Przyjęcie procedury umarzania naliczonych i niezapłaconych składek członkowskich.

Akty korporacyjne

Podat.2015.10.27

Akt nieoceniany
Wersja od: 27 października 2015 r.

UCHWAŁA Nr 665/2015
KRAJOWEJ RADY DORADCÓW PODATKOWYCH
z dnia 27 października 2015 r.
w sprawie przyjęcia procedury umarzania naliczonych i niezapłaconych składek członkowskich

Na podstawie § 21 ust. 3 pkt 13 Statutu Krajowej Izby Doradców Podatkowych w zw. z § 6 ust. 3 lit. b uchwały nr 36/2014 IV Krajowego Zjazdu Doradców Podatkowych z dnia 11 stycznia 2014 r. w sprawie zasad gospodarki finansowej Krajowej Izby Doradców Podatkowych uchwala się, co następuje:
§  1.
Krajowa Rada Doradców Podatkowych wprowadza procedurę umarzania naliczonych i niezapłaconych składek członkowskich, która stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§  2.
Traci moc uchwała nr 442/2015 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 13 sierpnia 2015 r. w sprawie przyjęcia procedury umarzania naliczonych i niezapłaconych składek członkowskich.
§  3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

ZAŁĄCZNIK

PROCEDURA UMARZANIA NALICZONYCH I NIEZAPŁACONYCH SKŁADEK CZŁONKOWSKICH

1. W celu realizacji postanowień § 6 ust. 3 lit. b Uchwały 36/2014 IV Krajowego Zjazdu Doradców Podatkowych z dnia 11 stycznia 2014 r. w sprawie zasad gospodarki finansowej Krajowej Izby Doradców Podatkowych, Krajowa Rada Doradców Podatkowych (dalej: KRDP) wprowadza procedurę umarzania naliczonych i niezapłaconych składek członkowskich (dalej: procedura).

2. Dla zapewnienia realizacji postanowień wskazanych w ust. 1 ustala się co następuje:

1) wnioski doradców podatkowych w sprawie umorzenia naliczonych i niezapłaconych składek członkowskich (dalej: wnioski) przekazywane są KRDP, za pośrednictwem właściwego miejscowo Regionalnego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych (dalej: RO KIDP), z uwzględnieniem postanowień zawartych w pkt. 2 i 3. Wnioski złożone bezpośrednio w Biurze Krajowej Izby Doradców Podatkowych w Warszawie (dalej: Biuro KIDP) przekazywane są przez pracownika Biura KIDP w terminie 3 dni roboczych do właściwego miejscowo RO KIDP;

2) wniosek winien być złożony na druku stanowiącym załącznik do niniejszej procedury. Wniosek składany w innej formie musi zawierać wszystkie elementy będące we wzorze, o którym mowa w pkt. 2;

3) zarządy RO KIDP każdorazowo opiniują wnioski o umorzenie składek członkowskich przed przekazaniem ich do Krajowej Rady Doradców Podatkowych. Opinia Zarządu RO KIDP winna zawierać propozycję merytorycznego rozstrzygnięcia oraz uzasadnienie;

4) zarządy RO KIDP mogą wzywać doradców podatkowych do uzupełnienia wniosków o dokumenty konieczne do sporządzenia opinii lub żądać od wnioskodawców wyjaśnień w celu ustalenia stanu faktycznego;

5) po zakończeniu postępowania w RO KIDP i wydaniu przez Zarząd RO KIDP opinii merytorycznej wraz z uzasadnieniem swojego stanowiska, dokumenty przekazywane są do Biura KIDP, gdzie po zakończeniu procedury podlegają archiwizacji;

6) pracownik Biura KIDP, odpowiedzialny za procedurę, weryfikuje wniosek pod względem formalnym. W przypadku braków wniosek zwracany jest do RO KIDP w celu uzupełnienia;

7) wnioski doradców podatkowych, z dołączoną dokumentacją zgromadzoną w trakcie postępowania oraz opinią RO KIDP, rozpatruje Zespół do spraw rozpatrywania wniosków o umorzenie naliczonych i niezapłaconych składek członkowskich, powołany na mocy odrębnej uchwały Krajowej Rady Doradców Podatkowych (dalej: Zespół);

8) zespół - po rozpatrzeniu wniosków - przekazuje swoje rekomendacje Krajowej Radzie Doradców Podatkowych, celem podjęcia uchwały w sprawie;

9) KRDP informuje wnioskodawcę o swojej decyzji oraz przesyła do Zarządów RO KIDP odpis podjętej uchwały;

10) w przypadku wystąpienia nowych okoliczności mających istotny wpływ na rozstrzygnięcie sprawy (m.in. zmiana stanu faktycznego), wnioskodawca może zwrócić się do KRDP z nowym wnioskiem;

11) procedurę stosuje się odpowiednio do osób skreślonych z listy doradców podatkowych;

12) w przypadku wniosków złożonych do dnia podjęcia niniejszej procedury, a nie rozpatrzonych do czasu jej wejścia w życie, stosuje się niniejszą procedurę.

Imię i nazwisko: ............................

Nr wpisu: ......................................

Tel.: ...............................................

Adres: ...........................................

