST. 2 USTAWY Z DNIA 11 MAJA 2017 R. O BIEGŁYCH REWIDENTACH, FIRMACH AUDYTORSKICH ORAZ NADZORZE PUBLICZNYM (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.).
PROCEDURA WPISU DO REJESTRU BIEGŁYCH REWIDENTÓW OSÓB, O KTÓRYCH MOWA W ART. 4 UST. 2 USTAWY Z DNIA 11 MAJA 2017 R. O BIEGŁYCH REWIDENTACH, FIRMACH AUDYTORSKICH ORAZ NADZORZE PUBLICZNYM (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.).
3.1. Ślubowanie odbiera Prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów, zwanej dalej "KRBR", lub upoważniony przez niego inny członek KRBR.
3.2. Po wygłoszeniu roty ślubowania kandydat podpisuje treść roty. Drugostronnie dokument ten podpisuje osoba odbierająca ślubowanie. W przypadku odbierania ślubowania przez osobę upoważnioną przez Prezesa KRBR, w aktach rejestrowych składana jest kopia tego upoważnienia. Oryginały upoważnień przechowywane są przez Pracownika w Biurze PIBR, w oddzielnym segregatorze, w kolejności chronologicznej.
3.3. Oryginał podpisanej roty ślubowania Dział Postępowania Kwalifikacyjnego3 przekazuje do Działu Samorządowego Biura PIBR i jest on włączany do akt rejestrowych.
4.1. imię (imiona) i nazwisko kandydata;
4.2. numer PESEL, a w przypadku osoby, która nie ma nadanego numeru PESEL, numer i rodzaj dokumentu potwierdzającego tożsamość;
4.3. stwierdzenie Komisji Egzaminacyjnej o odbyciu rocznej praktyki oraz odbyciu co najmniej dwuletniej aplikacji lub trzyletniej aplikacji;
4.4. potwierdzenie złożenia przed Komisją Egzaminacyjną egzaminów dla kandydatów na biegłego rewidenta z wiedzy, o której mowa w art. 14 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawa";
4.5. potwierdzenie złożenia przed Komisją Egzaminacyjną egzaminu dyplomowego.
6.1. wypełnionego i podpisanego wniosku o wpis do rejestru (R1), którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszej procedury;
6.2. wypełnionego i podpisanego kwestionariusza osobowego (R2), którego wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszej procedury;
6.3. zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego;
6.4. odpisu dyplomu lub notarialnie poświadczonej kopii odpisu dyplomu ukończenia studiów wyższych w Rzeczypospolitej Polskiej lub zagranicznych studiów wyższych uznawanych w Rzeczypospolitej Polskiej za równorzędne;
6.5. dowodu wniesienia opłaty za wpis do rejestru.
____________________
1 Akta rejestrowe obejmują również dokumenty dotyczące osoby ubiegającej się o wpis do rejestru biegłych rewidentów.
2 Pracownik Biura PIBR odpowiedzialny za ewidencję biegłych rewidentów, zwany dalej "Pracownikiem".
3 Dział odpowiedzialny w strukturze organizacyjnej Biura PIBR za obsługę Komisji Egzaminacyjnej.
Załącznik Nr 1
Wzór zaświadczenia Komisji Egzaminacyjnej przekazywanego do Krajowej Rady Biegłych Rewidentów
Wzór zaświadczenia Komisji Egzaminacyjnej przekazywanego do Krajowej Rady Biegłych Rewidentów
dla kandydatów na biegłych rewidentów
00-175 Warszawa, al. Jana Pawła II 80
ZAŚWIADCZENIE
Nr........./.......
Komisja Egzaminacyjna zaświadcza, że:
Pan(i) ...............................................
imię i nazwisko numer
.........................................................
PESEL1
ukończył(a) postępowanie kwalifikacyjne na biegłych rewidentów, w toku którego:
1) odbył(a):
- roczną praktykę w zakresie rachunkowości oraz dwuletnią aplikację pod kierunkiem biegłego rewidenta, lub
- trzyletnią aplikację pod kierunkiem biegłego rewidenta;
2) złożył(a) przed Komisją Egzaminacyjną z wynikiem pozytywnym
- egzaminy dla kandydatów na biegłego rewidenta z wiedzy,
- egzamin dyplomowy.
Komisja Egzaminacyjna potwierdza spełnienie warunków określonych w art. 4 ust. 2 pkt 5-7 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.) uprawniających do ubiegania się o dokonanie wpisu do rejestru biegłych rewidentów.
.....................................................................................
podpis przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej
.............................................................
miejsce i data wydania zaświadczenia
_________________________
1 W przypadku osoby, która nie ma nadanego numeru PESEL, numer i rodzaj dokumentu potwierdzającego tożsamość.
Załącznik Nr 2
WNIOSEK
WNIOSEK
R1
Imię (imiona) | |
Nazwisko | |
Adres zamieszkania (ulica, numer, miejscowość, kod) | |
Adres do korespondencji (jeśli inny niż adres zamieszkania) | |
Data złożenia ślubowania |
o wpis do rejestru biegłych rewidentów
Wnoszę o wpis do rejestru biegłych rewidentów1.
