Przyjęcie harmonogramu realizacji "Programu działania Krajowej Izby Biegłych Rewidentów na 2009 r.".

Akty korporacyjne

Rewid.2009.4.7

Akt nieoceniany
Wersja od: 7 kwietnia 2009 r.

POSTANOWIENIE Nr 186/23/2009
KRAJOWEJ RADY BIEGŁYCH REWIDENTÓW
z dnia 7 kwietnia 2009 r.
w sprawie przyjęcia harmonogramu realizacji "Programu działania Krajowej Izby Biegłych Rewidentów na 2009 r."

Na podstawie § 9 ust. 1 Regulaminu działania Krajowej Rady Biegłych Rewidentów oraz § 2 uchwały nr 1 VI Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów z dnia 30 czerwca 2007 r. w sprawie programu działania Krajowej Izby Biegłych Rewidentów na kadencję 2007-2011, postanawia się, co następuje:
§  1.
Przyjmuje się do wykonania ustalony na rok 2009 harmonogram realizacji "Programu działania Krajowej Izby Biegłych Rewidentów na rok 2009", stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego postanowienia.
§  2.
Postanowienie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

Harmonogram realizacji

"Programu działania Krajowej Izby Biegłych Rewidentów"

na rok 2009

§ 2 uchwały nr 1 z dnia 30 czerwca 2007 r. VI Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów w sprawie programu działania Krajowej Izby Biegłych Rewidentów na kadencję 2007 - 2011 zobowiązuje organy Krajowej Izby Biegłych Rewidentów do opracowywania harmonogramu realizacji przyjętego programu i informowania o jego realizacji w każdym roku.
odpowiedzialnysposób realizacji
Sekretarz Krajowej Rady Biegłych Rewidentów* opracowanie, a następnie przyjęcie przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów harmonogramu realizacji programu (kwiecień 2009 r.),

* publikacja harmonogramu na stronie internetowej www.kibr.org.pl do końca kwietnia 2009 r. oraz publikacja w najbliższym biuletynie Krajowej Izby Biegłych Rewidentów.

Cele zawarte w "Programie działania Krajowej Izby Biegłych Rewidentów na kadencję 2007 - 2011"
I. JAKOŚĆ USŁUG
1) upowszechnianie zasad Kodeksu etyki zawodowej biegłych rewidentów, jako wzorca postępowania etycznego i gwaranta niezależności;
odpowiedzialnysposób realizacji
Komisja ds. etyki* opracowywanie przez członków Komisji etyki i konsultantów stanowisk w sprawie praktycznych problemów dotyczących zasad i procedur oraz postaw biegłych rewidentów w zakresie ich zgodności z Kodeksem etyki zawodowej biegłych rewidentów oraz Kodeksem etyki zawodowych księgowych IFAC,
* umieszczenie przetłumaczonego Kodeksu etyki zawodowych księgowych IFAC na stronach internetowych Krajowej Izby Biegłych Rewidentów oraz jej regionalnych oddziałów celem upowszechnienia jego treści wśród członków samorządu,
* zakończenie prac Komisji dotyczących opracowania stanowiska w sprawie Zasad kształtowania cen za usługi pomiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych,
* kontynuowanie współpracy z konsultantami Komisji (przy jednoczesnym przeniesieniu ciężaru współpracy na regionalne oddziały Krajowej Izby Biegłych Rewidentów),
* współpraca z Grupą Roboczą FEE ds. Etyki,
* promowanie Kodeksu etyki zawodowej biegłych rewidentów poprzez uczestnictwo członków Komisji w spotkaniach w regionalnych oddziałach Krajowej Izby Biegłych Rewidentów.
Komisja ds. szkoleń* uwzględnienie w zagadnieniach obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów na 2009 r. tematu: Etyka biegłego rewidenta w teorii, prawie, praktyce.
2) upowszechnianie Międzynarodowych Standardów Rewizji Finansowej (MSRF) i Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej (MSSF);
odpowiedzialnysposób realizacji
Komisja ds. standardów rewizji finansowej i norm wykonywania zawodu* inspirowanie działań mających na celu upowszechnianie MSRF oraz MSSF - realizacja szkoleń dotyczących powyższych kwestii przez regionalne oddziały Krajowej Izby Biegłych Rewidentów, zgodnie z uchwałą nr 120/11/2008 Krajowej Rady Biegłych Rewidentów z dnia 29 kwietnia 2008 r. w sprawie uznania organizowanego przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów szkolenia w zakresie MSSF jako obligatoryjne doskonalenie zawodowe biegłych rewidentów w latach 2008 i 2009,

* wspólne wydanie przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów oraz Stowarzyszenie Księgowych w Polsce MSRF oraz ich rozpowszechnianie wśród biegłych rewidentów.

