Protokół I Zwyczajnego Posiedzenia Zarządu IX Kadencji Krajowej Reprezentacji Doktorantów.

Akty korporacyjne

KRD.2014.1.25

Akt nieoceniany
Wersja od: 25 stycznia 2014 r.

PROTOKÓŁ
I ZWYCZAJNEGO POSIEDZENIA ZARZĄDU IX KADENCJI KRAJOWEJ REPREZENTACJI DOKTORANTÓW
z dnia 25 stycznia 2014 r.

DANE OGÓLNE:
MiejscowośćNiedzica
Data25.01.2014 r.
Godzina rozpoczęcia09:00
Czas trwania09:00 - 20:00
Typ spotkaniaObrady otwarte (Zarząd + zaproszeni Goście)
ProwadzącyPrzewodnicząca KRD - mgr inż. Marta Dendys
ProtokolantSekretarz KRD - mgr Katarzyna Kropielnicka
UczestnicyLista obecności - Załącznik nr 1
Porządek obradZałącznik nr 2

REALIZACJA PORZĄDKU OBRAD:

1.
Przywitanie zebranych przez Przewodniczącą KRD - mgr inż. Martę Dendys
2.
Wybór Komisji Skrutacyjnej (Głowanie nr 1 - Załącznik nr 3)
3.
Przyjęcie porządku obrad (Głowanie nr 2 - Załącznik nr 3)
4.
Sprawozdanie Przewodniczącej KRD za okres 01-25.01.2014 r. - Załącznik nr 4
5.
Omówienie zasad organizacji posiedzeń Zarządu w 2014 r. oraz funkcjonowania struktur KRD - Przewodnicząca KRD
*
7 posiedzeń Zarządu
*
Kwartalne sprawozdania Członków Zarządu oraz Pełnomocników
*
Kwartalny sprawozdawczy artykuł Członków Zarządu oraz Pełnomocników do Biuletynu KRD
6.
Sprawozdania Członków Zarządu KRD za okres 01-25.01.2014 r.
a)
mgr inż. Tomasz Dobosz - organizacja projektu szkoleń, nawiązywanie kontaktów, wybór prelegentów, opracowanie formuły szkoleń, wybór miast:

Szczecin, Gdańsk, Bydgoszcz, Lublin, Kraków, Kielce, Białystok, współpraca w projekcie z mgr Anną Walczak