Miejscowość i data | |
Podpis |
Do wniosku załączam:
1. Kwestionariusz osobowy (R2).
2. Zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego (z datą nie wcześniejszą niż 1 miesiąc od daty złożenia tego wniosku).
3. Dyplom ukończenia studiów wyższych (odpis lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza).
4. Dowód wniesienia opłaty za wpis do rejestru.
______________________
1 Na podstawie przepisów art. 17 ust. 4 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.).
Klauzula informacyjna RODO
Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Polska Izba Biegłych Rewidentów (PIBR), al. Jana Pawła II 80, 00-175 Warszawa, e-mail: BIURO@PIBR.ORG.PL. numer telefonu: (22) 637 30 81-80.
W Polskiej Izbie Biegłych Rewidentów został powołany Inspektor Ochrony Danych (IOD), z którym można kontaktować się w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych. Kontakt z IOD możliwy jest pod adresem e-mail: IOD@PIBR.ORG.PL lub pod adresem korespondencyjnym: al. Jana Pawła II 80, 00-175 Warszawa.
Informujemy, że podane przez Pana/Panią dane osobowe będą przetwarzane na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych / RODO) w celu:
- dokonania wpisu do Rejestru Biegłych Rewidentów i prowadzenia tego rejestru przez Polską Izbę Biegłych Rewidentów oraz w celu zapewnienia warunków do wykonywania ustawowych zadań samorządu zawodowego biegłych rewidentów przez PIBR na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (spełnienie obowiązków prawnych ciążących na administratorze) w związku z ustawą z dnia 11 maja 2017 roku o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być zewnętrzne spółki udzielające wsparcia administratorowi na zasadzie zleconych usług, z którymi zostały zwarte odpowiednie umowy powierzenia przetwarzania danych oraz upoważnieni pracownicy oraz współpracownicy administratora danych osobowych.
Informujemy jednocześnie, że zgodnie z obowiązującą w PIBR Procedurą wpisu do Rejestru Biegłych Rewidentów - Polska Izba Biegłych Rewidentów publikuje informacje o wnioskach o wpis do rejestru na portalu PIBR, do którego dostęp możliwy jest po zalogowaniu przez biegłych rewidentów. Jednocześnie z publikacją informacji o wnioskach o wpis do Rejestru Biegłych Rewidentów PIBR wzywa do zgłaszania ewentualnych zastrzeżeń co do wnioskodawców, w celu sprawdzenia nieposzlakowanej opinii osoby żądającej wpisu do rejestru.
Ponadto, zgodnie z Ustawą o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadorze publicznym Rejestr Biegłych Rewidentów udostępniany jest publicznie na stronie internetowej Polskiej Izby Biegłych Rewidentów.
Informujemy, że Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do dokonania wpisu do Rejestru Biegłych Rewidentów, a po dokonaniu wpisu Pana/Pani dane będą przetwarzane zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami do czasu posiadania uprawnień do wykonywania zawodu biegłego rewidenta oraz przez czas niezbędny do wykonywania zadań przez samorząd zawodowy biegłych rewidentów.
Zgodnie z RODO osobie której dane dotyczą przysługuje w odpowiednim przypadku: prawo dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii (zgodnie z art. 15 RODO), prawo do sprostowania danych osobowych (zgodnie z art. 16 RODO), prawo do przenoszenia danych (zgodnie z art. 20 RODO), prawo do ograniczenia przetwarzania danych (zgodnie z art. 18 RODO), prawo sprzeciwu (zgodnie z art. 21 RODO) oraz prawo do usunięcia danych (zgodnie z art. 17 RODO).
Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO.
Podanie danych osobowych jest obowiązkowe i jest niezbędne do dokonania wpisu do Rejestru Biegłych Rewidentów.
Informujemy ponadto, że Pana/Pani dane nie będą profilowane, w tym nie będą podejmowane zautomatyzowane decyzje w stosunku do Pana/Pani osoby.
Załącznik Nr 3
KWESTIONARIUSZ OSOBOWY
KWESTIONARIUSZ OSOBOWY
R2
Imię (imiona) | |
Nazwisko | |
PESEL1 | |
Adres zamieszkania (ulica, numer, miejscowość, kod) | |
Adres korespondencyjny (jeśli inny niż adres zamieszkania) | |
Województwo i powiat | |
Telefon2 | |
E-mail3 | |
Obywatelstwo | |
Numer w odpowiednim rejestrze nadany biegłemu rewidentowi przez organ rejestrujący innego państwa Unii |
________________________
1 W przypadku osoby, która nie ma nadanego numeru PESEL, numer i rodzaj dokumentu potwierdzającego tożsamość.
2 Nieobowiązkowe.
3 O ile posiada.
Europejskiej lub państwa trzeciego1 | |
Nazwa organu |
Jestem świadomy(a) naruszenia przepisów prawa w przypadku zatajenia informacji2 oświadczam, że korzystam z pełni praw publicznych oraz mam pełną zdolność do czynności prawnych.