Komisja ds. szkoleń
3) systematyczne dokształcanie się biegłych rewidentów i aktywne uczestnictwo we wszelkich formach doskonalenia warsztatu, w szczególności poprzez opanowanie MSRF i MSSF oraz wysoką jakość corocznego obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów;
odpowiedzialnysposób realizacji
Komisja ds. szkoleń* ocena, na podstawie przeprowadzonych wizytacji, obligatoryjnych doskonaleń zawodowych biegłych rewidentów w 2008 r.,
* koordynacja przebiegu obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów w 2009 r., w tym ustalanie kryteriów przyznawania uprawnień do przeprowadzania obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów, rozpatrzenie i zaopiniowanie wniosków podmiotów ubiegających się o wyrażenie zgody na prowadzenie seminariów, ustalenie planu wizytacji i nadzór nad jego realizacją,
* przygotowanie propozycji obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów na 2010 r., w tym dokonanie wyboru tematyki szkoleń i opracowanie założeń organizacyjno-programowych,
* koordynacja programów szkoleniowych z wymaganiami Międzynarodowego Standardu Edukacyjnego 8 IFAC (IFAC International Education Standard 8: Competence Requirements for Audit Professionals).
4) umożliwianie biegłym rewidentom szerokiego dostępu do najnowszych światowych i krajowych osiągnięć teorii i praktyki rachunkowości i audytu min. informowanie o konferencjach, seminariach i sympozjach oraz popularyzowanie ich dorobku na stronie internetowej Izby oraz w innych publikacjach;
odpowiedzialnysposób realizacji
Komisja ds. szkoleń* informowanie poprzez stronę internetową Krajowej Izby Biegłych Rewidentów o konferencjach, seminariach i sympozjach oraz możliwości udziału w nich biegłych rewidentów,
Komisja ds. współpracy międzynarodowej* umieszczanie na stronie internetowej merytorycznych elementów sprawozdań z konferencji.
5) rozwijanie działalności informacyjnej o pracach organów Krajowej Izby Biegłych Rewidentów;
odpowiedzialnysposób realizacji
Prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów* nadzór nad wydawaniem biuletynów Krajowej Izby Biegłych Rewidentów.
Komisja organizacyjna* kontynuacja rozwoju działalności informacyjnej z wykorzystaniem intranetu.
Organy Krajowej Izby Biegłych Rewidentów Komisje Krajowej Rady Biegłych Rewidentów* opracowywanie i przygotowywanie informacji do publikacji na stronie internetowej Krajowej Izby Biegłych Rewidentów.
6) dążenie do zorganizowania działalności służącej pomocą biegłym rewidentom w rozwiązywaniu merytorycznych i etycznych problemów związanych ze świadczonymi usługami;
odpowiedzialnysposób realizacji
Komisja ds. etyki* opracowywanie wskazówek, wykładni i wyjaśnień do praktycznego wykorzystania w konkretnych sytuacjach etycznego zachowania się w pracy biegłego rewidenta.
7) aktywne uczestnictwo przedstawicieli Krajowej Izby Biegłych Rewidentów w międzynarodowych gremiach pracujących nad doskonaleniem MSSF i MSRF oraz rozpowszechnianie ich dorobku w języku polskim;
odpowiedzialnysposób realizacji
Komisja ds. współpracy
międzynarodowej* uczestnictwo w pracach IFAC,

* uczestnictwo w Radzie FEE oraz grupach roboczych FEE,

Komisja ds. standardów rewizji finansowej i norm wykonywania* uczestnictwo w pracach TEG EFRAG,

