Przyjęcie harmonogramu realizacji "Programu działania Krajowej Izby Biegłych Rewidentów na 2009 r.".
Rewid.2009.4.7
Akt nieocenianyPOSTANOWIENIE Nr 186/23/2009
KRAJOWEJ RADY BIEGŁYCH REWIDENTÓW
z dnia 7 kwietnia 2009 r.
w sprawie przyjęcia harmonogramu realizacji "Programu działania Krajowej Izby Biegłych Rewidentów na 2009 r."
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Harmonogram realizacji
Harmonogram realizacji
na rok 2009
§ 2 uchwały nr 1 z dnia 30 czerwca 2007 r. VI Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów w sprawie programu działania Krajowej Izby Biegłych Rewidentów na kadencję 2007 - 2011 zobowiązuje organy Krajowej Izby Biegłych Rewidentów do opracowywania harmonogramu realizacji przyjętego programu i informowania o jego realizacji w każdym roku. | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Sekretarz Krajowej Rady Biegłych Rewidentów | * opracowanie, a następnie przyjęcie przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów harmonogramu realizacji programu (kwiecień 2009 r.), * publikacja harmonogramu na stronie internetowej www.kibr.org.pl do końca kwietnia 2009 r. oraz publikacja w najbliższym biuletynie Krajowej Izby Biegłych Rewidentów. |
Cele zawarte w "Programie działania Krajowej Izby Biegłych Rewidentów na kadencję 2007 - 2011" | |
I. JAKOŚĆ USŁUG | |
1) upowszechnianie zasad Kodeksu etyki zawodowej biegłych rewidentów, jako wzorca postępowania etycznego i gwaranta niezależności; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Komisja ds. etyki | * opracowywanie przez członków Komisji etyki i konsultantów stanowisk w sprawie praktycznych problemów dotyczących zasad i procedur oraz postaw biegłych rewidentów w zakresie ich zgodności z Kodeksem etyki zawodowej biegłych rewidentów oraz Kodeksem etyki zawodowych księgowych IFAC, |
* umieszczenie przetłumaczonego Kodeksu etyki zawodowych księgowych IFAC na stronach internetowych Krajowej Izby Biegłych Rewidentów oraz jej regionalnych oddziałów celem upowszechnienia jego treści wśród członków samorządu, | |
* zakończenie prac Komisji dotyczących opracowania stanowiska w sprawie Zasad kształtowania cen za usługi pomiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych, | |
* kontynuowanie współpracy z konsultantami Komisji (przy jednoczesnym przeniesieniu ciężaru współpracy na regionalne oddziały Krajowej Izby Biegłych Rewidentów), | |
* współpraca z Grupą Roboczą FEE ds. Etyki, | |
* promowanie Kodeksu etyki zawodowej biegłych rewidentów poprzez uczestnictwo członków Komisji w spotkaniach w regionalnych oddziałach Krajowej Izby Biegłych Rewidentów. | |
Komisja ds. szkoleń | * uwzględnienie w zagadnieniach obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów na 2009 r. tematu: Etyka biegłego rewidenta w teorii, prawie, praktyce. |
2) upowszechnianie Międzynarodowych Standardów Rewizji Finansowej (MSRF) i Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej (MSSF); | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Komisja ds. standardów rewizji finansowej i norm wykonywania zawodu | * inspirowanie działań mających na celu upowszechnianie MSRF oraz MSSF - realizacja szkoleń dotyczących powyższych kwestii przez regionalne oddziały Krajowej Izby Biegłych Rewidentów, zgodnie z uchwałą nr 120/11/2008 Krajowej Rady Biegłych Rewidentów z dnia 29 kwietnia 2008 r. w sprawie uznania organizowanego przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów szkolenia w zakresie MSSF jako obligatoryjne doskonalenie zawodowe biegłych rewidentów w latach 2008 i 2009, * wspólne wydanie przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów oraz Stowarzyszenie Księgowych w Polsce MSRF oraz ich rozpowszechnianie wśród biegłych rewidentów. |