Miejscowość i data | |
Podpis |
___________________
1 Jeżeli został nadany.
2 O których mowa w art. 4 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.).
ZAŁĄCZNIK Nr 2
PROCEDURA WPISU DO REJESTRU BIEGŁYCH REWIDENTÓW OSÓB, O KTÓRYCH MOWA W ART. 4 UST. 3 USTAWY Z DNIA 11 MAJA 2017 R. O BIEGŁYCH REWIDENTACH, FIRMACH AUDYTORSKICH ORAZ NADZORZE PUBLICZNYM (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.).
PROCEDURA WPISU DO REJESTRU BIEGŁYCH REWIDENTÓW OSÓB, O KTÓRYCH MOWA W ART. 4 UST. 3 USTAWY Z DNIA 11 MAJA 2017 R. O BIEGŁYCH REWIDENTACH, FIRMACH AUDYTORSKICH ORAZ NADZORZE PUBLICZNYM (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.).
3.1. Ślubowanie odbiera Prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów, zwanej dalej "KRBR", lub upoważniony przez niego inny członek KRBR.
3.2. Po wygłoszeniu roty ślubowania kandydat podpisuje treść roty. Drugostronnie dokument ten podpisuje osoba odbierająca ślubowanie. W przypadku odbierania ślubowania przez osobę upoważnioną przez Prezesa KRBR, w aktach rejestrowych składana jest kopia tego upoważnienia. Oryginały upoważnień przechowywane są przez Pracownika w Biurze PIBR, w oddzielnym segregatorze, w kolejności chronologicznej.
3.3. Oryginał podpisanej roty ślubowania Dział Postępowania Kwalifikacyjnego3 przekazuje do Działu Samorządowego Biura PIBR i jest on włączany do akt rejestrowych.
4.1. imię (imiona) i nazwisko kandydata;
4.2. numer PESEL, a w przypadku osoby, która nie ma nadanego numeru PESEL, numer i rodzaj dokumentu potwierdzającego tożsamość;
4.3. stwierdzenie posiadania przez kandydata co najmniej 15-letniego doświadczenia zawodowego w zakresie rachunkowości, prawa, finansów i rewizji finansowej, podczas którego nabył umiejętności wymagane od biegłych rewidentów;
4.4. potwierdzenie złożenia przed Komisją Egzaminacyjną egzaminów dla kandydatów na biegłego rewidenta z wiedzy, o której mowa w art. 14 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawa";
4.5. potwierdzenie złożenia przed Komisją Egzaminacyjną egzaminu dyplomowego.
6.1. wypełnionego i podpisanego wniosku o wpis do rejestru (R1), którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszej procedury;
6.2. wypełnionego i podpisanego kwestionariusza osobowego (R2), którego wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszej procedury;
6.3. zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karanego;
6.4. odpisu dyplomu lub notarialnie poświadczonej kopii odpisu dyplomu ukończenia studiów wyższych w Rzeczypospolitej Polskiej lub zagranicznych studiów wyższych uznawanych w Rzeczypospolitej Polskiej za równorzędne;
6.5. dowodu wniesienia opłaty za wpis do rejestru.
_____________________
1 Akta rejestrowe obejmują również dokumenty dotyczące osoby ubiegającej się o wpis do rejestru biegłych rewidentów.
2 Pracownik Biura PIBR odpowiedzialny za ewidencję biegłych rewidentów, zwany dalej "Pracownikiem".
3 Dział odpowiedzialny w strukturze organizacyjnej Biura PIBR za obsługę Komisji Egzaminacyjnej.
Załącznik Nr 1
Wzór zaświadczenia Komisji Egzaminacyjnej przekazywanego do Krajowej Rady Biegłych Rewidentów
Wzór zaświadczenia Komisji Egzaminacyjnej przekazywanego do Krajowej Rady Biegłych Rewidentów
dla kandydatów na biegłych rewidentów
00-175 Warszawa, al. Jana Pawła II 80
ZAŚWIADCZENIE
Nr......../..........
Komisja Egzaminacyjna zaświadcza, że:
Pan(i) ........................
imię i nazwisko
.........................................
numer PESEL1
ukończył(a) postępowanie kwalifikacyjne na biegłych rewidentów, w toku którego:
1) potwierdził(a) posiadanie15 - letniego doświadczenia zawodowego,
2) złożył(a) przed Komisją Egzaminacyjną z wynikiem pozytywnym:
- egzaminy dla kandydatów na biegłego rewidenta z wiedzy,
- egzamin dyplomowy.