b)
mgr Marcin Dokowicz - Załącznik nr 5
c)
mgr inż. Jagoda Kicielińska - Załącznik nr 6
d)
mgr Katarzyna Kropielnicka - podjęcie próby kontaktu z Damianem Dudałą w sprawie Newsletters i strony internetowej - brak kontaktu, pomoc mgr inż. Przemysława Rumianka w kwestiach strony internetowej i Newlettera, pomoc dla mgr. Marcina Dokowicza przy rekrutacji osób do Komisji Prawnej i zespołu prawnego Rzecznika Praw Doktoranta, stworzenie bazy uczelni, które posiadają wydziały prawa, rozsyłanie informacji konkursowych
e)
mgr inż. Przemysław Rumianek - Załącznik nr 7
f)
mgr Anna Walczak - tworzenie Łódzkiego Porozumienia Doktorantów, podjęcie próby uporządkowania tematu karty Multisport dla doktorantów wraz ze zdobyciem informacji na stronę internetową, pomoc w organizacji Turnieju Siatkówki, próby podjęcia kontaktu i utworzenia porozumienia doktorantów uczelni medycznych i dalsze perspektywy
7.
Powołanie Pełnomocnika ds. Uniwersytetów
*
Prezentacja kandydatury mgr Katarzyny Cikały (Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie)
*
Omówienie funkcjonowania Doktoranckiego Forum Uniwersytetów Polskich
*
Omówienie współpracy KRD z DFUP oraz zakresu obowiązków Pełnomocnika
*
Głosowanie (Głosowanie nr 3 - Załącznik nr 3) oraz powołanie (na mocy uchwały 1/2014) Pełnomocnika ds. Uniwersytetów
8.
Powołanie Zespołu Prawnego Rzecznika Praw Doktoranta
*
Przedstawienie przez mgr. Marcina Dokowicza oraz mgr inż. Jagodę Kicielińską przebiegu rekrutacji do Zespołu Prawnego RPD
*
Uzasadnienie wyboru oraz rekomendacja członków Zespołu Prawnego RPD
*
Głosowanie (Głosowanie nr 4 - Załącznik nr 3) oraz powołanie (na mocy uchwały 2/2014) Zespołu Prawnego RPD
9.
Omówienie planu działania Zespołu Prawnego RPD oraz Regulaminu
*
Szczegółowe omówienie przez mgr inż. Jagodę Kicielińską oraz mgr Annę Wilińską-Zelek Regulaminu RPD oraz zasad funkcjonowania Zespołu Prawnego RPD
*
Głosowanie (Głosowanie nr 5 - Załącznik nr 3) oraz przyjęcie (na mocy uchwały 3/2014) Regulaminu RPD (Załącznik nr 8)
10.
Powołanie Pełnomocnika ds. międzynarodowych
*
Przedstawienie przez mgr. Roberta Kiliańczyka dotychczasowej pracy grupy ds. międzynarodowych (Załącznik nr 9)
*
Omówienie przez mgr. inż. Marcina Styrnę planu działania grupy (Załącznik nr 8)
*
Głosowanie (Głosowanie nr 6 - Załącznik nr 3) oraz odwołanie (na mocy uchwały 4/2014) Pełnomocnika ds. międzynarodowych mgr inż. Klaudii Proniewskiej (Czopek)
*
Głosowanie (Głosowanie nr 7 - Załącznik nr 3) oraz powołanie (na mocy uchwały 5/2014) Pełnomocnika ds. międzynarodowych mgr. Roberta Kiliańczyka
11.
Powołanie Komisji Prawnej
*
Przedstawienie przez mgr. Marcina Dokowicza przebiegu rekrutacji do Komisji Prawnej
*
Uzasadnienie wyboru oraz rekomendacja członków Komisji Prawnej
*
Głosowanie (Głosowanie nr 8 - Załącznik nr 3) oraz zniesienie (na mocy uchwały 6/2014) dotychczasowej Komisji Prawnej
*
Głosowanie (Głosowanie nr 9 - Załącznik nr 3) oraz powołanie (na mocy uchwały 7/2014) Komisji Prawnej
12.
Dyskusja nt. nowelizacji ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym
*
Prowadzenie przez mgr. Marcina Dokowicza dyskusji nt. przygotowywanej opinii KRD dotyczącej ustawy PoSW oraz omówienie tematów: brak możliwości realizacji niektórych przepisów, ulgi dla doktorantów, uprawnienia do domów studenckich, uznanie stypendium doktoranckiego za dochód, ZUS a doktoranci, doktorant jako osoba kształcąca się
13.
Zmiana składu Komisji ds. Uczelni Technicznych
*
Prezentacja przez Przewodniczącą Porozumienia Doktorantów Uczelni Technicznych mgr inż. Aleksandrę Szreniawę-Sztajnert proponowanego składu Komisji ds. Uczelni Technicznych
*
Głosowanie (Głosowanie nr 10 - Załącznik nr 3) oraz uchwalenie (na mocy uchwały 8/2014) zmiany składu Komisji ds. Uczelni Technicznych
14.
Zmiana składu Komisji ds. PAN
*
Prezentacja przez Przewodniczącą Samorządu Doktorantów PAN mgr Alicję Puścian proponowanego składu Komisji ds. PAN
*
Głosowanie (Głosowanie nr 11 - Załącznik nr 3) oraz odwołanie (na mocy uchwały 9/2014) dotychczasowej Komisji ds. PAN
*
Głosowanie (Głosowanie nr 12 - Załącznik nr 3) oraz powołanie (na mocy uchwały 10/2014) Komisji ds. PAN
15.
Zmiana składu Komisji ds. PAN
*
Prezentacja przez Przewodniczącą Samorządu Doktorantów PAN mgr Alicję Puścian proponowanego składu Komisji ds. PAN
*
Głosowanie (Głosowanie nr 11 - Załącznik nr 3) oraz odwołanie (na mocy uchwały 9/2014) dotychczasowej Komisji ds. PAN
*
Głosowanie (Głosowanie nr 12 - Załącznik nr 3) oraz powołanie (na mocy uchwały 10/2014) Komisji ds. PAN
16.
Odwołanie niektórych pełnomocników
*
Głosowanie (Głosowanie nr 13 - Załącznik nr 3) oraz odwołanie (na mocy uchwały 11/2014) Pełnomocnika ds. współpracy z samorządami mgr. Krzysztofa Budki
*
Głosowanie (Głosowanie nr 14 - Załącznik nr 3) oraz odwołanie (na mocy uchwały 12/2014) Pełnomocnika ds. uczelni medycznych mgr. Tomasza Kubiaka
*
Głosowanie (Głosowanie nr 15 - Załącznik nr 3) oraz odwołanie (na mocy uchwały 13/2014) Pełnomocnika ds. osób z niepełnosprawnością mgr. Damiana Dudały
17.
Powołanie przedstawiciela KRD w Komisji Dyscyplinarnej ds. nauczycieli akademickich przy RGNiSW
*
Uzasadnienie przez mgr. Marcina Dokowicza konieczności powołania przedstawiciela KRD do Komisji Dyscyplinarnej oraz prezentacja kandydatury mgr Anny Wilińskiej-Zelek
*
Głosowanie (Głosowanie nr 16 - Załącznik nr 3) oraz powołanie (na mocy uchwały 14/2014) przedstawiciela KRD w Komisji Dyscyplinarnej ds. nauczycieli akademickich przy RGNiSW
18.
Powołanie Pełnomocnika ds. Uczelni Przyrodniczych i Rolniczych
*
Prezentacja kandydatury mgr inż. Macieja Sykuta (Uniwersytet Rolniczy w Lublinie)
*
Omówienie funkcjonowania Porozumienia Doktorantów Uczelni Rolniczych
*
Omówienie współpracy KRD z PDUR oraz zakresu obowiązków Pełnomocnika
*
Głosowanie (Głosowanie nr 17 - Załącznik nr 3) oraz powołanie (na mocy uchwały 15/2014) Pełnomocnika ds. Uczelni Przyrodniczych i Rolniczych
19.
Powołanie Pełnomocnika ds. Osób z niepełnosprawnością
*
Prezentacja przez Przewodniczącą KRD mgr inż. Martę Dendys kandydatury mgr. Wojciecha Figla wraz z uzasadnieniem
*
Głosowanie (Głosowanie nr 18 - Załącznik nr 3) oraz powołanie (na mocy uchwały 16/2014) Pełnomocnika ds. Osób z niepełnosprawnością
20.
Powołanie Pełnomocnika ds. Współpracy z biznesem
*
Prezentacja przez Przewodniczącą KRD mgr inż. Martę Dendys oraz mgr. inż. Przemysława Rumianka kandydatury mgr. inż. Sławomira Olejnika wraz z uzasadnieniem
*
Głosowanie (Głosowanie nr 19 - Załącznik nr 3) oraz powołanie (na mocy uchwały 17/2014) Pełnomocnika ds. Współpracy z biznesem
21.
Omówienie problemów oraz inicjatyw porozumień lokalnych
*
Wystąpienie Przewodniczącej Warszawskiego Porozumienia Doktorantów mgr inż. Adrianny Tarnowskiej i przedstawienie następujących tematów: bal doktoranta Warszawskiego Porozumienia Doktorantów, konferencja Model Funkcjonowania Studiów Doktoranckich, Karta Młodego Warszawiaka
*
Wystąpienie Przewodniczącej Porozumienia Doktorantów Uczelni Krakowa mgr. inż. Magdy Ziółkowskiej i wręczenie pamiątkowych dyplomów za udział w Pucharze Rektora AGH
22.
Omówienie przygotowania opracowania Diagnoza stanu studiów doktoranckich
*
Wystąpienie Przewodniczącej KRD mgr. inż. Marty Dendys, omówienie założeń oraz sposobów realizacji przygotowywanego dla MNiSW dokumentu Diagnoza stanu studiów doktoranckich
23.
Wolne wnioski i zakończenie obrad
*
W wolnych wnioskach krótka dyskusja nt. wyceny konkursów PRODOK i PROPAN
*
Zakończenie obrad przez Przewodniczącą KRD mgr. inż. Martę Dendys

INWENTARZ

(Załączniki, Głosowania, Uchwały)

ZAŁĄCZNIKI

Lp.Nazwa w ProtokoleDotyczyAutor
1Załącznik nr 1Lista obecnościMarta Dendys
2Załącznik nr 2Program Szczegółowy PosiedzeniaMarta Dendys
3Załącznik nr 3Protokół Komisji SkrutacyjnejDorota Wysok
4Załącznik nr 4Sprawozdanie z działalności Przewodniczącej KRDMarta Dendys
5Załącznik nr 5Sprawozdanie z działalności Członka ZarząduMarcin Dokowicz
6Załącznik nr 6Sprawozdanie z działalności Członka ZarząduJagoda Kicielińska
7Załącznik nr 7Sprawozdanie z działalności Członka ZarząduPrzemysław Rumianek
8Załącznik nr 8Regulamin RPDJagoda Kicielińska
9Załącznik nr 9Plan działania grupy ds. międzynarodowychRobert Kiliańczyk