* współpraca z Ministerstwem Finansów i Komitetem Standardów Rachunkowości.

zawodu
8) rozszerzanie działalności wydawniczej i szkoleniowej;
odpowiedzialnysposób realizacji
Komisja ds. szkoleń* opracowanie planu wydawniczego Krajowej Izby Biegłych Rewidentów na 2009 r. i kontrola jego realizacji, a w szczególności materiałów szkoleniowych do obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów do modułów z rewizji finansowej,
* zorganizowanie spotkania dydaktycznego dla wykładowców obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów oraz przygotowanie materiałów szkoleniowych dla potrzeb wykładowców,
* organizacja szkoleń z zakresu MSSF wg programu szkoleniowego "IDF Grant Number TF054298".
9) organizowanie dorocznej ogólnopolskiej konferencji audytingu;
odpowiedzialnysposób realizacji
Komisja ds. szkoleń* ustalenie tematyki i szczegółowej koncepcji konferencji,

* przygotowanie propozycji terminu i miejsca konferencji oraz opłaty konferencyjnej,

* ustalenie listy potencjalnych autorów referatów,

* nadzór merytoryczny nad organizacją i przebiegiem konferencji.

10) kontynuowanie przez regionalne oddziały Krajowej Izby Biegłych Rewidentów spotkań tematycznych (w wybranych przez oddziały formach - np. seminariów, konferencji, warsztatów, klubów) wspomagających biegłych rewidentów w poznawaniu nowych zagadnień i rozwiązywaniu szczególnie trudnych problemów;
odpowiedzialnysposób realizacji
Przewodniczący zarządów regionalnych oddziałów Krajowej Izby Biegłych Rewidentów* inicjowanie i organizowanie spotkań z biegłymi rewidentami.
11) utrzymywanie wysokiego poziomu wymagań stawianych kandydatom na biegłych rewidentów.
odpowiedzialnysposób realizacji
Komisja Egzaminacyjna* organizacja kolejnych sesji egzaminacyjnych i stały nadzór nad ich przebiegiem,

* doskonalenie form i metod przygotowywanych egzaminów,

* bieżąca aktualizacja bazy tematów egzaminacyjnych,
* stała dbałość o wysoki poziom merytoryczny egzaminów,
* przegląd dotychczasowych procedur działania Komisji Egzaminacyjnej pod kątem ich zgodności z wymaganiami ustawy o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym.
II. PRESTIŻ ZAWODU
1) wyjaśnianie społeczeństwu znaczenia audytu i innych usług wykonywanych przez biegłych rewidentów i korzyści, jakie przynosi badanie sprawozdania finansowego i inne usługi poświadczające;
odpowiedzialnysposób realizacji
Prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów* współpraca z firmą specjalistyczną w zakresie PR.
Komisja ds. etyki* promowanie znaczenia usług biegłego rewidenta poprzez publikowanie stanowisk i artykułów prasowych (uzgodnionych z Krajową Radą Biegłych Rewidentów) w zakresie wartości etycznych obowiązujących biegłych rewidentów.
2) dbanie o pozytywny wizerunek profesji biegłych rewidentów;
odpowiedzialnysposób realizacji
Krajowa Rada Biegłych Rewidentów* wspieranie inicjatyw promujących pozytywny wizerunek zawodu,

* współpraca z firmą PR, w tym stworzenie zespołu komunikacyjnego Krajowej Izby Biegłych Rewidentów,

* reagowanie na działania mogące naruszyć dobry wizerunek wykonywania zawodu biegłego rewidenta.

3) inicjowanie działań zmierzających do rozszerzenia kręgu podmiotów zobowiązanych do potwierdzania prawidłowości i wiarygodności sprawozdań finansowych i ksiąg rachunkowych;
odpowiedzialnysposób realizacji
Komisja do opiniowania aktów prawnych* bieżące monitorowanie odpowiednich aktów prawnych,

* podejmowanie inicjatyw legislacyjnych i przygotowywanie konkretnych zapisów do projektów aktów prawnych.