Komisja Egzaminacyjna potwierdza spełnienie warunków określonych w art. 4 ust. 2 pkt 6-7 oraz art. 4 ust. 3 pkt. 1 ustawy z dnia 7 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.) uprawniających do ubiegania się o dokonanie wpisu do rejestru biegłych rewidentów.
.......................................................................................
podpis przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej
..............................................................
miejsce i data wydania zaświadczenia
_____________
1 W przypadku osoby, która nie ma nadanego numeru PESEL, numer i rodzaj dokumentu potwierdzającego tożsamość.
Załącznik Nr 2
WNIOSEK o wpis do rejestru biegłych rewidentów
WNIOSEK o wpis do rejestru biegłych rewidentów
R1
Imię (imiona) | |
Nazwisko | |
Adres zamieszkania (ulica, numer, miejscowość, kod) | |
Adres do korespondencji (jeśli inny niż adres zamieszkania) | |
Data złożenia ślubowania |
Wnoszę o wpis do rejestru biegłych rewidentów1.
Miejscowość i data | |
Podpis |
Do wniosku załączam:
1. Kwestionariusz osobowy (R2).
2. Zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego (z datą nie wcześniejszą niż 1 miesiąc od daty złożenia tego wniosku).
3. Dyplom ukończenia studiów wyższych (odpis lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza).
4. Dowód wniesienia opłaty za wpis do rejestru.
______________
1 Na podstawie przepisów art. 17 ust. 4 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.).
Klauzula informacyjna RODO
Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Polska Izba Biegłych Rewidentów (PIBR), al. Jana Pawła II 80, 00-175 Warszawa, e-mail: BIURO@PIBR.ORG.PL. numer telefonu: (22) 637 30 81-80.
W Polskiej Izbie Biegłych Rewidentów został powołany Inspektor Ochrony Danych (IOD), z którym można kontaktować się w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych. Kontakt z IOD możliwy jest pod adresem e-mail: IOD@PIBR.ORG.PL lub pod adresem korespondencyjnym: al. Jana Pawła II 80, 00-175 Warszawa.
Informujemy, że podane przez Pana/Panią dane osobowe będą przetwarzane na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych / RODO) w celu:
- dokonania wpisu do Rejestru Biegłych Rewidentów i prowadzenia tego rejestru przez Polską Izbę Biegłych Rewidentów oraz w celu zapewnienia warunków do wykonywania ustawowych zadań samorządu zawodowego biegłych rewidentów przez PIBR na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (spełnienie obowiązków prawnych ciążących na administratorze) w związku z Ustawą z dnia 11 maja 2017 roku o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym.
Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być zewnętrzne spółki udzielające wsparcia administratorowi na zasadzie zleconych usług, z którymi zostały zwarte odpowiednie umowy powierzenia przetwarzania danych oraz upoważnieni pracownicy oraz współpracownicy administratora danych osobowych.
Informujemy jednocześnie, że zgodnie z obowiązującą w PIBR Procedurą wpisu do Rejestru Biegłych Rewidentów - Polska Izba Biegłych Rewidentów publikuje informacje o wnioskach o wpis do rejestru na portalu PIBR, do którego dostęp możliwy jest po zalogowaniu przez biegłych rewidentów. Jednocześnie z publikacją informacji o wnioskach o wpis do Rejestru Biegłych Rewidentów PIBR wzywa do zgłaszania ewentualnych zastrzeżeń co do wnioskodawców, w celu sprawdzenia nieposzlakowanej opinii osoby żądającej wpisu do rejestru.
Ponadto, zgodnie z Ustawą o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadorze publicznym Rejestr Biegłych Rewidentów udostępniany jest publicznie na stronie internetowej Polskiej Izby Biegłych Rewidentów.
Informujemy, że Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do dokonania wpisu do Rejestru Biegłych Rewidentów, a po dokonaniu wpisu Pana/Pani dane będą przetwarzane zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami do czasu posiadania uprawnień do wykonywania zawodu biegłego rewidenta oraz przez czas niezbędny do wykonywania zadań przez samorząd zawodowy biegłych rewidentów.
Zgodnie z RODO osobie której dane dotyczą przysługuje w odpowiednim przypadku: prawo dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii (zgodnie z art. 15 RODO), prawo do sprostowania danych osobowych (zgodnie z art. 16 RODO), prawo do przenoszenia danych (zgodnie z art. 20 RODO), prawo do ograniczenia przetwarzania danych (zgodnie z art. 18 RODO), prawo sprzeciwu (zgodnie z art. 21 RODO) oraz prawo do usunięcia danych (zgodnie z art. 17 RODO).
Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO.
Podanie danych osobowych jest obowiązkowe i jest niezbędne do dokonania wpisu do Rejestru Biegłych Rewidentów.
Informujemy ponadto, że Pana/Pani dane nie będą profilowane, w tym nie będą podejmowane zautomatyzowane decyzje w stosunku do Pana/Pani osoby.