Komisja ds. szkoleń | |
3) systematyczne dokształcanie się biegłych rewidentów i aktywne uczestnictwo we wszelkich formach doskonalenia warsztatu, w szczególności poprzez opanowanie MSRF i MSSF oraz wysoką jakość corocznego obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Komisja ds. szkoleń | * ocena, na podstawie przeprowadzonych wizytacji, obligatoryjnych doskonaleń zawodowych biegłych rewidentów w 2008 r., |
* koordynacja przebiegu obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów w 2009 r., w tym ustalanie kryteriów przyznawania uprawnień do przeprowadzania obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów, rozpatrzenie i zaopiniowanie wniosków podmiotów ubiegających się o wyrażenie zgody na prowadzenie seminariów, ustalenie planu wizytacji i nadzór nad jego realizacją, | |
* przygotowanie propozycji obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów na 2010 r., w tym dokonanie wyboru tematyki szkoleń i opracowanie założeń organizacyjno-programowych, | |
* koordynacja programów szkoleniowych z wymaganiami Międzynarodowego Standardu Edukacyjnego 8 IFAC (IFAC International Education Standard 8: Competence Requirements for Audit Professionals). | |
4) umożliwianie biegłym rewidentom szerokiego dostępu do najnowszych światowych i krajowych osiągnięć teorii i praktyki rachunkowości i audytu min. informowanie o konferencjach, seminariach i sympozjach oraz popularyzowanie ich dorobku na stronie internetowej Izby oraz w innych publikacjach; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Komisja ds. szkoleń | * informowanie poprzez stronę internetową Krajowej Izby Biegłych Rewidentów o konferencjach, seminariach i sympozjach oraz możliwości udziału w nich biegłych rewidentów, |
Komisja ds. współpracy międzynarodowej | * umieszczanie na stronie internetowej merytorycznych elementów sprawozdań z konferencji. |
5) rozwijanie działalności informacyjnej o pracach organów Krajowej Izby Biegłych Rewidentów; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów | * nadzór nad wydawaniem biuletynów Krajowej Izby Biegłych Rewidentów. |
Komisja organizacyjna | * kontynuacja rozwoju działalności informacyjnej z wykorzystaniem intranetu. |
Organy Krajowej Izby Biegłych Rewidentów Komisje Krajowej Rady Biegłych Rewidentów | * opracowywanie i przygotowywanie informacji do publikacji na stronie internetowej Krajowej Izby Biegłych Rewidentów. |
6) dążenie do zorganizowania działalności służącej pomocą biegłym rewidentom w rozwiązywaniu merytorycznych i etycznych problemów związanych ze świadczonymi usługami; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Komisja ds. etyki | * opracowywanie wskazówek, wykładni i wyjaśnień do praktycznego wykorzystania w konkretnych sytuacjach etycznego zachowania się w pracy biegłego rewidenta. |
7) aktywne uczestnictwo przedstawicieli Krajowej Izby Biegłych Rewidentów w międzynarodowych gremiach pracujących nad doskonaleniem MSSF i MSRF oraz rozpowszechnianie ich dorobku w języku polskim; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Komisja ds. współpracy | |
międzynarodowej | * uczestnictwo w pracach IFAC, * uczestnictwo w Radzie FEE oraz grupach roboczych FEE, |
Komisja ds. standardów rewizji finansowej i norm wykonywania | * uczestnictwo w pracach TEG EFRAG, * współpraca z Ministerstwem Finansów i Komitetem Standardów Rachunkowości. |
zawodu | |
8) rozszerzanie działalności wydawniczej i szkoleniowej; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Komisja ds. szkoleń | * opracowanie planu wydawniczego Krajowej Izby Biegłych Rewidentów na 2009 r. i kontrola jego realizacji, a w szczególności materiałów szkoleniowych do obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów do modułów z rewizji finansowej, |