4) podjęcie działań zapewniających podmiotom uprawnionym do badania sprawozdań finansowych należny udział w audytowaniu wykorzystania środków unijnych;
odpowiedzialnysposób realizacji
Prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów* zwrócenie się do kompetentnych organów administracji krajowej w sprawie upoważnienia jedynie podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych do badania wykorzystania środków unijnych.
5) propagowanie idei udziału biegłych rewidentów w radach nadzorczych spółek oraz komitetach audytu ze względu na ich kompetencje;
odpowiedzialnysposób realizacji
Prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów* zgłaszanie inicjatyw w trakcie spotkań z przedstawicielami administracji publicznej, w tym głównie z Ministerstwa Skarbu Państwa..
Komisja do opiniowania aktów prawnych* bieżące monitorowanie odpowiednich aktów prawnych,

* podejmowanie inicjatyw legislacyjnych i przygotowywanie konkretnych zapisów do projektów aktów prawnych.

6) inicjowanie działań zmierzających do rozszerzenia zakresu uprawnień biegłego rewidenta do występowania w charakterze pełnomocnika w postępowaniu w zakresie sądowej kontroli decyzji administracyjnych w sprawach dotyczących obowiązków podatkowych;
odpowiedzialnysposób realizacji
Komisja do opiniowania aktów prawnych* udział w dalszych pracach nad projektem ustawy o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym (kierunek działań w 2009 r. wyznaczą przyjęte przez Sejm uregulowania),
* prace nad przygotowaniem stanowiska w sprawie aktów wykonawczych do ww. projektu ustawy,
* zgłaszanie odpowiednich uwag w trakcie prac nad ustawą o biegłych w postępowaniach sądowych oraz innych postępowaniach prowadzonych na podstawie ustaw.
7) inicjowanie działań zmierzających do doskonalenia przepisów uwzględniających rekomendacje Komisji Europejskiej dotyczących rachunkowości i biegłych rewidentów;
odpowiedzialnysposób realizacji
Komisja ds. standardów rewizji finansowej i norm wykonywania zawodu* kontynuacja prac nad stopniowym dostosowaniem norm wykonywania zawodu biegłego rewidenta do MSRF.
8) opiniowanie projektów ustaw dotyczących rachunkowości i innych zagadnień związanych z ochroną obrotu gospodarczego i upublicznianie stanowiska Krajowej Izby Biegłych Rewidentów;
odpowiedzialnysposób realizacji
Komisja do opiniowania aktów prawnych* monitorowanie projektowanych zmian legislacyjnych w zakresie prawa gospodarczego, finansów, rachunkowości oraz rewizji finansowej i zawodu biegłego rewidenta,

* analiza i opiniowanie projektów istotnych zmian prawa w ww. zakresie,

* uczestnictwo w charakterze ekspertów Krajowej Izby Biegłych Rewidentów na etapie tworzenia prawa w powyższym zakresie,
* przygotowywanie opracowań i projektów zmian w obowiązujących przepisach prawa, dotyczących istotnych kwestii dla wykonywania zawodu biegłego rewidenta i funkcjonowania samorządu oraz środowiska gospodarczego.
9) umacnianie współpracy z organami administracji państwowej skutkującej podnoszeniem roli audytu i osoby biegłego rewidenta jako godnego zaufania fachowca uwiarygodniającego informacje finansowe;
odpowiedzialnysposób realizacji
Komisja organizacyjna* kontynuowanie kreowania wizerunku Krajowej Izby Biegłych Rewidentów jako wartościowego partnera dla środowiska gospodarczego.
Prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów* inicjowanie spotkań z przedstawicielami organów administracji państwowej.
10) wspieranie działalności Komitetu Standardów Rachunkowości.
odpowiedzialnysposób realizacji
Komisja ds. standardów rewizji finansowej i norm wykonywania zawodu* opiniowanie projektów standardów opracowywanych przez Komitet Standardów Rachunkowości.
III. NADZÓR
1) doskonalenie form organizacji kontroli i nadzoru nad pracami biegłych rewidentów i podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych;
odpowiedzialnysposób realizacji
Krajowa Komisja Nadzoru* weryfikacja dokumentacji kontrolnej pod kątem jej dalszego doskonalenia (I półrocze 2009 r.),

