Przedstawienie wniosku o powołanie do pełnienia urzędu na stanowisku asesorskim w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Olsztynie, ogłoszonym w Monitorze Polskim z 2017 r., poz. 179.

Akty korporacyjne

Sędz.2017.6.7

Akt nieoceniany
Wersja od: 7 czerwca 2017 r.

UCHWAŁA Nr 198/2017
KRAJOWEJ RADY SĄDOWNICTWA
z dnia 7 czerwca 2017 r.
w przedmiocie przedstawienia wniosku o powołanie do pełnienia urzędu na stanowisku asesorskim w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Olsztynie, ogłoszonym w Monitorze Polskim z 2017 r., poz. 179

Na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa (Dz. U. z 2016 r., poz. 976 ze zm.), Krajowa Rada Sądownictwa postanowiła:
1. przedstawić Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej z wnioskiem o powołanie do pełnienia urzędu na stanowisku asesorskim w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Olsztynie kandydaturę Pani Katarzyny Małgorzaty Górskiej,

2. nie przedstawiać Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej z wnioskiem o powołanie do pełnienia urzędu na stanowisku asesorskim w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Olsztynie kandydatur:

- Pani Ewy Drozdowicz,

- Pani Agnieszki Grundas,

- Pani Anny Janowskiej,

- Pani Małgorzaty Król,

- Pani Joanny Kuch,

- Pani Doroty Beaty Lis-Staranowicz,

- Pani Brygidy Elizy Myszyńskiej-Guziur,

- Pani Mai Dominiki Pietrasik,

- Pani Aleksandry Rackiej,

- Pana Jakuba Szczupakowskiego, - Pani Kamili Teresy Warcaby.

UZASADNIENIE

I

Na wolne stanowisko asesorskie w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Olsztynie, ogłoszone w Monitorze Polskim z 2017 r. pod poz. 179 zgłosiło się dwunastu wyżej wymienionych kandydatów.

II

Na posiedzeniu 5 czerwca 2017 r. zespół członków Krajowej Rady Sądownictwa zapoznał się ze zgromadzonymi w sprawie materiałami, które przeanalizował, przeprowadził naradę oraz ocenił, że zgromadzone w sprawie materiały są niewystarczające do podjęcia stanowiska. Zespół jednogłośnie postanowił wystąpić do Rady z wnioskiem o zaproszenie Pani Katarzyny Małgorzaty Górskiej oraz Pani Anny Janowskiej na posiedzenie zespołu, celem osobistego wysłuchania. O doborze kandydatów zaproszonych na wysłuchanie zadecydowały łącznie bardzo dobre oceny kwalifikacji oraz wysokie poparcie Kolegium Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie.

Powyższy wniosek zespołu został uwzględniony przez Krajową Radę Sądownictwa na posiedzeniu 6 czerwca 2017 r.

Podczas posiedzenia 7 czerwca 2017 r. zespół członków Krajowej Rady Sądownictwa wysłuchał zaproszone kandydatki, ponownie zapoznał się ze zgromadzonymi w sprawie materiałami, które przeanalizował, a następnie przeprowadził naradę i głosowania. Za rekomendowaniem kandydatur: Pani Katarzyny Małgorzaty Górskiej oraz Pani Anny Janowskiej oddano po 2 głosy "za", 2 głosy "wstrzymujące się" oraz nie oddano głosów "przeciw". Za rekomendowaniem pozostałych kandydatur biorących udział w konkursie nie oddano głosów "za" i głosów "przeciw", natomiast oddano po 4 głosy "wstrzymujące się". W związku z tym, że żadna z kandydatur nie uzyskała bezwzględnej większości głosów, zespół przyjął stanowisko o nierekomendowaniu Radzie żadnego kandydata na stanowisko asesorskie w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Olsztynie.

Przedstawiając powyższe stanowisko zespół kierował się dyspozycją art. 35 ust. 1 i 2 pkt 1 i 2 ustawy o Krajowej Radzie Sądownictwa, zgodnie z którym, jeżeli na stanowisko sędziowskie (asesorskie) zgłosił się więcej niż jeden kandydat, zespół opracowuje listę rekomendowanych kandydatów, przy ustalaniu kolejności na liście kierując się przede wszystkim oceną ich kwalifikacji, a ponadto uwzględniając doświadczenie zawodowe, opinie przełożonych, rekomendacje i inne dokumenty dołączone do karty zgłoszenia, a także opinię kolegium właściwego sądu.

W uzasadnieniu stanowiska zespół członków Krajowej Rady Sądownictwa wskazał, że zarówno Pani Katarzyna Małgorzata Górska, jak również Pani Anna Janowska prezentują wysoki poziom merytoryczny i obie są bardzo dobrymi kandydatkami na stanowisko asesora sądowego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Olsztynie. Uzyskały one bardzo dobre oceny kwalifikacji oraz wysokie poparcie Kolegium Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie. Różnicuje je natomiast przebieg drogi zawodowej i obecnie wykonywany zawód. Za kandydaturą Pani Katarzyny Małgorzaty Górskiej przemawia dłuższy staż pracy oraz samodzielny charakter pracy na stanowisku radcy prawnego, natomiast za kandydaturą Pani Anny Janowskiej dziesięcioletni staż pracy w wydziale, do którego przewidziane jest wolne stanowisko asesorskie oraz rozpoczęte studia doktoranckie. Pomimo wysokich kwalifikacji żadna z tych kandydatek, analogicznie jak pozostałe osoby biorące udział w konkursie, nie uzyskała bezwzględnej większości głosów, co skutkowało brakiem rekomendacji zespołu.

Na posiedzeniach zespołu nie stawił się, prawidłowo zawiadomiony, przedstawiciel Krajowej Rady Radców Prawnych.

III

Krajowa Rada Sądownictwa stwierdziła, że wszyscy kandydaci biorący udział w konkursie spełniają wymagania określone w art. 6a ustawy z dnia 25 lipca 2002 r. - Prawo o ustroju sądów administracyjnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1066 ze zm.).

Krajowa Rada Sądownictwa podejmując niniejszą uchwałę kierowała się kryteriami wymienionymi w art. 35 ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa. Rada uwzględniła uzyskane przez kandydatów oceny kwalifikacyjne, ich doświadczenie zawodowe, oceny ze studiów i egzaminu zawodowego, opinie przełożonych, rekomendacje, a także uzyskane poparcie Kolegium Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie.

Po wszechstronnym i wnikliwym rozważeniu okoliczności sprawy oraz omówieniu kandydatur, Krajowa Rada Sądownictwa postanowiła przedstawić Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej z wnioskiem o powołanie do pełnienia urzędu na stanowisku asesorskim w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Olsztynie kandydaturę Pani Katarzyny Małgorzaty Górskiej.