* zorganizowanie spotkania dydaktycznego dla wykładowców obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów oraz przygotowanie materiałów szkoleniowych dla potrzeb wykładowców, | |
* organizacja szkoleń z zakresu MSSF wg programu szkoleniowego "IDF Grant Number TF054298". | |
9) organizowanie dorocznej ogólnopolskiej konferencji audytingu; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Komisja ds. szkoleń | * ustalenie tematyki i szczegółowej koncepcji konferencji, * przygotowanie propozycji terminu i miejsca konferencji oraz opłaty konferencyjnej, * ustalenie listy potencjalnych autorów referatów, * nadzór merytoryczny nad organizacją i przebiegiem konferencji. |
10) kontynuowanie przez regionalne oddziały Krajowej Izby Biegłych Rewidentów spotkań tematycznych (w wybranych przez oddziały formach - np. seminariów, konferencji, warsztatów, klubów) wspomagających biegłych rewidentów w poznawaniu nowych zagadnień i rozwiązywaniu szczególnie trudnych problemów; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Przewodniczący zarządów regionalnych oddziałów Krajowej Izby Biegłych Rewidentów | * inicjowanie i organizowanie spotkań z biegłymi rewidentami. |
11) utrzymywanie wysokiego poziomu wymagań stawianych kandydatom na biegłych rewidentów. | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Komisja Egzaminacyjna | * organizacja kolejnych sesji egzaminacyjnych i stały nadzór nad ich przebiegiem, * doskonalenie form i metod przygotowywanych egzaminów, |
* bieżąca aktualizacja bazy tematów egzaminacyjnych, | |
* stała dbałość o wysoki poziom merytoryczny egzaminów, | |
* przegląd dotychczasowych procedur działania Komisji Egzaminacyjnej pod kątem ich zgodności z wymaganiami ustawy o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym. | |
II. PRESTIŻ ZAWODU | |
1) wyjaśnianie społeczeństwu znaczenia audytu i innych usług wykonywanych przez biegłych rewidentów i korzyści, jakie przynosi badanie sprawozdania finansowego i inne usługi poświadczające; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów | * współpraca z firmą specjalistyczną w zakresie PR. |
Komisja ds. etyki | * promowanie znaczenia usług biegłego rewidenta poprzez publikowanie stanowisk i artykułów prasowych (uzgodnionych z Krajową Radą Biegłych Rewidentów) w zakresie wartości etycznych obowiązujących biegłych rewidentów. |
2) dbanie o pozytywny wizerunek profesji biegłych rewidentów; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Krajowa Rada Biegłych Rewidentów | * wspieranie inicjatyw promujących pozytywny wizerunek zawodu, * współpraca z firmą PR, w tym stworzenie zespołu komunikacyjnego Krajowej Izby Biegłych Rewidentów, * reagowanie na działania mogące naruszyć dobry wizerunek wykonywania zawodu biegłego rewidenta. |
3) inicjowanie działań zmierzających do rozszerzenia kręgu podmiotów zobowiązanych do potwierdzania prawidłowości i wiarygodności sprawozdań finansowych i ksiąg rachunkowych; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Komisja do opiniowania aktów prawnych | * bieżące monitorowanie odpowiednich aktów prawnych, * podejmowanie inicjatyw legislacyjnych i przygotowywanie konkretnych zapisów do projektów aktów prawnych. |
4) podjęcie działań zapewniających podmiotom uprawnionym do badania sprawozdań finansowych należny udział w audytowaniu wykorzystania środków unijnych; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów | * zwrócenie się do kompetentnych organów administracji krajowej w sprawie upoważnienia jedynie podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych do badania wykorzystania środków unijnych. |