GŁOSOWANIA

Lp.Nazwa w ProtokoleDotyczy
1Głosowanie nr 1Powołanie Komisji Skrutacyjnej
2Głosowanie nr 2Przyjęcie porządku obrad
3Głosowanie nr 3Powołanie pełnomocnika ds. Uniwersytetów mgr Katarzyny Cikały
4Głosowanie nr 4Głosowanie nad składem zespołu prawnego Rzecznika Praw Doktoranta
5Głosowanie nr 5Przyjęcie Regulaminu funkcjonowania RPD oraz zespołu prawnego RPD
6Głosowanie nr 6Odwołanie pełnomocnika ds. międzynarodowych mgr inż. Klaudii Proniewskiej
7Głosowanie nr 7Powołanie pełnomocnika ds. międzynarodowych mgr. Roberta Kiliańczyka
8Głosowanie nr 8Zniesienie Komisji Prawnej przy Zarządzie Krajowej Reprezentacji Doktorantów
9Głosowanie nr 9Głosowanie nad powołaniem Komisji Prawnej przy Zarządzie Krajowej Reprezentacji Doktorantów
10Głosowanie nr 10Głosowanie nad zmianą składu Komisji ds. uczelni technicznych
11Głosowanie nr 11Głosowanie nad zniesieniem Komisji ds. PAN
12Głosowanie nr 12Głosowanie nad powołaniem Komisji ds. PAN
13Głosowanie nr 13Odwołanie pełnomocnika ds. współpracy z samorządami mgr. Krzysztofa Budki
14Głosowanie nr 14Odwołanie pełnomocnika ds. uczelni medycznych mgr. Tomasza Kubiaka
15Głosowanie nr 15Odwołanie pełnomocnika ds. osób z niepełnosprawnością mgr. Damiana Dudały
16Głosowanie nr 16Powołanie przedstawiciela Krajowej Reprezentacji Doktorantów w Komisji Dyscyplinarnej ds. nauczycieli akademickich przy Radzie Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego mgr. Annę Wilińską-Zelek
17Głosowanie nr 17Powołanie pełnomocnika ds. uczelni przyrodniczych mgr. inż. Macieja Sykuta
18Głosowanie nr 18Powołanie pełnomocnika ds. osób z niepełnosprawnością mgr. Wojciecha Figla
19Głosowanie nr 19Powołanie pełnomocnika ds. współpracy z biznesem mgr. inż. Sławomira Olejnika

UCHWAŁY

Lp.Nazwa i numerDotyczy
1Uchwała 1/2014Powołanie Pełnomocnika ds. uniwersytetów mgr Katarzyny Cikały
2Uchwała 2/2014Powołanie składu zespołu prawnego Rzecznika Praw Doktoranta
3Uchwała 3/2014Zatwierdzenie Regulaminu funkcjonowania Rzecznika Doktoranta oraz zespołu prawnego Rzecznika Praw Doktoranta
4Uchwała 4/2014Odwołanie z funkcji Pełnomocnika ds. międzynarodowych mgr inż. Klaudii Proniewskiej
5Uchwała 5/2014Powołanie na Pełnomocnika ds. międzynarodowych mgr. Roberta Kiliańczyka
6Uchwała 6/2014Zniesienie Komisji Prawnej przy Zarządzie Krajowej Reprezentacji Doktorantów
7Uchwała 7/2014Powołanie Komisji Prawnej Krajowej Reprezentacji Doktorantów
8Uchwała 8/2014Zmiana składu Komisji ds. Uczelni Technicznych
9Uchwała 9/2014Zniesienie składu Komisji ds. PAN
10Uchwała 10/2014Powołanie składu Komisji ds. PAN
11Uchwała 11/2014Odwołanie z funkcji Pełnomocnika ds. współpracy z samorządami mgr. Krzysztofa Budki
12Uchwała 12/2014Odwołanie z funkcji Pełnomocnika ds. współpracy z uczelniami medycznymi mgr. Tomasza Kubiaka
13Uchwała 13/2014Odwołanie z funkcji Pełnomocnika ds. osób z niepełnosprawnością mgr. Damiana Dudały
14Uchwała 14/2014Powołanie przedstawiciela Krajowej Reprezentacji Doktorantów w Komisji Dyscyplinarnej ds. nauczycieli akademickich przy Radzie Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego mgr Anny Wilińskiej-Zelek
15Uchwała 15/2014Powołanie na Pełnomocnika ds. Uczelni Rolniczych i Przyrodniczych mgr. inż. Macieja Sykuta
16Uchwała 16/2014Powołanie na Pełnomocnika ds. osób z niepełnosprawnością mgr. Wojciecha Figla
17Uchwała 17/2014Powołanie na Pełnomocnika ds. współpracy z biznesem mgr. inż. Sławomira Olejnika

Regulamin Komisji ds. Doktorantów Polskiej Akademii Nauk przy Zarządzie Krajowej Reprezentacji Doktorantów

Postanowienia ogólne

§  1.
Komisja ds. Doktorantów Polskiej Akademii Nauk przy Zarządzie Krajowej Reprezentacji Doktorantów, zwana dalej Komisją, jest głosem doradczym Zarządu Krajowej Reprezentacji Doktorantów (KRD) w sprawach dotyczących doktorantów Polskiej Akademii Nauk, zwanych dalej doktorantami PAN.
§  2.
Komisja działa na podstawie Statutu Krajowej Reprezentacji Doktorantów, uchwały Zarządu Krajowej Reprezentacji Doktorantów z dnia 16 marca 2013 r. Nr 8/2013 oraz niniejszego regulaminu.
§  3.
Zarząd Krajowej Reprezentacji Doktorantów, w drodze uchwały, może upoważnić Komisję do bezpośredniego przedkładania stanowiska w imieniu Krajowej Reprezentacji Doktorantów w zakresie określonym w uchwale upoważniającej.

Zadania Komisji

§  4.
1.
Głównym zadaniem Komisji jest realizacja zadań dotyczących spraw doktorantów PAN, zlecanych przez Zarząd KRD,
2.
Komisja działa na rzecz doktorantów PAN,
3.
Współpraca z Radą Samorządu Doktorantów Akademii.
§  5.
Komisja realizuje zadania określone w § 4 w szczególności przez:
a)
Opiniowanie w porozumieniu z Zarządem Krajowej Reprezentacji Doktorantów projektów aktów prawnych dotyczących spraw doktorantów PAN,
b)
Przedstawianie stanowiska Komisji na posiedzeniach Zarządu Krajowej Reprezentacji Doktorantów.

Członkowstwo w Komisji

§  6.
Utrata członkostwa w Komisji przed upływem kadencji następuje w wyniku:
a)
odwołania członka Komisji przez Zarząd KRD,
b)
zrzeczenia się funkcji przez członka Komisji,
c)
utraty praw doktoranta, śmierci doktoranta.

Zwoływanie i przebieg posiedzenia Komisji

§  7.
Posiedzenie Komisji zwołuje Przewodniczący Komisji lub inny wyznaczony przez niego członek Komisji.
§  8.
Osoba zwołująca ma obowiązek powiadomić członków Komisji o miejscu, terminie i programie posiedzenia Komisji, nie później niż na tydzień przed rozpoczęciem posiedzenia.
§  9.
W każdym roku akademickim odbywają się co najmniej dwa posiedzenia Komisji.
§  10.
Posiedzenie Komisji prowadzi Przewodniczący lub wyznaczona przez niego osoba.
§  11.
1.
Komisja podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności ponad połowy członków Komisji.
2.
Uchwały mogą być również podejmowane bez zwoływania posiedzenia w przypadku ich asygnowania przez większość uprawnionych do głosowania.
§  12.
Komisja podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym. Uchwały w sprawach personalnych podejmowane są w głosowaniu tajnym.

Postanowienia końcowe

§  13.
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z chwilą uchwalenia przez Zarząd Krajowej Reprezentacji Doktorantów.

Regulamin Komisji ds. Uczelni Technicznych przy Zarządzie Krajowej Reprezentacji Doktorantów

Postanowienia ogólne

§  1.
Komisja ds. Uczelni Technicznych przy Zarządzie Krajowej Reprezentacji Doktorantów, zwana dalej Komisją, jest organem pomocniczym Zarządu Krajowej Reprezentacji Doktorantów, reprezentującą interesy doktorantów Uczelni Technicznych działających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
§  2.
Komisja działa na podstawie Statutu Krajowej Reprezentacji Doktorantów oraz niniejszego regulaminu.
§  3.
Komisja jest głosem doradczym Zarządu Krajowej Reprezentacji Doktorantów.

