Protokół IV Zwyczajnego Posiedzenia Zarządu Krajowej Reprezentacji Doktorantów VIII Kadencji.

Akty korporacyjne

KRD.2013.5.25

Akt nieoceniany
Wersja od: 25 maja 2013 r.

PROTOKÓŁ
ZWYCZAJNEGO POSIEDZENIA ZARZĄDU KRAJOWEJ REPREZENTACJI DOKTORANTÓW VIII KADENCJI
z dnia 25 maja 2013 r.

IV Zwyczajne Posiedzenie

Zarządu KRD

VIII Kadencji

Data25 maja 2013r.
Godzina rozpoczęcia9.00
MiejsceSopot
ProwadzącyWiceprzewodnicząca KRD - mgr Anna MrozowskaTyp spotkaniaotwarte
ProtokolantCzłonek Zarządu KRD - mgr Karina NowakZakres czasowy9.00-16.00
UczestnicyWładze statutoweZarząd: Anna Mrozowska, Damian Dudała, Dominik Walczak, Karina Nowak

Komisja Rewizyjna:, Wojciech Cichoń, Jarosław Kłodziński, Bartłomiej Ferra

GościeDominik Bień, Jacek Frost, Przemysław Kitowski, Alicja Puścian, Krzysztof Budka, Krzysztof Zawadzki, Bartek Rachwał, Aleksandra Szreniawa-Sztajnert, Wojciech Wyszyński, Marcin Dokowicz
Prosimy o zapoznanie się z:
Prosimy przynieść:
L.p.Porządek obradPrelegentUwagi
1.Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie kworumAnna Mrozowska
2.Przyjęcie porządku obrad
3.Powołanie Komisji Skrutacyjnej
4.Informacje PrzewodniczącegoAnna Mrozowska
5.Informacje bieżące
6.Prezentacja na temat działalności Rady SD PANAlicja Puścian
7.Projekt "Mediacje Akademickie" - obecne działaniaDamian Dudała
8.Działania na rzecz integracji doktorantów w zakresie sportuDamian Dudała
9.Rzecznik Praw Doktoranta - dyskusjaAnna Mrozowska, Wojciech
Wyszyński
10.Konkurs na logotyp KRD - rozpoczęcie konkursu, kryteria, terminy
11.Informacje Komisji RewizyjnejWojciech Cichoń
12.Wolne wnioski
13.Zamknięcie obradAnna Mrozowska
14.
Pozostałe informacje
Lista obecności
ZarządPodpisUwagi
1.Anna Mrozowska
2.Damian Dudała
3.Dominik Walczak
4.Karina Nowak
5.
6.
7.
Komisja Rewizyjna
1.Wojciech Cichoń
2.Jarosław Kłodziński
3.Bartłomiej Ferra
4.
Goście
1.Dominik BieńRGNSW
2.Jacek FrostPolitechnika Gdańska
3.Przemysław Kitowski,Politechnika Gdańska
4.Alicja PuścianKomisja ds. PAN
5.Krzysztof BudkaPełnomocnik ds. współpracy z samorządami
6.Krzysztof ZawadzkiPełnomocnik ds. Uniwersytetów
7.Bartek RachwałKomisja ds. PAN
8.Aleksandra Szreniawa- Sztajnert,PDUT
9.Wojciech Wyszyński,Komisja Prawna
10.Marcin DokowiczUAM Poznań
11.
12.
13.
14.
Realizacja Porządku obrad
PunktTemat
1.Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie kworum
Anna Mrozowska rozpoczęła posiedzenie i stwierdziła kworum
2.Przyjęcie porządku obrad
Przyjęto porządek obrad
3.Powołanie Komisji Skrutacyjnej
Powołano komisję skrutacyjną w składzie:

1. Krzysztof Budka

2. Bartłomiej Ferra - przewodniczący

3. Aleksandra Szreniawa-Sztajnert

4.Informacje Przewodniczącego
1. Zmiana numeru REGON - 145989820

2. Zalecenia Komisji Rewizyjnej dotyczące:

* Numerów pism wychodzących przyjmuje się następującą numeracje rzymską: I - przewodniczący, II - wiceprzewodniczący, III -sekretarz, IV - reszta

* Delegacji - należy dostarczyć bilety w terminie do 14 dni, termin ten upływa z dniem wpłynięcia dokumentacji do biura KRD.