5) propagowanie idei udziału biegłych rewidentów w radach nadzorczych spółek oraz komitetach audytu ze względu na ich kompetencje; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów | * zgłaszanie inicjatyw w trakcie spotkań z przedstawicielami administracji publicznej, w tym głównie z Ministerstwa Skarbu Państwa.. |
Komisja do opiniowania aktów prawnych | * bieżące monitorowanie odpowiednich aktów prawnych, * podejmowanie inicjatyw legislacyjnych i przygotowywanie konkretnych zapisów do projektów aktów prawnych. |
6) inicjowanie działań zmierzających do rozszerzenia zakresu uprawnień biegłego rewidenta do występowania w charakterze pełnomocnika w postępowaniu w zakresie sądowej kontroli decyzji administracyjnych w sprawach dotyczących obowiązków podatkowych; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Komisja do opiniowania aktów prawnych | * udział w dalszych pracach nad projektem ustawy o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym (kierunek działań w 2009 r. wyznaczą przyjęte przez Sejm uregulowania), |
* prace nad przygotowaniem stanowiska w sprawie aktów wykonawczych do ww. projektu ustawy, | |
* zgłaszanie odpowiednich uwag w trakcie prac nad ustawą o biegłych w postępowaniach sądowych oraz innych postępowaniach prowadzonych na podstawie ustaw. | |
7) inicjowanie działań zmierzających do doskonalenia przepisów uwzględniających rekomendacje Komisji Europejskiej dotyczących rachunkowości i biegłych rewidentów; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Komisja ds. standardów rewizji finansowej i norm wykonywania zawodu | * kontynuacja prac nad stopniowym dostosowaniem norm wykonywania zawodu biegłego rewidenta do MSRF. |
8) opiniowanie projektów ustaw dotyczących rachunkowości i innych zagadnień związanych z ochroną obrotu gospodarczego i upublicznianie stanowiska Krajowej Izby Biegłych Rewidentów; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Komisja do opiniowania aktów prawnych | * monitorowanie projektowanych zmian legislacyjnych w zakresie prawa gospodarczego, finansów, rachunkowości oraz rewizji finansowej i zawodu biegłego rewidenta, * analiza i opiniowanie projektów istotnych zmian prawa w ww. zakresie, |
* uczestnictwo w charakterze ekspertów Krajowej Izby Biegłych Rewidentów na etapie tworzenia prawa w powyższym zakresie, | |
* przygotowywanie opracowań i projektów zmian w obowiązujących przepisach prawa, dotyczących istotnych kwestii dla wykonywania zawodu biegłego rewidenta i funkcjonowania samorządu oraz środowiska gospodarczego. | |
9) umacnianie współpracy z organami administracji państwowej skutkującej podnoszeniem roli audytu i osoby biegłego rewidenta jako godnego zaufania fachowca uwiarygodniającego informacje finansowe; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Komisja organizacyjna | * kontynuowanie kreowania wizerunku Krajowej Izby Biegłych Rewidentów jako wartościowego partnera dla środowiska gospodarczego. |
Prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów | * inicjowanie spotkań z przedstawicielami organów administracji państwowej. |
10) wspieranie działalności Komitetu Standardów Rachunkowości. | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Komisja ds. standardów rewizji finansowej i norm wykonywania zawodu | * opiniowanie projektów standardów opracowywanych przez Komitet Standardów Rachunkowości. |
III. NADZÓR | |
1) doskonalenie form organizacji kontroli i nadzoru nad pracami biegłych rewidentów i podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Krajowa Komisja Nadzoru | * weryfikacja dokumentacji kontrolnej pod kątem jej dalszego doskonalenia (I półrocze 2009 r.), * weryfikacja procedur stosowanych przez Krajową Komisję Nadzoru pod kątem jej dalszego doskonalenia (I półrocze 2009 r.), |