Zadania Komisji

§  4.
Zadaniem Komisji jest reprezentowanie interesów doktorantów Uczelni Technicznych, a także rozwijanie współpracy i umacnianie więzi między doktorantami w poszczególnych ośrodkach akademickich.
§  5.
Komisja realizuje zadania określone w §4 w szczególności przez:
1.
Opiniowanie, w porozumieniu z Zarządem Krajowej Reprezentacji Doktorantów, projektów aktów prawnych dotyczących spraw doktorantów Uczelni Technicznych.
2.
Organizowanie i propagowanie różnych form współpracy między doktorantami.
3.
Reprezentowanie interesów doktorantów Uczelni Technicznych na posiedzeniach Zarządu Krajowej Reprezentacji Doktorantów.

Tryb powoływania i odwoływania członków Komisji

§  6.
1.
Komisję powołuje uchwałą Zarząd Krajowej Reprezentacji Doktorantów.
2.
Każdorazowo w skład kandydatów na członków Komisji wchodzą:
1)
Przewodniczący Porozumienia,
2)
Wiceprzewodniczący Porozumienia,
3)
Sekretarz Porozumienia, wybierani na podstawie Statutu Porozumienia.
§  7.
Utrata członkostwa w Komisji przed upływem kadencji następuje w wyniku:
1)
odwołania członka Komisji przez Zarząd Krajowej Reprezentacji Doktorantów,
2)
zrzeczenia się funkcji przez członka Komisji,
3)
utraty praw doktoranta,
4)
uchwały Zarządu Krajowej Reprezentacji Doktorantów na wniosek Porozumienia,
5)
śmierci.

Zwoływanie i przebieg posiedzeń Komisji

§  8.
Posiedzenie Komisji zwołuje Przewodniczący Komisji.
§  9.
0 miejscu, terminie i przewidywanym programie posiedzenia Komisji Przewodniczący ma obowiązek powiadomić członków Komisji przynajmniej na 1 tydzień przed terminem posiedzenia.
§  10.
W każdym roku kalendarzowym powinny się odbyć co najmniej dwa posiedzenia Komisji.
§  11.
Posiedzenie Komisji prowadzi Przewodniczący, w przypadku jego nieobecności funkcję tą pełni Wiceprzewodniczący.
§  12.
1.
Komisja podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności ponad połowy członków Komisji, chyba że regulamin stanowi inaczej.
2.
Uchwały mogą być również podejmowane bez zwoływania posiedzenia w przypadku ich asygnowania przez większość członków Komisji.
§  13.
Komisja podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym. Uchwały w sprawach personalnych podejmowane są w głosowaniu tajnym.

Postanowienia końcowe

§  14.
Zmiany w niniejszym regulaminie mogą być dokonywane przez Komisję większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej 2/3 członków Komisji. Zmiany te wchodzą w życie po stwierdzeniu ich zgodności ze Statutem Krajowej Reprezentacji Doktorantów przez Zarząd Krajowej Reprezentacji Doktorantów.
§  15.
Regulamin wchodzi w życie z chwilą zatwierdzenia przez Zarząd Krajowej Reprezentacji Doktorantów.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  2

PROGRAM SZCZEGÓŁOWY

I Posiedzenie Zarządu Krajowej Reprezentacji Doktorantów 2014 r.

Niedzica, Hotel Pieniny

25 stycznia 2014 r. (sobota)

8.00 - 9.00 Obrady Prezydium KRD (Zarząd i Komisja Rewizyjna)

9.00 - 9.30 Śniadanie w restauracji hotelowej

9.30 - 12.00 Obrady otwarte (ZKR i zaproszeni Goście) - część I

CzasPanelOsoba prowadzącaUwagi
9.0011.15Część sprawozdawcza
9.309.50Sprawozdanie z działalności KRD - styczeń 2014 r. + plan działania na najbliższy okresM. DendysPrezentacja 10 min/Pytania 10 min
9.5010.50Sprawozdanie z działalności Członków Zarządu KRDT. Dobosz, M. Dokowicz, J. Kicielińska, K. Kropielnicka, P. Rumianek, A. Walczak6x10 min/Prezentacja 5 min/Pytania 5 min
10.5011.00Omówienie funkcjonowania struktur KRD w 2014 r. (komisje, zespoły robocze, pełnomocnicy)M. DendysZapowiedź tematu, który będzie omawiany szerzej w II części obrad
11.0011.15DFUP/powołanie pełnomocnika/plan działaniaM. Dendys, K. CikałaKRD - współpraca z DFUP (M. Dendys) (5 min)/Wystąpienie Przewodniczącej DFUP- współpraca z KRD z 2014 r. (oczekiwania,inicjatywy etc.) (5 min)/Pełnomocnik-głosowanie
11.1512.00Rzecznik Praw Doktoranta
11.1511.25Prezentacja RPDJ. Kicielińska, A. Sotnicka, A. Wilińska-ZelekPrezentacja 5 min/Pytania 5 min
11.2511.45Przedstawienie kandydatów do zespołu prawnego RPD/Powołanie ZP RPDM. Dokowicz, J KicielińskaSyntetyczna prezentacja kandydatów/Rekomendacja osób/Głosowanie
11.4512.00Omówienie planu działania RPDA. Sotnicka, M. Dokowicz, J. Kicielińska, A. Wilińska-ZelekNajważniejsze inicjatywy/Rozwiązania systemowe/Najbliższe działania

12.00 - 16.00 Wyjazd na stok narciarski (zawody/obiad/dekoracja zwycięzców)

16.00 - 20.00 Obrady otwarte (ZKR i zaproszeni Goście) - część II

CzasPanelOsoba prowadzącaUwagi
16.0017.00Komisja Prawna
16.0016.20Przedstawienie kandydatów do Komisji Prawnej/Powołanie KPM. DokowiczSyntetyczna prezentacja kandydatów/Rekomendacja osób/Głosowanie
16.2016.40Przedstawienie planu działania KPM. DokowiczNajważniejsze inicjatywy/Rozwiązania systemowe/Najbliższe działania
16.4017.00Nowelizacja ustawy Prawo o Szkolnictwie WyższymM. DokowiczWynik konsultacji/Najważniejsze zmiany/Najbliższe działania
17.0019.00Struktura KRD/Pełnomocnicy
17.0017.15PDUT/powołanie komisji/plan działaniaM. Dendys, A. Szreniawa- SztajnertKRD - współpraca z PDUT (M. Dendys) (5 min)/Wystąpienie Przewodniczącej PDUT- współpraca z KRD z 2014 r. (oczekiwania, inicjatywy etc.) (5 min)/Komisja- głosowanie
17.1517.30PDUR/powołanie pełnomocnika/plan działaniaM. Dendys, M. SykutKRD - współpraca z PDUR (M. Dendys) (5 min)/Wystąpienie Przewodniczącego PDUR - współpraca z KRD z 2014 r. (oczekiwania,inicjatywy etc.) (5 min)/Pełnomocnik-głosowanie
17.3017.45PAN/powołanie komisji/plan działaniaM. Dendys, A. PuścianWystąpienie Przewodniczącej SD PAN - przedstawienie składu Komisji (5 min)/Najbliższe działania-współpraca z KRD (5 min)/Pełnomocnik-głosowanie
17.4518.00Osoby z niepełnosprawnością/powołanie pełnomocnika/plan działaniaM. DendysPrzedstawienie kandydatury Pełnomocnika ds. osób z niepełnosprawnością/Przedstawienie planu działania/Pełnomocnik-głosowanie
18.0018.15Grupa międzynarodowa/powołanie pełnomocnika/plan działania M. Dendys, M. StyrnaPrzedstawienie kandydatury Pełnomocnika ds. GM/Przedstawienie planu działania GM/Pełnomocnik-głosowanie
18.1518.30Powołanie pełnomocnika ds. współpracy z biznesem/plan działania M. Dendys, P. RumianekPrzedstawienie kandydatury Pełnomocnika ds. współpracy z biznesem/Przedstawienie planu działania Pełnomocnika ds. współpracy z biznesem/Pełnomocnik-głosowanie
18.3019.00 Porozumienia lokalne - problemy/inicjatywyM. Dendys, A. Tarnowska, A. Walczak, M. Ziółkowska, M. Dokowicz, T. DoboszWystąpienie Przewodniczącej WPD (5 min)/Wystąpienie Przewodniczącej PDUK (5 min)/Wystąpienie A. Walczak ws. ŁPD (5 min)
19.0019.30Diagnoza stanu studiów doktoranckich dla MNiSW M. DendysWprowadzenie do tematu/Dyskusja nt.
19.3020.00Dyskusja ogólna/Wolne wnioski M. Dendys