* weryfikacja procedur stosowanych przez Krajową Komisję Nadzoru pod kątem jej dalszego doskonalenia (I półrocze 2009 r.),

* przygotowanie zasad działania Krajowej Komisji Nadzoru zgodnych z wymogami nowej ustawy o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym, w terminie przyjętym dla procesu wdrożenia ustawy.
Komisja organizacyjna* kontynuowanie analizy możliwości wsparcia poszczególnych czynności nadzoru nad systemem informatycznym, w porozumieniu z Krajową Komisją Nadzoru,
* opracowanie projektu nowego statutu Krajowej Izby Biegłych Rewidentów.
2) doskonalenie umiejętności osób wykonujących kontrolę wewnętrzną jakości badania sprawozdań finansowych i innych usług poświadczających;
odpowiedzialnysposób realizacji
Krajowa Komisja Nadzoru* uwzględnianie podczas kontroli dokumentacji z badania sprawozdań finansowych oceny wewnętrznej kontroli jakości.
3) doskonalenie systemu okresowych kontroli samorządowych podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych;
odpowiedzialnysposób realizacji
Krajowa Komisja Nadzoru* zorganizowanie szkolenia dla wizytatorów,

* współpraca z Krajową Radą Biegłych Rewidentów w zakresie zmiany sposobu przeprowadzania kontroli na wizytatorów zawodowych,

* przeprowadzenie rekrutacji na wizytatorów zawodowych (I półrocze 2009 r.).
4) opracowywanie okresowych raportów o wynikach kontroli prowadzonych przez Krajową Komisję Nadzoru;
odpowiedzialnysposób realizacji
Krajowa Komisja Nadzoru* opracowywanie półrocznych raportów o wynikach kontroli (w terminie do końca następnego kwartału po danym półroczu).
5) aktywne uczestnictwo w tworzeniu nadzoru publicznego.
odpowiedzialnysposób realizacji
Krajowa Komisja Nadzoru* kontynuacja aktywnego udziału przedstawicieli Krajowej Komisji Nadzoru w procesie opiniowania ustawy o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym oraz pracach dotyczących wdrożenia systemu nadzoru publicznego w Polsce, w szczególności w zakresie nadzoru nad jakością badania sprawozdań finansowych.
Krajowa Rada Biegłych Rewidentów* wg bieżących i doraźnych ustaleń.
IV. OCHRONA INTERESÓW ZAWODOWYCH
1) działania profilaktyczne w celu unikania błędów kwalifikujących się do postępowania dyscyplinarnego;
odpowiedzialnysposób realizacji
Krajowa Komisja Nadzoru* przedstawianie uogólnionych wniosków z kontroli na spotkaniach w regionalnych oddziałach Krajowej Izby Biegłych Rewidentów (wg zgłoszonych zapotrzebowań, w terminach uzgodnionych z regionalnymi oddziałami Krajowej Izby Biegłych Rewidentów),
* przedstawianie indywidualnych rekomendacji w pismach kierowanych do podmiotów po zakończeniu kontroli,
* opublikowanie wzorów dokumentów kontrolnych oraz procedur,
* doroczne spotkania z Krajowym Rzecznikiem Dyscyplinarnym oraz Krajowym Sądem Dyscyplinarnym.
Krajowy Sąd Dyscyplinarny* kontynuowanie udziału w spotkaniach z biegłymi rewidentami w oddziałach regionalnych Krajowej Izby Biegłych Rewidentów i informowanie o najczęściej popełnianych przewinieniach, ich skutkach, co mogłoby przyczynić się do poprawy pracy biegłych rewidentów.
2) sprawne prowadzenie postępowania wyjaśniającego oraz dyscyplinarnego;
odpowiedzialnysposób realizacji
Krajowy Rzecznik Dyscyplinarny* ścisłe przestrzeganie postanowień Regulaminu postępowania dyscyplinarnego wobec biegłych rewidentów, zwłaszcza w zakresie terminowości wprowadzeniu postępowań i jakości przygotowywanych dokumentów,

* usprawnienie pracy Rzeczników poprzez opracowywanie i doskonalenie - w zależności od potrzeb - wzorów postanowień, zarządzeń, pism i aktów obwinienia,