1. Pani Katarzyna Małgorzata Górska urodziła się w 1966 r. w Grudziądzu. W 1990 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu z oceną dobrą. W latach 1990-1993 odbyła aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Toruniu. W okresie od 3 września 1990 r. do 30 listopada 1993 r. była zatrudniona w pełnym wymiarze czasu na stanowisku referenta prawnego w Zarządzie Regionu NSZZ "Solidarność" w Toruniu - Podregion w Grudziądzu. W 1993 r. złożyła egzamin radcowski z oceną dostateczną. Uchwałą nr 65/99 Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Toruniu z 15 grudnia 1993 r. została wpisana na listę radców prawnych. Od 1 grudnia 1993 r. do 19 października 1998 r. pracowała w pełnym wymiarze czasu na stanowisku radcy prawnego w Urzędzie Skarbowym w Grudziądzu. W okresie od 1 grudnia 1993 r. do 30 listopada 1994 r. kandydatka odbyła aplikację administracyjną, uzyskując ocenę bardzo dobrą, co zostało stwierdzone świadectwem wystawionym przez Dyrektora Izby Skarbowej w Toruniu. Od 1 października 1998 r. do 11 stycznia 1999 r. była zatrudniona na 1/5 etatu na stanowisku radcy prawnego w Metron - System sp. z o.o. w Olsztynie. Od 12 stycznia 1999 r. do chwili obecnej jest zatrudniona w pełnym wymiarze czasu pracy na stanowisku radcy prawnego w Izbie Administracji Skarbowej w Olsztynie (poprzednio Izba Skarbowa w Olsztynie).W okresie od 14 kwietnia 1999 r. do 31 grudnia 2003 r. pracowała w wymiarze 1/2 czasu pracy w Urzędzie Skarbowym w Olsztynie na stanowisku radcy prawnego. Uchwałą nr 10/2003 Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Toruniu z 6 marca 2003 r., na wniosek kandydatki, jej wpis na listę radców prawnych został przeniesiony do Okręgowej Izby Radców Prawnych w Olsztynie. Od 12 maja 2004 r. do 31 grudnia 2016 r. zajmowała się obsługą prawną Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Środowiska w Olsztynie na podstawie umowy zlecenia. Aktem Mianowania Szefa Służby Cywilnej Pani Katarzyna Małgorzata Górska z dniem 1 grudnia 2005 r. została mianowana urzędnikiem służby cywilnej. Decyzją nr 36/M/2013 Sekretarza Centrum Mediacji Gospodarczej przy Krajowej Radzie Radców Prawnych z 14 sierpnia 2013 r. została wpisana na listę mediatorów Centrum Mediacji Gospodarczej przy Krajowej Radzie Radców Prawnych. W 2015 r. ukończyła z wynikiem bardzo dobrym na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie dwusemestralne studia podyplomowe w zakresie "Mechanizmy funkcjonowania strefy euro". Kandydatka systematycznie uczestniczy w szkoleniach zawodowych organizowanych m.in. przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Olsztynie. Prowadziła również szkolenia z zakresu prawa administracyjnego i podatkowego, organizowane m.in. przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej w Olsztynie oraz Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Olsztynie.

Pani Katarzyna Małgorzata Górska uzyskała ocenę kwalifikacji, z której wynika, że jest bardzo dobrze przygotowana teoretycznie i praktycznie do zajmowania stanowiska asesora sądowego w wojewódzkim sądzie administracyjnym oraz jest bardzo dobrą kandydatką na to stanowisko. Legitymuje się ponad dwudziestoletnim doświadczeniem zawodowym w stosowaniu prawa z zakresu różnych dziedzin, w tym prawa administracyjnego materialnego i procesowego. W sposób rzetelny i odpowiedzialny wywiązuje się z powierzonych obowiązków służbowych, wykazując się dużym potencjałem intelektualnym. Kandydatka ma duże doświadczenie związane z reprezentowaniem organu administracji przed sądami administracyjnymi. Skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego, odpowiedzi na skargi kasacyjne oraz inne pisma procesowe sporządza w sposób profesjonalny i wyczerpujący. W wielu przypadkach skargi kasacyjne zostały sporządzone w sprawach o znacznym stopniu skomplikowania pod względem faktycznym lub prawnym. W pismach procesowych kandydatka niejednokrotnie odwoływała się do orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej oraz Naczelnego Sądu Administracyjnego. Także opinie prawne sporządzane przez kandydatkę cechuje duży profesjonalizm. W sposób czytelny i wyczerpujący odnoszą się do zagadnień prawnych stanowiących przedmiot analizy, a nadto są czytelne i zrozumiałe dla odbiorcy. Ich opracowanie w ocenie sędziego oceniającego wymagało rozległej wiedzy prawniczej z zakresu różnych dziedzin prawa oraz dużego nakładu pracy. Pani Katarzyna Małgorzata Górska występując przed sądem jest bardzo dobrze przygotowana do rozpraw i nie ogranicza się do zdawkowego popierania stanowiska wyrażonego w skargach. W razie potrzeby wdaje się w rzeczową polemikę dotyczącą stanu faktycznego i prawnego sprawy, co świadczy o bardzo dobrej znajomości akt.

Kwalifikacje zawodowe i praca kandydatki zostały wysoko ocenione przez jej przełożonych, co potwierdzają opinie służbowe znajdujące się w materiałach sprawy.

Odnośnie do kandydatów nieprzedstawianych z wnioskiem o powołanie Krajowa Rada Sądownictwa uwzględniła między innymi, że:

2. Pani Ewa Drozdowicz urodziła się w 1979 r. w Działdowie. W 2003 r. ukończyła wyższe studia prawnicze w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie z oceną bardzo dobrą. Od 12 stycznia 2004 r. do 30 czerwca 2004 r. była zatrudniona w pełnym wymiarze czasu w Urzędzie Miasta Działdowo na stanowisku referenta prawnego. Od 1 lipca 2004 r. jest zatrudniona w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Olsztynie, kolejno na stanowiskach referenta stażysty, asystenta sędziego i starszego asystenta sędziego. Po odbyciu pozaetatowej aplikacji sądowej w okręgu Sądu Okręgowego w Olsztynie, we wrześniu 2006 r. złożyła egzamin sędziowski z oceną dostateczną. Uchwałą nr l/VI/2007 Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Olsztynie z 1 lutego 2007 r. została wpisana na listę radców prawnych. Następnie uchwałą nr 68/VII/2008 Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Olsztynie z 24 kwietnia 2008 r., na wniosek kandydatki, zawieszone zostało jej prawo do wykonywania zawodu radcy prawnego. W okresie od 5 grudnia 2007 r. do 12 marca 2009 r. odbyła szkolenie dla asystentów sędziego i zdała egzamin końcowy przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego z oceną dobrą plus. Kandydatka systematycznie uczestniczy w szkoleniach zawodowych organizowanych przez pracodawcę oraz Okręgową Izbę Radców Prawnych w Olsztynie.