* przygotowanie zasad działania Krajowej Komisji Nadzoru zgodnych z wymogami nowej ustawy o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym, w terminie przyjętym dla procesu wdrożenia ustawy. | |
Komisja organizacyjna | * kontynuowanie analizy możliwości wsparcia poszczególnych czynności nadzoru nad systemem informatycznym, w porozumieniu z Krajową Komisją Nadzoru, |
* opracowanie projektu nowego statutu Krajowej Izby Biegłych Rewidentów. | |
2) doskonalenie umiejętności osób wykonujących kontrolę wewnętrzną jakości badania sprawozdań finansowych i innych usług poświadczających; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Krajowa Komisja Nadzoru | * uwzględnianie podczas kontroli dokumentacji z badania sprawozdań finansowych oceny wewnętrznej kontroli jakości. |
3) doskonalenie systemu okresowych kontroli samorządowych podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Krajowa Komisja Nadzoru | * zorganizowanie szkolenia dla wizytatorów, * współpraca z Krajową Radą Biegłych Rewidentów w zakresie zmiany sposobu przeprowadzania kontroli na wizytatorów zawodowych, |
* przeprowadzenie rekrutacji na wizytatorów zawodowych (I półrocze 2009 r.). | |
4) opracowywanie okresowych raportów o wynikach kontroli prowadzonych przez Krajową Komisję Nadzoru; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Krajowa Komisja Nadzoru | * opracowywanie półrocznych raportów o wynikach kontroli (w terminie do końca następnego kwartału po danym półroczu). |
5) aktywne uczestnictwo w tworzeniu nadzoru publicznego. | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Krajowa Komisja Nadzoru | * kontynuacja aktywnego udziału przedstawicieli Krajowej Komisji Nadzoru w procesie opiniowania ustawy o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym oraz pracach dotyczących wdrożenia systemu nadzoru publicznego w Polsce, w szczególności w zakresie nadzoru nad jakością badania sprawozdań finansowych. |
Krajowa Rada Biegłych Rewidentów | * wg bieżących i doraźnych ustaleń. |
IV. OCHRONA INTERESÓW ZAWODOWYCH | |
1) działania profilaktyczne w celu unikania błędów kwalifikujących się do postępowania dyscyplinarnego; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Krajowa Komisja Nadzoru | * przedstawianie uogólnionych wniosków z kontroli na spotkaniach w regionalnych oddziałach Krajowej Izby Biegłych Rewidentów (wg zgłoszonych zapotrzebowań, w terminach uzgodnionych z regionalnymi oddziałami Krajowej Izby Biegłych Rewidentów), |
* przedstawianie indywidualnych rekomendacji w pismach kierowanych do podmiotów po zakończeniu kontroli, | |
* opublikowanie wzorów dokumentów kontrolnych oraz procedur, | |
* doroczne spotkania z Krajowym Rzecznikiem Dyscyplinarnym oraz Krajowym Sądem Dyscyplinarnym. | |
Krajowy Sąd Dyscyplinarny | * kontynuowanie udziału w spotkaniach z biegłymi rewidentami w oddziałach regionalnych Krajowej Izby Biegłych Rewidentów i informowanie o najczęściej popełnianych przewinieniach, ich skutkach, co mogłoby przyczynić się do poprawy pracy biegłych rewidentów. |
2) sprawne prowadzenie postępowania wyjaśniającego oraz dyscyplinarnego; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Krajowy Rzecznik Dyscyplinarny | * ścisłe przestrzeganie postanowień Regulaminu postępowania dyscyplinarnego wobec biegłych rewidentów, zwłaszcza w zakresie terminowości wprowadzeniu postępowań i jakości przygotowywanych dokumentów, * usprawnienie pracy Rzeczników poprzez opracowywanie i doskonalenie - w zależności od potrzeb - wzorów postanowień, zarządzeń, pism i aktów obwinienia, |
* zorganizowanie konferencji szkoleniowej Krajowego Rzecznika Dyscyplinarnego i Krajowego Sądu Dyscyplinarnego w celu omówienia aktualnych spraw wiążących się z postępowaniem dyscyplinarnym, | |