ZAŁĄCZNIK Nr  3

PROTOKÓŁ KOMISJI SKRUTACYJNEJ I ZWYCZAJNE POSIEDZENIE ZARZĄDU IX KADENCJI KRAJOWEJ REPREZENTACJI DOKTORANTÓW

Głosowanie nr 1

Dotyczy: Powołanie Komisji Skrutacyjnej w składzie:

* mgr Dorota Wysok - Przewodnicząca KS

* mgr inż. Rafał Gasz - Członek KS

* mgr inż. Sławomir Łapiński - Sekretarz KS

Przebieg głosowania:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Wynik głosowania: Wynikiem głosowania przyjęto skład Komisji Skrutacyjnej

Głosowanie nr 2

Dotyczy: Przyjęcie porządku obrad

Przebieg głosowania:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Wynik głosowania: Wynikiem głosowania przyjęto porządek obrad

Głosowanie nr 3

Dotyczy: Powołanie pełnomocnika ds. Uniwersytetów mgr Katarzyny Cikały

Przebieg głosowania:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Wynik głosowania: Wynikiem tajnego głosowania pełnomocnikiem ds. Uniwersytetów została Katarzyna Cikała

Głosowanie nr 4

Dotyczy: Głosowanie nad składem zespołu prawnego Rzecznika Praw Doktoranta

Przebieg głosowania - mgr Marzena Andrzejewska:

GłosyWynik
Za6
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne1

Przebieg głosowania - mgr Maciej Balcerowski:

GłosyWynik
Za7
Przeciw5
Wstrzymuję się1
Nieważne1

Przebieg głosowania - mgr Paweł Janus:

GłosyWynik
Za6
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne1

Przebieg głosowania - mgr Małgorzata Mickiewicz-Kawalec:

GłosyWynik
Za0
Przeciw5
Wstrzymuję się1
Nieważne1

Przebieg głosowania - mgr Agata Pyrzyńska:

GłosyWynik
Za6
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne1

Przebieg głosowania - mgr Aleksandra Rytlewska:

GłosyWynik
Za6
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne1

Przebieg głosowania - mgr Anna Wilińska-Zelek:

GłosyWynik
Za6
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne1

Przebieg głosowania - mgr Wojciech Wyszyński:

GłosyWynik
Za6
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne1

Przebieg głosowania - mgr Mariusz Zelek:

GłosyWynik
Za6
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne1

Wynik głosowania: Wynikiem tajnego głosowania w skład zespołu prawnego Rzecznika Praw Doktoranta weszli:

* mgr Marzena Andrzejewska

* mgr Paweł Janus

* mgr Agata Pyrzyńska

* mgr Aleksandra Rytlewska

* mgr Anna Wilińska-Zelek

* mgr Wojciech Wyszyński

* mgr Mariusz Zelek

Głosowanie nr 5

Dotyczy: Przyjęcie Regulaminu funkcjonowania Rzecznika Praw Doktoranta oraz zespołu prawnego Rzecznika Praw Doktoranta

Przebieg głosowania:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Wynik głosowania: Wynikiem głosowania przyjęto regulamin funkcjonowania Rzecznika Praw Doktoranta oraz zespołu prawnego Rzecznika Praw Doktoranta

Głosowanie nr 6

Dotyczy: Odwołanie pełnomocnika ds. międzynarodowych mgr inż. Klaudii Proniewskiei (Czopek)

Przebieg głosowania:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Wynik głosowania: Wynikiem tajnego głosowania odwołano pełnomocnika ds. międzynarodowych mgr inż. Klaudię Proniewską (Czopek)

Głosowanie nr 7

Dotyczy: Powołanie pełnomocnika ds. międzynarodowych mgr. Roberta Kiliańczyka

Przebieg głosowania:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Wynik głosowania: Wynikiem tajnego głosowania powołano pełnomocnika ds. międzynarodowych mgr. Roberta Kiliańczyka

Głosowanie nr 8

Dotyczy: Zniesienie Komisji Prawnej przy Zarządzie Krajowej Reprezentacji Doktorantów

Przebieg głosowania:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Wynik głosowania: Wynikiem głosowania Komisja Prawna przy Zarządzie Krajowej Reprezentacji Doktorantów została zniesiona

Głosowanie nr 9

Dotyczy: Głosowanie nad powołaniem Komisji Prawnej przy Zarządzie Krajowej Reprezentacji Doktorantów

Przebieg głosowania - mgr Maciej Andrzejewski:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Przebieg głosowania - mgr Maria Jędrzejczak:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Przebieg głosowania - mgr Łukasz Kozłowski:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Przebieg głosowania - mgr Michał Małdziński:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Przebieg głosowania - mgr Jakub Mrożek:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Przebieg głosowania - mgr Kacper Lewandowski:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Przebieg głosowania - mgr Maciej Kasprowicz:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Wynik głosowania: Wynikiem tajnego głosowania w skład zespołu prawnego Rzecznika Praw Doktoranta weszli:

* mgr Maciej Andrzejewski

* mgr Maria Jędrzejczak

* mgr Łukasz Kozłowski

* mgr Michał Małdziński

* mgr Jakub Mrożek

* mgr Kacper Lewandowski

* mgr Maciej Kasprowicz

Głosowanie nr 10

Dotyczy: Głosowanie nad zmianą składu Komisji ds. uczelni technicznych

Przebieg głosowania - mgr inż. Aleksandra Szreniawa-Sztajnert:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Przebieg głosowania - mgr inż. Michał Ziętala:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Przebieg głosowania - mgr inż. Dorota Jeziorowska:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Przebieg głosowania - mgr inż. Magdalena Gertner:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Przebieg głosowania - mgr inż. Marcelina Bińczyk:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Wynik głosowania: Wynikiem tajnego głosowania w skład Komisji ds. uczelni technicznych weszli:

* mgr inż. Aleksandra Szreniawa-Sztajnert

* mgr inż. Michał Ziętala

* mgr inż. Dorota Jeziorowska

* mgr inż. Magdalena Gertner

* mgr inż. Marcelina Bińczyk

Głosowanie nr 11

Dotyczy: Głosowanie nad zniesieniem Komisji ds. PAN

Przebieg głosowania - mgr Katarzyna Berent:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Przebieg głosowania - mgr Aleksandra Man-Kupisińska:

GłosyWynik
Za6
Przeciw1
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Przebieg głosowania - mgr Alicja Puścian:

GłosyWynik
Za6
Przeciw1
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Przebieg głosowania - mgr inż. Bartłomiej Rachwał:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Przebieg głosowania - mgr Adam Strzęp:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Wynik głosowania: Wynikiem tajnego odwołano Komisję ds. PAN w składzie:

* mgr Katarzyna Berent

* mgr Aleksandra Man-Kupisińska

* mgr Alicja Puścian

* mgr inż. Bartłomiej Rachwał

* mgr Adam Strzęp

Głosowanie nr 12

Dotyczy: Głosowanie nad powołaniem Komisji ds. PAN

Przebieg głosowania - mgr Aleksandra Man-Kupińska:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Przebieg głosowania - mgr Anna Katarzyna Zaleszczyk:

GłosyWynik
Za6
Przeciw1
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Przebieg głosowania - mgr Katarzyna Kubok

GłosyWynik
Za6
Przeciw1
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Przebieg głosowania - mgr Natalia Michalak:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Przebieg głosowania - mgr Alicja Puścian:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Wynik głosowania: Wynikiem tajnego odwołano Komisję ds. PAN w składzie:

* mgr Aleksandra Man-Kupińska

* mgr Anna Katarzyna Zaleszczyk

* mgr Katarzyna Kubok

* mgr Natalia Michalak

* mgr Alicja Puścian

Głosowanie nr 13

Dotyczy: Odwołanie pełnomocnika ds. współpracy z samorządami mgr. Krzysztofa Budki

Przebieg głosowania:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Wynik głosowania: Wynikiem tajnego głosowania odwołano pełnomocnika ds. współpracy z samorządami mgr. Krzysztofa Budkę

Głosowanie nr 14

Dotyczy: Odwołanie pełnomocnika ds. uczelni medycznych mgr. Tomasza Kubiaka

Przebieg głosowania:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Wynik głosowania: Wynikiem tajnego głosowania odwołano pełnomocnika ds. uczelni medycznych mgr. Tomasza Kubiaka

Głosowanie nr 15

Dotyczy: Odwołanie pełnomocnika ds. osób z niepełnosprawnością mgr. Damiana Dudały

Przebieg głosowania:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Wynik głosowania: Wynikiem tajnego głosowania odwołano pełnomocnika ds. osób z niepełnosprawnością mgr. Damiana Dudałę

Głosowanie nr 16

Dotyczy: Powołanie przedstawiciela Krajowej Reprezentacji Doktorantów w Komisji Dyscyplinarnej ds. nauczycieli akademickich przy Radzie Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego mgr. Annę Wilińską-Zelek

Przebieg głosowania:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Wynik głosowania: Wynikiem tajnego głosowania powołano przedstawiciela Krajowej Reprezentacji Doktorantów w Komisji Dyscyplinarnej ds. nauczycieli akademickich przy Radzie Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego mgr. Annę Wilińską-Zelek

Głosowanie nr 17

Dotyczy: Powołanie pełnomocnika ds. uczelni przyrodniczych mgr. inż. Macieja Sykuta

Przebieg głosowania:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Wynik głosowania: Wynikiem tajnego głosowania powołano pełnomocnika ds. uczelni przyrodniczych i rolniczych mgr. inż. Macieja Sykuta

Głosowanie nr 18

Dotyczy: Powołanie pełnomocnika ds. osób z niepełnosprawnością mgr. Wojciecha Figla

Przebieg głosowania:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Wynik głosowania: Wynikiem tajnego głosowania powołano pełnomocnika ds. osób z niepełnosprawnością mgr. Wojciecha Figla

Głosowanie nr 19

Dotyczy: Powołanie pełnomocnika ds. współpracy z biznesem mgr. inż. Sławomira Olejnika

Przebieg głosowania:

GłosyWynik
Za7
Przeciw0
Wstrzymuję się0
Nieważne0

Wynik głosowania: Wynikiem tajnego głosowania powołano pełnomocnika ds. współpracy z biznesem mgr. inż. Sławomira Olejnika

Podpisy Komisji Skrutacyjnej:

mgr Dorota Wysok - Przewodnicząca KS ...................................................

mgr inż. Sławomir Łapiński - Sekretarz KS ...................................................

mgr inż. Rafał Gasz - Członek KS ...................................................

ZAŁĄCZNIK Nr  4

Działalność Przewodniczącej Krajowej Reprezentacji Doktorantów

mgr inż. Marta Dendys

okres 01.01 - 25.01.2014 r.

1. Protokół z XIV Zjazdu

* Opracowany przez Przewodniczącego oraz Sekretarza Zjazdu - w biurze KRD

2. Organizacja I Posiedzenia Zarządu

* Organizacja I Posiedzenia Zarządu IX przy okazji Pucharu Rektora AGH

3. Działania medialne

* Artykuł do Perspektyw dotyczący konkursów PRODOK i PROPAN

* Strona internetowa - uzyskanie dostępu i zmiany

4. Komisje

* Udział w posiedzeniu Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży - 22.01.2014 r.

5. MNiSW

* Sprawozdanie za IV kwartał do MNiSW - złożony

* Spotkanie z Panią Minister Leną Kolarską-Bobińską - 17.01.2014 r.

* Diagnoza stanu studiów doktoranckich - w przygotowaniu

6. Partnerzy

* Wybory do Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego - 09.01.2014 r.

* Fundacja na rzecz Jakości Kształcenia - nawiązanie współpracy

7. Patronaty

* Łódzkie Sympozjum Doktorantów Chemii - rozpatrzenie pozytywne

* Interdyscyplinarne Międzynarodowe Warsztaty Doktoranckie - rozpatrzenie pozytywne

8. Pisma

* Do Rektorów ws. podziękowania i nominacji - w przygotowaniu

* MNiSW - projekt rozporządzenia

* Prof. Jerzy Woźnicki - gratulacje

* Alicja Puścian - Perspektywy

9. Pomoc w promocji

* MON - konkurs w zakresie obronności

* Zapytania na FB - utworzenie adresu promocja@krd.edu.pl

10. Porozumienia

* DFUP - spotkanie 17.01.2014 r., biuro KRD

* ŁPD - spotkanie 10.01.2014 r., Politechnika Łódzka

* PDUR - spotkanie 17.01.2014 r., Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego

11. Projekty

* MMPDwSP - pisma wysłane

12. Sprawy biurowe

* Ubezpieczenie biura - podpisana umowa

13. Zaproszenia

* POWER (Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój) - Posiedzenie Prekomitetu Monitorującego POWER 2014-2020 - 28.01.2014 r.

* Uroczystość ogłoszenia wyników ministerialnego programu "Inkubator Innowacyjności" - 30.01.2014 r.

* Okrągły stół nt. Humanistyki w MNiSW - luty 2014 r.