Pani Ewa Drozdowicz uzyskała ocenę kwalifikacji, z której wynika, że jest dobrze przygotowana do objęcia stanowiska asesora sądowego w wojewódzkim sądzie administracyjnym. Pracując na stanowisku asystenta sędziego przygotowywała projekty orzeczeń i uzasadnień w różnorodnych sprawach, w tym także o skomplikowanym stanie faktycznym lub prawnym. Przedstawiane projekty wymagały niewielu uzupełnień i poprawek, głównie o charakterze redakcyjnym. Część z nich została przyjęta przez sędziów bez poprawek. Czynności służbowe wykonuje rzetelnie i terminowo.

3. Pani Agnieszka Grundas urodziła się w 1976 r. w Olsztynie. W 2000 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu z oceną dostateczną. W 2001 r. ukończyła wyższe studia magisterskie na kierunku administracja na Uniwersytecie Łódzkim z oceną dobrą. Od 16 lipca 2001 r. do 31 maja 2003 r. była zatrudniona w pełnym wymiarze czasu w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, I Oddział w Warszawie na stanowisku referenta. W okresie od 1 czerwca 2003 r. do 31 lipca 2006 r. pracowała w pełnym wymiarze czasu na stanowisku asystenta sędziego w Sądzie Apelacyjnym w Warszawie. Od 1 sierpnia 2006 r. jest zatrudniona w pełnym wymiarze czasu w Naczelnym Sądzie Administracyjnym, początkowo na stanowisku asystenta sędziego a od 1 lipca 2015 r. na stanowisku starszego asystenta sędziego. W 2011 r. ukończyła dwusemestralne studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Nieruchomościami w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Aktem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w 2012 r. Pani Agnieszce Grundas nadana została licencja zawodowa w zakresie zarządzania nieruchomościami oraz uzyskała ona tytuł zarządcy nieruchomości. W marcu 2015 r. kandydatka przystąpiła (bez odbycia aplikacji) do egzaminu radcowskiego, który złożyła z wynikiem pozytywnym. Z zakresu prawa administracyjnego na egzaminie radcowskim uzyskała jednak tylko ocenę dostateczną. Z dniem 15 czerwca 2015 r. kandydatka została wpisana na listę radców prawnych. Uchwałą nr 766/2015 Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie z 17 czerwca 2015 r. prawo kandydatki do wykonywania zawodu radcy prawnego zostało, na jej wniosek, zawieszone. Kandydatka uczestniczy w szkoleniach zawodowych organizowanych m.in. przez Naczelny Sąd Administracyjny.

Pani Agnieszka Grundas uzyskała ocenę kwalifikacji, z której wynika, że ma wiedzę prawniczą i doświadczenie w praktyce stosowania przepisów prawa administracyjnego materialnego i procesowego oraz spełnia wymagania formalne do objęcia stanowiska asesora sądowego w wojewódzkim sądzie administracyjnym. Projekty orzeczeń i uzasadnień sporządzała w różnorodnych sprawach, także o skomplikowanym stanie faktycznym lub prawnym. Prezentują one wysoki poziom merytoryczny. Czynności służbowe wykonuje rzetelnie i terminowo.

4. Pani Anna Janowska urodziła się w 1981 r. w Nowym Mieście Lubawskim. W 2005 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu z oceną bardzo dobrą. W okresie od 8 sierpnia 2005 r. do 20 lipca 2007 r. była zatrudniona w pełnym wymiarze czasu na stanowisku starszego referenta w Izbie Skarbowej w Olsztynie. Od 20 lipca 2007 r. jest zatrudniona w wymiarze pełnego etatu w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Olsztynie, początkowo na stanowisku asystenta sędziego a od 1 kwietnia 2016 r. starszego asystenta sędziego. W 2007 r. ukończyła na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu jednosemestralne studia podyplomowe z zakresu prawa podatkowego Unii Europejskiej z oceną bardzo dobrą. W okresie od 5 grudnia 2007 r. do 12 marca 2009 r. odbyła szkolenie dla asystentów sędziego i zdała egzamin końcowy przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego z oceną dobrą. Kandydatka rozpoczęła studia doktoranckie na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu i przygotowuje rozprawę doktorską na temat "Sądowa kontrola działalności organów administracji podatkowej w zakresie interpretacji prawa podatkowego". W ramach tych studiów prowadzi również zajęcia ze studentami z zakresu analizy podatkowej i opodatkowania dochodu. Jest również autorką lub współautorką publikacji naukowych z zakresu prawa administracyjnego i podatkowego. Systematycznie uczestniczy w szkoleniach zawodowych organizowanych przez Naczelny Sąd Administracyjny oraz krajowych i międzynarodowych konferencjach naukowych o tematyce szeroko rozumianego prawa podatkowego. W ramach studiów doktoranckich brała udział w dwóch projektach badawczych pt. "Zasada prawa do sądu a kontrola interpretacji przepisów prawa podatkowego wydawanych w indywidualnych sprawach".

Pani Anna Janowska uzyskała ocenę kwalifikacji, z której wynika, że spełnia wymagania formalne do objęcia stanowiska asesora sądowego w wojewódzkim sądzie administracyjnym oraz wyróżnia się wysokim poziomem wiedzy w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej. Projekty orzeczeń i uzasadnień przygotowywane przez kandydatkę odpowiadają wymaganiom proceduralnym i prezentują wysoki poziom merytoryczny. Czynności asystenckie wykonywała dotychczas w różnorodnych sprawach, także o skomplikowanym stanie faktycznym lub prawnym. Uzasadnienia są zrozumiałe dla odbiorcy. Kandydatka ma dużą wiedzę z zakresu prawa podatkowego, orzecznictwa i literatury prawniczej. Kandydatka odpowiedzialnie podchodzi do wykonywania powierzonych zadań, dbając o ich merytoryczny poziom oraz terminowość ich realizacji.