3. Posiedzenie RGSW z dnia 16 maja 2013 roku - podsumowanie:

Podczas posiedzenia odbyła się dyskusja dotycząca popularyzacji nauki w Polsce, przyjęto również sprawozdanie finansowe z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

4. Pismo ws. ulg w komunikacji miejskiej w Warszawie - ulgi dla doktorantów będą obowiązywały do 30 roku życia

5. Wydatki - biuro KRD:

1. Zakupiono rolety okienne.

2. Planuje się zakup drzwi wejściowych wewnątrz klatkowe

5.Informacje bieżące
Wiceprzewodnicząca - mgr Anna Mrozowska

1. Dokonała otwarcia V Środowiskowej Konferencji Doktorantów.

2. Przekazała informację dotyczącą rekrutacji ekspertów doktoranckich do Polskiej Komisji Akredytacyjnej, która odbyła się 19 czerwca br.. przyjęto 3 osoby. Druga rekrutacja na ekspertów PKA ds. doktoranckich została ogłoszona, termin nadsyłania CV mija z dniem 13 czerwca br. Informacja o ekspertach PKA ds. doktoranckich pojawi się w biuletynie.

3. Konferencja Finansowa Pomoc Materialna dla Doktorantów w Warszawie - zostanie odwołana. Przewodniczący po powrocie do kraju skontaktuje się z Jackiem Pakułą w sprawie wystąpienia przedstawiciela KRD, jako prelegenta - Damiana Dudały i udzielenia patronatu konferencji organizowanej przez UMK Toruń w dniach 17-19 czerwca 2013r.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - mgr Wojciech Cichoń

Podsumowanie posiedzenia Konferencji Rektorów Uniwersytetów Polskich, które odbyło się w

dniach: 22-24 maja br.: dyskusja z Panią Prof. Nałęcz:

1. Nie będą wymagane konkursy w przypadku przedłużenie umów o pracę nauczycielom akademickim.

2. Urlop habilitacyjny zostanie przywrócony, zmiana będzie dotyczyła obowiązkowego wyjazdu do innego ośrodka naukowego celem prowadzenia badań naukowych.

3. Dyskusja z Panią Prof. Darią Lipińską - Nałęcz ws. zmiany ośrodków wiodących KNOW.

4. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego będzie prowadziło badania dotyczące losów absolwentów - zadanie obecnie realizują Uczelnie.

Członek Zarządu - mgr Dudała Damian

1. Przedstawił wyniki naboru do Zespołu roboczego ds. doktorantów z niepełnosprawnością, Na podstawie nadesłanych CV i esejów wyłoniono dwie osoby: mgr Wojciech Figiel, doktorant Wydziału Lingwistyki Stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim, pełnomocnik Zarządu Doktorantów Uniwersytetu Warszawskiego ds. doktorantów niepełnosprawnych; mgr Agnieszka Król, doktorantka w Zakładzie Problemów Ludnościowych Instytutu Socjologii, Wydziału Filozoficznego oraz uczestniczka programu interdyscyplinarnych studiów doktoranckich Społeczeństwo - Technologie - Środowisko na Uniwersytecie Jagiellońskim. Najbliższe spotkanie Zespołu odbędzie się w Warszawie.

2. Udział w komisjach Sejmowych

3. Plan działań Ministerstwa Spraw Zagranicznych - dla młodych naukowców z niepełnosprawnością - zaproszenie KRD jako konsultanta w projekcie.

6.Prezentacja na temat działalności Rady SD PAN (ref. Alicja Puścian)
1. Studia Doktoranckie w PAN
PAN - działalność nastawiona głównie na naukę. PAN posiada ponad 100 jednostek naukowych, muzea, stacje badawcze. Struktura PAN. Wydziały gromadzą w sobie Wydziały: V wydziałów. I wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych: 14 instytutów, II wydział Nauk Biologicznych i Rolniczych, największy w Polsce - 19 instytutów, V wydział Nauk Medycznych - 5 instytutów (najmniejszy), II wydział Nauk Ścisłych i Nauk o Ziemi - 18 instytutów, IV Wydział Nauk Technicznych - 13 instytutów. Wydział

2. Liczba instytutów w poszczególnych miastach Polski:

* Warszawa -38
* Kraków -11
* Gdańsk - 2
* Łódź-3
* Wrocław - 4
* Kielce -1
* Lublin - 1
* Poznań - 5
* Sopot -1
3. Różnica pomiędzy doktorantem PAN a doktorantem:
Studia doktoranckie PAN są prowadzone przez konkretny instytut lub środowiskowe- prowadzone w kolaboracji z innymi instytutami lub uczelniami.