Załącznik Nr 3
KWESTIONARIUSZ OSOBOWY
KWESTIONARIUSZ OSOBOWY
R2
Imię (imiona) | |
Nazwisko | |
PESEL1 | |
Adres zamieszkania (ulica, numer, miejscowość, kod) | |
Adres korespondencyjny (jeśli inny niż adres zamieszkania) | |
Województwo i powiat | |
Telefon2 | |
E-mail3 | |
Obywatelstwo | |
Numer w odpowiednim rejestrze nadany biegłemu rewidentowi przez organ rejestrujący innego państwa Unii Europejskiej lub państwa trzeciego4 |
__________________
1 W przypadku osoby, która nie ma nadanego numeru PESEL, numer i rodzaj dokumentu potwierdzającego tożsamość.
2 Nieobowiązkowe.
3 O ile posiada.
4 Jeżeli został nadany.
Nazwa organu |
Jestem świadomy(a) naruszenia przepisów prawa w przypadku zatajenia informacji1 oświadczam, że korzystam z pełni praw publicznych oraz mam pełną zdolność do czynności prawnych.
Miejscowość i data | |
Podpis |
________________
1 O których mowa w art. 4 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421z późn. zm.).
ZAŁĄCZNIK Nr 3
PROCEDURA WPISU DO REJESTRU BIEGŁYCH REWIDENTÓW OSÓB, O KTÓRYCH MOWA W ART. 4 UST. 4 USTAWY Z DNIA 11 MAJA 2017 R. O BIEGŁYCH REWIDENTACH, FIRMACH AUDYTORSKICH ORAZ NADZORZE PUBLICZNYM (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.).
PROCEDURA WPISU DO REJESTRU BIEGŁYCH REWIDENTÓW OSÓB, O KTÓRYCH MOWA W ART. 4 UST. 4 USTAWY Z DNIA 11 MAJA 2017 R. O BIEGŁYCH REWIDENTACH, FIRMACH AUDYTORSKICH ORAZ NADZORZE PUBLICZNYM (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.).
3.1. imię (imiona) i nazwisko kandydata;
3.2. numer PESEL, a w przypadku osoby, która nie ma nadanego numeru PESEL, numer i rodzaj dokumentu potwierdzającego tożsamość;
3.3. informację, czy kandydat posiada uprawnienia do przeprowadzania obowiązkowych badań sprawozdań finansowych, uzyskane w innym niż Rzeczypospolita Polska państwie Unii Europejski ej3;
3.4. informację o złożeniu przed Komisją Egzaminacyjną, egzaminu w języku polskim z prawa gospodarczego obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej, w zakresie niezbędnym do wykonywania badań sprawozdań finansowych.
5.1. wypełnionego i podpisanego wniosku o wpis do rejestru (RUE1), którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszej procedury;
5.2. wypełnionego i podpisanego kwestionariusza osobowego (RUE2), którego wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszej procedury;
5.3. dowodu wniesienia opłaty za wpis do rejestru.
w przypadku wątpliwości lub zastrzeżeń do treści projektu uchwały - zwraca do Komisji ds. ewidencji projekt z rekomendacją dalszego procedowania.
___________________
1 Akta rejestrowe obejmują również dokumenty dotyczące osoby ubiegającej się o wpis do rejestru biegłych rewidentów.
2 Pracownik Biura PIBR odpowiedzialny za ewidencję biegłych rewidentów, zwany dalej "Pracownikiem".
3 W rozumieniu art. 2 pkt 25 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawa".
Załącznik Nr 1
Wzór zaświadczenia Komisji Egzaminacyjnej przekazywanego do Krajowej Rady Biegłych Rewidentów
Wzór zaświadczenia Komisji Egzaminacyjnej przekazywanego do Krajowej Rady Biegłych Rewidentów
dla kandydatów na biegłych rewidentów
00-175 Warszawa, al. Jana Pawła II 80
ZAŚWIADCZENIE
Nr .........../.............
Komisja Egzaminacyjna zaświadcza, że:
Pan(i) ......................................
imię i nazwisko
...................................................
numer PESEL1
wpisany(a) do rejestru .......................................................
nazwa państwa
prowadzonego przez .............................................. pod numerem .............................................
nazwa organu rejestrującego
posiada uprawnienia do przeprowadzania obowiązkowych badań sprawozdań finansowych, uzyskane w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie Unii Europejskiej2 oraz złożył(a) z wynikiem pozytywnym, przed Komisją Egzaminacyjną, egzamin w języku polskim z prawa gospodarczego obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej, w zakresie niezbędnym do wykonywania badań sprawozdań finansowych, co stanowi wypełnienie warunków, o których mowa w art. 4 ust. 4 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.).