5. Pani Małgorzata Król urodziła się w 1972 r. w Działdowie. Od 10 lutego 1997 r. do 31 maja 2005 r. była zatrudniona w pełnym wymiarze czasu w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, Oddział w Olsztynie, kolejno na stanowiskach: referenta, referenta ubezpieczeń, aprobanta, specjalisty, p.o. kierownika referatu, ponownie specjalisty oraz zastępcy naczelnika wydziału. W okresie od 10 lutego 1997 r. do 9 marca 1998 r. odbyła aplikację administracyjną uzyskując ocenę bardzo dobrą. W 1998 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Gdańskim również z oceną bardzo dobrą. Od 1 czerwca 2005 r. jest zatrudniona w pełnym wymiarze czasu w Izbie Administracji Skarbowej w Olsztynie (poprzednio Izba Skarbowa w Olsztynie), kolejno na stanowiskach komisarza skarbowego, starszego komisarza skarbowego oraz głównego specjalisty. Od 24 czerwca 2009 r. jest także członkiem Komisji Dyscyplinarnej I instancji dla Izby Skarbowej w Olsztynie oraz podległych urzędów skarbowych woj. warmińsko-mazurskiego i od 25 września 2013 r. pełni funkcję przewodniczącej tej Komisji. Kandydatka uzyskała stopień naukowy doktora nauk prawnych w dyscyplinie prawo, nadany jej uchwałą Senatu Akademii Leona Koźmińskiego z 13 grudnia 2012 r. na podstawie rozprawy doktorskiej pt. "Prawne gwarancje ochrony zobowiązanego w postępowaniu egzekucyjnym w administracji - fikcja czy rzeczywistość?". Od 1 września 2013 r. Pani Małgorzata Król jest również zatrudniona w pełnym wymiarze czasu na stanowisku adiunkta w Wyższej Szkole Informatyki i Ekonomii Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Olsztynie. W 2014 r. prowadziła zajęcia na podyplomowych studiach rachunkowości i finansów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Z dniem 13 marca 2017 r. Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie powołał ją na stanowisko Zastępcy Naczelnika Urzędu Skarbowego w Olsztynie. Kandydatka jest autorką lub współautorką licznych publikacji naukowych z zakresu prawa administracyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki postępowania zabezpieczającego i egzekucyjnego w administracji. Uczestniczyła także w kilku konferencjach naukowych z zakresu prawa publicznego. Systematycznie uczestniczy w szkoleniach zawodowych, których wykaz został przedstawiony przez kandydatkę w karcie zgłoszenia na wolne stanowisko asesorskie.

Pani Małgorzata Król uzyskała ocenę kwalifikacji, z której wynika, że spełnia wymagania formalne do objęcia stanowiska asesora sądowego w wojewódzkim sądzie administracyjnym. Przedstawione przez kandydatkę publikacje świadczą o tym, że specjalizuje się w dziedzinie egzekucji administracyjnej. Posiada dużą wiedzę prawniczą, którą z powodzeniem wykorzystuje w praktyce. Jest osobą twórczą, o własnych poglądach w dziedzinie, w której się specjalizuje. Jest bardzo dobrą kandydatką do objęcia stanowiska asesora sądowego. Poddane ocenie akty administracyjne opracowywane przez kandydatkę dotyczyły różnorodnej problematyki rozstrzyganej w postępowaniu egzekucyjnym w administracji. W każdej sprawie prawidłowo został ustalony stan faktyczny oraz wyjaśnione istotne zagadnienia prawne. Uzasadnienia sporządza w sposób przejrzysty, poprawną polszczyzną. Prezentują one wysoki poziom merytoryczny. Obowiązki służbowe wypełnia rzetelnie, odpowiedzialnie i terminowo.

6. Pani Joanna Kuch urodziła się w 1976 r. w Olsztynie. W 2000 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu z oceną dobrą. Od 1 października 2001 r. jest zatrudniona w pełnym wymiarze czasu w Izbie Administracji Skarbowej w Olsztynie (poprzednio Izba Skarbowa w Olsztynie), kolejno na stanowiskach: starszego inspektora, starszego komisarza skarbowego, kierownika II Oddziału Podatków Pośrednich i obecnie od 4 sierpnia 2008 r. radcy prawnego w wieloosobowym stanowisku pracy ds. obsługi prawnej. W okresie od 15 października 2001 r. do 31 października 2002 r. odbyła w Izbie Skarbowej w Olsztynie służbę przygotowawczą w służbie cywilnej. Po odbyciu aplikacji radcowskiej w latach 2004-2008, w maju 2008 r. złożyła egzamin radcowski z wynikiem pozytywnym. Uchwałą nr 84/VII/2008 Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Olsztynie z 11 czerwca 2008 r. została wpisana na listę radców prawnych. Aktem Prezesa Rady Ministrów kandydatka z dniem 1 października 2008 r. została mianowana urzędnikiem służby cywilnej. Od 27 kwietnia 2009 r. do 28 lutego 2017 r. była dodatkowo zatrudniona w wymiarze 1/2 czasu pracy na stanowisku radcy prawnego w Urzędzie Celnym w Olsztynie.

Pani Joanna Kuch uzyskała ocenę kwalifikacji, z której wynika, że ma bardzo dobre przygotowanie teoretyczne i zawodowe do objęcia stanowiska asesora sądowego w wojewódzkim sądzie administracyjnym. Doświadczenie praktyczne zdobyła przede wszystkim wykonując zawód radcy prawnego. Prowadziła sprawy z zakresu różnych dziedzin prawa, także o skomplikowanym stanie faktycznym lub prawnym. Skargi kasacyjne i odpowiedzi na skargi sporządza profesjonalnie. Zawierają one logiczną i wyczerpującą argumentację prawną, a nadto są zrozumiałe dla odbiorcy. Także opinie prawne opracowywane przez kandydatkę prezentują wysoki poziom merytoryczny. Obowiązki służbowe wykonuje rzetelnie, odpowiedzialnie i terminowo, w związku z tym daje rękojmię należytego wykonywania obowiązków asesorskich.

7. Pani Dorota Beata Lis-Staranowicz urodziła się 1973 r. w Sejnach. W 1997 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa Kanonicznego i Świeckiego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego z wynikiem dobrym. W okresie od 1 października 1996 r. do 22 listopada 1997 r. była zatrudniona w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, Oddział w Olsztynie na stanowisku starszego referenta. W latach 1997-1998 była zatrudniona na stanowisku asystenta radcy prawnego w Heximp sp. z o.o. z siedzibą w Olsztynie. Wiatach 1997-1998 pracowała również na stanowisku asystenta w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Olsztynie. W łatach 1998-2006 była zatrudniona na Wydziale Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracji Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, początkowo na stanowisku asystenta a od 2002 r. na stanowisku adiunkta. Uchwałą Rady Wydziału Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracji Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego z 19 lutego 2002 r., na podstawie rozprawy doktorskiej pt. "Niepołączalność (incompatibilitas) mandatu parlamentarnego w polskim prawie konstytucyjnym", uzyskała stopień naukowy doktora nauk prawnych w zakresie prawa. Od 2002 r. jest zatrudniona na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, na którym od stycznia 2015 r. pełni funkcję Kierownika Katedry Prawa Konstytucyjnego. Pełniła również funkcję prodziekana Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, a w latach 2012-2016 członka Senackiej Komisji Statutowej. Z dniem 1 listopada 2011 r. została zatrudniona na stanowisku eksperta do spraw legislacji w Biurze Analiz Sejmowych Kancelarii Sejmu (czynności służbowe wykonuje w wydziale postępowań przed Trybunałem Konstytucyjnym). Uchwałą Rady Wydziału Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracji Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II z 25 czerwca 2013 r. na podstawie oceny ogólnego dorobku naukowego i przedstawionej rozprawy habilitacyjnej pt. "Legitymizacja sądowej kontroli prawa w Stanach Zjednoczonych Ameryki" uzyskała stopień naukowy doktora habilitowanego nauk prawnych w zakresie prawa. Kandydatka systematycznie uczestniczy w szkoleniach i konferencjach naukowych, jest organizatorem krajowych i międzynarodowych konferencji naukowych oraz prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu prawa konstytucyjnego, sądownictwa konstytucyjnego i zasad ustroju politycznego państwa. Jest członkiem rady naukowej czasopisma "Studia Prawnoustrojowe". Brała również udział w stażach naukowych i stypendiach zagranicznych w Hiszpanii, Czechach, Portugalii i Słowacji. Nadto jest autorką licznych publikacji naukowych, w przeważającej mierze z zakresu prawa konstytucyjnego i projektów stanowisk Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej w postępowaniu przed Trybunałem Konstytucyjnym. Była również recenzentem w przewodach doktorskich oraz członkiem i sekretarzem komisji habilitacyjnych.