KRAJOWA RADA DORADCÓW PODATKOWYCH

ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku nr 3/310

02-362 Warszawa

za pośrednictwem

...................................................................... Oddział KIDP

WNIOSEK O UMORZENIE ZALEGŁYCH SKŁADEK CZŁONKOWSKICH

Na podstawie § 6 ust.3 lit. b Uchwały 36/2014 IV Krajowego Zjazdu Doradców Podatkowych z dnia 11 stycznia 2014 r. w sprawie zasad gospodarki finansowej Krajowej Izby Doradców Podatkowych, wnoszę o umorzenie moich zaległości z tytułu nieopłaconych składek członkowskich.

Zaległość z tytułu składek wymagalnych wynosi ......... zł.

Do wniosku załączam następujące dokumenty:

1. uzasadnienie,

2. oświadczenie o stanie rodzinnym, majątku, dochodach i źródłach utrzymania,

3. ...............................................................................................................................

4. ..................................................................

W przypadku decyzji negatywnej proszę o rozłożenie w/w zadłużenia na raty.

.........................................................

(data i podpis)

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w niniejszym wniosku oraz załącznikach do niego, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu umorzenia zaległości z tytułu nieopłaconych składek członkowskich, w tym weryfikacji możliwości dokonania umorzenia, przez Krajową Izbę Doradców Podatkowych i jej Regionalne Oddziały Doradców Podatkowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.).

.........................................................

(data i podpis)

Oświadczam, iż dane zawarte w niniejszym wniosku oraz dołączone (opcjonalnie) do niego załączniki są prawdziwe i podane według mojej najlepszej wiedzy.

.........................................................

(data i podpis)

Oświadczenie o stanie rodzinnym, dochodach i źródłach utrzymania
1. Druk należy wypełnić czytelnie, dokonując wpisów bez skreśleń i poprawek.

2. Jeżeli oświadczenie nie będzie zawierało wszystkich wymaganych danych, wnioskodawca zostanie zobowiązany do poprawienia lub uzupełnienia oświadczenia w terminie tygodniowym od dnia otrzymania wezwania.

3. Jeżeli nie jest możliwe wpisanie wszystkich danych w druku, należy umieścić te dane na dodatkowej karcie.

1. Krajowa Rada Doradców Podatkowych

Ul. Bitwy Warszawskiej 1920r. 3/310, 02 - 362 Warszawa

2. Dane osoby składającej wniosek
Imię i nazwisko, numer wpisu
3. Stan rodzinny

(należy wpisać dane osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym z wnioskodawcą: małżonka lub osoby pozostającej we wspólnym pożyciu z wnioskodawcą, wstępnych, zstępnych i osób pozostających w stosunku przysposobienia lub pod opieką wnioskodawcy, powinowatych)

Imię i nazwiskoRodzaj stosunku łączącego wskazaną osobę z wnioskodawcą
4. Dochody i źródła utrzymania wnioskodawcy i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym

(należy wpisać wszystkie dochody i źródła utrzymania)

Imię i nazwiskoZ jakiego tytułuDochód miesięczny netto
5. Inne dane, które wnioskodawca uważa za istotne

(np. wysokość i rodzaj zobowiązań bądź wierzytelności, koszty ponoszone na utrzymanie mieszkania, koszty leczenia itp.)

6. Wykaz załączonych dokumentów, stanowiących potwierdzenie prawdziwości złożonego oświadczenia

(dokumenty należy załączyć do wniosku, mogą to być np. zaświadczenie z Urzędu Skarbowego, zaświadczenie Powiatowego Urzędu Pracy, zaświadczenie lekarskie, zeznania podatkowe)

1.
2.
3.
4.
5.

Oświadczenie do celów podatkowych

Nazwisko podatnika ..................................................................

Imiona podatnika ..................................................................

nr PESEL ..................................................................

Dokładny adres zamieszkania:

kod pocztowy ............................... poczta .......................................

miejscowość .................................. ulica, nr .....................................

gmina ............................................ województwo ...........................

Adres do korespondencji (w przypadku zgodnego z adresem zameldowania proszę wpisać j.w.):

kod pocztowy ............................... poczta .......................................

miejscowość .................................. ulica, nr .....................................

gmina ............................................ województwo ...........................

numer telefonu .....................................................................................

podanie numeru telefonu ułatwi kontakt w przypadku braków formalnych

Przynależność do Urzędu Skarbowego (adres)

................................................................................................................

................................................................................................................

Data ................................. ...................................................

/podpis wnioskodawcy/

OŚWIADCZENIE

Oświadczam, że jestem /byłem w okresie od ....... - do ........./ członkiem Krajowej Izby Doradców Podatkowych zobowiązanym na podstawie art. 36 pkt 3 ustawy o doradztwie podatkowym (t.j.: Dz. U. z 2011 r. Nr 41, poz. 213 ze zm.) do regularnego opłacania składek członkowskich, o których umorzenie w części dotyczącej okresu/kwoty ................, wnioskuję.

Oświadczam, iż dane zawarte w niniejszym oświadczeniu są prawdziwe i zgodne ze stanem rzeczywistym.

Oświadczenie to składam dla celów obliczenia podatku od przychodów z innych źródeł, zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307, z późn. zm.).

Data ..................................... ...................................................

/podpis wnioskodawcy/