.................................................................................
podpis przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej
................................................................
miejsce i data wydania zaświadczenia
_________________
1 W przypadku osoby, która nie ma nadanego numeru PESEL, numer i rodzaj dokumentu potwierdzającego tożsamość.
2 W rozumieniu art. 2 pkt 25 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.).
Załącznik Nr 2
WNIOSEK o wpis do rejestru biegłych rewidentów
WNIOSEK o wpis do rejestru biegłych rewidentów
RUE1
Imię (imiona) | |
Nazwisko | |
Adres zamieszkania | |
Adres do korespondencji (jeśli inny niż adres zamieszkania) |
Wnoszę o wpis do rejestru biegłych rewidentów1.
Miejscowość i data | |
Podpis |
Do wniosku załączam:
1. Kwestionariusz osobowy (RUE2).
2. Dowód wniesienia opłaty za wpis do rejestru.
_______________
1 Na podstawie przepisów art. 17 ust. 4 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.).
Klauzula informacyjna RODO
Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Polska Izba Biegłych Rewidentów (PIBR), al. Jana Pawła II 80, 00-175 Warszawa, e-mail: BIURO@PIBR.ORG.PL. numer telefonu: (22) 637 30 81-80.
W Polskiej Izbie Biegłych Rewidentów został powołany Inspektor Ochrony Danych (IOD), z którym można kontaktować się w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych. Kontakt z IOD możliwy jest pod adresem e-mail: IOD@PIBR.ORG.PL lub pod adresem korespondencyjnym: al. Jana Pawła II 80, 00-175 Warszawa.
Informujemy, że podane przez Pana/Panią dane osobowe będą przetwarzane na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych / RODO) w celu:
- dokonania wpisu do Rejestru Biegłych Rewidentów i prowadzenia tego rejestru przez Polską Izbę Biegłych Rewidentów oraz w celu zapewnienia warunków do wykonywania ustawowych zadań samorządu zawodowego biegłych rewidentów przez PIBR na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (spełnienie obowiązków prawnych ciążących na administratorze) w związku z Ustawą z dnia 11 maja 2017 roku o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być zewnętrzne spółki udzielające wsparcia administratorowi na zasadzie zleconych usług, z którymi zostały zwarte odpowiednie umowy powierzenia przetwarzania danych oraz upoważnieni pracownicy oraz współpracownicy administratora danych osobowych.
Informujemy jednocześnie, że zgodnie z obowiązującą w PIBR Procedurą wpisu do Rejestru Biegłych Rewidentów - Polska Izba Biegłych Rewidentów publikuje informacje o wnioskach o wpis do rejestru na portalu PIBR, do którego dostęp możliwy jest po zalogowaniu przez biegłych rewidentów. Jednocześnie z publikacją informacji o wnioskach o wpis do Rejestru Biegłych Rewidentów PIBR wzywa do zgłaszania ewentualnych zastrzeżeń co do wnioskodawców, w celu sprawdzenia nieposzlakowanej opinii osoby żądającej wpisu do rejestru.
Ponadto, zgodnie z Ustawą o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadorze publicznym Rejestr Biegłych Rewidentów udostępniany jest publicznie na stronie internetowej Polskiej Izby Biegłych Rewidentów.
Informujemy, że Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do dokonania wpisu do Rejestru Biegłych Rewidentów, a po dokonaniu wpisu Pana/Pani dane będą przetwarzane zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami do czasu posiadania uprawnień do wykonywania zawodu biegłego rewidenta oraz przez czas niezbędny do wykonywania zadań przez samorząd zawodowy biegłych rewidentów.
Zgodnie z RODO osobie której dane dotyczą przysługuje w odpowiednim przypadku: prawo dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii (zgodnie z art. 15 RODO), prawo do sprostowania danych osobowych (zgodnie z art. 16 RODO), prawo do przenoszenia danych (zgodnie z art. 20 RODO), prawo do ograniczenia przetwarzania danych (zgodnie z art. 18 RODO), prawo sprzeciwu (zgodnie z art. 21 RODO) oraz prawo do usunięcia danych (zgodnie z art. 17 RODO).
Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO.
Podanie danych osobowych jest obowiązkowe i jest niezbędne do dokonania wpisu do Rejestru Biegłych Rewidentów.
Informujemy ponadto, że Pana/Pani dane nie będą profilowane, w tym nie będą podejmowane zautomatyzowane decyzje w stosunku do Pana/Pani osoby.