Recenzowała między innymi czasopisma: "Przegląd Sejmowy", "Studia Prawa Publicznego", "Studia Wyborcze" oraz "Studia Prawnoustrojowe". Była zastępcą redaktora serii naukowej "E monografie Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie". Zainicjowała nowy kierunek studiów na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie - "Administracja i cyfryzacja". Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Prawa Konstytucyjnego.

Pani Dorota Beata Lis-Staranowicz uzyskała ocenę kwalifikacji, z której wynika, że spełnia formalne wymogi do powołania na stanowisko asesora sądowego. Jako doktor habilitowany wyróżnia się wysokim poziomem wiedzy w dziedzinie administracji publicznej, prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa. Ma bardzo dobre przygotowanie teoretyczne do objęcia stanowiska asesora w wojewódzkim sądzie administracyjnym a przygotowanie praktyczne w dużym stopniu zapewnia jej praca w Kancelarii Sejmu. Zdaniem sędziego oceniającego kandydatka daje rękojmię należytego wykonywania zawodu na stanowisku asesora sądowego.

8. Pani Brygida Eliza Myszyńska-Guziur urodziła się w 1980 r. w Urszulinie. W 2004 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie z oceną dostateczną. Po odbyciu w latach 2004-2007 etatowej aplikacji sądowej w okręgu Sądu Okręgowego w Olsztynie, we wrześniu 2007 r. złożyła egzamin sędziowski z oceną dobrą. Od 21 stycznia 2008 r. jest zatrudniona w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Olsztynie na stanowisku asystenta sędziego. Po ukończeniu szkolenia dla asystentów sędziów, zorganizowanego w latach 2010-2012 w ramach sądownictwa administracyjnego, w związku z ukończoną aplikacją sądową została zwolniona z egzaminu końcowego. Jest współautorką dwóch publikacji naukowych z zakresu prawa karnego. Uczestniczyła w ogólnopolskiej konferencji na temat "Rola sądów w sprawach rodzinnych", na której przedstawiła referat pt. "Pozory zdrady jako przesłanka winy małżonka w rozkładzie pożycia małżeńskiego". Pani Brygida Eliza Myszyńska-Guziur została wpisana na listę radców prawnych prowadzoną przez Radę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Olsztynie. Uchwałą nr 44A/III/2011 Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Olsztynie z 28 lutego 2011 r., na wniosek kandydatki, zawieszono jej prawo do wykonywania zawodu radcy prawnego.

Pani Brygida Eliza Myszyńska-Guziur uzyskała ocenę kwalifikacji, z której wynika, że spełnia wymogi formalne do powołania na stanowisko asesora sądowego. Wyróżnia się wysokim poziomem wiedzy w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji państwowej. Kandydatka posiada bardzo dobre przygotowanie teoretyczne i zawodowe do objęcia stanowiska asesora sądowego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Olsztynie. Doświadczenie praktyczne związane ze stosowaniem prawa zdobyła wykonując od kilku lat obowiązki asystenta sędziego. Spostrzeżenia dokonane przez sędziego wizytatora na podstawie badanych dokumentów wskazują na rzetelny stosunek do wykonywanych obowiązków. Cechy osobiste kandydatki pozwalają pozytywnie prognozować godne i profesjonalne wykonywanie przez nią obowiązków asesora sądowego.

9. Pani Maja Dominika Pietrasik urodziła się w 1980 r. w Gdańsku. W 2004 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu z oceną bardzo dobrą. Od 1 października 2004 r. jest zatrudniona w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gdańsku, początkowo na stanowisku asystenta sędziego (w latach 2006- 2012 było to stanowisko specjalisty do spraw orzecznictwa - asystent sędziego), a obecnie, począwszy od kwietnia 2012 r., na stanowisku starszego asystenta sędziego. W październiku 2004 r. złożyła egzamin na urzędnika sądowego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gdańsku z wynikiem dobrym. W czerwcu 2006 r. ukończyła z wynikiem pozytywnym na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu studia podyplomowe w zakresie prawa podatkowego. Po ukończeniu szkolenia dla asystentów sędziów zorganizowanego w latach 2007-2009 w ramach sądownictwa administracyjnego, złożyła z oceną dobrą plus egzamin końcowy przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego. Jest współautorką publikacji pt. "Poradnik dobrych praktyk ochrony żuławskich zabytków".

Pani Maja Dominika Pietrasik uzyskała ocenę kwalifikacji, z której wynika, że spełnia wymogi formalne do powołania na stanowisko asesora sądowego. Jest osobą bardzo dobrze przygotowaną do wykonywania tego zawodu. Zdaniem sędziego oceniającego kandydatka posiada ugruntowaną i szeroką wiedzę prawniczą oraz potrafi ją stosować w praktyce. Sędzia wizytator wyraził pogląd, że jest bardzo dobrą kandydatką na stanowisko asesora sądowego.

10. Pani Aleksandra Racka urodziła się w 1979 r. w Braniewie. W 2003 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie w Białymstoku z oceną bardzo dobrą. Od 1 września 2003 r. do 30 kwietnia 2007 r. była zatrudniona w Izbie Skarbowej w Olsztynie, kolejno na stanowisku starszego referenta i inspektora. W okresie od 1 maja 2007 r. do 31 października 2011 r. była zatrudniona w Sądzie Okręgowym w Olsztynie na stanowisku asystenta sędziego. Od 1 listopada 2010 r. do 31 października 2011 r. pełniła funkcję pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie. Z dniem 1 listopada 2011 r. kandydatka została powołana przez Prezesa Rady Ministrów na stanowisko etatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie, w którym jest zatrudniona do chwili obecnej. Z oświadczenia kandydatki zamieszczonego w karcie zgłoszenia wynika, że po odbyciu aplikacji radcowskiej, w czerwcu 2011 r. złożyła z wynikiem pozytywnym egzamin radcowski. Zgodnie z oświadczeniem brała również udział w szkoleniach zawodowych organizowanych dla radców prawnych.