ZAŁĄCZNIK Nr  5

Sprawozdanie

Marcin Dokowicz

Styczeń 2014

* Przeprowadzenie konsultacji środowiskowych ustawy PSW;

* Praca nad opinią do ustawy zmieniającej ustawę PSW i inne ustawy w oparciu o dotychczas zgłaszane przez KRD uwagi oraz uwagi zgłoszone w ramach konsultacji;

* Prezentacja najważniejszych uwag do ustawy PSW podczas spotkania z Panią Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego (dn. 17 stycznia 2014 r.), dyskusja problemu z brakiem uwzględniania uwag KRD oraz wypracowanie rozwiązania;

* Prowadzenie procesu rekrutacyjnego do Komisji Prawnej oraz Zespołu Prawnego Rzecznika Praw Doktoranta (odpisywanie na zapytania, weryfikacja życiorysów kandydatów);

* Udział w pracach nad stworzeniem instytucji Rzecznika Praw Doktoranta wraz z Zespołem Prawników;

* Udział w spotkaniu z Prezydium DFUP dn. 17 stycznia 2014 r.;

* Aktualizacja i rozbudowa BIPu;

* Przygotowanie opinii do projektu rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie trybu udzielania oraz zasad i trybu rozliczania dotacji na dofinansowanie lub finansowanie kosztów realizacji inwestycji uczelni publicznej (projekt nie dotyczył doktorantów, brak uwag).

ZAŁĄCZNIK Nr  6

Sprawozdanie z działalności (01.01.14 - 25.01.14)

Jagoda Kicielińska

Członek Zarządu Krajowej Reprezentacji Doktorantów

1. W ramach zrównania praw doktorantów wszystkich uczelni oraz współpracy z RSD PAN, przygotowane zostały poprawki do projektu ustawy o zmianie ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym z dnia 11.12.13r.

2. W ramach podsumowania zeszłorocznych konkursów PRODOK i PROPAN:

* Zebranie wszystkich dokumentów dotyczących konkursów (protokoły z Kapituł, szczegółowe wyniki, ostateczne wyniki wraz z omówieniem) oraz weryfikacja ich poprawności.

* Przygotowanie pełnych wyników konkursów do publikacji na stronie internetowej KRD wraz z krótkim omówieniem.

* Nawiązanie kontaktu (przejęcie współpracy) z redakcją "Perspektywy" konkretnie p. Włodzimierzem Wojcieszakiem oraz kilkukrotne rozmowy w celu wyjaśnienia spraw związanych z publikacją artykułu dotyczącego wyników konkursów (szczegółowe informacje w piśmie wyjaśniającym).

* Ze względu na niesatysfakcjonującą treść artykułu drukowanego, zgodnie z ustaleniami z p. W.Wojcieszakiem, przygotowanie artykułu do wersji on-line wraz z dostosowaniem treści w nim zawartych do wymagań Kapituł konkursowych (w piątek tj, 24.01.14r. na stronie perspektywy.pl ukazał się artykuł, którego treść nie została zatwierdzona i nie zawiera kompletu niezbędnych informacji).

3. Organizacja pracy Rzecznika Prac Doktoranta:

* Wraz z Marciem Dokowiczem przeanalizowaliśmy CV nadesłane w rekrutacji przygotowując ich analizę i wstępną ocenę

* Konsultacje regulaminu RPD i ZP RPD wraz z wprowadzeniem drobnych zmian

* Zaplanowanie wstępnych zasad pracy ZP RPD i RPD

* Nawiązanie współpracy i dokonanie wstępnych ustaleń dotyczących pracy RPD wybranym na tą funkcję w rekrutacji w poprzedniej kadencji zarządu.

ZAŁĄCZNIK Nr  7

Działalność Wiceprzewodniczącego Krajowej Reprezentacji Doktorantów

mgr inż. Przemysława Rumianka

okres 01 - 25.01.2014 r.

1. Administracja Strony

* Archiwizacja bieżącego stanu strony www.krd.org.pl,

* Modyfikacja wpisów w bazie danych MySQL,

* Modyfikacja i aktualizacja strony krd.org.pl:

* skład zarządu, komisja rewizyjna,

* aktualności,

* Rzecznik Praw Doktoranta,

* zmiana adresów kontaktowych,

* Zamieszczenie na stronie informacji dotyczących konkursu Prodok, Propan,

2. Organizacja działań Zarządu

* stworzenie nowych adresów mailowych na potrzeby Zarządu i Komisji Rewizyjnej KRD,

* Aktywacja usługi Google Apps dla organizacji w domenie krd.edu.pl,

* Aktywacja i stworzenie nowego Newslettera w domenie krd.edu.pl,

* Przedstawienie propozycji systemu zarządzania pracami Zarządu KRD,

3. Wizerunek organizacji

* Prace dotyczące powstania nowej strony KRD (nowy layout),

* Prace dotyczące modyfikacji istniejącego loga i stworzenia nowego,

* Opracowanie wizytówek dla Zarządu i Komisji Rewizyjnej KRD,

4. Pomoc w pracach

* utworzenie adresów:

* Rzecznik Praw Doktoranta - rzecznik@krd.edu.pl

* Komisja Prawna - komisja.prawna@krd.edu.pl

* Komisja Rewizyjna - komisja.rewizyjna2014@krd.edu.pl

* Konsultacje - konsultacje@krd.edu.pl

* Rekrutacja - rekrutacja@krd.edu.pl

* Newsletter - newsletter@krd.edu.pl

* Archiwum - archiwum@krd.edu.pl

5. Współpraca z podmiotami z sektora biznesu i gospodarki

* Przygotowanie wniosku o powołanie Pełnomocnika ds. Współpracy z biznesem,

6. Komisje

* Udział w posiedzeniu Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży - 22.01.2014 r.,

7. Pisma

* Przedłużenie Współpracy z Firmą Ogicom w ramach funkcjonującego konta hostingowego, serwera, kąt mailowych i newslettera,

* Zawarcie umowy dotyczącej usługi Google Apps dla organizacji w domenie krd.edu.pl,

* Wyjaśnienie problemów funkcjonowania strony www.krd.org.pl,

* Wyjaśnienie kwestii ustalenia własności domeny krd.org.pl,

* Wykupienie i blokada w firmie nazwa.pl nowej domeny krd.edu.pl,

* Wykupienie i blokada nowej domeny w firmie nazwa.pl prawadoktoranta.pl,

ZAŁĄCZNIK Nr  8

Regulamin funkcjonowania Rzecznika Praw Doktoranta oraz Zespołu Prawnego Rzecznika Praw Doktoranta