Załącznik Nr 3
KWESTIONARIUSZ OSOBOWY
KWESTIONARIUSZ OSOBOWY
RUE2
Imię (imiona) | |
Nazwisko | |
PESEL1 | |
Adres zamieszkania (ulica, numer, miejscowość, kod) | |
Adres korespondencyjny (jeśli inny niż adres zamieszkania) | |
Państwo | |
Telefon2 | |
E-mail3 | |
Obywatelstwo | |
Numer w odpowiednim rejestrze nadany biegłemu rewidentowi przez organ rejestrujący innego państwa Unii |
_____________
1 W przypadku osoby, która nie ma nadanego numeru PESEL, numer i rodzaj dokumentu potwierdzającego tożsamość.
2 Nieobowiązkowe.
3 Jeśli posiada.
Europejskiej lub państwa trzeciego1 | |
Nazwa organu | |
Miejscowość i data | |
Podpis |
___________
1 Jeżeli został nadany.
ZAŁĄCZNIK Nr 4
PROCEDURA WPISU DO REJESTRU BIEGŁYCH REWIDENTÓW OSÓB, O KTÓRYCH MOWA W ART. 4 UST. 5 USTAWY Z DNIA 11 MAJA 2017 R. O BIEGŁYCH REWIDENTACH, FIRMACH AUDYTORSKICH ORAZ NADZORZE PUBLICZNYM (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.).
PROCEDURA WPISU DO REJESTRU BIEGŁYCH REWIDENTÓW OSÓB, O KTÓRYCH MOWA W ART. 4 UST. 5 USTAWY Z DNIA 11 MAJA 2017 R. O BIEGŁYCH REWIDENTACH, FIRMACH AUDYTORSKICH ORAZ NADZORZE PUBLICZNYM (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.).
3.1. imię (imiona) i nazwisko kandydata;
3.2. numer PESEL, a w przypadku osoby, która nie ma nadanego numeru PESEL, numer i rodzaj dokumentu potwierdzającego tożsamość;
3.3. informację, czy kandydat, posiada uprawnienia do przeprowadzania obowiązkowych badań sprawozdań finansowych uzyskane w państwie trzecim3 i spełnia wymagania w zakresie kwalifikacji zawodowych zgodne z warunkami określonymi w ustawie lub równoważne;
3.4. informację o złożeniu przed Komisją Egzaminacyjną, egzaminu w języku polskim z prawa gospodarczego obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej, w zakresie niezbędnym do wykonywania badań sprawozdań finansowych.
5.1. wypełnionego i podpisanego wniosku o wpis do rejestru (RKT1), którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszej procedury;
5.2. wypełnionego i podpisanego kwestionariusza osobowego (RKT2), którego wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszej procedury;
5.3. dowodu wniesienia opłaty za wpis do rejestru.
_____________
1 Akta rejestrowe obejmują również dokumenty dotyczące osoby ubiegającej się o wpis do rejestru biegłych rewidentów.
2 Pracownik Biura PIBR odpowiedzialny za ewidencję biegłych rewidentów, zwany dalej "Pracownikiem".
3 W rozumieniu art. 2 pkt 26 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawa".
Załącznik Nr 1
Wzór zaświadczenia Komisji Egzaminacyjnej przekazywanego do Krajowej Rady Biegłych Rewidentów
Wzór zaświadczenia Komisji Egzaminacyjnej przekazywanego do Krajowej Rady Biegłych Rewidentów
dla kandydatów na biegłych rewidentów
00-175 Warszawa, al. Jana Pawła II 80
ZAŚWIADCZENIE
Nr ......./..........
Komisja Egzaminacyjna zaświadcza, że:
Pan(i) .................................
imię i nazwisko
............................................
numer PESEL1
wpisany(a) do rejestru ..................................................................
nazwa państwa
prowadzonego przez ............................................... pod numerem .............................................
nazwa organu rejestrującego
posiada, uprawnienia do przeprowadzania obowiązkowych badań sprawozdań finansowych, uzyskane w państwie trzecim2) i spełnia wymagania w zakresie kwalifikacji zawodowych zgodne z warunkami określonymi w ustawie z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.) lub równoważne oraz złożył(a) przed Komisją Egzaminacyjną, egzamin w języku polskim z prawa gospodarczego obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej, w zakresie niezbędnym do wykonywania badań sprawozdań finansowych.
.....................................................................................
podpis przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej
....................................................................................
miejsce i data wydania zaświadczenia
________________
1 W przypadku osoby, która nie ma nadanego numeru PESEL, numer i rodzaj dokumentu potwierdzającego tożsamość.
2 W rozumieniu art. 2 pkt 26 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.).
Załącznik Nr 2
WNIOSEK o wpis do rejestru biegłych rewidentów
WNIOSEK o wpis do rejestru biegłych rewidentów
RKT1
Imię (imiona) | |
Nazwisko | |
Adres zamieszkania | |
Adres do korespondencji (jeśli inny niż adres zamieszkania) |
Wnoszę o wpis do rejestru biegłych rewidentów1.
Miejscowość i data | |
Podpis |
Do wniosku załączam:
1. Kwestionariusz osobowy (RKT2).
2. Dowód wniesienia opłaty za wpis do rejestru.
_______________
1 Na podstawie przepisów art. 17 ust. 4 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach oraz nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.).
Klauzula informacyjna RODO
Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Polska Izba Biegłych Rewidentów (PIBR), al. Jana Pawła II 80, 00-175 Warszawa, e-mail: biuro@pibr.org.pl. numer telefonu: (22) 637 30 81-80.