4. Problemy doktorantów PAN:

* brak możliwości ubiegania się o stypendium MNiSW, stypendia projakościowe, stypendia projakościowe w jednostkach posiadających status KNOW, obowiązek uczestnictwa w zajęciach dydaktycznych przy jednoczesnym braku jakiegokolwiek dofinansowania instytutów PAN na ten cel ze str. MNiSW - brak dotacji na studenta/doktoranta, trudności w uzyskaniu finansowania dla Samorządu Doktorantów PAN na szczeblu centralnym oraz często instytutowym, do października 2012 roku brak wsparcia z Funduszu Pomocy Materialnej dla doktorantów PAN.

* Statutowe obowiązki SD PAN: działanie na rzecz pozytywnych zmian w sytuacji doktorantów PAN oraz przestrzeganie ich praw; integracja doktorantów PAN; organizacja wzajemnej współpracy i pomocy.

5. Organy PAN - zebranie ogólne - 1 delegat z każdego instytutu PAN. Organy RSD PAN: Rada Samorządu Doktorantów i Przewodniczący:

* Wiceprzewodniczący - Grzegorz Rutkowski - I Wydział

* Przewodnicząca - Alicja Puścian - II Wydział

* Sekretarz - Adam Strzęp - III Wydział

* Członek RSD PAN Krzysztof Krawiec - IV Wydział

* Członek RSD PAN Aleksandra Man-Kupisińska - V wydział

* Pełnomocnicy Rady SD PAN:

* Pełnomocnik ds. konkursu na najbardziej pro-doktorancki instytut PAN - Marysia Kawalec

* Pełnomocnicy ds. ankiet: Marcin Kamiński, Marcin Magnus

* Pełnomocnicy ds. współpracy konferencji Stypendia z funduszu pomocy materialnej dla doktorantów PAN: Joanna Kowalska,

* Komisja Prawna przy Radzie SD PAN: Stanisław Paruch, Mateusz Grochowiski - Przewodniczący, Szymon Zaręba

Rada SD PAN -kontakty:

* aleksandra.man@iitd.pan.wroc.pl

* a.puscian@nencki.gov.pl

* a.strzep@int.pan.wroc.pl

* grzegorz_rutkowski@vp.pl

* k.krawiec@min-pan.krakow.pl 6. SD PAN w kontekście prawnym:

* Art. 202 ustawy PoSW pkt. 2 Organy samorządu studenckiego są wyłącznym reprezentantem ogółu studentów uczelni.

* RSD PAN posiada profil facebook.

7.Projekt "Mediacje Akademickie" - obecne działania (ref. D. Dudała)
1. Szkoła Mediacji Akademickich - program będzie realizowany w wymiarze 75 godzin: 60 godzin prowadzonych przez trenerów Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Zawodowych Mediatorów, 10 godzin D. Dudała, 5 godzin - Sędzia Sądu Okręgowego (prawdopodobnie z Krakowa).

2. Realizacja planowana jest na przełom wrzesień/październik weekendowo (3 weekendy).

3. Szkoła Mediacji Akademickich będzie składała się z trzech profili: teoretycznego, praktycznego i badawczego.

4. Podanie przykładowego programu. 60 godzin - stacjonarnie w Warszawie w formie warsztatów, 15 godzin za pomocą platformy. Koszt jednostkowy na chwilę obecną udziału w szkoleniu wynosi 950 zł. brutto (bez kosztów wyżywienia, podróży i noclegu). 10 stycznia br. został złożony projekt do Przewodniczącego KRD z prośbą o możliwość dofinansowania projektu, co nie uzyskało poparcia ministerstwa.