Pani Aleksandra Racka uzyskała ocenę kwalifikacji, z której wynika, że spełnia wymogi formalne do powołania na stanowisko asesora sądowego. Analiza zbadanych dokumentów wskazuje, że oceniana ma wiedzę prawniczą i doświadczenie w praktyce stosowania przepisów prawa administracyjnego, zarówno materialnego jak i procesowego. Rzetelnie wykonuje obowiązki zawodowe. Redagowane decyzje są przejrzyste i odnoszą się do wszystkich okoliczności sprawy, w szczególności zwięźle przedstawiają stan faktyczny, zawierają zwięzłe streszczenie decyzji organu pierwszej instancji, przedstawienie argumentów odwołania i logiczny przebieg rozumowania Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie rozpoznającego sprawę. Merytorycznej trafności rozstrzygnięć towarzyszy właściwy poziom argumentacji prawnej. W znaczącej większości decyzji poddanych analizie, w uzasadnieniach przywoływane było orzecznictwo Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz wojewódzkich sądów administracyjnych. Często w decyzjach odwoływano się także do literatury fachowej, przedstawiając stanowisko doktryny. Przywoływane orzecznictwo i literatura pozwalają stwierdzić, że opiniowana posiada wysoką znajomość prawa administracyjnego, orzecznictwa oraz literatury. Kandydatka ma duże doświadczenie zawodowe z zakresu stosowania prawa administracyjnego.

11. Pan Jakub Szczupakowski urodził się w 1979 r. we Włocławku. W 2001 r. ukończył wyższe studia zawodowe i uzyskał tytuł licencjata w zakresie administracji publicznej, obrotu i zarządzania nieruchomościami w Wyższej Szkole Humanistyczno-Ekonomicznej we Włocławku z oceną dostateczną plus. W latach 2002-2003 był stypendystą Uniwersytetu Bari we Włoszech w ramach programu Socrates-Erasmus. Następnie w 2003 r. ukończył dwuletnie studia magisterskie uzupełniające w zakresie administracji na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie z oceną dobrą. Od 12 stycznia 2004 r. do 11 maja 2004 r. był zatrudniony w Regionalnym Centrum Integracji Europejskiej we Włocławku na stanowisku specjalisty do spraw programów pomocowych z Unii Europejskiej. Od 1 marca 2005 r. jest zatrudniony w Izbie Administracji Skarbowej w Olsztynie (do 28 lutego 2017 r. Izba Skarbowa w Olsztynie), kolejno na stanowiskach starszego referenta w Wydziale Podatków Pośrednich, komisarza skarbowego i starszego komisarza skarbowego. W 2006 r. ukończył na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie dwusemestralne studia podyplomowe w zakresie audytu i kontroli wewnętrznej z oceną dobrą. W okresie od 21 kwietnia 2006 r. do 30 czerwca 2010 r. pełnił funkcję pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie. W 2014 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie z oceną dobrą plus. Decyzją nr 63/2009 z 14 października 2009 r. Komisji Rekrutacyjnej Akademii Leona Koźmińskiego został przyjęty na prawnicze seminarium doktoranckie, a decyzją Senatu tej Akademii z 17 stycznia 2013 r. został wszczęty jego przewód doktorski pt. "Dopuszczalność pomocy publicznej, a celowość udzielania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych". Nadto jest autorem publikacji naukowych, które w większości dotyczą prawa podatkowego. Kandydat organizował szkolenia dla pracowników urzędów skarbowych województwa warmińsko- mazurskiego oraz był uczestnikiem konferencji naukowych. Lista szkoleń i konferencji znajduje się w aktach postępowania nominacyjnego.

Pan Jakub Szczupakowski uzyskał ocenę kwalifikacji, z której wynika, że spełnia wymogi formalne do powołania na stanowisko asesora sądowego. Zdaniem sędziego wizytatora przebieg pracy, dążenie do pogłębiania wiedzy prawniczej oraz cechy osobowości predysponują kandydata do pełnienia urzędu na stanowisku asesora sądowego w wojewódzkim sądzie administracyjnym. Kwalifikacje kandydata zostały ocenione jako dobre plus.

12. Pani Kamila Teresa Warcaba urodziła się w 1978 r. w Morągu. W 2002 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu z oceną bardzo dobrą. W okresie od 1 kwietnia 2003 r. do 30 października 2004 r. była zatrudniona w DFM sp. z o.o. z siedzibą w Dobrym Mieście na stanowisku referenta do spraw transportu. W okresie od 2 listopada 2004 r. do 28 lutego 2006 r. pracowała na stanowisku referenta prawnego w Wojewódzkim Inspektoracie Ochrony Środowiska w Olsztynie. Od 1 marca 2006 r. do 30 września 2006 r. pracowała na stanowisku asystenta radcy prawnego w Kancelarii Radcy Prawnego Violetty Łojewskiej w Olsztynie. W latach 2006-2010 odbywała aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Olsztynie. W lipcu 2010 r. złożyła egzamin radcowski z wynikiem pozytywnym. W latach 2007-2013 r. pełniła funkcję pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu. Nadto od 24 sierpnia 2007 r. jest pozaetatowym członkiem Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie. Uchwałą nr 32/VIII/2010 Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Olsztynie z 26 sierpnia 2010 r. została wpisana na listę radców prawnych prowadzoną przez Radę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Olsztynie. Od października 2010 r. wykonuje zwód radcy prawnego w ramach indywidualnej kancelarii. Od 2016 r. jest członkiem Okręgowego Sądu Dyscyplinarnego Okręgowej Izby Radców Prawnych w Olsztynie. W czerwcu 2015 r. otrzymała od Dziekana Okręgowej Izby Radców Prawnych w Olsztynie podziękowania za aktywny udział w działalności pro bono samorządu radcowskiego. Prowadziła szkolenia dla pracowników jednostek pomocy społecznej z zakresu prawa administracyjnego. Kandydatka uczestniczy w szkoleniach organizowanych dla radców prawnych.

Pani Kamila Teresa Warcaba uzyskała ocenę kwalifikacji, z której wynika, że spełnia wymogi formalne do powołania na stanowisko asesora sądowego. Z przedłożonych opinii prawnych wynika, że świadczy ona pomoc prawną również na rzecz instytucji publicznych. Zdaniem sędziego oceniającego jest dobrym kandydatem do objęcia stanowiska asesora sądowego w wojewódzkim sądzie administracyjnym.