W Polskiej Izbie Biegłych Rewidentów został powołany Inspektor Ochrony Danych (IOD), z którym można kontaktować się w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych. Kontakt z IOD możliwy jest pod adresem e-mail: IOD@pibr.org.pl lub pod adresem korespondencyjnym: al. Jana Pawła II 80, 00-175 Warszawa.
Informujemy, że podane przez Pana/Panią dane osobowe będą przetwarzane na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych / RODO) w celu:
- dokonania wpisu do Rejestru Biegłych Rewidentów i prowadzenia tego rejestru przez Polską Izbę Biegłych Rewidentów oraz w celu zapewnienia warunków do wykonywania ustawowych zadań samorządu zawodowego biegłych rewidentów przez PIBR na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (spełnienie obowiązków prawnych ciążących na administratorze) w związku z Ustawą z dnia 11 maja 2017 roku o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być zewnętrzne spółki udzielające wsparcia administratorowi na zasadzie zleconych usług, z którymi zostały zwarte odpowiednie umowy powierzenia przetwarzania danych oraz upoważnieni pracownicy oraz współpracownicy administratora danych osobowych.
Informujemy jednocześnie, że zgodnie z obowiązującą w PIBR Procedurą wpisu do Rejestru Biegłych Rewidentów - Polska Izba Biegłych Rewidentów publikuje informacje o wnioskach o wpis do rejestru na portalu PIBR, do którego dostęp możliwy jest po zalogowaniu przez biegłych rewidentów. Jednocześnie z publikacją informacji o wnioskach o wpis do Rejestru Biegłych Rewidentów PIBR wzywa do zgłaszania ewentualnych zastrzeżeń co do wnioskodawców, w celu sprawdzenia nieposzlakowanej opinii osoby żądającej wpisu do rejestru.
Ponadto, zgodnie z Ustawą o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadorze publicznym Rejestr Biegłych Rewidentów udostępniany jest publicznie na stronie internetowej Polskiej Izby Biegłych Rewidentów.
Informujemy, że Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do dokonania wpisu do Rejestru Biegłych Rewidentów, a po dokonaniu wpisu Pana/Pani dane będą przetwarzane zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami do czasu posiadania uprawnień do wykonywania zawodu biegłego rewidenta oraz przez czas niezbędny do wykonywania zadań przez samorząd zawodowy biegłych rewidentów.
Zgodnie z RODO osobie której dane dotyczą przysługuje w odpowiednim przypadku: prawo dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii (zgodnie z art. 15 RODO), prawo do sprostowania danych osobowych (zgodnie z art. 16 RODO), prawo do przenoszenia danych (zgodnie z art. 20 RODO), prawo do ograniczenia przetwarzania danych (zgodnie z art. 18 RODO), prawo sprzeciwu (zgodnie z art. 21 RODO) oraz prawo do usunięcia danych (zgodnie z art. 17 RODO).
Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO.
Podanie danych osobowych jest obowiązkowe i jest niezbędne do dokonania wpisu do Rejestru Biegłych Rewidentów.
Informujemy ponadto, że Pana/Pani dane nie będą profilowane, w tym nie będą podejmowane zautomatyzowane decyzje w stosunku do Pana/Pani osoby.
Załącznik Nr 3
KWESTIONARIUSZ OSOBOWY
KWESTIONARIUSZ OSOBOWY
RKT2
Imię (imiona) | |
Nazwisko | |
PESEL1 | |
Adres zamieszkania (ulica, numer, miejscowość, kod) | |
Adres korespondencyjny (jeśli inny niż adres zamieszkania) | |
Państwo | |
Telefon2 | |
E-mail3 | |
Obywatelstwo | |
Numer w odpowiednim rejestrze nadany biegłemu rewidentowi przez organ rejestrujący innego państwa Unii |
_____________
1 W przypadku osoby, która nie ma nadanego numeru PESEL, numer i rodzaj dokumentu potwierdzającego tożsamość.
2 Nieobowiązkowe.
3 Jeśli posiada.
Europejskiej lub państwa trzeciego1 | |
Nazwa organu | |
Miejscowość i data | |
Podpis |
___________
1 Jeżeli został nadany.
ZAŁĄCZNIK Nr 5
Al. Jana Pawła II 80, 00-175 Warszawa
R6
Imię (imiona) | |||||
Nazwisko | |||||
Numer w rejestrze | |||||
Telefon |
WNIOSEK o zmianę danych biegłego rewidenta
Na podstawie przepisów art. 17 ust. 9 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.), wnoszę o zmianę moich danych na:
Adres zamieszkania | |
Adres korespondencyjny (jeśli inny niż adres zamieszkania) | |
Nazwisko1 | |
Miejscowość i data | |
Podpis |
_________________
1 W przypadku zmiany nazwiska, dołącz dokument, który potwierdza zmianę - na przykład akt małżeństwa.