5. Kolejnym źródłem dofinansowania jest KRASP -pismo ws. spotkania w celu uzyskania dofinansowania przedsięwzięcia.

6. Absolwenci uzyskają certyfikat specjalizacji mediacji akademickich

7. Organizatorami Szkoły Mediacji Akademickich będą: KRD i Ogólnopolskie Stowarzyszenie Zawodowych Mediatorów

8.Działania na rzecz integracji doktorantów w zakresie sportu (ref. D. Dudała)
1. Organizacja ogólnopolskiego turnieju piłki siatkowej - poparcie inicjatywy przez Krzysztofa Zawadzkiego oraz Krzysztofa Budkę oraz Karinę Nowak.

2. Trwała dyskusja dotycząca dyscypliny sportu, ostatecznie podjęto decyzję o pierwotnie zaproponowanej piłce siatkowej.

3. Szczegóły dot. organizacji zostaną podjęte na grupie google.

9.Rzecznik Praw Doktoranta - dyskusja (ref. A. Mrozowska, W. Wyszyński)
1. Anna Mrozowska - obecnie toczą się trzy sprawy: dotyczące regulaminu Samorządu Doktorantów, stypendiów dla doktorantów.

2. Uregulowanie funkcji Rzecznika Praw Doktoranta - opracowanie regulaminu funkcjonowania rzecznika korzystając z ustawy o rzeczniku praw obywatelskich. Podjęcie decyzji o pełnieniu funkcji przez Rzecznika przez Zwyczajny Zjazd.

3. Osoba Rzecznika powinna być związania opinią prawną przez Komisję Prawną przy KRD.

4. Poddano pod głosowanie powołanie funkcji Rzecznika Praw Doktoranta i opracowanie regulaminu jego funkcjonowania.

Głosowanie: Tak-4

Nie-0

Wstrzymuje się - 0

10.Konkurs na logotyp KRD - rozpoczęcie konkursu, kryteria, terminy
1. Dominik Walczak - połączenie konkursu na logotyp KRD i PRODOC.

2. Podjęcie uchwały na Zwyczajnym Zjeździe w celu zatwierdzenia nowego logotypu.

3. Przyzwolenie członkom KRD pracy na starym logotypie i szacie graficznej obowiązującej.

4. Dyskusja nad logotypem (rozpoznawalność, zmiany): Dokowicz Marcin, Dominik Walczak,

Paula Pałuba.

11.Informacje Komisji Rewizyjnej (ref. W. Cichoń)
Raport pokontrolny Komisji Rewizyjnej:

1. Należy stosować numery rzymskie w pismach wychodzących:

I -przewodniczący

II - wiceprzewodniczący

III -sekretarz

IV - reszta

2. Delegacji - należy dostarczyć bilety w terminie do 14 dni, termin ten upływa z dniem wpłynięcia dokumentacji do biura KRD.

3. Administrator strony powrót Damian Dudała do loginu: admin@krd.org.pl - skrzynka została usunięta, aby zwolnić miejsce dla innych kont. Po zmianie serwera i usługodawcy poczty zostanie założona nowa.

4. Przesłanie skanu decyzji o przedłużeniu decyzji do 30 września br.

5. Pisma wychodzące z biura - obowiązuje nowy adres biura: ul. Koszykowa 60/62.

6. Sekretarz KRD powinien wydrukować formatkę podpisu przed każdym zarządem.

7. Komisja Prawna zobowiązana jest przygotować rejestr wydanych opinii prawnych.

8. Osoby zapisujące się na zarząd zobowiązane są przybyć na obrady.

Poddano głosowaniu w sprawie: nieuzasadnionej nieobecności uczestnika posiedzenia Zarządu KRD, skutkującej poniesieniem kosztów uczestnictwa uczestnika w posiedzeniu Zarządu KRD przez jego organizatora. Głosowanie: Tak-4 Nie-0

Wstrzymuje się - 0

Podjęto uchwałę ws. nieuzasadnionej nieobecności uczestnika posiedzenia Zarządu KRD, skutkującej poniesieniem kosztów uczestnictwa uczestnika w posiedzeniu Zarządu KRD przez jego organizatora, uczestnik traci prawo do zwolnienia z opłat uczestnictwa w kolejnych posiedzeniach Zarządu KRD.

Za nieuzasadnioną nieobecność uważa się niestawiennictwo zarejestrowanego uczestnika na posiedzeniu Zarządu KRD, z wyłączeniem niestawiennictwa:

1. o którym uczestnik poinformował Przewodniczącego KRD lub organizatora na 7 dni przed planowanym posiedzeniem, lub

2. spowodowanego udokumentowanym przypadkiem natury siły wyższej, w szczególności choroby.