Art.  1.
1.
Rzecznik Praw Doktoranta, zwany dalej "Rzecznikiem", stoi na straży praw doktoranta określonych w obowiązujących aktach normatywnych.
2.
W sprawach o ochronę praw doktoranta Rzecznik bada, czy wskutek działania lub zaniechania organów, organizacji i instytucji, obowiązanych do przestrzegania i realizacji tych praw, nie nastąpiło naruszenie prawa, a także zasad współżycia i sprawiedliwości społecznej.
3.
Rzecznik działa w szczególności poprzez:
1)
podejmowanie interwencji,
2)
analizowanie, monitorowanie i wspieranie przestrzegania praw doktorantów,
3)
opracowywanie i wydawanie niezależnych sprawozdań i wydawanie zaleceń w zakresie problemów związanych z przestrzeganiem praw doktorantów,
4)
podejmowanie kampanii informacyjnych,
4.
We współpracy z Zespołem Prawnym Rzecznika Praw Doktoranta, Rzecznik wydaje opinie prawne na prośbę doktorantów.
Art.  2.
1.
Warunki powołania Rzecznika określa Statut Krajowej Reprezentacji Doktorantów.
2.
W sytuacji rezygnacji Rzecznika z pełnionej funkcji lub jego braku, obowiązki Rzecznika przejmuje Przewodniczący Zespołu Rzecznika Praw Doktorantów.
Art.  3.
1.
W skład Zespołu Prawnego Rzecznika Praw Doktoranta, zwanego dalej "Zespołem Prawnym Rzecznika" wchodzi od 3 do 7 osób posiadających status doktoranta.
2.
Warunki powołania Zespołu Prawnego Rzecznika określa Statut Krajowej Reprezentacji Doktorantów w § 15.
Art.  4.
1.
Rzecznik podejmuje czynności przewidziane w art. 1 ust. 3 Regulaminu, jeżeli poweźmie wiadomość wskazującą na naruszenie praw doktoranta oraz w sytuacji określonej w art. 4 ust. 2.
2.
Podjęcie czynności przez Rzecznika następuje na wniosek:
1)
doktoranta,
2)
organów samorządów doktoranckich,
3)
członka Zarządu Krajowej Reprezentacji Doktorantów.
Art.  5.

Wniosek kierowany do Rzecznika jest wolny od opłat, wymaga zachowania szczególnej formy formularza Wniosku do Rzecznika Praw Doktorantów, dostępnego na stronie internetowej Krajowej Reprezentacji Doktorantów.

Art.  6.
1.
Rzecznik po zapoznaniu się z każdym skierowanym do niego wnioskiem może:
1)
podjąć sprawę,
2)
poprzestać na wskazaniu wnioskodawcy przysługujących mu środków działania,
3)
nie podjąć sprawy, uzasadniając swoją decyzję,

- zawiadamiając o tym wnioskodawcę i osobę, której sprawa dotyczy.

2.
W przypadku otrzymania wniosku o wydanie opinii prawnej, Rzecznik

współpracuje z Zespołem Prawnym Rzecznika.

Art.  7.
1.
Podejmując sprawę Rzecznik może:
1)
samodzielnie prowadzić postępowanie wyjaśniające,
2)
zwrócić się o zbadanie sprawy lub jej części do właściwych organów, w szczególności organów nadzoru, prokuratury, kontroli państwowej, zawodowej lub społecznej,
2.
W zakresie działań podejmowanych w następstwie złożonego wniosku, Rzecznik może konsultować się z Zespołem Prawnym Rzecznika.
Art.  8.
1.
Prowadząc postępowanie, o którym mowa w art. 6 pkt 1, Rzecznik ma prawo:
1)
wydać opinię prawną w przedmiotowej sprawie,
2)
zbadać każdą sprawę na miejscu,
3)
żądać złożenia wyjaśnień przez organizacje społeczne oraz organy jednostek organizacyjnych posiadających osobowość prawną, a także organy uczelni lub jednostek naukowych,
2.
Rzecznik odmawia ujawnienia nazwiska i innych danych osobowych skarżącego, jeżeli uzna to za niezbędne dla ochrony wolności, praw i interesów jednostki.
Art.  9.

Po zbadaniu sprawy Rzecznik może:

1)
wyjaśnić wnioskodawcy, że nie stwierdził naruszenia praw doktoranta,
2)
skierować wystąpienie do organu, uczelni lub jednostek naukowych, w których działalności stwierdził naruszenie wolności i praw doktoranta,
3)
zwrócić się do organu nadrzędnego nad jednostką, o której mowa w pkt 2, z wnioskiem o zastosowanie środków przewidzianych w przepisach prawa,
4)
złożyć zawiadomienie o popełnieniu czynu zabronionego w sprawach o przestępstwa ścigane z urzędu.
Art.  10.
1.
W wystąpieniu, o którym mowa w art. 8 pkt 2, Rzecznik formułuje opinie i wnioski co do sposobu załatwiania sprawy, a także może żądać wszczęcia postępowania dyscyplinarnego.
2.
Rzecznik jest uprawniony do wezwania organu, uczelni lub jednostek naukowych, do których zostało skierowane wystąpienie, do poinformowania bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 30 dni, o podjętych działaniach lub zajętym stanowisku. W wypadku, gdy Rzecznik nie podziela tego stanowiska, może zwrócić się do właściwej jednostki nadrzędnej o podjęcie odpowiednich działań.
Art.  11.

W związku z rozpatrywanymi sprawami Rzecznik może przedstawiać właściwym organom, organizacjom i instytucjom oceny i wnioski zmierzające do zapewnienia skutecznej ochrony wolności i praw doktorantów i usprawnienia trybu załatwiania ich spraw.

Art.  12.
1.
Rzecznik na każdym posiedzeniu Zarządu Krajowej Reprezentacji Doktorantów informuje o podjętych dotychczas działaniach oraz o stanie przestrzegania praw doktoranta, w tym przekazuje:
1)
informację o prowadzonej działalności w obszarze przestrzegania praw doktoranta oraz jej wynikach,
2)
wnioski oraz rekomendacje dotyczące działań, które należy podjąć w celu zapewnienia przestrzegania praw doktoranta.
2.
Informacja Rzecznika podawana jest do wiadomości publicznej.
Art.  13.

Prace podejmowane przez Rzecznika są na koordynowane przez wyznaczonego na tą funkcję członka Zarządu Krajowej Reprezentacji Doktorantów.

Art.  14.
1.
Rzecznika powołuje Zarząd Krajowej Reprezentacji Doktorantów w drodze konkursu.
2.
Kadencja Rzecznika trwa 2 lata.

ZAŁĄCZNIK Nr  9

GRUPA DS. MIĘDZYNARODOWYCH - PLAN DZIAŁANIA

Pomysły:

* Nawiązanie kontaktów z partnerami: eurodoc, MSZ, Fulbright - Shuman, Mildset, - Baza Kontaktów - Google grupa, dysk excel.

* Forma prawna zostanie ustalona z nowym zarządem KRD

* Portal zostanie ustalone z nowym zarządem KRD

* Struktura - Przewodniczący Grupy działa ściśle z nowym zarządem

* Profil na FB - funpage.

Czym grupa ma się zając:

* Rozpowszechnianie programów do wyjazdów, grantów, staży praktyk zagranicznych

* Promocja konferencji międzynarodowych

* Konferencja KRD dot. spraw zagranicznych: propagowanie tego co robi. "Międzynarodowe sprawy doktorantów"

* Preliminarz działań komisji

* Pośredniczenie w stażach - przekazywanie informacji.

* Seminaria naukowe - cykl warsztatów. Sprowadzanie specjalistów do Polski

* Poradnik: jak zdobyć pieniądze na wyjazd/wymianę za granicę.

* Baza informacji gdzie szukać informacji: czy jest komórka na uczelni i jak współpracuje na danych uczelniach

Ustalenia:

1. Szef grupy jest pełnomocnikiem Zarządu

2. Misja - dlaczego ma być ?

3. Kto jest do tej pory w składzie i jak aplikować

4. Najważniejsze działania grupy

5. Najbliższe projekty

6. Promocja działań grupy