13. Przy podejmowaniu decyzji Krajowa Rada Sądownictwa kierowała się ocenami kwalifikacyjnymi oraz doświadczeniem zawodowym kandydatów.

Kandydatka przedstawiana z wnioskiem o powołanie zdobyła bogate doświadczenie zawodowe związane z praktycznym stosowaniem przepisów prawa. Posiada wysoki poziom wiedzy prawniczej w dziedzinie administracji publicznej, prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działalnością organów administracji publicznej. Uzyskała ocenę kwalifikacji, z której wynika, że posiada bardzo dobre przygotowanie teoretyczne i praktyczne do objęcia stanowiska asesora sądowego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Olsztynie. Od ponad dwudziestu lat wykonuje zawód radcy prawnego. W ramach tej działalności przede wszystkim zajmuje się obsługą organów podatkowych, często występując przed sądami administracyjnymi. W ocenie kwalifikacji dotyczącej pracy kandydatki zwrócono szczególną uwagę na wysoki poziom merytoryczny opracowywanych przez nią skarg kasacyjnych do Naczelnego Sądu Administracyjnego, odpowiedzi na skargi oraz opinii prawnych. Kandydatka jest zawsze bardzo dobrze przygotowana do rozpraw i w razie potrzeby podejmuje się merytorycznej polemiki odnoszącej się do stanu faktycznego lub prawnego sprawy. Legitymuje się również doświadczeniem zawodowym w sprawach o skomplikowanym stanie faktycznym lub prawnym. Nadto ma największe doświadczenie życiowe, ponieważ jest najstarszą osobą spośród zgłoszonych w konkursie. Kandydatka bardzo dobrze zaprezentowała się podczas rozmowy z zespołem członków Krajowej Rady Sądownictwa.

Pozostali kandydaci biorący udział w konkursie uzyskali pozytywne oceny kwalifikacji, z których wynika, że są bardzo dobrymi lub dobrymi kandydatami do objęcia stanowiska asesora sądowego w wojewódzkim sądzie administracyjnym. Każda z tych osób posiada stosunkowo duże doświadczenie zawodowe a niektórzy prowadzą dodatkowo działalność naukową lub publikacyjną. W ocenie Rady żadna z tych osób nie posiada jednak większego praktycznego doświadczenia zawodowego oraz życiowego w porównaniu z Panią Katarzyną Małgorzatą Górską, co miało istotny wpływ na wynik konkursu.

Rada uwzględniła także pozostałe materiały i informacje zgromadzone w sprawie, w tym między innymi opinie służbowe i rekomendacje, informacje dotyczące znajomości języków obcych oraz stopnia ich opanowania, liczbę i rodzaj publikacji naukowych, udział w konferencjach naukowych, szkoleniach zawodowych oraz programach naukowych.

Krajowa Rada Sądownictwa dokonując oceny zgłoszonych kandydatur uwzględniła również przedstawione powyżej oceny ze studiów i egzaminu zawodowego.

Krajowa Rada Sądownictwa wzięła również pod uwagę poparcie Kolegium Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie.

Podczas posiedzenia Kolegium Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie 26 kwietnia 2017 r. na kandydaturę:

- Pani Ewy Drozdowicz oddano 2 głosy "za" z mocą poparcia na poziomie 6 punktów, 2 głosy "przeciw" i 1 głos "wstrzymujący się",

- Pani Katarzyny Małgorzaty Górskiej oddano 4 głosy "za" z mocą poparcia na poziomie 16 punktów, 1 głos "przeciw" oraz nie oddano głosów "wstrzymujących się",

- Pani Agnieszki Grundas nie oddano głosów "za" i punktów poparcia, oddano 4 głosy "przeciw" i 1 głos "wstrzymujący się",

- Pani Anny Janowskiej oddano 4 głosy "za" z mocą poparcia na poziomie 18 punktów, nie oddano głosów "przeciw" oraz oddano 1 głos "wstrzymujący się",

- Pani Małgorzaty Król oddano 1 głos "za" z mocą poparcia na poziomie 2 punktów, 3 głosy "przeciw" oraz 1 głos "wstrzymujący się",

- Pani Joanny Kuch oddano 1 głos "za" z mocą poparcia na poziomie 2 punktów, 3 głosy "przeciw" oraz 1 głos "wstrzymujący się",

- Pani Doroty Beaty Lis-Staranowicz oddano 2 głosy "za" z mocą poparcia na poziomie 4 punktów, 2 głosy "przeciw" oraz 1 głos "wstrzymujący się",

- Pani Brygidy Elizy Myszyńskiej-Guziur oddano 2 głosy "za" z mocą poparcia na poziomie 2 punktów, 1 głos "przeciw" oraz 2 głosy "wstrzymujące się",

- Pani Mai Dominiki Pietrasik oddano 2 głosy "za" z mocą poparcia na poziomie 7 punktów, 1 głos "przeciw" oraz 2 głosy "wstrzymujące się",

- Pani Aleksandry Rackiej oddano 2 głosy "za" z mocą poparcia na poziomie 2 punktów, 2 głosy "przeciw" oraz 1 głos "wstrzymujący się",

- Pana Jakuba Szczupakowskiego oddano 1 głos "za" z mocą poparcia na poziomie 1 punktu, 2 głosy "przeciw" oraz 2 głosy "wstrzymujące się",

- Pani Kamili Teresy Warcaby nie oddano głosów "za" i punktów poparcia, oddano 4 głosy "przeciw" i 1 głos "wstrzymujący się".

Największą liczbę głosów poparcia Kolegium Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie otrzymały ex aequo kandydatka przedstawiana z wnioskiem o powołanie oraz Pani Anna Janowska. Rada miała na uwadze okoliczność, że Pani Anna Janowska otrzymała o 2 punkty poparcia więcej, jednakże za wyborem Pani Katarzyny Małgorzaty Górskiej przemawiała odbyta aplikacja radcowska i złożony egzamin radcowski, a także większe doświadczenie zawodowe i życiowe. Pozostałe kandydatury uzyskały mniejszą liczbę głosów "za" oraz punktów poparcia.

O przedstawieniu Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej kandydatury Pani Katarzyny Małgorzaty Górskiej zadecydował całokształt (łącznie ocenionych) okoliczności przedmiotowej sprawy, w szczególności odbyta aplikacja radcowska i złożony egzamin radcowski, wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobyte na stanowisku radcy prawnego w organach podatkowych i innych organach administracji publicznej, największe doświadczenie życiowe, pozytywna ocena kwalifikacji, z której wynika, że jest bardzo dobrym i doświadczonym kandydatem na stanowisko asesora sądowego w wojewódzkim sądzie administracyjnym, wysoki poziom wiedzy z zakresu prawa administracyjnego i dziedzin prawa związanych z administracją publiczną oraz wysokie poparcie Kolegium Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie.