* zorganizowanie konferencji szkoleniowej Krajowego Rzecznika Dyscyplinarnego i Krajowego Sądu Dyscyplinarnego w celu omówienia aktualnych spraw wiążących się z postępowaniem dyscyplinarnym,
* bieżący nadzór Krajowego Rzecznika Dyscyplinarnego nad dochodzeniem dyscyplinarnym,
* kontynuacja organizowania okresowych narad, co zapewni sprawne prowadzenie postępowań oraz umożliwi rozwiązywanie spornych zagadnień powstających w praktyce dochodzeniowej.
Krajowy Sąd Dyscyplinarny* doskonalenie wiedzy członków Krajowego Sądu Dyscyplinarnego w zakresie postępowania dyscyplinarnego i karnego, m.in. na konferencji szkoleniowej organizowanej wspólnie z Krajowym Rzecznikiem Dyscyplinarnym.
3) działania integrujące członków samorządu, w tym poprzez uczestnictwo przedstawicieli regionalnych oddziałów Krajowej Izby Biegłych Rewidentów w komisjach Krajowej Rady Biegłych Rewidentów;
odpowiedzialnysposób realizacji
Komisja ds. szkoleń* kontakt z konsultantami (ekspertami - 13 osób) zgłoszonymi przez regionalne oddziały Krajowej Izby Biegłych Rewidentów.
Komisja ds. etyki* kontakt z konsultantami zgłoszonymi przez regionalne oddziały Krajowej Izby Biegłych Rewidentów.
4) działania regionalnych oddziałów Krajowej Izby Biegłych Rewidentów, szczególnie na polu integracji środowiska oraz pomocy w rozwiązywaniu merytorycznych i etycznych problemów;
odpowiedzialnysposób realizacji
Komisja organizacyjna* opracowanie zasad działania regionalnych oddziałów Krajowej Izby Biegłych Rewidentów - kontynuacja przygotowywania propozycji zmian do statutu Krajowej Izby Biegłych Rewidentów w tym zakresie (po uchwaleniu ustawy o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym).
Przewodniczący zarządów regionalnych oddziałów Krajowej Izby Biegłych Rewidentów* współpraca z Komisja organizacyjną na polu integracji środowiska oraz pomocy w rozwiązywaniu problemów merytorycznych, a także natury etycznej.
5) prace nad możliwością stworzenia kompleksowego systemu ochrony zawodu biegłego rewidenta;
odpowiedzialnysposób realizacji
Komisja ds. finansowych* podjęcie działań zmierzających do wprowadzenia ubezpieczenia kosztów ochrony prawnej biegłych rewidentów z tytułu wykonywania zawodu,
* zwrócenie się do brokera ubezpieczeniowego współpracującego z Izbą o dokonanie analizy prawnej możliwości ubezpieczenia kosztów ochrony prawnej biegłych rewidentów,
* zwrócenie się do brokera ubezpieczeniowego współpracującego z Izbą o dokonanie analizy warunków finansowych ubezpieczenia kosztów ochrony prawnej biegłych rewidentów.
6) partnerska współpraca ze wszystkimi gremiami i instytucjami, z którymi biegli rewidenci współdziałają, szczególnie ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce, Kraj ową Radą Doradców Podatkowych, Komitetem Standardów Rachunkowości, uczelniami wyższymi kształcącymi kadry księgowych.
odpowiedzialnysposób realizacji
Komisja ds. szkoleń* kontynuacja współpracy Krajowej Izby Biegłych Rewidentów i Stowarzyszenia Księgowych w Polsce w sprawach związanych z obligatoryjnym doskonaleniem zawodowym biegłych rewidentów.
Ignacy Dziedziczak* współpraca ze środowiskiem akademickim.
Zgodnie z uchwałą nr 1 VI Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów z dnia 30 czerwca 2007 r. zaleca się odpowiednie wykorzystanie wniosków zgłoszonych do programu działania, które ze względu na zbyt szczegółowy lub przyczynkowy charakter nie zostały ujęte w treści programu.
odpowiedzialnysposób realizacji
Komisja organizacyjna* kontynuowanie opracowywania propozycji i form realizacji wniosków i uwag z VI Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów dla Krajowej Rady Biegłych Rewidentów.