9. Brak protokołu z kwietniowego Zarządu

10. Dyskusja na temat odwołania sekretarza mgr Tomasza Marcina Wrony z pełnienia funkcji
12.Wolne głosy, wnioski
1. Alicja Puścian - PROPAN i PRODOC - połączenie konkursów oraz ustalenie nazwa konkursu dla doktorantów PAN - potwierdzenie propozycji nazwy PROPAN

2. Dominik Walczak - Konferencja Samorządność doktorancka w Polsce - rozwój, funkcjonowanie, perspektywy, Gdańsk 26-28 czerwca br. -przekazanie informacji praz terminów związanych z rejestracją uczestników konferencji

3. Zarząd - termin posiedzenia lipcowego Zarząd ustalono na dzień 28 lipca br.

4. Karina Nowak - podsumowała pierwsze warsztaty szkoleniowe z zakresu finansowania nauki i ochrony własności intelektualnej w Toruniu.

5. Łapiński Sławomir - podziękował za wsparcie przy zniżkach dla doktorantów z Warszawy

6. Alicja Puścian- poprosiła o włączenie PAN do listy mailinowej.

13.Zamknięcie obrad
Anna Mrozowska zakończyła posiedzenie
Inne problemy poza porządkiem obrad
Zamknięcie obrad
Krótkoterminowy plan działań
Zadania do zrealizowaniaOdpowiedzialnośćOczekiwane rezultaty
1.Osoba odpowiedzialna:
Termin realizacji:
1.Osoba odpowiedzialna:
Termin realizacji:
3.Osoba odpowiedzialna:
Termin realizacji:
4.Osoba odpowiedzialna:
Termin realizacji:
5.Osoba odpowiedzialna:
Termin realizacji:
6.Osoba odpowiedzialna:
Termin realizacji:
Notatki Komisji Skrutacyjnej

/ głosowania nad przyjęciem uchwał KRD

Uchwała

(nr, tytuł, nr załącznika)

GłosowanieUwagi
1.Uchwała nr 11/2013

W przypadku nieuzasadnionej nieobecności uczestnika posiedzenia Zarządu KRD, skutkującej poniesieniem kosztów uczestnictwa uczestnika w posiedzeniu Zarządu KRD przez jego organizatora, uczestnik traci prawo do zwolnienia z opłat uczestnictwa w kolejnych posiedzeniach Zarządu KRD.

Załącznik nr 1

TAKNIEWSTRZYMUJĄCE
400
2.TAKNIEWSTRZYMUJĄCE
3.TAKNIEWSTRZYMUJĄCE
4.TAKNIEWSTRZYMUJĄCE

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Uchwała nr 11/2013

Zarządu Krajowej Reprezentacji Doktorantów

z dnia 25 maja 2013 r.

Działając na podstawie § 14 ust. 1 pkt. 4 Statutu Krajowej Reprezentacji Doktorantów z dnia 4 listopada 2011 r. Zarząd Krajowej Reprezentacji Doktorantów uchwala, co następuje:

§  1.
W przypadku nieuzasadnionej nieobecności uczestnika posiedzenia Zarządu KRD, skutkującej poniesieniem kosztów uczestnictwa uczestnika w posiedzeniu Zarządu KRD przez jego organizatora, uczestnik traci prawo do zwolnienia z opłat uczestnictwa w kolejnych posiedzeniach Zarządu KRD.
§  2.
Za nieuzasadnioną nieobecność uważa się niestawiennictwo zarejestrowanego uczestnika na posiedzeniu Zarządu KRD, z wyłączeniem niestawiennictwa:
1.
o którym uczestnik poinformował Przewodniczącego KRD lub organizatora na 7 dni przed planowanym posiedzeniem, lub
2.
spowodowanego udokumentowanym przypadkiem natury siły wyższej, w szczególności choroby.
§  3.
Utrata prawa do zwolnienia z opłat uczestnictwa w kolejnych posiedzeniach Zarządu KRD nie wyłącza uprawnienia do uczestnictwa w posiedzeniach Zarządu KRD.
§  4.
Niniejsza uchwała stanowi załącznik do protokołu z posiedzenia Zarządu Krajowej Reprezentacji Doktorantów w Sopocie z 25 maja 2013 r.