* bieżący nadzór Krajowego Rzecznika Dyscyplinarnego nad dochodzeniem dyscyplinarnym, | |
* kontynuacja organizowania okresowych narad, co zapewni sprawne prowadzenie postępowań oraz umożliwi rozwiązywanie spornych zagadnień powstających w praktyce dochodzeniowej. | |
Krajowy Sąd Dyscyplinarny | * doskonalenie wiedzy członków Krajowego Sądu Dyscyplinarnego w zakresie postępowania dyscyplinarnego i karnego, m.in. na konferencji szkoleniowej organizowanej wspólnie z Krajowym Rzecznikiem Dyscyplinarnym. |
3) działania integrujące członków samorządu, w tym poprzez uczestnictwo przedstawicieli regionalnych oddziałów Krajowej Izby Biegłych Rewidentów w komisjach Krajowej Rady Biegłych Rewidentów; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Komisja ds. szkoleń | * kontakt z konsultantami (ekspertami - 13 osób) zgłoszonymi przez regionalne oddziały Krajowej Izby Biegłych Rewidentów. |
Komisja ds. etyki | * kontakt z konsultantami zgłoszonymi przez regionalne oddziały Krajowej Izby Biegłych Rewidentów. |
4) działania regionalnych oddziałów Krajowej Izby Biegłych Rewidentów, szczególnie na polu integracji środowiska oraz pomocy w rozwiązywaniu merytorycznych i etycznych problemów; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Komisja organizacyjna | * opracowanie zasad działania regionalnych oddziałów Krajowej Izby Biegłych Rewidentów - kontynuacja przygotowywania propozycji zmian do statutu Krajowej Izby Biegłych Rewidentów w tym zakresie (po uchwaleniu ustawy o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym). |
Przewodniczący zarządów regionalnych oddziałów Krajowej Izby Biegłych Rewidentów | * współpraca z Komisja organizacyjną na polu integracji środowiska oraz pomocy w rozwiązywaniu problemów merytorycznych, a także natury etycznej. |
5) prace nad możliwością stworzenia kompleksowego systemu ochrony zawodu biegłego rewidenta; | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Komisja ds. finansowych | * podjęcie działań zmierzających do wprowadzenia ubezpieczenia kosztów ochrony prawnej biegłych rewidentów z tytułu wykonywania zawodu, |
* zwrócenie się do brokera ubezpieczeniowego współpracującego z Izbą o dokonanie analizy prawnej możliwości ubezpieczenia kosztów ochrony prawnej biegłych rewidentów, | |
* zwrócenie się do brokera ubezpieczeniowego współpracującego z Izbą o dokonanie analizy warunków finansowych ubezpieczenia kosztów ochrony prawnej biegłych rewidentów. | |
6) partnerska współpraca ze wszystkimi gremiami i instytucjami, z którymi biegli rewidenci współdziałają, szczególnie ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce, Kraj ową Radą Doradców Podatkowych, Komitetem Standardów Rachunkowości, uczelniami wyższymi kształcącymi kadry księgowych. | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Komisja ds. szkoleń | * kontynuacja współpracy Krajowej Izby Biegłych Rewidentów i Stowarzyszenia Księgowych w Polsce w sprawach związanych z obligatoryjnym doskonaleniem zawodowym biegłych rewidentów. |
Ignacy Dziedziczak | * współpraca ze środowiskiem akademickim. |
Zgodnie z uchwałą nr 1 VI Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów z dnia 30 czerwca 2007 r. zaleca się odpowiednie wykorzystanie wniosków zgłoszonych do programu działania, które ze względu na zbyt szczegółowy lub przyczynkowy charakter nie zostały ujęte w treści programu. | |
odpowiedzialny | sposób realizacji |
Komisja organizacyjna | * kontynuowanie opracowywania propozycji i form realizacji wniosków i uwag z VI Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów dla Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. |