W ocenie Rady pozostałe kandydatury, na podstawie ocenionych łącznie materiałów zgromadzonych wtoku postępowania nominacyjnego, posiadają niższe kwalifikacje do objęcia stanowiska asesora w wojewódzkim sądzie administracyjnym w porównaniu z kandydatką przedstawianą z wnioskiem o powołanie.

Podkreślenia wymaga, że Rada zestawiając kandydaturę przedstawioną z wnioskiem o powołanie z kandydaturą Pani Anny Janowskiej, która również została bardzo wysoko oceniona w toku niniejszego postępowania nominacyjnego, uznała, że za wyborem Pani Katarzyny Małgorzaty Górskiej przemawia odbyta aplikacja radcowska, złożony egzamin radcowski, który jest państwowym egzaminem zawodowym, a także to, że jest pracownikiem samodzielnym wykonującym od wielu lat zawód radcy prawnego. Jej przygotowanie zawodowe stanowi gwarancję należytego wykonywania obowiązków na stanowisku asesora w wojewódzkim sądzie administracyjnym. Pani Anna Janowska jest asystentem sędziego a więc jej stanowisko pracy nie ma samodzielnego charakteru. Nadto nie odbyła ona żadnej aplikacji i nie złożyła egzaminu zawodowego. Rada uwzględniła okoliczność, że Pani Anna Janowska podjęła studia doktoranckie, jednakże jest dopiero na etapie przygotowywania rozprawy doktorskiej.

Rada mając do obsadzenia jedno wolne stanowisko asesorskie zobowiązana była dokonać wyboru kandydata spośród dwunastu bardzo dobrych lub dobrych kandydatów, co uczyniła stosując kryteria ustawowe.

W trakcie głosowania na posiedzeniu Krajowej Rady Sądownictwa 7 czerwca 2017 r. na kandydaturę:

- Pani Ewy Drozdowicz nie oddano głosów "za" i głosów "przeciw", oddano 14 głosów "wstrzymujących się", w rezultacie czego kandydatura ta nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pani Katarzyny Małgorzaty Górskiej oddano 6 głosów "za", nie oddano głosów "przeciw" i oddano 8 głosów "wstrzymujących się", w rezultacie czego kandydatura ta nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pani Agnieszki Grundas nie oddano głosów "za", oddano 1 głos "przeciw" i 13 głosów "wstrzymujących się", w rezultacie czego kandydatura ta nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pani Anny Janowskiej oddano 5 głosów "za", nie oddano głosów "przeciw" i oddano 9 głosów "wstrzymujących się", w rezultacie czego kandydatura ta nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pani Małgorzaty Król nie oddano głosów "za" i głosów "przeciw", oddano 14 głosów "wstrzymujących się", w rezultacie czego kandydatura ta nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pani Joanny Kuch nie oddano głosów "za" i głosów "przeciw", oddano 14 głosów "wstrzymujących się", w rezultacie czego kandydatura ta nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pani Doroty Beaty Lis-Staranowicz nie oddano głosów "za" i głosów "przeciw", oddano 14 głosów "wstrzymujących się", w rezultacie czego kandydatura ta nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pani Brygidy Elizy Myszyńskiej-Guziur nie oddano głosów "za" i głosów "przeciw", oddano 14 głosów "wstrzymujących się", w rezultacie czego kandydatura ta nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pani Mai Dominiki Pietrasik nie oddano głosów "za" i głosów "przeciw", oddano 14 głosów "wstrzymujących się", w rezultacie czego kandydatura ta nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pani Aleksandry Rackiej nie oddano głosów "za" i głosów "przeciw", oddano 14 głosów "wstrzymujących się", w rezultacie czego kandydatura ta nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pana Jakuba Szczupakowskiego nie oddano głosów "za", oddano 1 głos "przeciw" oraz 13 głosów "wstrzymujących się", w rezultacie czego kandydatura ta nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pani Kamili Teresy Warcaby nie oddano głosów "za", oddano 1 głos "przeciw" oraz 13 głosów "wstrzymujących się", w rezultacie czego kandydatura ta nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów.

W związku z tym, że żaden z kandydatów nie uzyskał w pierwszym głosowaniu bezwzględnej większości głosów, Rada, na podstawie § 12 ust. 4 pkt 1 regulaminu szczegółowego trybu działania Krajowej Rady Sądownictwa stanowiącego załącznik do uchwały nr 125/2015 Krajowej Rady Sądownictwa z 6 lutego 2015 r. w sprawie szczegółowego trybu działania Krajowej Rady Sądownictwa (M.P. poz. 304 ze zm.) - dalej zwanego "regulaminem", przeprowadziła ponowne głosowanie z udziałem dwóch kandydatek, na które oddano największą liczbę głosów "za".

Podczas ponownego głosowania na kandydaturę:

- Pani Katarzyny Małgorzaty Górskiej oddano 7 głosów "za", nie oddano głosów "przeciw" i oddano 7 głosów "wstrzymujących się", w rezultacie czego kandydatura ta nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pani Anny Janowskiej oddano 5 głosów "za", nie oddano głosów "przeciw" i oddano 9 głosów "wstrzymujących się", w rezultacie czego kandydatura ta nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów.

Także podczas ponownego głosowania żadna z kandydatek nie uzyskała bezwzględnej większości głosów, w związku z tym Rada, na podstawie § 12 ust. 6 regulaminu, przeprowadziła dodatkowe głosowanie nad kandydaturą Pani Katarzyny Małgorzaty Górskiej.

W trakcie dodatkowego głosowania na kandydaturę Pani Katarzyny Małgorzaty Górskiej oddano 9 głosów "za", nie oddano głosów "przeciw" i oddano 5 głosów "wstrzymujących się", w rezultacie czego kandydatura ta uzyskała wymaganą bezwzględną większość głosów.

Mając na uwadze wyniki głosowania, Krajowa Rada Sądownictwa postanowiła jak na wstępie.

POUCZENIE

Od uchwały Krajowej Rady Sądownictwa uczestnik postępowania może odwołać się do Sądu Najwyższego z powodu sprzeczności uchwały Rady z prawem. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Przewodniczącego Rady w terminie dwutygodniowym od doręczenia uchwały z uzasadnieniem. Do postępowania przed Sądem Najwyższym stosuje się przepisy Kodeksu postępowania cywilnego o skardze kasacyjnej, przy czym nie stosuje się art. 871 k.p.c. (art. 44 ust. 1 - 3 ustawy z dnia 12 maja 201 Ir. o Krajowej Radzie Sądownictwa; Dz.U. z 2016 r., poz. 976 ze zm.).